BD nebylo killer titulem letošního roku, o to více mě potěšily veskrze pozitivní recenze a tak jsem se těšil na podobné překvapení jako u vynikající The Darkness II, které zatím válcuje nemastné neslané hry roku 2012. Už jen z tohoto důvodu jsem do hry šel. Hra to byla dobrá, ale mohla být daleko daleko lepší.
SEGA, tam vychází hry se zajímavým nápadem, ale jaksi se prostě nejsou schopni dotáhnout na tu nejvyšší ligu. Hru bych mohl přirovnat k podobné robo akci(taky od SEGY) Vanquish, jehož stín asi těžko překročí. Nu, ale spíš bych hru přirovnal k mixu Terminátora a Transformerů. Co se týče části Terminátora, hra je výborná, jak si ale začnem hrát na over the top momenty formou Transformers(což Japonci bohužel až moc zveličují), tak se začne pusa trochu křivit, jelikož to je ve hře zbytečné a nepůsobí to dobře ani herně(o tom níže). Hraje na vážnou drámu, ale pokud tam co chvíli nahazují panelákové roboty, tuhle masku to velmi rychle ztratí. Hra je tedy hodně v rozpolu, zda chce být komorním dramatem nebo obyčejnou japonskou řežbou. Japonci se od šíleností asi ale bohužel neodprostí.
A to je zatracená škoda! Proč? Jelikož na BD je nejzajímavější ústřední motiv. Nevědomá infiltrace robotů(nerozpoznatelných od lidí) do společnosti celého světa je přeci dosti silný na to, aby utáhl i více jak jednu hru. No a v tom vidím další problém. BD by byl skvělý úvod do trilogie, ale jako samotná hra selhává v důležitosti tématu a jeho osekání na naprosté minimum, jelikož prostor tu není. A to je chyba! Tohle téma je krásně rozvinutelné a oni si již v první hře zavřeli vrátka. Každopádně myšlenka "Jsem člověk, posledních pár desítek let jsem žil v tom, že jsem člověk, ale dnes jsem zjistil, že jsem robot, že celý můj život byla jedna velká lež!" je prostě naprosto odzbrojující. A na tom měli stavět. Měli stavět na dramatu, surovosti a ryzích emocích. Pak by příběh nepůsobil jen jako dobrý doprovod TPS akce.
Příběh totiž není použit s citem, je hodně předvídatelný(i včetně twistů), představoval jsem si to jinak. Je to v podstatě jen jedna mise, jeden úkol, Tokio- no a běž(nebo to byl zkrátka už předpřipraveno na epický 2hý díl). S postavami je to podobné, po čase jsou sympatičtí, jenže volba parťáků pro misi s navyšujícím se počtem rozmělní pocit, že aspoň jednoho trochu znáte. Beztak každý ze začátku bude chodit s holkama a pak případně si nechá Faye(je fajn, že nejpříjemnější side kick je Číňanka) a doplní ho Cainem(btw moc cool french robot! :). Takže zase to chtělo více dialogů mezi protagonisty. Což souvisí i s délkou, tohle je hodně komplexní téma a vyžaduje si to hodně prostoru na příběh a postavy, proto se zase vracím k původní myšlence trilogie. S parťáky jsou spojeny fajn funkce - trust level a hlasové příkazy. Mno po pár hodinách zjistíte, že teda spíš na papíře. Hlasové příkazy vás skvěle vtáhnou do hry, jenže parťáky byste v podstatě ani nepotřebovali, takže příkazy jsou jen takový doplněk, nic moc funkčního, taktická hra to není. Z čehož vyplivá, že trust level nebyl taky využit, tak jak měl být. Smyslem je loajalita k hl. hrdinovi a následné plnění/neplnění příkazů, které tedy nejsou zcela potřebné. Tím odkazuji na rozhovory s parťáky, kde vybíráte z odpovědí. Ovšem ze situace občas nejde pochopit, jak to myslí nebo jsou některé odpovědi absolutně se nehodící. No pak jsem zkoušel odpovídat sarkasticky/ironicky, jenže na to hra nehraje a tak mi šel u některých členů level párkrát dolů (kór v jedné situaci s holkama):D. Takže pak se poslušně naučíte poslušně odpovídat jako suchar a štve vás, že nemůžete jokovat nebo vzdorovat veliteli/poslat ho do oněch míst. Takže moc nezáleží koho si vezmete(kvůli "spešl ebilitýs"), jak budete odpovídat, zda budete rozkazovat....
