Upozornění: tento text není klasickým komentářem/recenzí/shrnutím vlastních dojmů, jako spíše pokus o zamyšlení.
Polda 3 je kvalitně odvedená práce, vzhledem k roku vydání se ani nechce věřit, že za jeho jádrem stojí jen několik málo lidí. Zároveň je to takový mutant, hybrid, který do značné míry rezignuje na vše, co dosud činilo Poldu Poldou a zároveň nasál všechno, co přišlo někomu zodpovědnému na předchozích adventurách dobré či zajímavé. Zároveň jde dle mého také o závěrečnou tečku za klasickou českou adventurní školou, která byla dělaná pouze pro domácí trh. Vskutku, konec jedné éry... BTW, víte o tom, že scénář pochází od těch samých autorů jako DreamLand: Final Solution ?
Polda 3 z části zachovává komiksový styl z druhého dílu, především co se týče ztvárnění postav. Pozadí jsou ovšem renderována, přesně ve stylu virtuálních realit v již zmíněném DreamLandu . Minihry byly naopak převzaty z Horkého léta 2 (k mojí nevelké radosti). Oproti DreamLandu nepůsobí toto spojení až tak moc jako pěst na oko, Minihry-mezihry jsou zde rovněž pestřejší, než co předvedl Honza Majer.
Co se příběhu týče, je o něco silnější a o maličko lépe provázanější než u Poldy 2 a dokonce na něj jedním malým detailem navazuje - klony -, přes určitou vyzrálost mi přišel už poměrně utahaný, ne tak zajímavý nemluvě o tom, že nám autoři zatajili reakci paní Slabé na fakt, že dědictví nebude. I když třeba je to nějak podchycené v následujícím díle, který jsem zatím hrál jen chvíli a nepamatuji se.
Nakonec jen osobní poznámku - série Polda vlastně drží Zimu software nad vodou, nemáte ten pocit? Pokud se nepletu, jejich posledním projektem kromě této série bylo Bloodline a od té doby jen vydávají nejrůznější kompilace Poldů (nejdřív celá série za 499,- v roce 2007, o dva roky později už jen za 99,-, různé porty druhého a třetího dílu na iPod, iPad a Android, nadabování dvojky do angličtiny, vydání čtyřky v Polsku a pětky v Rusku a Itálii...
Polda 3 je kvalitně odvedená práce, vzhledem k roku vydání se ani nechce věřit, že za jeho jádrem stojí jen několik málo lidí. Zároveň je to takový mutant, hybrid, který do značné míry rezignuje na vše, co dosud činilo Poldu Poldou a zároveň nasál všechno, co přišlo někomu zodpovědnému na předchozích adventurách dobré či zajímavé. Zároveň jde dle mého také o závěrečnou tečku za klasickou českou adventurní školou, která byla dělaná pouze pro domácí trh. Vskutku, konec jedné éry... BTW, víte o tom, že scénář pochází od těch samých autorů jako DreamLand: Final Solution ?
Polda 3 z části zachovává komiksový styl z druhého dílu, především co se týče ztvárnění postav. Pozadí jsou ovšem renderována, přesně ve stylu virtuálních realit v již zmíněném DreamLandu . Minihry byly naopak převzaty z Horkého léta 2 (k mojí nevelké radosti). Oproti DreamLandu nepůsobí toto spojení až tak moc jako pěst na oko, Minihry-mezihry jsou zde rovněž pestřejší, než co předvedl Honza Majer.
Co se příběhu týče, je o něco silnější a o maličko lépe provázanější než u Poldy 2 a dokonce na něj jedním malým detailem navazuje - klony -, přes určitou vyzrálost mi přišel už poměrně utahaný, ne tak zajímavý nemluvě o tom, že nám autoři zatajili reakci paní Slabé na fakt, že dědictví nebude. I když třeba je to nějak podchycené v následujícím díle, který jsem zatím hrál jen chvíli a nepamatuji se.
Nakonec jen osobní poznámku - série Polda vlastně drží Zimu software nad vodou, nemáte ten pocit? Pokud se nepletu, jejich posledním projektem kromě této série bylo Bloodline a od té doby jen vydávají nejrůznější kompilace Poldů (nejdřív celá série za 499,- v roce 2007, o dva roky později už jen za 99,-, různé porty druhého a třetího dílu na iPod, iPad a Android, nadabování dvojky do angličtiny, vydání čtyřky v Polsku a pětky v Rusku a Itálii...