Nebudu první, kdo tu škatulkuje hratelnost a zábavu v Risen na dvě části. Risen jsou totiž vlastně dvě docela jiné hry v jednom balení.
Začátek (zejména první akt, částečně i druhý) je Piraní RPG v té nejklasičtější podobě. Představte si prostě první Gothicy v lepší grafice a v jiných kulisách. Komu se Gothicy líbily, ten bude nadšen, komu se nelíbily, ten nadšen nebude. Běháte si po ostrově jako úplná nula, sejme vás každá potvora, takže pečlivě zvažujete veškeré další kroky. Každý level je znát, každá nová zbraň je cítit. Vybíráte na kterou stranu v boji o ostrov se připojit (jsou klasicky Gothicovsky tři) a jen pomaličku se dostáváte do obrazu, o co asi v konečném důsledku půjde.
Druhá půlka (akty 3 a 4) je pak poměrně lineární mlátička odehrávající se převážně v kobkách a tunelech. Vybavení už tolik netočíte, protože kvalitních věcí už není tolik, stává se z vás mlýnek na maso a ještěrany (jak originální, hehe) kosíte hlava nehlava. No a nakonec nesmí chybět takový ten souboj s bossem, tentokráte reprezentovaným ohnivým titánem.
Ale ono to vlastně do těch kulis poctivě budovaných Piraněmi sedí i s tímhle herním rozporem naprosto dokonale. Copak si nepamatujete jak končil Gothic 1? A co takový Gothic 2? Vždyť tam se konalo vlastně úplně to samé jako v Risenu, finále bylo vždycky někde v podzemí, kudy se člověk prosekával k hlavnímu záporákovi. Jen v Risen je tahle část možná ze všech "gothiců" nejdelší. Mně osobně to tolik nevadilo, i v průběhu posledních kapitol jsem se rád vydával na toulky po ostrově a objevoval nová místa s krásným výhledem, přesto chápu, že někoho takovéhle zakončení brát nemusí.
Ostrov jsem zkoumal docela poctivě, patřím mezi ty lidi, kteří radši všechno 3x prošmejdí, než aby jim něco uteklo, a počítadlo mi ukazuje něco málo přes 40 odehraných hodin. Not bad. Pár obrázků zde
Začátek (zejména první akt, částečně i druhý) je Piraní RPG v té nejklasičtější podobě. Představte si prostě první Gothicy v lepší grafice a v jiných kulisách. Komu se Gothicy líbily, ten bude nadšen, komu se nelíbily, ten nadšen nebude. Běháte si po ostrově jako úplná nula, sejme vás každá potvora, takže pečlivě zvažujete veškeré další kroky. Každý level je znát, každá nová zbraň je cítit. Vybíráte na kterou stranu v boji o ostrov se připojit (jsou klasicky Gothicovsky tři) a jen pomaličku se dostáváte do obrazu, o co asi v konečném důsledku půjde.
Druhá půlka (akty 3 a 4) je pak poměrně lineární mlátička odehrávající se převážně v kobkách a tunelech. Vybavení už tolik netočíte, protože kvalitních věcí už není tolik, stává se z vás mlýnek na maso a ještěrany (jak originální, hehe) kosíte hlava nehlava. No a nakonec nesmí chybět takový ten souboj s bossem, tentokráte reprezentovaným ohnivým titánem.
Ale ono to vlastně do těch kulis poctivě budovaných Piraněmi sedí i s tímhle herním rozporem naprosto dokonale. Copak si nepamatujete jak končil Gothic 1? A co takový Gothic 2? Vždyť tam se konalo vlastně úplně to samé jako v Risenu, finále bylo vždycky někde v podzemí, kudy se člověk prosekával k hlavnímu záporákovi. Jen v Risen je tahle část možná ze všech "gothiců" nejdelší. Mně osobně to tolik nevadilo, i v průběhu posledních kapitol jsem se rád vydával na toulky po ostrově a objevoval nová místa s krásným výhledem, přesto chápu, že někoho takovéhle zakončení brát nemusí.
Ostrov jsem zkoumal docela poctivě, patřím mezi ty lidi, kteří radši všechno 3x prošmejdí, než aby jim něco uteklo, a počítadlo mi ukazuje něco málo přes 40 odehraných hodin. Not bad. Pár obrázků zde
Pro: atmosféra, vývoj pěkně od píky, malebný ostrov, gothic
Proti: místy zjednodušené, docela lineární konec, sem tam bug