Kdybych jednoduše napsal, že jde o konzolový port akčního RPG od Bioware, zkušenější by si asi domysleli zbytek. Hra má totiž vše, co se od takového portu a od takového studia očekává. Typický rukopis tvůrců ze studia Bioware (současného) je znát na každém kroku. Jade Empire je tak rovnoměrně rozděleno mezi vyprávění příběhu a souboje. Cokoli jiného, co spousta lidí u RPG vyhledává, se zde nekoná. Vývoj postavy je ze sta procent zaměřený na boj, inventář a loot tu není prakticky vůbec, lineární je hra tak, jak lineární jen může být, exploration ration = 0.
Boj je ale kvůli dobře vymyšlenému a originálnímu soubojovému systému velice zábavný a za zmínku stojí Aréna v Císařském městě, která je pro mě i díky soubojovému systému asi tou nejlepší, jakou jsem měl možnost vůbec v nějakém RPG vidět.
Příběh je ve hře docela dobrý. Možná není tak propracovaný jako v jiných Bioware hrách, ale na druhou stranu je tak (i díky zasazení do Číny) originálnější (méně se "kradlo" z jiných zdrojů). A docela netypicky příběh končí později než hráč očekává (většinou jsou konce useklé). Herní doba v rozsahu 18 -28 hodin (první průchod mi trval 28 hodin, druhý 18 s tím, že jsem splnil ještě o dva úkoly navíc a hru dohrával na těžkou obtížnost).
Dobře je také vyřešena "problematika" parťáků. Je možné jim zadat dvojí taktiku (krom dvou vyjímek) - útočnou a podpůrnou. V předních liniích ale mnoho nevydrží, takže je výhodnější jim zadat podpůrnou taktiku, díky které dostáváte přímé bonusy vy v podobě rychlejšího obnovování many/chi/zdraví nebo většího dmg konkrétní skupinou bojových stylů a v jednom případě možnost bojovat spiciálním bojovým stylem (pobavilo :-)).
Jelikož jde o port z konzole, očekával jsem, že si zahraji s gamepadem, ale po několika chvílích jsem zjistil, že je mnohem lepší hrát na klávesnici s myší - mít jen čtyři rychlé sloty pro bojové styly je jednouše příliš málo. Také reakce/odezva gamepadu byla sotva taková, jaká by být měla.
Nic moc RPG, ale dobrá příběhová bojovka.
Boj je ale kvůli dobře vymyšlenému a originálnímu soubojovému systému velice zábavný a za zmínku stojí Aréna v Císařském městě, která je pro mě i díky soubojovému systému asi tou nejlepší, jakou jsem měl možnost vůbec v nějakém RPG vidět.
Příběh je ve hře docela dobrý. Možná není tak propracovaný jako v jiných Bioware hrách, ale na druhou stranu je tak (i díky zasazení do Číny) originálnější (méně se "kradlo" z jiných zdrojů). A docela netypicky příběh končí později než hráč očekává (většinou jsou konce useklé). Herní doba v rozsahu 18 -28 hodin (první průchod mi trval 28 hodin, druhý 18 s tím, že jsem splnil ještě o dva úkoly navíc a hru dohrával na těžkou obtížnost).
Dobře je také vyřešena "problematika" parťáků. Je možné jim zadat dvojí taktiku (krom dvou vyjímek) - útočnou a podpůrnou. V předních liniích ale mnoho nevydrží, takže je výhodnější jim zadat podpůrnou taktiku, díky které dostáváte přímé bonusy vy v podobě rychlejšího obnovování many/chi/zdraví nebo většího dmg konkrétní skupinou bojových stylů a v jednom případě možnost bojovat spiciálním bojovým stylem (pobavilo :-)).
Jelikož jde o port z konzole, očekával jsem, že si zahraji s gamepadem, ale po několika chvílích jsem zjistil, že je mnohem lepší hrát na klávesnici s myší - mít jen čtyři rychlé sloty pro bojové styly je jednouše příliš málo. Také reakce/odezva gamepadu byla sotva taková, jaká by být měla.
Nic moc RPG, ale dobrá příběhová bojovka.