@Bursoft (21.12.2021 09:04): Neslysitelne to přijde hlavně lidem co měli predtim jet ps4pro :)
Hardware
@Charllize (20.12.2021 22:12): Uzivatelsky pristup = priklepova vrtacka? :D
Moje PS4 Pro ticha je. Ne tedy jako me PC, ale ticha je, nemam s ni zadny problem. Asi stesti na kus no. Ted dobreho trictvrte roku je uplne neslysna - trictvrte roku jsem ji nezapl. :D
Moje PS4 Pro ticha je. Ne tedy jako me PC, ale ticha je, nemam s ni zadny problem. Asi stesti na kus no. Ted dobreho trictvrte roku je uplne neslysna - trictvrte roku jsem ji nezapl. :D
Já koupila v únoru současně dvě PS5, zapojila je vedle sebe a dost mě překvapilo, že jedna nešla slyšet vůbec a druhá dost znatelně (bez puštěné hry, bez disku v mechanice). Takže rozhodně je to kus od kusu.
@samorost (20.12.2021 23:54): Mně je PS5 slyšet dost. Když hraju v noci a není okolní zvuk, TV mám hodně potichu, tak slyším cívky. Starší konzole jsem neměl, ale rozhodně bych nervrdil, že je PS5 neslyšitelná. On to bude spíš kus od kusu. XSX má lepší design a airflow, od pohledu muší být tišší.
heledte, potreboval bych poradit ... nepouzivam/nesnasim chytry mobily (mam jako spravnej hipster, kterej nejsem tohle), umel by mi nekdo poradit a pripadne sdelit sve zkusenosti s takovou tou turistickou GPS navigaci (co ma v sobe mapy, znacene stezky a idealne umi i prepinat na satelitni mapu apod ..) .. predem dekuju
@Charllize (20.12.2021 21:56): s hrami na PS1, PS2 nerozporuji, naopak. Stačilo mi když jsem v době kdy na PC byli letecké simulátory někdy okolo 98-00 viděl a poprvé hrál na PS1 Ace Combat (díl nevím). V té době jsme na PC sice měli 3Dfx a jiné 3D akcelerátory, ale jen na konzolích byla hladina moře která se krásně vlnila a hlavně i se zapadajícím sluncem jenž se v hladině moře odráželo! To byl WOW moment na který jen tak nezapomenu, neboť to v té době neměl žádný letecký simulátor na PC. Žádný i přes podporu 3Dfx!
Podobný shock byl i Gran Turismo 2. Ačkoliv NFS III/IV nevypadaly na 3D akcelerátorech vůbec špatně, naopak přímo skvěle.
@samorost (20.12.2021 23:54): to bys nemohl zcela jistě říct, kdybys měl doma jakýkoliv Xbox Series model. Já mám jak XSX tak PS5, a PS5 je proti XSX hlučná! Lidi co to píší do komentářů na czc.zc a alza.cz v tomto případě rozhodně nekecají!
Naprosto neslyšitelný, ale naprosto je až Xbox Series, PS5 rozhodně ne. Pro mě to byli nemilé překvapení, někdo by zcela jistě řekl, že neslyší nic. :) Hladina hluku může být rozdílná pro každou osobu, z tohoto pohledu chápu Tvé vyjádření.
Jistě stačí pustit jakoukoliv hru a ten zvuk na pozadí zanikne, ale ve srovnání s konkurencí palec jednoznačně dolů.
Podobný shock byl i Gran Turismo 2. Ačkoliv NFS III/IV nevypadaly na 3D akcelerátorech vůbec špatně, naopak přímo skvěle.
@samorost (20.12.2021 23:54): to bys nemohl zcela jistě říct, kdybys měl doma jakýkoliv Xbox Series model. Já mám jak XSX tak PS5, a PS5 je proti XSX hlučná! Lidi co to píší do komentářů na czc.zc a alza.cz v tomto případě rozhodně nekecají!
