Podobně jako jsem to měl u World in Conflict, budu to mít i zde. Je třeba totiž zmínit, že strategie tolik nevyhledávám, i když si u nich vždycky užiju pořádného, velitelského rozhodování, u komentářů nevím, kde začít! Takže asi takhle ...
Jelikož mi v poslední době 2. světová válka poměrně chybí, odhodlal jsem se vyzkoušet něco "nového", než je pro mne zvykem. RUSE jsem měl v hledáčku už poměrně dlouho, tudíž jsem neváhal a vyzkoušel jej s vidinou uspokojení mé "druhoválečné krize" :)
Asi největším kladem RUSE pro mě je, že se všechny mise odehrávají na pozadí skutečných událostí (bitva o Arnhem, vylodění v Normandii, bitva o výběžek u Bastogne, ...), tudíž mi ani tolik nevadilo, že samotné bitvy jsou spíše smyšlené.
V prvních misích mě poměrně iritovalo, že jsem omezen pár tanky a několika četami. Posily sice občas přicházeli, ale celkově jsem potřeboval boj mít ve vlastních rukách. Oproti World in Conflict je na tom RUSE trošku chytřeji. Nestačí jen likvidovat nepřátele – získáváte za ně sice zkušenosti body – ale abyste mohli posílat do boje další jednotky a vehikly, je nutné vytvořit si zásobovací základny, které vás budou držet nad vodou. Samozřejmě je potřeba tyto základny chránit, nepřítel po nich jde jak po flusu! Párkrát se mi i stalo, že jsem misi musel splnit s omezenými zdroji, což občas dokáže pěkně pozlobit, zvláště v pokročilých fázích mise.
RUSE ale nestojí jenom na boji. Disponuje i speciálními lstmi, jako špionské odhalení nepřátel, rádiovým klidem a není od věci poslat falešnou ofenzívu v podobě náletu, či tankového útoků. Lsti se vám plní časem, tudíž nejsou ihned k dispozici, ale je třeba na jejich "dobití" počkat! Myslím, že není třeba dodávat, že takové odhalení nepřátel ušetří spoustu překvapení!
Co se týče grafické stránky hra překvapila maximálně, i když jsem hrál ve většině případů odzoomovaně, je možnost si hru i přiblížit. Na maximimální přiblížení je třeba i obyčejné městečko plné detailů a při té rozloze nezbývá než smeknout!
Negativ sice moc není, i když občasná obtížnost misí, které jsem splnil je díky "pokus, omyl". Možná to i byla nepochopenost, či princip dané mise. V předposlední misi se mi i stalo, že jsem misi nesplnil, přičemž si nejsem vědom žádné chyby, či nesplnění úkolu – opět pomohl "pokus, omyl".
RUSE: Dle výše vypsaného to vypadá, že hra nemá tolik negativ, ale hodnocení mezi 70-80% je pro ni adekvátní. Třeba u World in Conflict mě zaujal příběh, i když byl silně provařený! Tady sice nějaký náznak máme, ale nic zajímavého! I tak se přikloním k té lepší známce, jelikož mi RUSE nabídlo přesně to, co jsem hledal!
Jelikož mi v poslední době 2. světová válka poměrně chybí, odhodlal jsem se vyzkoušet něco "nového", než je pro mne zvykem. RUSE jsem měl v hledáčku už poměrně dlouho, tudíž jsem neváhal a vyzkoušel jej s vidinou uspokojení mé "druhoválečné krize" :)
Asi největším kladem RUSE pro mě je, že se všechny mise odehrávají na pozadí skutečných událostí (bitva o Arnhem, vylodění v Normandii, bitva o výběžek u Bastogne, ...), tudíž mi ani tolik nevadilo, že samotné bitvy jsou spíše smyšlené.
V prvních misích mě poměrně iritovalo, že jsem omezen pár tanky a několika četami. Posily sice občas přicházeli, ale celkově jsem potřeboval boj mít ve vlastních rukách. Oproti World in Conflict je na tom RUSE trošku chytřeji. Nestačí jen likvidovat nepřátele – získáváte za ně sice zkušenosti body – ale abyste mohli posílat do boje další jednotky a vehikly, je nutné vytvořit si zásobovací základny, které vás budou držet nad vodou. Samozřejmě je potřeba tyto základny chránit, nepřítel po nich jde jak po flusu! Párkrát se mi i stalo, že jsem misi musel splnit s omezenými zdroji, což občas dokáže pěkně pozlobit, zvláště v pokročilých fázích mise.
RUSE ale nestojí jenom na boji. Disponuje i speciálními lstmi, jako špionské odhalení nepřátel, rádiovým klidem a není od věci poslat falešnou ofenzívu v podobě náletu, či tankového útoků. Lsti se vám plní časem, tudíž nejsou ihned k dispozici, ale je třeba na jejich "dobití" počkat! Myslím, že není třeba dodávat, že takové odhalení nepřátel ušetří spoustu překvapení!
Co se týče grafické stránky hra překvapila maximálně, i když jsem hrál ve většině případů odzoomovaně, je možnost si hru i přiblížit. Na maximimální přiblížení je třeba i obyčejné městečko plné detailů a při té rozloze nezbývá než smeknout!
Negativ sice moc není, i když občasná obtížnost misí, které jsem splnil je díky "pokus, omyl". Možná to i byla nepochopenost, či princip dané mise. V předposlední misi se mi i stalo, že jsem misi nesplnil, přičemž si nejsem vědom žádné chyby, či nesplnění úkolu – opět pomohl "pokus, omyl".
RUSE: Dle výše vypsaného to vypadá, že hra nemá tolik negativ, ale hodnocení mezi 70-80% je pro ni adekvátní. Třeba u World in Conflict mě zaujal příběh, i když byl silně provařený! Tady sice nějaký náznak máme, ale nic zajímavého! I tak se přikloním k té lepší známce, jelikož mi RUSE nabídlo přesně to, co jsem hledal!
Pro: pozadí skutečných bitev, lsti, potřeba být ve střehu a sledovat dění po celé mapě,
Proti: slabší příběh, plnění misí stylem "pokus, omyl", občasná hektičnosti misí,