Gameplay? Dobrý, ale ne vyšperkovaný. Co chcete převratného vymyslet na cover TPS? No nic moc...takže hra se až na výjimky ovládá dobře, jako každá druhá TPS. Otáčení je občas divné, ale spíš mne štvalo čas od času automatické přilepování, pokud jsem byl u objektu blízko, naštěstí to udělá jen párkrát a není to průser jako v Operation Raccoon City. Možná bych ocenil otevřenější lokace, ale i tak se to hrálo dobře. Hra nabízí skvělý pohled na svět roku 2080, zajímavé nápady do povedeného sci-fi. Střílet roboty na nejmenší kousíčky, nebo jim ustřelovat končetiny bylo vůbec to nejzábavnější. Když se na vás hrnou hordy kovu, z kterého mile rádi uděláte šrot. Všude se plazí beznohé skeletony a vlny neustávají, někdy ale až příliš. Tahle ta "Terminator" part byla fajn. No ale pak je tu taky dost velká a podstatná část ala "Transformers". Kdo hrál demo, asi ví. Zkrátka velké 2+ nohé vysoké monstra. Ono by to bylo i zábavné, jenže bossáci většinou chodí za vámi, pak na vás letí rakety ze všech stran, oléčíte se, ale než se stačíte zvednout, máte tam další, případně provede fyzický útok. Tyhle souboje jsou tak spíše otravné a zdlouhavé. Kdyby se vše řešilo z dálky a s odstupem, bylo by to zábavnější. Já bych osobně spíše volil komornější sci-fi drama bez zbytečně předimenzovaných a občas absurdních robotů.
Pokud nejste pedantně příběhový, neřešíte skupinu a rádi velké Transformery, tak si hned užijete více. Hra párkrát měla velmi dobrou "kameru" se zajímavými záběry. Hra byla klasicky krátká a zrovna u téhle hry bych ocenil to prodloužit alespoň o 2 hodiny na rozvití všeho potřebného. Flashbacky bych nahradil misemi v armádě, či pro jednotku anti robotů. Když už mu dají přezdívku "Přeživší" měli ukázat pár takových příkladů - změnily by se lokace + zžití se s postavou a hře by to obrovsky pomohlo.
MP je ovšem průser. Je dobrý ale bohužel ho po pár týdnech od vydání ani nikdo nehraje a to jsem se občas připojil jen ve Versus módu, PC na tom nebude líp...
Překvapila mě opravdu hezká a koukatelná grafika, která rozhodně neurazí.
No nebo toho chci právě moc, chtěl jsem komplexní hru na skvělé neokoukané téma, nejlépe do trilogii rozloženou. Dostal jsem kvalitní TPS s dobrým příběhem. Pokud nehledáte nic víc dobře se na těch pár hodin pobavíte.
Prodeje jsou katastrofa, moc velká škoda! Kapitola sama pro sebe…
Když se ohlédnu ovšem zpátky za závěrečné titulky a poslední animačku, musím si říct "Sakra! Tohle mohla být skvělá trilogie". Na další díl bych se moc těšil, škoda, že BD zůstane jen u tohohle solidního úvodu do zajímavého světa :/ neb smutná doba, jak zajímavé projekty o5 končí a CoD(a jeho klony) jede stále dál bez sebemenší změny. No ale vývojáři jen dělají to, co si kupujeme, ale já většina nejsem.
