Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Abuse

  • PC 80
Totální a frenetická řežba, kde jsem někdy přes zástupy nepřátel uhýbal pouze intuitivně a s notnou dávkou štěstí. Klasika.

Pro: Revoluční ovládání, temná grafika, doslova a do písmene strach, možnost ovládat střílny (díky bohu za ně :) )

Proti: Grafika mohla být různorodější.

Bio Menace

  • PC 70
Bio Menace je docela zábavnou plošinovkou, vezoucí se na popularitě her jako Commander Keen (na jehož enginu tuším vznikla), ale ve zdejším podání působí hra méně dětsky, je v ní více násilí a vnitřností, které ze zasažených nepřátel lítají na všechny strany. Klasická hra, která ale sama o sobě nemá na to, aby se stala legendou.

Pro: Slušná grafika, vícero druhu střeliva, rozsáhlé levely.

Proti: Někdy méně přehledné (park), náplň hry je od začátku do konce stejná.

+4 +6 −2

Another World

  • PC 90
Klasika mezi plošinovkami. Ve své době mě tato hra připoutala k monitoru a já hrál a hrál a hrál. Poté jsem inteligentně ztratil přístupové kódy a tak jsem hrál od začátku a hru si užíval úplně stejně. Úrovně jako když jsem seděl v aréně a všude okolo mě zuřil boj a já musel najít tu správnou kombinaci tlačítek na panelu, abych se vystřelil ven, nebo když jsem utíkal, za mnou hromada stráží a puštěných zvířat a najednou konec chodby, propadnutí panice a následně se otevřivší poklop ve stropě a natáhnutá ruka mého parťáka, či válení sudů v potrubí, kde unikala pára, takové věci se nezapomínají. Hra si svým koncem vyložene říkala o pokračování, ale co vím, nevzniklo, Flashback do toho nepočítám.

Pro: Atmosféra, hratelnost, spád.

Proti: Velice jednoduchá grafika v kombinaci se slušným pozadím, když člověk ví co a jak, hra je krátká.

+17

Assassin's Creed

  • PC 50
Assassin Creed jsem dohrál před cca 5 minutama. Co se mi na hře líbí je rozhodně příběh, který sice není podán nějak extrémně ohromujícím stylem, ale zaujal mě. Konec hry, když vynechám moderní dobu, se mi líbíl a to velice. Po procitnutí a prohlédnutí znaků na zdech a podlaze a následně nic nedělání, nikam nevedení opravdického konce, mé nadšení opadlo, ale konec příběhu kromě tohoto se mi líbíl velice. Kůň je ve hře téměř zbytečný, samožrejmě jsem se nechal přesunout v paměti předka tam, kam jsem potřeboval, než abych jezdil stále dokola stejnými lokacemi. Boje jako takové jsou lehké, jakmile člověk získá cit pro to, kdy má z útoku protivníka provést protiútokem jeho eliminaci, téměř není co řešit. Běhání po střechách super, město ale vypadá víceméně vždy až moc uniformě, stejně. Interakce s okolím je téměř nulová. Celkově ale hru hodnotím nadprůměrně, příběh mě zaujal, boje jsou velice atraktivní, byť jednoduché, pohyb hlavního hrdiny výborný. Co hodnotím na hře na výbornou jsou jednotlivé vraždy. Pokaždé jiná, pokaždé originální, pokaždé zábavná část hry. Škoda, že to samé se nedá říct o vyšetrováních. Každopádně, doporučuji.

Pro: Grafická stránka, zábavné boje, zajímavý příběh, atraktivně řešené vraždy hlavních padouchů.

Proti: Hra vykrádá sama sebe, neustále se opakující nápady, nelogičnosti v podobě altánků na střechách.

+12

Seek & Destroy

  • PC 85
Výborná arkáda, kde jste mohli nepřítele likvidovat budto tankem, nebo helikoptérou... Díky neohrabanosti tanku neznám nikoho, kdo by si tento stroj v SaD dobrovolně vybral... Každopádně, výborná řež.

Pro: Jednoduchá, ale velice přehledná grafika, akce, spád.

Proti: Tank mi ve hře přišel jaksi navíc, aby se neřeklo.

