Svoji recenzi jsem se rozhodl rozdělit do několika segmentů postupuně rozpitvávavjící celí příběh. Jsou ve Spoilerech, odhalte co chcete.
První ovšem technická stránka:
A) Grafika: Stejně jako vše ostatní, není důležitá jen forma, ale i obsah. K čemu High res textury když je krajina nudná. ME3 jede opačným stylem. Grafika nic moc, ale scenérie úchvatné. Suma summárum: Na zadek z ní nepadnete, ale ani nebudete pohoršeni.
B) Zvuk a Hudba: Tady už je to horší. Člověk by řekl že tak zvučné jméno jako Clint Mansell, to nemůže dopadnout špatně. Může. Respektive, nemůže, protože kdo nic nedělá, nic nezkazí že? Nevybavuji si žádný pořádný hudební podkres, kromě hudby z minulých dílů a té pomalé piánové skladby co byla už v demu. Obzvlášť tristní to bylo v jedné scéně ke které se ještě vrátím. Jinak zvuky zbraní celkem ok, a dabing opět kvalitní.
C) Gameplay: Je opět víc střílečkovitý alá dvojka, ale s návratem některých prvků jedničky (neregenerující se životy, mody na zbraně, atd.) V jedničce byli tuny zbraní, ale lišily se jen statistikami. Ve dvojce jich bylo málo, ale byli diametrálně odlišné. Ve trojce jsou opět odlišné, ale jsou jich hromady. Tady naprostá spokojenost.
Příběh:
Prolog: Reapeři vthrnou ze vší parádou na Zemi. Okamžik kterého jsme se děsili od samého začátku...a je to pěkná nuda. Hudební podkres naprosto absentuje, město vypadá pusté. Bioware by si měli povině zhlédnout válku světů ať ví jak má vypadat děsivá invaze. A Clint Mansell by si měl povině pustit soundtrack výše zmíněného filmu aby věděl jak to má znít. Podle mě zkrátka propásnutá příležitost pro historický moment. Mise na Marsu tak žádná sláva. Ale budiž, Bioware nikdy nebyli experti na kulervoucí prology. 60%
Akt první - Maenae: Obrat o 180°. Perfektní prostředí měsíce jenž obýhá decimovanou planetu. Člověk si konečně uvědomí že Reapeři jsou tu. Začne chápat tu skázu. Mise jsou velice zábavné a surové. Konečně válka světů. Hra téměř z ničeho nic nabere brutální obrátky a nenechá vás vydechnout 100%
Akt druhý - Genophage: Mise na Sur'Keshi nic moc, ale potkáme opět Mordina a začne se rozvíjet zápletka s vyléčením Genofágu. Mise na Tuchance jsou pak opět brilantní. Ta s bombou mi spíš připomínala válečnou vřavu z nějaké FPS z dnešní doby. Vyléčení Genofágu je pak skutečně dojemné a dostal jsem přesně to na co jsem se těšil. Mordinova smrt byla "krásná". 90%
Akt třetí - Puč na Citadele: Tohle už mě tolik nenadchlo. Z Cerberu, který byl ve dvojce tajná organizace balancující na hranici dobra se zlem se stává ekvivalent Luthorcorpu, nebo jiné komixové zlé organizace. Zmutovaní super vojáci a Ninjové? Na jednu stranu kvituju Kai Lenga z knižek, na druhou stranu, udělali z něj Ninju. Duel s Thanem ovšem skvělí a jeho konec velmi dojemný. 70%
Akt čtvrtý - Rachni: To že se některá paragonská rozhodnutí vymstí jsem čekal. Ovšem hořká pachuť mi zůstala po tom, co jsem zjistil že i když královnu zabiju, stejně tam je. Ale vrátil se Grunt. A obětovat ho ve prospěch galaxie bylo těžké rozhodnutí. V jeho umírací scéně mi i slza ukápla. O to víc mě pak Bioware potěšili když vyšel ven. 75%
