Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@M.a.t.t. (26.09.2017 10:15): Souhlasím, že "walking simulátorů" je na trhu v poslední době přehršel, ale jejich kvalita je často mizivá. Chinese Room ale byli jedni z mála, kteří dělali právě ty kvalitní tituly. Jejich, snad dočasný, odchod tedy zamrzí a věřím, že to kdekdo pocítí.
https://bonusweb.idnes.cz/chinese-room-k ... 91000_bw-novinky_srp Minúta ticha za najlepšie adventúrne štúdio :O

Aj keď je to v takýchto prípadoch vždy svojim spôsobom škoda, vzhľadom na to, že práve oni výrazne spopularizovali žáner walking simulator, ktorých je trh v poslednej dobe viac než presýtený a ktorý sám o sebe nie je žiadnym zázračným zjavením spasiteľa, tak ma to vlastne až tak nemrzí. Plus mínus jedna-dve podobné záležitosti - herný svet ich dočasný odchod až tak nepocíti. A ktovie, možno im tá pauza aj pomôže.
Vyšlo Doki Doki Literature Club! Je to zdarma a zdá se, že i hodně kvalitní (prý jedna z nejlepších EVN). Má-li někdo chuť, může hru přidat do databáze.

Od 6. října to bude ke stažení i na Steamu.

(Snad to sem patří.)
@90210 (21.09.2017 00:11): Rozchození je otázka pár desítek minut, horší je to pak se samotnou obtížností některých puzzle. V tom je BD pak relativně nezábavná i přes skvělé produkční hodnoty.
@Fingon (17.09.2017 07:56): Znam tu Black Dahlia story, takze hru bych si zahral rad a vzpominam si na jeji recenzi ve Score, ale jak pise Red, musel by byt nejaky installer. Na slozity zprovoznovani her uz nemam naladu.
@Red (18.09.2017 01:17): fan windows installer sice existuje, ale pouze na Win7. Jinak ano, inspirace realnymi fakty tu je, i kdyz k samotne Elizabeth Short se hrac dostane az v zaverecne kapitole a vpodstate s ni ma jeden rozhovor.
@Gordon (08.09.2017 16:56): To si moc nemyslím teda. Mně osobně vyloženě některé vyžadované postupy mimo logiku silně kazí dojem ze hry. To, že postava dá nese v inventáři 2 sklady železářství u Rotta mi naopak vůbec nevadí, bavím se čistě o zvolených herní postupech.
@Gordon (08.09.2017 17:12): Aho, no ok.

BTW naprosta vetsina adventur, ktere jsem hral, a ze jich bylo, byla logicka. Vyjimku fakt tvori ty ruzny DotT apod., tudiz me ten tvuj prispevek pripada jako takovej vykrik do tmy, zvlast kdyz jsem namatkou zabrousil do tvych odehranych her a adventur mas dohranych asi jako Drolin japonskych RPG, tudiz zhruba tak okolo jedne.:0)
Žebřík si nacpal do kapsy i Darren Michaels v Poslu smrti II nebo III (nevím přesně v kterém dílu). Měl ho ale jen v rámci jedné lokace, takže se to dalo brát tak, že ho jen přesouval, podobně jako při zapojování elektrických kabelů do zásuvky. Šlo s ním ale tuším chodit kamkoli, takže je to stejně na hlavu postavený.
Vzpomínám si, jak mě vytočil Post Mortem, když mě nutil najít ten správný interaktivní předmět pro postup dál, zatímco jsem se pohyboval v pokojích plných neinteraktivních předmětů, které by mi byly mohly posloužit úplně stejně. Samozřejmě je to hlavně problém designu, který je zkrátka špatný (odmítl jsem tehdy pokračovat, protože na tuhle hru s designérem jednoduše nemám trpělivost). Mám však za to, že "díky" 1st person perspektivě tyhle chyby ještě více vyniknou, když máte na dosah ruky něco, na co vám hra nedovolí sáhnout.
@Red (07.09.2017 19:48): No, ty obrazovky ale byvaji animovany, neco se tam pohybuje. Akorat tam nechodi postavicka, ktera by si strkala do kapsy zebrik a drbala se v rozkroku, kdyz hrac delsi dobu nic nedela.
@Red (07.09.2017 12:04): Ptal jsem se na ty kreslené, tam to, myslím, neplatí :-)

Pro mne osobně ten pohled z vlastních očí benefit má. Pokud je dobře zpracován. Přeci jen, napodobuje více intimitu mých vlastních smyslů a necítím takový distanc, jako když shlížím na postavu, kterou jak loutkář vodím po obrazovce. Je v tom pro mě určitá podobnost mezi 'er' a 'ich' formou vyprávění. Zároveň takové adventury bývají statičtější (řekl bych tedy pravý opak 'akčnosti') a více souzní s celkovým trpělivým naladěním klasických point and click adventur -
tedy řešením hádanek a čtením dlouhých popisů a rozhovorů. Což mám právě na adventurách velmi rád.