+2 +3 −1

Master of Orion II: Battle at Antares

  • PC 95
Dotažená strategie po všech stránkách. MoO2 byla hra, kterou jsem hrál nesčetněkrát, zkoušel jí rozehrávat za různé rasy a užíval si jejich výhod a nevýhod. Design lodí a jejich výbava byli famózně řešeny, každá loď měla nějaký prostor a vy jste do něj mohli narvat co se vám zamanulo (a co se tam vešlo :D ). Díky tomu každá loď byla unikát a měl jsem takto řešené pomocné lodě na obranu, tak jako extra silné útočné flotily. Stavba na planetách též byla vylepšena a potkat Antarany a nebýt připraven se rovnalo peklu. Galaktická rada a jejich politika taky byla zábava a různé pohromy, které jsem četl ve zprávách, co se kde stalo se mi zamlouvali pouze do té doby, dokud se neobjevili na mých planetách. Pak už sledovat zprávy tak zábavné nebylo :). Vynalézání též bylo řešeno velmi šikovně (rozdělování vědci / pracovníci bylo řešeno jako v Civilizaci) a věcí a technologíí, co jste mohli vynaleznout, bylo obrovské množství. Prostě, tahová strategie jako řemen. Ve své době ojedinělá hra.

Pro: Tahový systém, široké možnosti vědy a diplomacie, systém bojů, Antarani.

Proti: Nic výrazného.

+12

Master of Orion

  • PC 85
Microprose tehdy strategie uměli a chrlili je na nás jednu za druhou. Master of Orion byla hra, která převedla principy, (dosti upravené) z klasiky ala Civilizace, do vesmíru a díky tomu jsme se dočkali obsazování planet na předem daných systémech a následně jejich obrana atd. Boje, jak je psáno v popisu, jsou řešeny tahově a to velmi originálním způsobem.

Pro: Tahová strategie ve vesmíru, různorodé rasy, každá se svými bonusy atd.

Proti: Jednodušší grafika.

+7

Quake II

  • PC 70
Určitě nadprůměrná 3D střílečka, která, z mého pohledu, ale nijak extrémně nevybočovala a kdyby neměla jméno Quake a podpis id Software, tipuji, že by svého úspěchu nedosáhla. To nic ale nemění na tom, že jsem hru dohrál a v některých pasážích jsem se i výborně bavil. MP bohužel nemohu soudit, nehrál jsem jej v této hře.

Pro: Ve své době grafická stránka, zvuky, protivníci.

Proti: Mírně monotóní a postrádající nápady, které by hru okořenili.

+6 +12 −6

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 90
Command & Conquer 3 pro mě byl po zklamání jménem Generals opět balzám na mojí duši. Hratelnost starých dobrých Commandů se vrátila v plné míře a já se opět královsky bavil. Příběh sice klišé, filmové sekvence prkeně hrané, ale líbivé a vtáhli mě do děje. Celkově hodnotím CC3 velice pozitivně a až Kane`s Wrath jej překonal. Řemeslně udělaná hra ze staré školy. Bravo.

Pro: Jednotky, hratelnost ala staré Command & Conquery, chytlavost.

Proti: Nic nového pod sluncem, na druhou stranu, proč měnit něco, co funguje?

+10

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

  • PC 95
Souhlasím, jeden z nejlepších datadisků k real-time strategii. Jak již psal fak, byl přidán globální mód, každá strana několik jednotek a taky kromě toho vylepšení k vynaleznutí, které se též strana od strany částečně liší. Zároveň mega jednotku pro každou stranu, kde třeba u GDI můžete do mega tanku naložit až 4 pěší jednotky. Tři raketometnící a jeden eng (opravuje vozidlo za jízdy) udělají svoje s hlavním trojhlavňovým dělem... :-) Taková jednotka vylepšená na maximum se stává extrémně smrtící pro cokoliv... Jinak, příběh opravdu exeluje a i když mám raději GDI než NOD, hrál se mi singl perfektně. Kane je opravdu fanatik se vším všudy a někdy mi koukání na filmečky mezi misema přišlo, že koukám snad i na nějakou propagandu... Perfektní. Po grafické a zvukové stránce se téměř nic nezměnilo.

Pro: Parádní hratelnost, 9 subfrakcí, globální mód.