Naprosto neslyšitelný, ale naprosto je až Xbox Series, PS5 rozhodně ne. Pro mě to byli nemilé překvapení, někdo by zcela jistě řekl, že neslyší nic. :) Hladina hluku může být rozdílná pro každou osobu, z tohoto pohledu chápu Tvé vyjádření.
Jistě stačí pustit jakoukoliv hru a ten zvuk na pozadí zanikne, ale ve srovnání s konkurencí palec jednoznačně dolů.
@Thellwin (20.12.2021 21:56): Rozumím, ta velikost může být problém, záleží, na co jsi zvyklý. Klukovi jsem nakonec koupil stejně velký POCO F3 8GB/256GB a vím, že bude spokojen, jelikož na tom bude stejně především doma mastit hry a ven jej bude tahat jen příležitostně. Zde opravdu hodně záleží na osobních preferencích, v tom se těžko druhému radí. :c)
@Charllize (20.12.2021 22:12): Přesně jak píšeš, je to kus od kusu. O svou PS4 Pro jsem se staral jako o miminko a stejně jsem na ní už mnohé nejnovější tituly takřka nemohl hrát. Buď ta bestie i krátce po vyčištění a přepastování řvala tak, že jsem v noci budil sousedy, či v případě některých náročných her se prostě krátce po spuštění a náběhu do menu prudce roztočily větráky a konzole se vypla. Současná PS5 je po půl roce chodu zatím naprosto neslyšná a to i u náročných titulů a s přiloženým uchem přímo u ní. Ani zdroj, ani cívky, ani větráky, zhola nic, absolutní ticho. Maximálně tak mechanika, pár sekund po vložení disku. Zatím tedy plná spokojenost, další chování samozřejmě ukáže až čas. :c)
@Charllize (20.12.2021 22:12): Přesně jak píšeš, je to kus od kusu. O svou PS4 Pro jsem se staral jako o miminko a stejně jsem na ní už mnohé nejnovější tituly takřka nemohl hrát. Buď ta bestie i krátce po vyčištění a přepastování řvala tak, že jsem v noci budil sousedy, či v případě některých náročných her se prostě krátce po spuštění a náběhu do menu prudce roztočily větráky a konzole se vypla. Současná PS5 je po půl roce chodu zatím naprosto neslyšná a to i u náročných titulů a s přiloženým uchem přímo u ní. Ani zdroj, ani cívky, ani větráky, zhola nic, absolutní ticho. Maximálně tak mechanika, pár sekund po vložení disku. Zatím tedy plná spokojenost, další chování samozřejmě ukáže až čas. :c)
@Rapier (20.12.2021 22:07): Zalezi na modelu, konkrétním kusu, podmínkách a uživatelském přístupu. Když se výše uvedené sejde v kladnem slova smyslu muže i PRO být ticha konzole.
Ale to ze se to často nesejde je fakt a Sony Airlines se projeví naplno :)
A neboj ono to plno lidi jiste časem dokáže i s PS5. A jiste bude také zajimave sledovat co na to tekutý kov třeba po 4 letech provozu :)
Ale to ze se to často nesejde je fakt a Sony Airlines se projeví naplno :)
A neboj ono to plno lidi jiste časem dokáže i s PS5. A jiste bude také zajimave sledovat co na to tekutý kov třeba po 4 letech provozu :)
@7c (20.12.2021 21:53): když nad tím uvažuji, jen u jednoho známého jsem viděl PS4 Slim, ale co jsem tak pochopil, zdá se, že PS4/PRO byla obecně uřvaná. PS5 je na tom z toho pohledu asi lépe, ale na Xbox Series nemá.
@Rapier (20.12.2021 21:49): Já ti nevím. Hry jako God of War nebo Horizon běží na ps4 krasne a vypadají perfektně. Na PC bys v te době hry které vypadali lip spočítal na prstech jedné ruky. Základní ps4 má priposrany procesor a grafiku na úrovni 750ti a přesto na ni jsou hry které jsou na podobne PC konfiguraci nemyslitelné.
A to radši nemluvím o starších Sony konzolich. Hry z ps1 a 2 kolikrát byli tak technicky a vzhledově na výši ze i dnes když se taková hra hodí do vyššího rozlišení vypadá dobre.
