Ohledně Rage jsem neměl velké očekávání, nového Mesiáše jsem v ní od dob oznámení a prezentací neviděl, tak jsem k ní přistupoval s čistou hlavou a očekáváním že to bude jen další bežná FPS.
Příběh mě nijak neuchvátil, spíše mě zarazilo ve finále, jak moc položených otázek vůbec nebylo zodpovězeno, a to co autoři začali, nedotáhli do konce. Velké ambice zůstali na půli cesty, a svět který prezentují je směšně malý, a je z něj cítít že měl být větší, že právě volnost a větší rozsáhlost by si zasloužil. Přesto mně uchvátili města a osady pustiny, díky svému zpracování a stylizaci, ale hlavně mě překvapili NPC, svou vizáží, chováním a originalitou, se hráč setká s opravdu rozmanitou sebrankou, která zde přežívá a dotváří příjemnou atmosféru. Tleskám těmto charakterům, stejně tak pobavili gangy které jsou různorodé svým stylem a vzhledem členů(techmaniaci opravdu pobavili). Ohledně měst ještě, vedlejší minihry taky nejsou špatným nápadem, jen bohužel časem omrzí. Co ovšem zklame jsou závody, a pocit z jízdy. Tak nějak to hráče nemotivuje ani nebaví, tudy opravdu id ne.
Mise a místa jsou celkem různorodá a zajímavá, jen recyklace stejného prostředí pro vedlejší úkoly je opravdu špatným vtipem. Jiným šálkem kávy jsou ovšem souboje, kdy mutanti a jiní nepřátelé se snaží reagovat, uhýbat, stahovat se a celkově více odpovídat na situaci na bojišti. Za tuto snahu palec nahoru. Další plusko míří směrem k možnosti vytvářet si vlastní technické vychytávky jako parádní bumerangy které nepřátelé krají o sto šest, využíval jsem je opravdu častěji než konveční zbraně, další věcí jsou střílny, výbušné autíčka, ale hlavně neocenitelný společník pavoučí robůtek s kulometem. Toho prcka jsem si oblíbil, a často ho posílal porcovat mutanty. Jinak různorodá munice, to je taky prvek co bych rád viděl ve hrách častěji.
V Rage jsem se nakonec toulal a ztrácel opravdu rád, pustina nabídla skvělé a zábavné obyvatele, pěkné scenérie, dobře vyvedené města a osady, kvalitní dabing a solidní soundtrack, dobrý pocit z přestřelek a bojů, jen to vše skončilo dřív než bych čekal. Navíc mě chyběla větší volnost a svět k poznávání, příběh utnuli a spoustu věcí nedořešili, tudíž jen doufám že vznikne důstojný pokračovatel. Rage by si další šanci zasloužila.
Příběh mě nijak neuchvátil, spíše mě zarazilo ve finále, jak moc položených otázek vůbec nebylo zodpovězeno, a to co autoři začali, nedotáhli do konce. Velké ambice zůstali na půli cesty, a svět který prezentují je směšně malý, a je z něj cítít že měl být větší, že právě volnost a větší rozsáhlost by si zasloužil. Přesto mně uchvátili města a osady pustiny, díky svému zpracování a stylizaci, ale hlavně mě překvapili NPC, svou vizáží, chováním a originalitou, se hráč setká s opravdu rozmanitou sebrankou, která zde přežívá a dotváří příjemnou atmosféru. Tleskám těmto charakterům, stejně tak pobavili gangy které jsou různorodé svým stylem a vzhledem členů(techmaniaci opravdu pobavili). Ohledně měst ještě, vedlejší minihry taky nejsou špatným nápadem, jen bohužel časem omrzí. Co ovšem zklame jsou závody, a pocit z jízdy. Tak nějak to hráče nemotivuje ani nebaví, tudy opravdu id ne.
Mise a místa jsou celkem různorodá a zajímavá, jen recyklace stejného prostředí pro vedlejší úkoly je opravdu špatným vtipem. Jiným šálkem kávy jsou ovšem souboje, kdy mutanti a jiní nepřátelé se snaží reagovat, uhýbat, stahovat se a celkově více odpovídat na situaci na bojišti. Za tuto snahu palec nahoru. Další plusko míří směrem k možnosti vytvářet si vlastní technické vychytávky jako parádní bumerangy které nepřátelé krají o sto šest, využíval jsem je opravdu častěji než konveční zbraně, další věcí jsou střílny, výbušné autíčka, ale hlavně neocenitelný společník pavoučí robůtek s kulometem. Toho prcka jsem si oblíbil, a často ho posílal porcovat mutanty. Jinak různorodá munice, to je taky prvek co bych rád viděl ve hrách častěji.
V Rage jsem se nakonec toulal a ztrácel opravdu rád, pustina nabídla skvělé a zábavné obyvatele, pěkné scenérie, dobře vyvedené města a osady, kvalitní dabing a solidní soundtrack, dobrý pocit z přestřelek a bojů, jen to vše skončilo dřív než bych čekal. Navíc mě chyběla větší volnost a svět k poznávání, příběh utnuli a spoustu věcí nedořešili, tudíž jen doufám že vznikne důstojný pokračovatel. Rage by si další šanci zasloužila.
Pro: Pustina, pocit z bojů a zbraní, obyvatelé a města, dabing a hudební doprovod
Proti: Závody a vozidla, krátkost, nedořešený příběh, svět mohl být více rozlehlejší, zakončení hry