Za odvahu s novou značkou 66%.(tohle je pro mne sakra dobré hodnocení).
SEGA, tam vychází hry se zajímavým nápadem, ale jaksi se prostě nejsou schopni dotáhnout na tu nejvyšší ligu. Hru bych mohl přirovnat k podobné robo akci(taky od SEGY) Vanquish, jehož stín asi těžko překročí. Nu, ale spíš bych hru přirovnal k mixu Terminátora a Transformerů. Co se týče části Terminátora, hra je výborná, jak si ale začnem hrát na over the top momenty formou Transformers(což Japonci bohužel až moc zveličují), tak se začne pusa trochu křivit, jelikož to je ve hře zbytečné a nepůsobí to dobře ani herně(o tom níže). Hraje na vážnou drámu, ale pokud tam co chvíli nahazují panelákové roboty, tuhle masku to velmi rychle ztratí. Hra je tedy hodně v rozpolu, zda chce být komorním dramatem nebo obyčejnou japonskou řežbou. Japonci se od šíleností asi ale bohužel neodprostí.
A to je zatracená škoda! Proč? Jelikož na BD je nejzajímavější ústřední motiv. Nevědomá infiltrace robotů(nerozpoznatelných od lidí) do společnosti celého světa je přeci dosti silný na to, aby utáhl i více jak jednu hru. No a v tom vidím další problém. BD by byl skvělý úvod do trilogie, ale jako samotná hra selhává v důležitosti tématu a jeho osekání na naprosté minimum, jelikož prostor tu není. A to je chyba! Tohle téma je krásně rozvinutelné a oni si již v první hře zavřeli vrátka. Každopádně myšlenka "Jsem člověk, posledních pár desítek let jsem žil v tom, že jsem člověk, ale dnes jsem zjistil, že jsem robot, že celý můj život byla jedna velká lež!" je prostě naprosto odzbrojující. A na tom měli stavět. Měli stavět na dramatu, surovosti a ryzích emocích. Pak by příběh nepůsobil jen jako dobrý doprovod TPS akce.
Příběh totiž není použit s citem, je hodně předvídatelný(i včetně twistů), představoval jsem si to jinak. Je to v podstatě jen jedna mise, jeden úkol, Tokio- no a běž(nebo to byl zkrátka už předpřipraveno na epický 2hý díl). S postavami je to podobné, po čase jsou sympatičtí, jenže volba parťáků pro misi s navyšujícím se počtem rozmělní pocit, že aspoň jednoho trochu znáte. Beztak každý ze začátku bude chodit s holkama a pak případně si nechá Faye(je fajn, že nejpříjemnější side kick je Číňanka) a doplní ho Cainem(btw moc cool french robot! :). Takže zase to chtělo více dialogů mezi protagonisty. Což souvisí i s délkou, tohle je hodně komplexní téma a vyžaduje si to hodně prostoru na příběh a postavy, proto se zase vracím k původní myšlence trilogie. S parťáky jsou spojeny fajn funkce - trust level a hlasové příkazy. Mno po pár hodinách zjistíte, že teda spíš na papíře. Hlasové příkazy vás skvěle vtáhnou do hry, jenže parťáky byste v podstatě ani nepotřebovali, takže příkazy jsou jen takový doplněk, nic moc funkčního, taktická hra to není. Z čehož vyplivá, že trust level nebyl taky využit, tak jak měl být. Smyslem je loajalita k hl. hrdinovi a následné plnění/neplnění příkazů, které tedy nejsou zcela potřebné. Tím odkazuji na rozhovory s parťáky, kde vybíráte z odpovědí. Ovšem ze situace občas nejde pochopit, jak to myslí nebo jsou některé odpovědi absolutně se nehodící. No pak jsem zkoušel odpovídat sarkasticky/ironicky, jenže na to hra nehraje a tak mi šel u některých členů level párkrát dolů (kór v jedné situaci s holkama):D. Takže pak se poslušně naučíte poslušně odpovídat jako suchar a štve vás, že nemůžete jokovat nebo vzdorovat veliteli/poslat ho do oněch míst. Takže moc nezáleží koho si vezmete(kvůli "spešl ebilitýs"), jak budete odpovídat, zda budete rozkazovat....
