Humble Bundle je skvělá věc. Díky téhle a dalším podobným akcím ve stylu „kupuj, za kolik chceš“ se dá dostat ke skvělým indie titulům za pár babek. A Braid je právě jednou z těch her, které bych si asi hned tak nekoupil, ale v balíčku s dalšími 5 jsem prostě neodolal a pár dolarů jim na účet poslal.
Na první pohled Braid vypadá naprosto kouzelně a já měl pocit, že hraju po všech směrech špičkovou plošinovku. Tento pocit ale záhy zmizel, protože hra mi strašlivě rychle dala najevo, že chce být těžká a frustrující. Ona to totiž není klasická skákačka, ale spíše logická hříčka. Hra obsahuje několik světů a každý má trochu jiný styl řešení. Cílem je získat puzzlíky poschovávané na různých zapeklitých místech. Hru lze samozřejmě proběhnout bez jejich sbírání, ale tak se hráč k samotnému konci nedostane.
Obtížnost jde dost strmě nahoru, nicméně do čtvrtého světa jsem byl schopen všechny situace vyřešit, ač to často byla pořádná fuška. Pátý svět už obsahoval nějaké pasáže, kde jsem se musel kouknout na YouTube. A svět šestý? Ten jsem podle návodu projel prakticky celý, protože jsem se nemohl ubránit pocitu, že se tvůrci snažili hráče nasrat. Řešení většiny hádanek bylo absurdní a často i založené na hodně přesném skákání. Skoro jako kdybych celou pátou úroveň řešil cestou, jakou bych vůbec neměl. Mám dojem, že tady designéři notně přestřelili a to se i dost odrazilo na výsledném dojmu ze hry.
Jak jsem už říkal na začátku, hra je po audiovizuální stránce božská. Nádhernou kreslenou grafikou doplňuje atmosférická hudba, jež do hry vtáhne a nepustí. Příběh, přiznávám se, jsem moc nepochopil, jelikož mi tahle nepřímá vyjádření moc neříkají.
Na první pohled Braid vypadá naprosto kouzelně a já měl pocit, že hraju po všech směrech špičkovou plošinovku. Tento pocit ale záhy zmizel, protože hra mi strašlivě rychle dala najevo, že chce být těžká a frustrující. Ona to totiž není klasická skákačka, ale spíše logická hříčka. Hra obsahuje několik světů a každý má trochu jiný styl řešení. Cílem je získat puzzlíky poschovávané na různých zapeklitých místech. Hru lze samozřejmě proběhnout bez jejich sbírání, ale tak se hráč k samotnému konci nedostane.
Obtížnost jde dost strmě nahoru, nicméně do čtvrtého světa jsem byl schopen všechny situace vyřešit, ač to často byla pořádná fuška. Pátý svět už obsahoval nějaké pasáže, kde jsem se musel kouknout na YouTube. A svět šestý? Ten jsem podle návodu projel prakticky celý, protože jsem se nemohl ubránit pocitu, že se tvůrci snažili hráče nasrat. Řešení většiny hádanek bylo absurdní a často i založené na hodně přesném skákání. Skoro jako kdybych celou pátou úroveň řešil cestou, jakou bych vůbec neměl. Mám dojem, že tady designéři notně přestřelili a to se i dost odrazilo na výsledném dojmu ze hry.
Jak jsem už říkal na začátku, hra je po audiovizuální stránce božská. Nádhernou kreslenou grafikou doplňuje atmosférická hudba, jež do hry vtáhne a nepustí. Příběh, přiznávám se, jsem moc nepochopil, jelikož mi tahle nepřímá vyjádření moc neříkají.
Pro: Krásně to vypadá, krásně se to poslouchá, krásně se to ovládá...
Proti: ...ale už ne tak krásně se to hraje.