Tak se nám Red Faction propadlo hodně hluboko, a rovnou do hlubin zemských. Po užívání si v posledním díle svobody a volnosti Marsu, se autoři rozhodli všem ukázat jak se dělá ten správný koridor, nejlépe v tunelech. Cesta do herního pekla je dlážděna tunely, nekonečným množstvím respawnující se havěti a vykrádání všeho co to šlo.
Lidské protivníky a celkově lidskou stránku RF nahrazuje otravná havět která je křížená s brouky, barevnými papoušky, skákajícími hopíky a bůhví ještě čím. Tato degradace hratelnosti je podpořena jejich bizarním množstvím, kdy buď jsou neustále produkování z hnízd dokud je nezníčíte, nebo jen prostě se na Vás valí odnikud, případně se ve zdi objeví díra která vyvrhne další skupinu potvor. A ty začnou vesele skákat po stropech či jiných konstrukcích jako opice a neustále zasypávat hráče svými projektily a neutuchající pozorností. Ze začátku hry může ještě jejich likvidace bavit, kdy si zkoušíte různé zbraně na ně, hrajete si s magnetickou puškou a házíte po nich vše co najdete.
Jenže později narostou jejich počty, objeví se více typů a nahání Masona ze všech stran, takže zběsile pobíháte snažíte se přežít, a zárověň redukovat počty nepřátel. Zásadním problémem se stává fakt, že tohle je náplň většiny hry, dojdi do tunelu je na tebe vypuštěna vlna potvor, znič ji, dojdi za roh tam čeká druhá větší vlna. Jsou zde alespoň pasáže kdy dostanete robota nebo jiné vozidlo, a hned ta likvidace havěti jde snadněji. Jo tyhle části hry jsem si užíval rozhodně více než chůzi pěšmo.
Ano prostředí nabízí stavby a struktury co lze zničit, ale zábavností se to těžko vyrovnává Guerrile. Příběh o tom jak Mason vše zlé způsobí, aby to následně vše zachraňoval je napováženou. No alespoň ty cutscény nejsou špatný. Sbírání salvage opět slouží k nákupu nových vlastností a schopností, což hře dává lehký závan RPG prvků.
No nakonec je to šok, přesun podzem je ukázkovým příkladem jak má vypadat tunel a koridor. Navíc okořeněný bandou emzáků kteří mi prostě do světa RF nesedí, autoři už prostě nevěděli co do hry dát tak šáhli po tomto příšerném klišé. Pasáže ve vozidlech jsou vždy světlem v tomto nudném tunelu. Díky mé nákupní ceně okolo dvou stovek přistupuji ke hře jako k budgetu, a lze její průměrnou hratelnost akceptovat, ale v případě že bych si hru koupil a hodnotil v rámci AAA her šel bych s hodnocením do vod podprůměru. Zabití značky RF je dokonáno, odpočívej v pokoji.
Lidské protivníky a celkově lidskou stránku RF nahrazuje otravná havět která je křížená s brouky, barevnými papoušky, skákajícími hopíky a bůhví ještě čím. Tato degradace hratelnosti je podpořena jejich bizarním množstvím, kdy buď jsou neustále produkování z hnízd dokud je nezníčíte, nebo jen prostě se na Vás valí odnikud, případně se ve zdi objeví díra která vyvrhne další skupinu potvor. A ty začnou vesele skákat po stropech či jiných konstrukcích jako opice a neustále zasypávat hráče svými projektily a neutuchající pozorností. Ze začátku hry může ještě jejich likvidace bavit, kdy si zkoušíte různé zbraně na ně, hrajete si s magnetickou puškou a házíte po nich vše co najdete.
Jenže později narostou jejich počty, objeví se více typů a nahání Masona ze všech stran, takže zběsile pobíháte snažíte se přežít, a zárověň redukovat počty nepřátel. Zásadním problémem se stává fakt, že tohle je náplň většiny hry, dojdi do tunelu je na tebe vypuštěna vlna potvor, znič ji, dojdi za roh tam čeká druhá větší vlna. Jsou zde alespoň pasáže kdy dostanete robota nebo jiné vozidlo, a hned ta likvidace havěti jde snadněji. Jo tyhle části hry jsem si užíval rozhodně více než chůzi pěšmo.
Ano prostředí nabízí stavby a struktury co lze zničit, ale zábavností se to těžko vyrovnává Guerrile. Příběh o tom jak Mason vše zlé způsobí, aby to následně vše zachraňoval je napováženou. No alespoň ty cutscény nejsou špatný. Sbírání salvage opět slouží k nákupu nových vlastností a schopností, což hře dává lehký závan RPG prvků.
No nakonec je to šok, přesun podzem je ukázkovým příkladem jak má vypadat tunel a koridor. Navíc okořeněný bandou emzáků kteří mi prostě do světa RF nesedí, autoři už prostě nevěděli co do hry dát tak šáhli po tomto příšerném klišé. Pasáže ve vozidlech jsou vždy světlem v tomto nudném tunelu. Díky mé nákupní ceně okolo dvou stovek přistupuji ke hře jako k budgetu, a lze její průměrnou hratelnost akceptovat, ale v případě že bych si hru koupil a hodnotil v rámci AAA her šel bych s hodnocením do vod podprůměru. Zabití značky RF je dokonáno, odpočívej v pokoji.
Pro: Pasáže ve vozidlech, magnet gun, cutscény
Proti: Příběh, nepřátelé a jejich množství a častý respawn, koridor, prostředí tunelů je stereotypní