Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life

  • PC 95
Milník žánru, který nastartoval moderní éru FPS akcí. Žádné členění na úrovně. Tady všechno probíhá v jednom kuse za pomocí krátkých loadingů. Spousta skriptů, které byly použity z velké míry na vyprávění příběhu, a hlavně na dotváření atmosféry.

Prostor Black Mesy vypadá hodně autenticky a uvěřitelně. Poté co parta vědců šíleným experimentem otevře bránu do pekel, ehm "jiné dimenze", začne k nám proudit spousty cizokrajných zvířat, a dokonce i nějaká inteligence. Gordonovi jde hlavně o to aby vyvázl, ale to ještě neví, že armáda vyhlásila na místo karanténu, a v rámci utajení nechce nikoho ušetřit. Rozjede se kolotoč šílených bojů a špíny kam se podíváš.

Hra vyniká i revoluční umělou inteligencí vojáků, že se zato nemusí stydět ani po čtrnácti letech. V bojích s vojáky musíte být pořád v pohybu protože, jakmile se na okamžik zastavíte někde za bednou, už k vám letí granát. Vojáci stále mění prostor, spolupracují, při těžším zranění se utíkají schovat. K zábavě i přispívá skvělý pocit ze střelby (hlavně z konvenčních zbraní). Všechno co má inteligentní mozek se inteligentně chová. Prostě bžunda.

Hra často mění způsoby hraní. Jednou si připadáte jak v akčním filmu, podruhé se musíte hodně potichu proplížit kolem smrtících tykadel, nebo beze zbraní přeskakovat radioaktivní jezírka. Je toho mnohem víc. Třeba souboje z bossy jsou bezkonkurenční (ať je to helikoptéra, nebo něco většího). Half-life má i slušnou délku. Už jsem se zmínil o atmosféře? K tomu přispívá i perfektní ozvučení a pěkně rychlá ostrá grafika, která z prvního Quaka enginu vytáhla nevídané věci.

Jediný větší úlet je poslední část hry plná otravného skákání. Scéna, která jí předchází, je ale tak dechberoucí, že jsem to hře milerád odpustil. Alespoň se podíváte odkud se to bere.

15.7.2012 - Dohráno znovu, tentokrát s českými titulky. Musím říct, že mi objasnily dost věcí. Bude to znít blbě, ale konečně jsem pochopil začátek dvojky.

V téhle hře mám opravdu radost z každého postupu dál, protože level design je naprosto brilantní a udržuje hráče v napětí.

Half-Life: Source 24.7.2012

Od Half-Life: Source nečekejte nějaké zlepšení grafiky (až na vodu). Spíš zhoršení. Mě se například nezobrazovala krev na zdech. Zvuková stránka je sice vylepšená, detailnější, ale některé zvuky nepochopitelně zmizely. Třeba zvuk skoku mozkokraba. Trochu zamrzí, že muzika po loadingu u přechodu do nové lokace přestane hrát. Přibyl efektivní fyzikální model. Ten oceníte nejvíc v přestřelkách. Mrtvoly konečně padají tak jak mají. Sejmout potom například sonopsa v běhu nabídne ten pravý uspokojující zážitek. Jinak ve hře není jiná možnost, jak fyziku pořádně a efektivně využít.

Největší a zároveň výrazné plus je, že Source engine podporuje titulky. Toho využijí nejvíc jazykoví analfabeti, jako jsem já. Ano, na internetu jsou k dispozici české titulky, takže jsem si mohl naplno užít ten skvělý příběh. To dá tak skvělé hře, jako je Half-Life, úplně nový rozměr. Opět jsem to dojel jedním dechem.

70%

Pro: možnost zapnout si titulky, fyzikální model smrti
Proti: trochu narychlo upatlané a nevyladěné

Pro: atmosféra prostoru Black Mesy, hratelnost, umělá inteligence, přestřelky s vojaky, spousta dechberoucích scén, souboje z bossy

Proti: občasné otravné skákání, které se vystupňuje na Xenu

+38