PS2 obecne je technologicky zázrak, ale to bych se zas rozvášnil a psal něco co už jsem tu psal :)
A to radši nemluvím o starších Sony konzolich. Hry z ps1 a 2 kolikrát byli tak technicky a vzhledově na výši ze i dnes když se taková hra hodí do vyššího rozlišení vypadá dobre.
PS2 obecne je technologicky zázrak, ale to bych se zas rozvášnil a psal něco co už jsem tu psal :)
@samorost (20.12.2021 20:55): Vypadá dobře ... ale 6,7" display ... na mě už je možná až moc ten Note 5, popravdě se takového pádla (pro mě) trochu bojím :(
@Charllize (20.12.2021 21:13): Tak lepší tichý vorvaň, než bzučící ohnivý kolibřík ne? .-)
Jsem ochoten připustit, že Slim verze možná bude, možná ne. Kdo ví. Čistě teoreticky se může SONY inspirovat u konkurence s Xbox Series S, ale moc tomu nevěřím, vždyť oni mají svou PS5 bez mechaniky, že? Dejme tomu, že na 3nm nebo 6 nm zmenší HW a tudíž i konzoli.
S těmi 640kb paměti musí stačit každému.
V nedávné minulosti tu PS4 Slim/Pro a Xbox One S/X hráli v porovnání s PC dostupným výkonem druhé housle (z pohledu PC master race), protože co si budeme nalhávat limitace na straně teoreticky 8 jádrového Jaguar CPU co navíc sdílí L2 cache mezi jádry nebylo zrovna HW terno a příslib do budoucna. GPU tam také nebyla žádná hitparáda oslňující moderními standarty.
Nyní je ale situace rapidně jiná. HW je poslední generace, nechybí mu prakticky žádné technologické features. Mají konečně pořádné CPU (8c/16t), už žádné sdílené prvky jako tomu bylo u AMD v době CPU Buldozeru, a spol. Mají tam RDNA 2.0 GPU, mají tam podporu RT, nevím co víc by tam mohli už nacpat, snad až na obecně vyšší hrubý výkon a dejme tomu ještě lepší podporu RT? A hlavně proč by to dělali?! Nejsou to náhodou konzole co se chlubí delším životním cyklem než PC?
Že je PS5 hnusná a přerostlá souhlasím. To by nebyla SONY aby nepřišla s cool designem. :)
S těmi 640kb paměti musí stačit každému.
V nedávné minulosti tu PS4 Slim/Pro a Xbox One S/X hráli v porovnání s PC dostupným výkonem druhé housle (z pohledu PC master race), protože co si budeme nalhávat limitace na straně teoreticky 8 jádrového Jaguar CPU co navíc sdílí L2 cache mezi jádry nebylo zrovna HW terno a příslib do budoucna. GPU tam také nebyla žádná hitparáda oslňující moderními standarty.
Nyní je ale situace rapidně jiná. HW je poslední generace, nechybí mu prakticky žádné technologické features. Mají konečně pořádné CPU (8c/16t), už žádné sdílené prvky jako tomu bylo u AMD v době CPU Buldozeru, a spol. Mají tam RDNA 2.0 GPU, mají tam podporu RT, nevím co víc by tam mohli už nacpat, snad až na obecně vyšší hrubý výkon a dejme tomu ještě lepší podporu RT? A hlavně proč by to dělali?! Nejsou to náhodou konzole co se chlubí delším životním cyklem než PC?
Že je PS5 hnusná a přerostlá souhlasím. To by nebyla SONY aby nepřišla s cool designem. :)
@Rapier (20.12.2021 18:51): Když nebude PRO bude určitě nějaká slim verze. PS5 vypadá teď jak vorvaň na suchu designem. :)
@Thellwin (20.12.2021 14:07): Jak píše PRIVATE MARTIN, Poco X3 Pro je v této cenové relaci momentálně TOP, přemýšlel jsem o něm letos pro syna. Za ty peníze je to fakt dělo, byť tedy jen IPS displej s průstřelem, ale zase 120Hz (přestože píšeš, že jej nepotřebuješ, určitě jeho rychlost potěší), k tomu Snapdragon 860 a baterie 5 160 mAh. Na ostatní parametry mrkni raději sám, zda vyhovují Tvým preferencím.
