This is it! Really, BioWare? Really?
Ohledně BioWare jsem nikdy neměl svůj názor, jejich hry mě míjely, ale změnil to až příchod Mass Effect – perfektně načrtnuté a napsané sci-fi ságy. První dva díly ve mě zanechali rozporuplné pocity a dlouho jsem nevěděl, jak je popsat (v pozitivním smyslu). Názor na ně jsem si v sobě utvrzoval opravdu dlouho, stejně obtížně jsem se odhodlával k napsání komentářů. U trojky mám poměrně ulehčenou práci, jelikož trojka už prostě není to, co jsem očekával. Ale popořadě.
U předchozích dvou dílů jsem začínal pozititivy, takže ... ("je to vážně těžké!"). No, každopádně trojka má opravdu parádní rozjezd, dle mého názoru asi nejlepší z celé trilogie a filmovost, kterou je příběh odvypravován se mi opravdu líbil a pokud k tomu přidáte slibnou hudbu, která podtrhuje už tak kvalitní momenty, nejde nic jiného, než si mlasknout (ano, hudba se mi líbila)!
Stejně dobře na mne působila akčnost počátečních misí, u kterých jsem si jen spokojeně otevřel hubu a hrál. Efekt na oko je opravdu dobrý a je fajn, že se v BioWare přiučili na úkor spousty dalších vlastností, bohužel!
Nevím, jak definovat pocit, který ve mě totiž dřímá. Na jednu stranu se mi líbí, že se hra vydala filmovější atmosférou, na stranu druhou "Proč, sakra, vypustili veškeré hackování a celkově mám pocit, že hraju odnoš Gears of War ve vesmíru?". Tak například hackování pro mě bylo především ve dvojce určitou zásluhou, nejzábavnější minihrou. Tuhle vlastnost jsem si vážně zamiloval, nejenom proto že mě nutila prozkoumat i ten kout támhle, ale protože to bylo příjemné zpestření!
Vážně je pro mě překvapení, že se tohle řadí do RPG žánru, co Mass Effect 3 má s tímhle žánrem společného? Zjednoduššení je tolik, že tohle už je jen vážně akce, akce, rozhovor a akce! Akce přitom ani není tak hrozná, jen na mě v některých momentech vychrlila tolik silných nepřátel, že jsem mnohdy ani nevěděl, z čeho dříve střílet. Nejhorší na tom je, že na vás tvůrci vyhazují nové nepřátelé, aniž byste vlastně věděli, co jsou zač a proč po vás jdou. Tohle se mi celkově na sérii nelíbilo, že se spousta věcí děje, aniž byste o nich měli sebemenší tušení!
This is it! Je věta, která u mě vstoupí do dějin v tom nejnegativnější smyslu! Touhle větou mě všichni povzbuzovali v závěrečné fázi hry a čekat pořádné finále je opravdu opodstatněné. Jenže ... víme, jak to nakonec dopadlo, že? Mělo to být nabité, silné, emotivní a nakonec. Je to jen tuctový konec, který si taková série nezasloužila
Cítím hořkost! Ano, konec přijít musel, ale neměl být tak zvláštně fantasmagorický. Potenciál na uzavření trilogie tu byl! Byly tu perfetkní postavy, kvalitně rozpletený/propletený příběh a spousta rozhodnutí, která měla dát motivaci pro zpětné hraní. V BioWare si asi ale řekli, že jsou ve stavu, kdy si mohou dovolit cokoliv a já jim to snad sežeru! Hm, možná je někdo držel za koule (EA?), nebo vážně měli důvod z toho udělat takovou frašku (sračku, chcete-li)! Mass Effect pro i přesto znamená opravdu dobrou záležitost, která vyčnívá prvním a druhým dílem. Třetí nabírá na síle v jiných vlastnostech, ale ve výsledku trojka není ani tak potřeba, škoda!
Celkový čas ve vesmíru Mass Effect: 65h
Nejoblíbenější postava: Garrus Vakarian
Nejoblíbenější rasa: Krogani
Oblíbená lokace: Tuchanka
Nejzbytečnější záporák: Kai Leng (vážně tam byl potřeba?)
Největší zklamání: závěr hry, který nebere v potaz vaše rozhodnutí!
