Komentáře
Warcraft II: Beyond the Dark Portal
Warcraft III: The Frozen Throne
Pro: Hra jako taková, spád, animace.
Proti: Nic zásadního.
Unreal Tournament
Edit: Při přemýšlení, co nám UT přináší za léta své existence měním své hodnocení z 80 procent na 85 procent. Není to o moc více, ale přesto, hra si jej zaslouží.
Pro: Špičkový Assault mód, grafika, hudba, zvuky, totální akce. Výborná hra.
Proti: Nenapadá mě nic.
Warcraft III: Reign of Chaos
Pro: grafika, hudba, zábavnost, famózní filmečky, příběh.
Proti: Nizko posazená kamera nad mapou, větší možnost oddálení by neškodila.
Worms 3D
Pro: Kromě názvu nic.
Proti: Hrozné ovládání, nepřehlednost, nezábavnost.
Transport Tycoon Deluxe
Pro: Totální klasika svého žánrů, zábavnost, multiplayerové závody kdo si tamten výborný důl na uhlí zabere první :-)
Proti: Opravdu mě nic nenapadá kromě absence nástupce v podobě Transport Tycoona 2.
Grand Theft Auto: Vice City
Pro: Absolutně fantasická hudba, GTA.
Proti: Šílené barvy.
The Settlers IV
Pro: Grafická stránka, změny v ekonomice.
Proti: Divná akcelerace, kouzlo hry pro mě již není zdaleka tak silné.
Lost Eden
Pro: Perfektní grafická stránka, hudba včetně chorálů, mluvené slovo, mystično.
Proti: Hra byla v jádru jednodušší a rozvleklá.
Heroes of Might and Magic V
Ale úspěch změn pravděpodobně nikdy nepřesáhl metu "Od teď to děláme jenom takhle, každý to chce", tak se HOMAM5 vrátil k systému Heroes of Might and Magic 3 a vše bylo notně okořeněno 3D kabátkem, ze kterého pohádkovost dýchala každým pixelem. Důvod, proč ode mě třetí díl obdržel 100 procent a pátý, který z něho vychází "pouze" 95 procent je právě ale engine, který hru pohání. Z hlediska strategie, systému, budování a bojů nemám co vytknout. Ale ten engine.
Pokud totiž na počítači s AMD Athlon64 X2 6000+ s 2 GB RAM a ATI Radeon HD3870 512 MB DDR3 v rozlišení 1680x1050 na hře z roku 2006 oddálím mapu a mírně jí nakloním, pro lepší viditelnost do dálky a snímková frekvence mi padne na cca 3 - 5 fps, je něco špatně. A problémový je právě engine. Přesto že ve hře nastavím nejnižší možné rozlišení, nejnižší možné detaily, je zpomalení celé mapy a nestíhaní PC znát při naklonění oddálené mapy i takto. Je úplně jedno, jestli ve hře nastavíte 1024x768 nebo 1680x1050. Prostě odddálíte mapu, nakloníte jí a plynulost hry je pryč. Tato vada na kráse brání, abych hře udělil ultimátní hodnocení.
Toto je z mého pohledu jediná vážnější výtka vůči Heroes of Might and Magic 5, neboli, stejně jako třetí díl, mi tato hra mnohokrát vysvětlila, že opravdu po tomhle již posledním kole vážně spát nejdu a nutila mě stále postupovat dále a dále... Droga. Heroes.
Pro: Heroes ve 3D, hudba, grafika, systém celé hry, mapy, zábavnost, v multiplayeru herní orgie.
Proti: Krásný, leč neodladěný engine.
X-COM: Apocalypse
Pro: X-com značka
Proti: nepřehledná grafika, změněný systém, již to není X-COM jak jej známe.
Golden Axe
Pro: MUJ trpaslik!! :-)), kouzla, totální bitky v co-op, jezdecké jednotky.
Proti: Nic. Absolutní klasika.
Star Wars: TIE Fighter
Pro: Star Wars, špičková hratelnost, výborné mise, pohlcující atmosféra.
Proti: Pro mě osobně morální aspekt boje za ty "zlé".
UFO: Enemy Unknown
Pro: Zábavnost, délka, vývoj, tahové boje, parádní intro, obtížnost.
Proti: Nemám zásadních výtek.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Pro: Strategické možnosti, grafika, hudba, perfektní mapy, nádherně odlišené národy, Hot Seat.
Proti: Chyba ve vyváženosti, kdy našlapaný kouzelník s kouzlem Městská brána a Teleportem je extrémně nebezpečný a jedinečný, opravdu megazávislost!!
Gothic II
Pro: Grafika, hudba, příběh, svět, dialogy, úkoly, pocit že to opravdu existuje.
Proti: Nic co by stálo za řeč.
Dungeon Siege II
Pro: Grafika, systém povyšování, skilly, totální kooperativní řežba v MP.
Proti: slabší příběh, finální boss mohl být těžší.
Dungeon Siege
Pro: V MP výborná zábava, grafika, hudba, systém hry
Proti: Singl tam zábavný již není, byť se jedná o to samé.
Final Doom
Pro: Akce, akce, obtížnost, akce.
Proti: Některé levely zmatečné.
Blackthorne
Pro: Elegantní střílení poslepu dozadu, chechtající se orkové, brokovnice, zajatci.
Proti: Velmi chudé prostředí, monotóní hratelnost.
Pro: Brutální obtížnost, pár novinek.
Proti: Brutální obtížnost, velice podobné původní hře.