@Rapier (20.12.2021 18:51): „640kb paměti musí stačit každému!” Prakticky pokaždé si mnoho lidí u nové generace konzolí myslí, že výkonu je na rozdávání a na léta dopředu. Aby je posléze realita nových náročných titulů přesvědčila, že by to nějaké to procentíčko„muskulatury” navíc ještě sneslo. Momentálně „běžný” stav pouze lehce brzdí nedostatek konzolí a tím pádem pomalejší zásobování trhu. Jakmile se k novým konzolím dostanou všichni zájemci, situace se stabilizuje a dle mého razantně přibude i nových skutečných „next gen” titulů.
@Rapier (20.12.2021 18:51): „640kb paměti musí stačit každému!” Prakticky pokaždé si mnoho lidí u nové generace konzolí myslí, že výkonu je na rozdávání a na léta dopředu. Aby je posléze realita nových náročných titulů přesvědčila, že by to nějaké to procentíčko„muskulatury” navíc ještě sneslo. Momentálně „běžný” stav pouze lehce brzdí nedostatek konzolí a tím pádem pomalejší zásobování trhu. Jakmile se k novým konzolím dostanou všichni zájemci, situace se stabilizuje a dle mého razantně přibude i nových skutečných „next gen” titulů.
@Rapier (20.12.2021 18:51): Ale to víš, že bude a právě proto, že nejsou hry není důvod kupovat aktuální toustry. Za tř čtyři roky to snad bude jiné. A navíc pořád je šance, že to nebude vypadat tak hnusně.
A jinak i kdyby náhodou nějaká výkonější verze nebyla, tak nějaká menší bude 1000%. To bylo v každé generaci.
A jinak i kdyby náhodou nějaká výkonější verze nebyla, tak nějaká menší bude 1000%. To bylo v každé generaci.
@Cobot (20.12.2021 17:41): žádné pročko nebude, Xbox Series a PS5 tu s námi bude dlouho vzhledem k výkonu jaký poskytují. Hlavně by mohli na PS5 začít dělat hry, to by prozatím úplně stačilo. :)
Kdyby někdo měl zájem tak jdu právě z prodejny Sony na Karlaku a týpek přede mnou bral PS5. Na můj dotaz zda je mají mi prodavač řekl jo dneska přišly...
Já si počkám na pročko... :)
Já si počkám na pročko... :)
Redmi Note 10 alebo Poco X3 Pro. Aspoň to by som ja.
Co by jste doporučili do +/- 5 tisíc? Můj Redmi Note 5 začal nějak při hovoru bzučet, což je dost otravné, hlavně pro protistranu. Ve dvou servisech mi nedokázali říct, čím to pořádně je a zda by to šlo opravit, aby to dávalo ekonomicky smysl. Škoda, že se nedá koupit tenhle model nový, hned bych ho bral znovu
Požadavky ...
- ideální by bylo aby rozměrově nebyl větší než Note 5, nejsem bohužel dlouhoprsťák a už tohle je takové na hraně, ale když by nešlo jinak tak bych asi snesl lehce větší no
- dual sim, přes to nejede vlak
- mSD karta potěší, ale když nebude, tak se asi nic nestane
- větší baterka (asi 4000+ mAh , podmínkou je při intenzivnějším využívání (hovory, zprávy, chat aplikace, internet, mail) dát celý den, telefon u kterého musím ve 3 odpoledne hledat nabíječku nechci
- výkon na úrovni Note 5 mě úplně stačí, to už budou asi všechny novější telefony, tel, bude sloužit jen k tomu co jsem vypsal v bodě výše, žádné hry atd.
