Pohodová rally - dvě slova, která jednoduše popisují CMR3. Ke hře jsem přistupoval trochu opatrně, když jsem si tu přečetl, kterak je to nejhorší hra série. Mně ale naopak přijde, že trojka strčila dvojku hravě do kapsy.
CMR3 je v lecčem mnohem dál, než předchůdce. Grafika poskočila o neuvěřitelný kus dopředu, nemá cenu to ani popisovat, to se musí vidět! Přechod na DX9 je znát - leskne se silnice, odrazy na autech jsou dokonalejší, množství polygonů je nesrovnatelně větší...
Zvukově je to také lepší, přeci jen zní motor lépe.
A samotné hraní? Toto pokračování se vydalo cestou větší realističnosti. Užijete si nejen samotné závodění, nýbrž i přehlídky vozů při zahájení rally a dalších animací. Jdou přeskočit, což se hodí, protože se omrzí. Další věcí je například to, že když startujete rally jako první, tak logicky nevíte, jaké budou časy jezdců, co vyrazí po vás. A tak jedete celý závod, aniž byste tušili, jak si stojíte. Stejně tak výsledek závodu se nedozvíte bezprostředně po něm, ale až před následujícím závodem. Rovněž vítám, že se nemusím zabývat opravami auta. Tohle je práce mechaniků, ne řidiče.
Hru jsem hrál s volantem. Výchozí nastavení deadzone je neuvěřitelně velké, takže do nastavení určitě zavítáte. Nedoporučuji ale omezovat rozsah a tím zvyšovat strmost. Před závodem lze totiž strmost nastavit v servise. Bohužel při každé nové rally se nastavení vynuluje. K servisu bych měl ještě jednu poznámku. Položkám by docela slušelo vysvětlení, protože já opravdu u lecčeho nevěděl, co tím vlastně nastavím a jak se to projeví. Bohužel se ve hře objevila i jakási forma tuningu. Nemám to rád normálně a v rally hře mi to vadí obzvláště. Je škoda, že není možnost během závodu onen závod restartovat. Když budete chtít, vyjedete do hlavního menu a po načtení šampionátu onen závod stejně pojedete od znova. Takže restart tam fakticky je, jen složitý.
Jízdní model se mi líbil. Sice trvalo skoro celou australskou rally, než jsem si přivykl, o to lépe jsem pak ale prosvištěl všechny ostatní. Model mi přijde o mnoho čitelnější, než v druhém díle, auto lépe sedí a chová se předvídatelněji. Na asfaltu mu má akorát tendence poněkud více ustřelovat zadek, ale většinou se vám to podaří jen tehdy, pokud volant otočíte opravdu hodně. Poškození se opět nemusíte bát, auto skoro nejde zničit. Líbilo se mi také, že oslnění sluncem znamená skutečně oslnění, tedy že nevidíte prakticky nic, ačkoliv samotný efekt, který hraje všemi barvami, byl poněkud podivný. Velmi musím pochválit kameru, která je nyní mnohem blíž a není tak vidět volant, který už stejně jeden vidím na stole. Díky tomu je zážitek více reálný. Jedním ze záporů je, že ve hře nejdou srazit dopravní značky, a dokonce ani obyčejné plastové patníky. Stejně tak náraz do balíku se slámou udělá zvuk jak náraz do zdi a na poškození auta bude mít nejspíš stejný vliv. Celkově je ale závodění velmi zábavné a rozhodně lepší, než v předchozím díle.
Splitscreen je fajn, ale nic, co by člověka udrželo nadlouho.
Na konec jsem si nechal to nejlepší. Jsou tím tratě. Mnohokráte se mi stalo toto, tratě jsou prostě nádherné. Pořád vás něčím překvapují, neustále na nich vidíte něco nového a když zrovna ne, tak i ona několikrát viděná příroda stále nenudí. Nevzpomínám si na jinou hru, kde bych byl z tratí tak unesen a lačně zapínal závod za závodem, abych se pokochal následujícími tratěmi. Všechno to bylo umocněno šíleným 8×AA + FXAA a 60 FPS. Na rozdíl od dvojky, tady problém s výkonem nebyl.
Takže abych to shrnul, CMR3 je velmi povedenou rally s překrásnými tratěmi, zábavným jízdním modelem a jen několika málo nepodstatnými nedostatky. Řadím ji tak mezi nejlepší hry svého druhu.