Drolin má asi pravdu. Takové adventury, aby nebyly nudné, musí zaplnit obrazovku asi větším množstvím textu. Což si klade větší nároky jak na vývojáře, tak na hráče. Nicméně, přeci jen, na indie scéně bych čekal, že se do toho někdo pustí. Právě z těchto důvodů. Na druhou stranu zase vývojáři nemusí řešit animaci hlavní postavy.
První pohled u adventur je spíše u akčnějších nebo hororových věcí, který nemám rád.

A u takového Posla Bohů nebo teď nedávno Death Gate jsem neviděl žádný benefit z toho že byly z vašeho pohledu.

Skor mi přišlo u některých špatných áčkových akčních her líto že z nich spíš nejsou adventury. Bioshock apod. Ale holt většina si žádá akci a tak áčková čistá adventura už nevznikne.
@Artran (06.09.2017 23:13): Mozna i proto, ze Legendi adventury byla natolik mensinova zalezitost, ze je zna i maloktery hrac v ramci ruznych adventurnich komunit. U nas jim udelalo medvedi sluzbu Score, ktery je hypovalo co to slo a diky bohu za to, ze tu osvetu delalo...

Pomohlo by jim, kdyby byly vydany na GOGu, tim by se to mohlo ozivit.

@Artran (06.09.2017 15:53): Jak kdy, zalezi na nalade. Kresleny jsou spis takovy blbustky na odreagovani.
@Artran (06.09.2017 23:13): Nezvyklý pohled, menší zájem hráčů, obtížnější na tvorbu a tuny textu, které na screenshotu ani v traileru neprodají.

Plus, mimo specializované komunity hráčů adventur, nikdo nepreferuje první pohled (který se pojí s vyšší obtížností atd.).
@Drolin (06.09.2017 20:05): No právě, trochu mě překvapuje, že se dnes žádní nezávislí vývojáři nepokoušejí Legend napodobit nebo jít v jeho stopách. Narozdíl od Lucas Arts a Sierry. Tak mne napadlo, jestli jedním z důvodů není i ten nezvyklý 1st person pohled.
@Crash (05.09.2017 17:27): Absence filmečků ve starších Tomb Raiderech nijak zvlášť nevadí; je jich jen pár a příběh je beztak nepodstatný brak. Od Angel of Darkness už tvůrci ve všech TR věnují příběhům více prostoru, ovšem mizerné jsou stejně jako dříve :-) (Ještě jsem tedy nehrál Rise of the Tomb Raider.)

@Richmond (05.09.2017 12:43): Dle mého převážně akce.
@Artran (06.09.2017 16:03): Tak u mě jasně vede Legend, to je prostě nádhera. Ale jinak těžko říci, ale asi nyní preferuji první pohled u adventur a do klasických point n click se již moc nepouštím.
Máte raději kreslené adventury z vlastního pohledu nebo 3rd person? Osobně mám raději tu první kategorii a lituji, že jich je mnohem méně.
Když se tu bavíte o té sérii Tomb Raider, jak je to tedy s tím žánrem? Všechny díly až po Underworld mají jako primární (a vlastně jediný) žánr "akční adventura" u nejnovějších dílů je ale jako primární žánr uveden "3rd person akce" a "akční adventura" až jako sekundární.

Já zatím žádný díl série nehrál, a tak mě zajímá, jestli se opravdu ty hry tolik liší? Protože jestli ne, chtělo by to žánry sjednotit.
Jako já fakt nemůžu posoudit kvalitu ani jednoho dílu. Jednak ta averze (stejnou mám třeba i na hry, kde je Barman, Spiderman a podobné zhůvěřilosti) a druhak asi taky ten hybrid akční adventury. Pdobně jsem vlastně odmtnul hrát i toho Indiana Jonese (v názvu myslím taky měl Tomb nebo něco podobného).