- přesná a rychlá GPS
- foťák na úrovni Redmi Note 5 mi taky stačí, fotím s tím max. momentky nebo pracovně, všechny možné další featurky u foťáku jsou bonus, který potěší, ale nejsou vyžadovány
- aktualizace na dalších X verzí Androidu pro mě nejsou podstatné, když to bude z krabičky fungovat v pořádku
- potěšilo by automatické nahrávání hovorů, jako to umí Note 5 (udělá vše automaticky a nehuláká protistraně, že hovor je nahráván), ale tam tuším přišlo pak nějako omezení v pozdějším Androidu, jestli se nepletu
- je mi jedno jestli microUSB nebo USB-C, tomu se nějak přizpůsobím
- nepotřebuju XX Hz display
- sice to bude v obalu, ale asi bych nechtěl skleněná záda, aby se to při prvním pádu nerozjebalo (nebo už to dneska vydrží víc?)
- černá barva preferovaná, ale není podmínkou
Díky za případné tipy, tel. jsem pár let moc nesledoval a je toho na výběr tolik, že si radši nechám poradit, nebo aspoň zúžit výběr
Požadavky ...
- ideální by bylo aby rozměrově nebyl větší než Note 5, nejsem bohužel dlouhoprsťák a už tohle je takové na hraně, ale když by nešlo jinak tak bych asi snesl lehce větší no
- dual sim, přes to nejede vlak
- mSD karta potěší, ale když nebude, tak se asi nic nestane
- větší baterka (asi 4000+ mAh , podmínkou je při intenzivnějším využívání (hovory, zprávy, chat aplikace, internet, mail) dát celý den, telefon u kterého musím ve 3 odpoledne hledat nabíječku nechci
- výkon na úrovni Note 5 mě úplně stačí, to už budou asi všechny novější telefony, tel, bude sloužit jen k tomu co jsem vypsal v bodě výše, žádné hry atd.
- přesná a rychlá GPS
- foťák na úrovni Redmi Note 5 mi taky stačí, fotím s tím max. momentky nebo pracovně, všechny možné další featurky u foťáku jsou bonus, který potěší, ale nejsou vyžadovány
- aktualizace na dalších X verzí Androidu pro mě nejsou podstatné, když to bude z krabičky fungovat v pořádku
- potěšilo by automatické nahrávání hovorů, jako to umí Note 5 (udělá vše automaticky a nehuláká protistraně, že hovor je nahráván), ale tam tuším přišlo pak nějako omezení v pozdějším Androidu, jestli se nepletu
- je mi jedno jestli microUSB nebo USB-C, tomu se nějak přizpůsobím
- nepotřebuju XX Hz display
- sice to bude v obalu, ale asi bych nechtěl skleněná záda, aby se to při prvním pádu nerozjebalo (nebo už to dneska vydrží víc?)
- černá barva preferovaná, ale není podmínkou
Díky za případné tipy, tel. jsem pár let moc nesledoval a je toho na výběr tolik, že si radši nechám poradit, nebo aspoň zúžit výběr
@Gordon (16.12.2021 06:32): jasně, je to technologické demo, ale je skoro zázrak, že to běží na něčem tak slabém jako je Xbox Series S ne? :)
Mimochodem o téhle přenosné konzoli na PC co si můžete již koupit víte odkaz?
Mimochodem o téhle přenosné konzoli na PC co si můžete již koupit víte odkaz?
@John Mirra (16.12.2021 19:51): "Svítící" a "obyč" je zajímavé kombo. Nechceš raději obšitou, než být za exota? :-D
Doporučil byste nějakou svítící podložku pod myš? Nějakou obyč, nemusí to být nic profi :)
@Gordon (16.12.2021 12:15): tedy nevim jakej framerate cílíš, ale 5900X by mělo dát stable 60 i s raytracingem a ultra presetem.
Jinak ale s pointou souhlas že případná Matrix hra na tom U5 enginu by byla kvůli přítomnosti gameplay mechanic atd ještě o dost náročnější než to demo.
Jinak ale s pointou souhlas že případná Matrix hra na tom U5 enginu by byla kvůli přítomnosti gameplay mechanic atd ještě o dost náročnější než to demo.