Rozsáhlou galerii obrázků naleznete zde.
CMR3 je v lecčem mnohem dál, než předchůdce. Grafika poskočila o neuvěřitelný kus dopředu, nemá cenu to ani popisovat, to se musí vidět! Přechod na DX9 je znát - leskne se silnice, odrazy na autech jsou dokonalejší, množství polygonů je nesrovnatelně větší...
Zvukově je to také lepší, přeci jen zní motor lépe.
A samotné hraní? Toto pokračování se vydalo cestou větší realističnosti. Užijete si nejen samotné závodění, nýbrž i přehlídky vozů při zahájení rally a dalších animací. Jdou přeskočit, což se hodí, protože se omrzí. Další věcí je například to, že když startujete rally jako první, tak logicky nevíte, jaké budou časy jezdců, co vyrazí po vás. A tak jedete celý závod, aniž byste tušili, jak si stojíte. Stejně tak výsledek závodu se nedozvíte bezprostředně po něm, ale až před následujícím závodem. Rovněž vítám, že se nemusím zabývat opravami auta. Tohle je práce mechaniků, ne řidiče.
Hru jsem hrál s volantem. Výchozí nastavení deadzone je neuvěřitelně velké, takže do nastavení určitě zavítáte. Nedoporučuji ale omezovat rozsah a tím zvyšovat strmost. Před závodem lze totiž strmost nastavit v servise. Bohužel při každé nové rally se nastavení vynuluje. K servisu bych měl ještě jednu poznámku. Položkám by docela slušelo vysvětlení, protože já opravdu u lecčeho nevěděl, co tím vlastně nastavím a jak se to projeví. Bohužel se ve hře objevila i jakási forma tuningu. Nemám to rád normálně a v rally hře mi to vadí obzvláště. Je škoda, že není možnost během závodu onen závod restartovat. Když budete chtít, vyjedete do hlavního menu a po načtení šampionátu onen závod stejně pojedete od znova. Takže restart tam fakticky je, jen složitý.
Jízdní model se mi líbil. Sice trvalo skoro celou australskou rally, než jsem si přivykl, o to lépe jsem pak ale prosvištěl všechny ostatní. Model mi přijde o mnoho čitelnější, než v druhém díle, auto lépe sedí a chová se předvídatelněji. Na asfaltu mu má akorát tendence poněkud více ustřelovat zadek, ale většinou se vám to podaří jen tehdy, pokud volant otočíte opravdu hodně. Poškození se opět nemusíte bát, auto skoro nejde zničit. Líbilo se mi také, že oslnění sluncem znamená skutečně oslnění, tedy že nevidíte prakticky nic, ačkoliv samotný efekt, který hraje všemi barvami, byl poněkud podivný. Velmi musím pochválit kameru, která je nyní mnohem blíž a není tak vidět volant, který už stejně jeden vidím na stole. Díky tomu je zážitek více reálný. Jedním ze záporů je, že ve hře nejdou srazit dopravní značky, a dokonce ani obyčejné plastové patníky. Stejně tak náraz do balíku se slámou udělá zvuk jak náraz do zdi a na poškození auta bude mít nejspíš stejný vliv. Celkově je ale závodění velmi zábavné a rozhodně lepší, než v předchozím díle.
Splitscreen je fajn, ale nic, co by člověka udrželo nadlouho.
Na konec jsem si nechal to nejlepší. Jsou tím tratě. Mnohokráte se mi stalo toto, tratě jsou prostě nádherné. Pořád vás něčím překvapují, neustále na nich vidíte něco nového a když zrovna ne, tak i ona několikrát viděná příroda stále nenudí. Nevzpomínám si na jinou hru, kde bych byl z tratí tak unesen a lačně zapínal závod za závodem, abych se pokochal následujícími tratěmi. Všechno to bylo umocněno šíleným 8×AA + FXAA a 60 FPS. Na rozdíl od dvojky, tady problém s výkonem nebyl.
Takže abych to shrnul, CMR3 je velmi povedenou rally s překrásnými tratěmi, zábavným jízdním modelem a jen několika málo nepodstatnými nedostatky. Řadím ji tak mezi nejlepší hry svého druhu.
Rozsáhlou galerii obrázků naleznete zde.
Pro: Krásné tratě, jízdní model, kamera, zábava
Proti: Tuning, chybí vysvětlení položek v servisu, nejdou srazit značky a patníky