Tak, dokonáno jest, hora Grimrock pokořena. Na Grimrock jsem se opravdu těšil od první chvíle, co jsem se o něm dověděl, což je asi 3/4 roku zpátky. Poctivý old-school krokovací dungeon tu nebyl už ani nepamatuju, takže nákup v první den vydání byl jasná věc.
No a jak jsem spokojen? Velice. LoG splnil prakticky vše, co jsem od něj očekával. Nečekejte žádný převratný příběh nebo úchvatné cut-scény, o tomhle dungeony nejsou. Tady tě zkrátka jako mizerné odsouzence hodíme do díry a poraď si jak umíš. Kobka je to vpravdě luxusní a poměrně rozsáhlá. Není v ní nouze o logické hádanky, pasti, nepřátele a ani spoustu tajných místností. Gradace jak herní náročnosti tak obtížnosti babrání se v dalším postupu je s přibývajícími patry opravdu znát a tak, i když se vám prvních pár pater zdá ne úplně lehkých, ke konci si budete říkat, že to byla procházka růžovým sadem.
Herní mechanismus je jednoduchý a rachle přejde do krve. Při soubojích je to samý úskok, seknutí, úskok, seknutí, ale o to větší je pak radost z každého poraženého nepřítele, zvlášť pokud se vám v uskakování daří a vyváznete třebas bez šrámu. Kouzla, ač jich není přehršel, jsou zajímavá, a skládání run boj oživuje podobně jako třeba v starém Dungeon Masterovi. Inventář je přehledný, Celkové nastavení obtížnosti je při ohlédnutí nazpátek vyvážené (dohráno na normal).
Hrál jsem v takovém "klasickém" složení party: 2x bijec (mínotaur - sekery + armor, člověk - hospodský pěstní rváč), 1x rogue (assassin přes zbraně nablízko) a 1x mág (ledová magie a spellcraft) a každá z postav měla určitě něco do sebe. Zejména pomalý a neohrabaný mínotaur byl ke konci k sežrání.
Co by se hře nechalo vytknout je mírná repetitivnost. Jasně, je to podzemní žalář, tak se nedá čekat žádná designérská nirvána, přesto by prostředí mohlo být trochu variabilnější (díky alespoň za ty tři rozdílné typy, byť železná část je dost krátká).
Celkově je ale nutno Grimrock všem příznivcům žánru rozhodně doporučit. Pevně věřím, že se dočkáme nějakého toho expansionu nebo třeba druhého dílu. Možnost se tu určitě nabízí, stačí se podívat, že při zakládání nové hry vyskočí nabídka k výběru mapy...
Play time: 16:50
Monsters killed: 538
Items found: 738
Secrets: 66/71
Treasures found: 5/7
Toorum's notes found: 16/16
Skulls found: 5
Iron doors opened: 10/10
Tiles moved: 26119
steam achievments: 31/40
No a jak jsem spokojen? Velice. LoG splnil prakticky vše, co jsem od něj očekával. Nečekejte žádný převratný příběh nebo úchvatné cut-scény, o tomhle dungeony nejsou. Tady tě zkrátka jako mizerné odsouzence hodíme do díry a poraď si jak umíš. Kobka je to vpravdě luxusní a poměrně rozsáhlá. Není v ní nouze o logické hádanky, pasti, nepřátele a ani spoustu tajných místností. Gradace jak herní náročnosti tak obtížnosti babrání se v dalším postupu je s přibývajícími patry opravdu znát a tak, i když se vám prvních pár pater zdá ne úplně lehkých, ke konci si budete říkat, že to byla procházka růžovým sadem.
Herní mechanismus je jednoduchý a rachle přejde do krve. Při soubojích je to samý úskok, seknutí, úskok, seknutí, ale o to větší je pak radost z každého poraženého nepřítele, zvlášť pokud se vám v uskakování daří a vyváznete třebas bez šrámu. Kouzla, ač jich není přehršel, jsou zajímavá, a skládání run boj oživuje podobně jako třeba v starém Dungeon Masterovi. Inventář je přehledný, Celkové nastavení obtížnosti je při ohlédnutí nazpátek vyvážené (dohráno na normal).
Hrál jsem v takovém "klasickém" složení party: 2x bijec (mínotaur - sekery + armor, člověk - hospodský pěstní rváč), 1x rogue (assassin přes zbraně nablízko) a 1x mág (ledová magie a spellcraft) a každá z postav měla určitě něco do sebe. Zejména pomalý a neohrabaný mínotaur byl ke konci k sežrání.
Co by se hře nechalo vytknout je mírná repetitivnost. Jasně, je to podzemní žalář, tak se nedá čekat žádná designérská nirvána, přesto by prostředí mohlo být trochu variabilnější (díky alespoň za ty tři rozdílné typy, byť železná část je dost krátká).
Celkově je ale nutno Grimrock všem příznivcům žánru rozhodně doporučit. Pevně věřím, že se dočkáme nějakého toho expansionu nebo třeba druhého dílu. Možnost se tu určitě nabízí, stačí se podívat, že při zakládání nové hry vyskočí nabídka k výběru mapy...
Play time: 16:50
Monsters killed: 538
Items found: 738
Secrets: 66/71
Treasures found: 5/7
Toorum's notes found: 16/16
Skulls found: 5
Iron doors opened: 10/10
Tiles moved: 26119
steam achievments: 31/40
Pro: konečně zase krokovací dungeon jako za starých časů
Proti: přeci jen trochu repetitivní