Akt pátý - Rannoch: To na co mnoho z nás čekalo jako na zlatý hřeb hry konečně přišlo. Vyvrcholení konfliktu mezi Gethy a Quariany. Situace je ještě méně černobílá než byla: Gethi se nechali ovládnout Reapery, ale jen proto aby přežili. Quariani zase do války ani nechcou a přinutily je do ní politické machinace admirálů. Mise na Rannochu nám poví víc o Gethech. A finále, stejně jako u Genophage, důstojně završuje příběh Gethsko-Quarianské války. Oběť Legiona opět dojemná, a sjednání míru bylo opravdu krásné. 100%
Akt šestý - Thessia: Trošku slabší, ale stále zábavná a s obrátkami. Spokojenost, ale nic užasného. 80%
Akt sedmý - Cerberus: Moje již nakousnuté rozčarování z Cerberu pokračuje. Zlá korporace co dělá pokusy na neviných civilistech už dneska nikoho nešokuje, spíš působí jako těžké klišé. Hlavní báze Cerberu je sice už lepší, ale stále nic moc. Souboj s Ninjou byl celkem směšný. Ale u opilé Tali jsem se skvěle pobavil 70%
Akt osmý - Take Earth Back: Opět začíná luxusní jízda. Sice jsem podle reklamní kampaně čekal MNOHEM víc misí na Zemi, ale budiž, stály za to. Atmosféra perfektní...Prostě perfektně vygradované finále 100%
Epilog: Ta skutečná hrůza ME3 pichází až na Citadele. Každý fanda by dokázal vymyslet lepší konec (důkazem budiž fanficy ktere se už rojí jako houby po dešti a jsou o dost lepší) PROSTĚ HRŮZA! Hra se tváří že má více konců, ale liší se akorát barvou paprsku. Pak je tu pitomá AI ketrá mele nesmysly, a konce které absolutně nezávisí na vašem stylu hraní a rozodnutích. A nejhorší je že se nedozvíme nic. Přežili to mí parťáci? Vždiť to zničilo Mass Relays! Obří multirasová flotila je tím pádem uvěžněná na Zemi a umřou hlady. A důvod proč Reapeři vznikly? Bože takový kec... Konec ME3 je jasná ukázka jak vám může desetiminutoví konec skazit zážitek z celé hry, ba dokonce z celé trilogie. Člověk tak už nějak nemá chuť jí znova hrát když ví že všechna ta "super důležitá" rozhodnutí nemají sebemneší význam a že se na konci stejně nic nedozvíme. 5% (Za Andersona)
ME3 je ukázka jak vám může stupidní konec skazit celí jinak úžasný zážitek. Po dohráti jsem měl sto chutí fláknout hře 0% a vyhodit ji z harddisku, ale po uklidnění jsem si uvědomil, že přece jen dobrých zážitků bylo opravdu hodně. Obecně bych hru asi aspíš doporučil, ale hořká pachuť zůstane...
První ovšem technická stránka:
A) Grafika: Stejně jako vše ostatní, není důležitá jen forma, ale i obsah. K čemu High res textury když je krajina nudná. ME3 jede opačným stylem. Grafika nic moc, ale scenérie úchvatné. Suma summárum: Na zadek z ní nepadnete, ale ani nebudete pohoršeni.
B) Zvuk a Hudba: Tady už je to horší. Člověk by řekl že tak zvučné jméno jako Clint Mansell, to nemůže dopadnout špatně. Může. Respektive, nemůže, protože kdo nic nedělá, nic nezkazí že? Nevybavuji si žádný pořádný hudební podkres, kromě hudby z minulých dílů a té pomalé piánové skladby co byla už v demu. Obzvlášť tristní to bylo v jedné scéně ke které se ještě vrátím. Jinak zvuky zbraní celkem ok, a dabing opět kvalitní.
C) Gameplay: Je opět víc střílečkovitý alá dvojka, ale s návratem některých prvků jedničky (neregenerující se životy, mody na zbraně, atd.) V jedničce byli tuny zbraní, ale lišily se jen statistikami. Ve dvojce jich bylo málo, ale byli diametrálně odlišné. Ve trojce jsou opět odlišné, ale jsou jich hromady. Tady naprostá spokojenost.