Gameplay? Dobrý, ale ne vyšperkovaný. Co chcete převratného vymyslet na cover TPS? No nic moc...takže hra se až na výjimky ovládá dobře, jako každá druhá TPS. Otáčení je občas divné, ale spíš mne štvalo čas od času automatické přilepování, pokud jsem byl u objektu blízko, naštěstí to udělá jen párkrát a není to průser jako v Operation Raccoon City. Možná bych ocenil otevřenější lokace, ale i tak se to hrálo dobře. Hra nabízí skvělý pohled na svět roku 2080, zajímavé nápady do povedeného sci-fi. Střílet roboty na nejmenší kousíčky, nebo jim ustřelovat končetiny bylo vůbec to nejzábavnější. Když se na vás hrnou hordy kovu, z kterého mile rádi uděláte šrot. Všude se plazí beznohé skeletony a vlny neustávají, někdy ale až příliš. Tahle ta "Terminator" part byla fajn. No ale pak je tu taky dost velká a podstatná část ala "Transformers". Kdo hrál demo, asi ví. Zkrátka velké 2+ nohé vysoké monstra. Ono by to bylo i zábavné, jenže bossáci většinou chodí za vámi, pak na vás letí rakety ze všech stran, oléčíte se, ale než se stačíte zvednout, máte tam další, případně provede fyzický útok. Tyhle souboje jsou tak spíše otravné a zdlouhavé. Kdyby se vše řešilo z dálky a s odstupem, bylo by to zábavnější. Já bych osobně spíše volil komornější sci-fi drama bez zbytečně předimenzovaných a občas absurdních robotů.
Pokud nejste pedantně příběhový, neřešíte skupinu a rádi velké Transformery, tak si hned užijete více. Hra párkrát měla velmi dobrou "kameru" se zajímavými záběry. Hra byla klasicky krátká a zrovna u téhle hry bych ocenil to prodloužit alespoň o 2 hodiny na rozvití všeho potřebného. Flashbacky bych nahradil misemi v armádě, či pro jednotku anti robotů. Když už mu dají přezdívku "Přeživší" měli ukázat pár takových příkladů - změnily by se lokace + zžití se s postavou a hře by to obrovsky pomohlo.
MP je ovšem průser. Je dobrý ale bohužel ho po pár týdnech od vydání ani nikdo nehraje a to jsem se občas připojil jen ve Versus módu, PC na tom nebude líp...
Překvapila mě opravdu hezká a koukatelná grafika, která rozhodně neurazí.
No nebo toho chci právě moc, chtěl jsem komplexní hru na skvělé neokoukané téma, nejlépe do trilogii rozloženou. Dostal jsem kvalitní TPS s dobrým příběhem. Pokud nehledáte nic víc dobře se na těch pár hodin pobavíte.
Prodeje jsou katastrofa, moc velká škoda! Kapitola sama pro sebe…
Když se ohlédnu ovšem zpátky za závěrečné titulky a poslední animačku, musím si říct "Sakra! Tohle mohla být skvělá trilogie". Na další díl bych se moc těšil, škoda, že BD zůstane jen u tohohle solidního úvodu do zajímavého světa :/ neb smutná doba, jak zajímavé projekty o5 končí a CoD(a jeho klony) jede stále dál bez sebemenší změny. No ale vývojáři jen dělají to, co si kupujeme, ale já většina nejsem.
Za odvahu s novou značkou 66%.(tohle je pro mne sakra dobré hodnocení).
Pro: roboti, roboti, roboti, příběh, Cain, Faye, svět, příjemné sci-fi, grafika
Proti: nedotaženost na více fronách, bossové, prázdný MP