@Paul (16.12.2021 11:44): Už mám 12ti jádro. Já to napsal schválně v závorce, není to tak hrozné, ale nejede to na poměry ostatních her tak dobře, jak bych si představoval. Hůř na té grafice jel jen TWH2, ale to protože ho mám omodovaný a dropy jsou jen když je na jednom místě ohromné množství spritů a vojáků.
Jde mi hlavně o to, že když máte takovou krásnou ukázku města, která se realtivně pěkně hýbe, tak je nepoužitelná, pokud by mělo jít o skutečnou hru, jakmile by se ten prostor začal zinteraktivnit a využívat, tak to bude nehratelný.
CP jsem použil jako příklad.
Jde mi hlavně o to, že když máte takovou krásnou ukázku města, která se realtivně pěkně hýbe, tak je nepoužitelná, pokud by mělo jít o skutečnou hru, jakmile by se ten prostor začal zinteraktivnit a využívat, tak to bude nehratelný.
CP jsem použil jako příklad.
@Paul (16.12.2021 11:44): Jo, jestli má k 3080ti ryzen 5 1600, tak to brzdit určitě může. Nové konzole mají výkonnější 8jadrove Zen 2 cpu a přitom o dost pomalejší (tipuju 2 - 3 krát) gpu a to jsou navržené, aby byly vyvážené na hry...
@Gordon (16.12.2021 10:45): nebrzdí tě náhodou ten procesor? Mě Cyberpunk jede na 60fps v 1440p/ultra, když mě zrovna nebottleneckuje CPU.
@TombSpirit (16.12.2021 11:25): Píšu o tom, že ta hra jede i na 80tce relativně na hovno.
@Gordon (16.12.2021 10:45): Si myslíš, že kdyby každý měl (aspoň) 3080, tak by Cyberpunk vypadal stejně?
@TombSpirit (16.12.2021 08:56): Mě CP (ne)běží na 3080, konzole s tím nemá nic společného,
Assety v tom matrix demu jsou nejdetailnější co kdy "ve hře" byly. Stačí se tam podívat třeba na takovou prkotinu jako drátovej plot. Ale nevýhoda nanite zatím je, že neumí dynamický objekty. Takže vegetace, postavy nebo deformace aut musí být renderovány postaru. Kdyby do toho matrix dema dali i stromy a parky, tak by se to moc nehejbalo (už takhle to sotvá dává těch 30).
Ale dá se čekat že je to dočasná limitace a že Epic přijde na to, jak nanite aplikovat na všechno.
Ale dá se čekat že je to dočasná limitace a že Epic přijde na to, jak nanite aplikovat na všechno.
@Gordon (16.12.2021 08:45): Ty budovy jsou taky dost detailní. Navíc je tam tolik objektů, že se dá vždycky ubrat část a přidat pár stromů. A ještě jednou - je to demo...
Edit:
odkaz
But perhaps most impressive is that there are 7,000 buildings made up of “hundreds” of assets, with each potentially having up to millions of polygons. This results in billions of polygons for just the buildings and doesn’t include the 35,000 MetaHuman pedestrians that have been simulated.
A Cyberpunk je taky limitovaný tím, že běží i na 8 let starých konzolích.
Edit:
odkaz
But perhaps most impressive is that there are 7,000 buildings made up of “hundreds” of assets, with each potentially having up to millions of polygons. This results in billions of polygons for just the buildings and doesn’t include the 35,000 MetaHuman pedestrians that have been simulated.
A Cyberpunk je taky limitovaný tím, že běží i na 8 let starých konzolích.
@TombSpirit (16.12.2021 08:15): Můj point je v tom, že jakmile by tam přidali stromy, keře, etc. tak by se to sesypalo jako domeček z karet, protože renderovat obdelníček mrakodrapu s dvaceti polygony je přece jen jednoduší, než stromořadí s tisíce polygony, které ještě navíc musí vrhat stín.