+13

Wolfenstein: Enemy Territory

  • PC 90
Enemy Territory, byť nemám moc v lásce hry z válečnách let minulých, mě ve své době absolutně dostala. Systém povolání byl výborně zvolen, grafika na svojí dobu velice ucházející, zbraně a jejich možnosti též na výborné úrovni. Co tuto hru ale v mých očích vyneslo do hodnocení které vydíte, je systém bojů. Začínáte jako voják se základní hodností. Boje jsou pospojované do několika po sobě jdoucích map, kde tím, jak bojujete, dostáváte zkušenosti. Tím jak vaše zkušenosti rostou, odemykáte si nové vylepšení. Takže, postupem času dostanete dalekohled, možnost přivolat dělostřeleckou podporu, přesnejší mušku, rychlejší nabíjení atd.. Vtip je v tom, že veškeré tyto zlepšováky si přenášíte do dalších kol, dokud není celá kampaň ukončena. Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. K tomu si připočítejte styl hry ala Assault mód z UT a výborná MP hra je tu. Mapa s bankou, kdy se za obranu nejdříve snažíte udržet tank, aby jej spojenci nezískali, v momentě, jak se jim to podaří, tak okamžitý přesun do ulic a stavění zátarasů, které jak projedou, tak vehementní bránění banky a pokud k ní s tankem dojedou a vystřelí si vedle dvěří díru, okamžite bránění pokladu uvnitř. A když se jim ho i tak podaří naložit na nákladák, který si opraví, přesune se vaše úmorná snaha ke stavění zátarasů do ulic, aby s pokladem neujeli. Perfektní... Díky tomu, že se boje neustále posouvají díky tomu, jak útočící tým postupuje, nezklouzává hra do stylu, že na dvou místech jsou body co se mají bránit a všichni se tam sejdou a zbytek mapy slouží víceméně k přesunu na ona místa. Mnohdy vedou k cíli útočníků i dvě cesty, a pak se začíná hodně taktizovat.

Jelikož je Enemy Territory zdarma, tak pokud vám nevadí již starší grafické zpracování (ale velice svižné a bez problémů koukatelné) na modifikovaném enginu ze hry Quake III Arena, tak si zkuste hru zahrát, třeba jí propadnete jako já.

Pro: Zkušenosti které zlepšují postavu a jejich přenositelnost v rámci kampaně, výborně navržené mapy, přesouvající se ohniska bojů dle toho, jak útočnící postupují.

Proti: Za tu cenu, co stojí ( 0,- ) tu opravdu chyby nevidím...

+11

Command & Conquer: Red Alert: The Aftermath

  • PC 80
Jojo... Tohle byla taky výborná hra. Tesla tank byla výborná věc a ve větší skupině absolutně smrtící. Je fakt, že princip hratelnosti zůstal oproti originálu stejný, ale o to zde nešlo, proč měnit v datadisku něco, co funguje. Dočkali jsme se tedy nových jednotek, nových map a prodlouzení zábavy...

Pro: Nové jednotky, nové mapy.

Proti: Nic zásadního.

+6

Command & Conquer: Renegade

  • PC 75
Asi ne tak úplně geniální 3D akce jak se čekalo, ale minimálně dobře řemeslně odvedená práce. Hra dala fanouškům universa C&C možnost nahlédnou do jejich světa tak zblízka, jako nikdy předtím. Havok byl frajer a i když hra v některých pasážích nebyla zrovna dvakrát motivující, dohrál jsem jí, ať z důvodu, že se odehrávala v mém oblíbeném světě, nebo z toho, že ač hratelnost nebyla absolutně špičková, pořád byla zábavná.

Pro: Možnost využívat dopravní prostředky z C&C her, jiný pohled na svět který známe ze strategíí, některé akční pasáže.

Proti: Občas hra ztrácela tempo, engine hry nebyl úplně ideální.

+15 +16 −1

Command & Conquer: Red Alert 2

  • PC 95
Red Alert 2 pro mě byla velice dlouho real-time strategií číslo jedna. Neuvěřitelně zábavný multiplayer korunuje výborně udělané kampaně, jak za obě strany. Povyšování jednotek konečně dostalo smysl a člověk si je pak hýčkal jako oko v hlavě. Perfektní hudební doprovod mě nutil jet ve hře na sto procent. Zábava to byla veskrze královská.

Pro: Hudba, zvuky, grafika, perfektní hratelnost, povyšování jednotek, vzducholodě Kyrov.

