Dlouho jsem si říkal jaký problém mám s Mafií II, která patří bezesporu k nejvypiplanějším hrám s filmovým příběhem v době kterou mám nejradši. A ono to není přehnanými očekáváními a srovnáváním s jedničkou. Ona si za to hra může sama i bez svého skvělého předchůdce a slibů vývojářů. Během hraní vám slibuje mnoho věcí na které se potom prachsprostě vykašle. Přijíždíte s kufrem z války, všichni vás v rodišti vítají a vy čekáte že tu budete mít podobné interakce a vytvoříte si v místě bydliště opravdový domov. Nic takového se však už v příštích kapitolách neděje. Jedete s Joem za kasařem, velké sliby jak je to výborný místo a jaké vám dá tipy, no když tam kdykoliv později zavítáte můžete tam koupit maximálně zápalnou lahev. Stejně tak odborový předák, automechanik, polský sběrač kovů, řecký lékař...setkání s každým z nich vyvolává pocit zasádnosti a přislibů mnoha příštích misí. Do mapy se zapíší ale vždy vás odpálkují aby jste přišli později. To mě neskutečně bolelo. Jak už někdo tady zmínil, zrovna to video po přijetí do rodiny by si člověk taky rád zahrál. Dále je tu množství úplně zbytečných prvků - telefony kde nemáte kam zavolat, kohoutky a okna které můžete jen otevřít a zavřít, deset druhů pití atd. O takovou interaktivitu nestojím. Vytýkám také malé množství modelů postav.
Jízdní model fajn, u přestřelek by to chtělo ještě trochu větší kopání a hrdina by mohl i bez zaměřování trochu hejbat pažemi a ne se otáčet celý, jestli víte co myslím. Problém u hrdiny je v tom, že v reálu by jste sami chtěli vidět jak dostane po čuni, což pro mě představuje celkem problém. Grafika je úžasná a hudební doprovod také, problém mám s městem. To město vypadá pěkně ale jako kulisa. Něco jako když se Neo dostane zase do Matrixu po prozření. To že se takové krásné město které muselo dát práci designerům na mnoho desitek hodin využije jen jako kulisa mi přijde hrozná škoda. V jedničce mě ježdění jen tak bavilo, i za takovými prkotinami jako byla jen změna hudby nebo střílení z tramvají a nadzemky či prohlížením města z různých úhlů. Tady to nějak nefunguje, hrozně moc by podle mě pomohl obyčejný taxík se kterým by jste mohli vydělávat.
Hlavním tahounem je příběh. I když je jen další verzí mafiánek stokrát viděných dokáže vtáhnout. Připočteme atmosférické Empire Bay a nádhernou audiovizuální stránku a i přes všechny zápory nemůžu hodnotit hůř než 70%
Jízdní model fajn, u přestřelek by to chtělo ještě trochu větší kopání a hrdina by mohl i bez zaměřování trochu hejbat pažemi a ne se otáčet celý, jestli víte co myslím. Problém u hrdiny je v tom, že v reálu by jste sami chtěli vidět jak dostane po čuni, což pro mě představuje celkem problém. Grafika je úžasná a hudební doprovod také, problém mám s městem. To město vypadá pěkně ale jako kulisa. Něco jako když se Neo dostane zase do Matrixu po prozření. To že se takové krásné město které muselo dát práci designerům na mnoho desitek hodin využije jen jako kulisa mi přijde hrozná škoda. V jedničce mě ježdění jen tak bavilo, i za takovými prkotinami jako byla jen změna hudby nebo střílení z tramvají a nadzemky či prohlížením města z různých úhlů. Tady to nějak nefunguje, hrozně moc by podle mě pomohl obyčejný taxík se kterým by jste mohli vydělávat.
Hlavním tahounem je příběh. I když je jen další verzí mafiánek stokrát viděných dokáže vtáhnout. Připočteme atmosférické Empire Bay a nádhernou audiovizuální stránku a i přes všechny zápory nemůžu hodnotit hůř než 70%
Pro: Příběh, grafika, dobová hudba
Proti: hra vám odzačátku slibuje něco co nenabídne - zjištění hodně bolí