Ohledně BioWare jsem nikdy neměl svůj názor, jejich hry mě míjely, ale změnil to až příchod Mass Effect – perfektně načrtnuté a napsané sci-fi ságy. První dva díly ve mě zanechali rozporuplné pocity a dlouho jsem nevěděl, jak je popsat (v pozitivním smyslu). Názor na ně jsem si v sobě utvrzoval opravdu dlouho, stejně obtížně jsem se odhodlával k napsání komentářů. U trojky mám poměrně ulehčenou práci, jelikož trojka už prostě není to, co jsem očekával. Ale popořadě.
U předchozích dvou dílů jsem začínal pozititivy, takže ... ("je to vážně těžké!"). No, každopádně trojka má opravdu parádní rozjezd, dle mého názoru asi nejlepší z celé trilogie a filmovost, kterou je příběh odvypravován se mi opravdu líbil a pokud k tomu přidáte slibnou hudbu, která podtrhuje už tak kvalitní momenty, nejde nic jiného, než si mlasknout (ano, hudba se mi líbila)!
Stejně dobře na mne působila akčnost počátečních misí, u kterých jsem si jen spokojeně otevřel hubu a hrál. Efekt na oko je opravdu dobrý a je fajn, že se v BioWare přiučili na úkor spousty dalších vlastností, bohužel!
Nevím, jak definovat pocit, který ve mě totiž dřímá. Na jednu stranu se mi líbí, že se hra vydala filmovější atmosférou, na stranu druhou "Proč, sakra, vypustili veškeré hackování a celkově mám pocit, že hraju odnoš Gears of War ve vesmíru?". Tak například hackování pro mě bylo především ve dvojce určitou zásluhou, nejzábavnější minihrou. Tuhle vlastnost jsem si vážně zamiloval, nejenom proto že mě nutila prozkoumat i ten kout támhle, ale protože to bylo příjemné zpestření!
Vážně je pro mě překvapení, že se tohle řadí do RPG žánru, co Mass Effect 3 má s tímhle žánrem společného? Zjednoduššení je tolik, že tohle už je jen vážně akce, akce, rozhovor a akce! Akce přitom ani není tak hrozná, jen na mě v některých momentech vychrlila tolik silných nepřátel, že jsem mnohdy ani nevěděl, z čeho dříve střílet. Nejhorší na tom je, že na vás tvůrci vyhazují nové nepřátelé, aniž byste vlastně věděli, co jsou zač a proč po vás jdou. Tohle se mi celkově na sérii nelíbilo, že se spousta věcí děje, aniž byste o nich měli sebemenší tušení!
This is it! Je věta, která u mě vstoupí do dějin v tom nejnegativnější smyslu! Touhle větou mě všichni povzbuzovali v závěrečné fázi hry a čekat pořádné finále je opravdu opodstatněné. Jenže ... víme, jak to nakonec dopadlo, že? Mělo to být nabité, silné, emotivní a nakonec. Je to jen tuctový konec, který si taková série nezasloužila
Cítím hořkost! Ano, konec přijít musel, ale neměl být tak zvláštně fantasmagorický. Potenciál na uzavření trilogie tu byl! Byly tu perfetkní postavy, kvalitně rozpletený/propletený příběh a spousta rozhodnutí, která měla dát motivaci pro zpětné hraní. V BioWare si asi ale řekli, že jsou ve stavu, kdy si mohou dovolit cokoliv a já jim to snad sežeru! Hm, možná je někdo držel za koule (EA?), nebo vážně měli důvod z toho udělat takovou frašku (sračku, chcete-li)! Mass Effect pro i přesto znamená opravdu dobrou záležitost, která vyčnívá prvním a druhým dílem. Třetí nabírá na síle v jiných vlastnostech, ale ve výsledku trojka není ani tak potřeba, škoda!
Celkový čas ve vesmíru Mass Effect: 65h
Nejoblíbenější postava: Garrus Vakarian
Nejoblíbenější rasa: Krogani
Oblíbená lokace: Tuchanka
Nejzbytečnější záporák: Kai Leng (vážně tam byl potřeba?)
Největší zklamání: závěr hry, který nebere v potaz vaše rozhodnutí!
Pro: začátek perfektně jede, akčnější a filmovější pasáže, staří známí,
Proti: hackování vymizelo, zbytečné nové postavy (James Vega, Kai Leng), nejhorší žávěr, který se časem pravděpodobně rozvine, ale nyní opravdu zklamání!