Proti: Čekání na Red Alert 3.

+8 +9 −1

Command & Conquer: Yuri's Revenge

  • PC 80
Mě osobně Yuriho pomsta přila jako povedený datadisk. Hra měla spád, na každé straně nové jednotky a v rámci multiplayeru možnost hrát i za stranu Yuriho. Něco jsem se téhle hry přes LAN nahrál a výborně se bavil.

Pro: Nová Yuriho strana, doplněné jednotky na straně spojenců i sovětů, cestování časem.

Proti: Na to že se jedná o datadisk, výraznější zápory nenacházím.

+8

F.E.A.R.

  • PC 70
Na Fear jsem se velice těšil. Dle obrázků hra vypadala perfekně. Skutečnost ale byla taková, že sice vojáci měli velice slušnou AI, hra občas byla lekavá, ale problém byl, jak již zde bylo nastíněno, v level designu. Tak neuvěřitelně nudnou a stereotypní hru z hlediska toho, jak vypadá a neustále střídá své vlastní nápady v designu, jsem ještě neviděl. To je i důvod, proč jsem hru nedohrál. Nebýt hrátek s časem a velice obstojných soubojů, odložil bych jí daleko dříve, ale nakonec jsem to nedokázal dotáhnout do konce ani tak. Hra mě prostě nudila.

Pro: AI, protivníci, hrátky s časem, zpočátku atmosféra.

Proti: Neuvěritelně stereotypní level design.

+4 +7 −3

Re-Volt

  • PC 80
Revolt možná působí jako hra na první pohled vyloženě dětsky, na druhý pohled jsou to ale obstojné závody modelů autíček na dálkové ovládání, které opravdu zabaví a to je to, oč tu běži...

Pro: Zábavnost, modely autíček, velice rozmanitě tratě.

Proti: Dětský vzhled.

+5 +9 −4

Star Wars: Knights of the Old Republic

  • PC 95
Perfektní přenesení úžasného universa Star Wars do špičkové hry. Tahle hra moc komentářů nepotřebuje, je to legenda na poli RPG a Bioware zde ukázali, co v nich je. Famózní hra.

Pro: Příběh, Star Wars, cestování mezi světy, absolutně skvělej HK-47, jeho hlášky jsou perfektní, vlastní meče

Proti: Nic zvláštního.

The Legend of Kyrandia

  • PC 90
Perfektní adventura, jedna z prvních co byla preložena a taky jedna z těch perfektních. Tuto hru jsem dohrál několikrát a jak píše Karasman, ani bludiště s pokládáním bobulí mi v tom nezabránilo... Nikdo nezapomenu na to, když jsem poprvé vešel špatně, rozvítili se oči, pak další a další a pak skočili na střed obrazovky, kde chudák stál Brandon. Tak jako nejde zapomenout na čtverečnovaný papír a zakreslování keřů s bobulema, abych přezil a následně radost z toho, když jsem mohl bludištěm prolétávat bez úhony, díky kouzlu... Snad nejvíce kontroverzní část hry... Ale jinak z LoK čišela pohádková atmosféra na sto mil a hra se velmi příjemně hrála...

Pro: Atmosféra pohádky, grafika, hudba, příběh, Westwood

Proti: Bludiště fakt byla šikana, ale bavilo mě.... :-)

+22

Z

  • PC --
Jak je psáno v popisu, hra se od ostatních strategií liší absencí těžící a stavící částí. Je zde důležitá pouze strategická část, kde na předem dané mapě je určité množství továren nostnop chrlící jednotky pro svého aktuálního majitele. Takže strategické body jsou zde továrny a nic jiného. Taky se o ně vždy strhnou totální bitky a kolikrát se jazýček vah preváží na vaší stranu a těsně před svým přebráním nepřítelem ještě vyprodukuje jednotku vám, což obrátí karty. Kapitolou samou pro sebe jsou animace, které jsou perfektní, vtipné a zábavné... Na druhou stranu, z mého pohledu, hra postupem času upadá do stereotypu, což je jeden z důvodů, proč jsem jí nedohrál. Prostě mě přestala bavit. Ale ten čas, který jsem u ní strávil, byl zábavný a o to u her jde především.

Pro: Vtipné animace, zaměření na strategickou část, rychlost.

Proti: Zaměření pouze na strategickou část bez větších invencí později.

+6