Této hry se prodalo k dnešnímu dni na sto tisíc kusů o čem to svědčí? Minimálně o tom že nezávislé studio s nulovým marketingem, si dokázalo v tak přenasyceném prostředí herní reklamou a konkurenci získat značnou pozornost svým herním titulem, aniž by do marketingu investovalo jedinou korunu. O něco výpovědnější hodnotu má získané ocenění na IGF 2012. Co hře nelze vytknout je precizní skvělá atmosféra a grafika, včetně hudby a celkově mírné experimentální ražení, jež se vymyká z běžných principů first-person adventury a můžu vám říct že když jsem viděl pár screenshotů a krátkých videjek, ihned jsem zatoužil poznac celé prostory v nichž se hra odehrává. Každá hra má jistou uměleckou kvalitu a dovoluji si tvrdit že zde jde skutečně o nadprůměr, o čemž svědčí i získané ocenění na IGF 2012, které se liší od jiných tím, že nikdy nebylo potvrzeno komerčním úspěšnotí hry., tedy nejedná se o Oscary.
Pro mne je Dear Esther jako procházkou galerií uměleckých obrazů Roberta Briscoea(designér) a dalších lidí kteří se na hře podíleli.
Pro mne je Dear Esther jako procházkou galerií uměleckých obrazů Roberta Briscoea(designér) a dalších lidí kteří se na hře podíleli.