Příběh:
Prolog: Reapeři vthrnou ze vší parádou na Zemi. Okamžik kterého jsme se děsili od samého začátku...a je to pěkná nuda. Hudební podkres naprosto absentuje, město vypadá pusté. Bioware by si měli povině zhlédnout válku světů ať ví jak má vypadat děsivá invaze. A Clint Mansell by si měl povině pustit soundtrack výše zmíněného filmu aby věděl jak to má znít. Podle mě zkrátka propásnutá příležitost pro historický moment. Mise na Marsu tak žádná sláva. Ale budiž, Bioware nikdy nebyli experti na kulervoucí prology. 60%
Akt první - Maenae: Obrat o 180°. Perfektní prostředí měsíce jenž obýhá decimovanou planetu. Člověk si konečně uvědomí že Reapeři jsou tu. Začne chápat tu skázu. Mise jsou velice zábavné a surové. Konečně válka světů. Hra téměř z ničeho nic nabere brutální obrátky a nenechá vás vydechnout 100%
Akt druhý - Genophage: Mise na Sur'Keshi nic moc, ale potkáme opět Mordina a začne se rozvíjet zápletka s vyléčením Genofágu. Mise na Tuchance jsou pak opět brilantní. Ta s bombou mi spíš připomínala válečnou vřavu z nějaké FPS z dnešní doby. Vyléčení Genofágu je pak skutečně dojemné a dostal jsem přesně to na co jsem se těšil. Mordinova smrt byla "krásná". 90%
Akt třetí - Puč na Citadele: Tohle už mě tolik nenadchlo. Z Cerberu, který byl ve dvojce tajná organizace balancující na hranici dobra se zlem se stává ekvivalent Luthorcorpu, nebo jiné komixové zlé organizace. Zmutovaní super vojáci a Ninjové? Na jednu stranu kvituju Kai Lenga z knižek, na druhou stranu, udělali z něj Ninju. Duel s Thanem ovšem skvělí a jeho konec velmi dojemný. 70%
Akt čtvrtý - Rachni: To že se některá paragonská rozhodnutí vymstí jsem čekal. Ovšem hořká pachuť mi zůstala po tom, co jsem zjistil že i když královnu zabiju, stejně tam je. Ale vrátil se Grunt. A obětovat ho ve prospěch galaxie bylo těžké rozhodnutí. V jeho umírací scéně mi i slza ukápla. O to víc mě pak Bioware potěšili když vyšel ven. 75%
Akt pátý - Rannoch: To na co mnoho z nás čekalo jako na zlatý hřeb hry konečně přišlo. Vyvrcholení konfliktu mezi Gethy a Quariany. Situace je ještě méně černobílá než byla: Gethi se nechali ovládnout Reapery, ale jen proto aby přežili. Quariani zase do války ani nechcou a přinutily je do ní politické machinace admirálů. Mise na Rannochu nám poví víc o Gethech. A finále, stejně jako u Genophage, důstojně završuje příběh Gethsko-Quarianské války. Oběť Legiona opět dojemná, a sjednání míru bylo opravdu krásné. 100%
Akt šestý - Thessia: Trošku slabší, ale stále zábavná a s obrátkami. Spokojenost, ale nic užasného. 80%
Akt sedmý - Cerberus: Moje již nakousnuté rozčarování z Cerberu pokračuje. Zlá korporace co dělá pokusy na neviných civilistech už dneska nikoho nešokuje, spíš působí jako těžké klišé. Hlavní báze Cerberu je sice už lepší, ale stále nic moc. Souboj s Ninjou byl celkem směšný. Ale u opilé Tali jsem se skvěle pobavil 70%
Akt osmý - Take Earth Back: Opět začíná luxusní jízda. Sice jsem podle reklamní kampaně čekal MNOHEM víc misí na Zemi, ale budiž, stály za to. Atmosféra perfektní...Prostě perfektně vygradované finále 100%
Epilog: Ta skutečná hrůza ME3 pichází až na Citadele. Každý fanda by dokázal vymyslet lepší konec (důkazem budiž fanficy ktere se už rojí jako houby po dešti a jsou o dost lepší) PROSTĚ HRŮZA! Hra se tváří že má více konců, ale liší se akorát barvou paprsku. Pak je tu pitomá AI ketrá mele nesmysly, a konce které absolutně nezávisí na vašem stylu hraní a rozodnutích. A nejhorší je že se nedozvíme nic. Přežili to mí parťáci? Vždiť to zničilo Mass Relays! Obří multirasová flotila je tím pádem uvěžněná na Zemi a umřou hlady. A důvod proč Reapeři vznikly? Bože takový kec... Konec ME3 je jasná ukázka jak vám může desetiminutoví konec skazit zážitek z celé hry, ba dokonce z celé trilogie. Člověk tak už nějak nemá chuť jí znova hrát když ví že všechna ta "super důležitá" rozhodnutí nemají sebemneší význam a že se na konci stejně nic nedozvíme. 5% (Za Andersona)
ME3 je ukázka jak vám může stupidní konec skazit celí jinak úžasný zážitek. Po dohráti jsem měl sto chutí fláknout hře 0% a vyhodit ji z harddisku, ale po uklidnění jsem si uvědomil, že přece jen dobrých zážitků bylo opravdu hodně. Obecně bych hru asi aspíš doporučil, ale hořká pachuť zůstane...
Pro: Vyřešení příběhu s Gethy a Genofágem, atmosféra, výběr zbraní
Proti: Konec, který zabil celou sérii