Stačí se podívat na CB77, který se ani o nějakou simulaci moc nesnaží a přesto to sotva jede. A tím mám na mysli interakci prostředí.
Stačí se podívat na CB77, který se ani o nějakou simulaci moc nesnaží a přesto to sotva jede. A tím mám na mysli interakci prostředí.
@Gordon (16.12.2021 06:32): Protože se kytičky a stromečky do Matrixu moc nehodí?
@Rapier (15.12.2021 23:39): Jestli ten potenciál spočívá jen v hezkých městských realiích bez inerakce a obsahu, tak jsem zděšen.
Jedna věc je ukázat vypiplanou grafickou předváděčku, druhá věc je ji přeměnit v plnohodnotnou hru.
Všimni si třeba naprosté absence flory, proč asi? :)
Jedna věc je ukázat vypiplanou grafickou předváděčku, druhá věc je ji přeměnit v plnohodnotnou hru.
Všimni si třeba naprosté absence flory, proč asi? :)
Nové tech demo na unreal 5 engine ukazuje naplno potenciál často podhodnocované Xbox Series S odkaz
https://www.youtube.com/watch?v=Zb1iyd7YyF4
Strašný to intro. Ale smál jsem se. :) Tak jestli někdo vyhrál v loterii a chce ohromit svou partnerku, tak... Tohle asi stejně nekoupí.
Strašný to intro. Ale smál jsem se. :) Tak jestli někdo vyhrál v loterii a chce ohromit svou partnerku, tak... Tohle asi stejně nekoupí.
@Bravewolf (11.12.2021 19:49): Až to bude Dalí 9000 tak to začne byť zaujímavé :-D
@Rapier (08.12.2021 19:34): Rembrandt XD kde chodi na ty nazvy
https://mobilmania.zive.cz/clanky/regula ... 1353567/default.aspx
Naprostá nádhera! Nejlepší zpráva týdne. Do roku 2027 giga dat za euro. :)
Naprostá nádhera! Nejlepší zpráva týdne. Do roku 2027 giga dat za euro. :)
@Rapier (08.12.2021 19:34): to vypada zajimave. Nu uvidime :)
Tak to je pecka. AMD chystá konečně CPU s GPU (AMD Rembrandt 6000G APU) která půjde použít na hry. odkaz Výkon okolo GTX 1650.
@7c (08.12.2021 18:50): Teď V2. Předtím Rival 310. Ten už se ale sekal. Hlavně kolečko už bylo nepoužitelné. ;) Deathadder V2 je ale super. Lehká, celkem odolná na pot a otisky. A i pěkná. A hlavně perfektně padne do mé velké ruky. Daleko lépe jak předtím podobně velký Rival 310.
@Jab (08.12.2021 13:40): "A u svého Deathadderu..." Ha! Vítej na temné straně síly :D
Který model? Sice Rival není tak strašný, když jsem sundal ty protiskluzové bazmeky z bočnic (když se začaly odlepovat - což je očividně standardní problém SS Rival - u tak laciné myši očividně není možné vyžadovat kvalitní zpracování), ale už se zase porozhlížím, co vyšlo nového u DA (a naposledy jsem se nemohl rozhodnout mezi aktuálními modely - bral bych nějaký starší, ale běžně se nedaly sehnat).
Který model? Sice Rival není tak strašný, když jsem sundal ty protiskluzové bazmeky z bočnic (když se začaly odlepovat - což je očividně standardní problém SS Rival - u tak laciné myši očividně není možné vyžadovat kvalitní zpracování), ale už se zase porozhlížím, co vyšlo nového u DA (a naposledy jsem se nemohl rozhodnout mezi aktuálními modely - bral bych nějaký starší, ale běžně se nedaly sehnat).
@AiMLEzZz (07.12.2021 12:47): implementace kamery ve hre? Tak hodnotim jen First person a menit se da jen ten FOV ktery ovsem funguje u ruznych her odlisne. Nicmene napr. ted sem hral Lost Alpha a je jedno jaky FOV nastavis protoze zed predemnou je porad stejne zakrivena jako je zakriveny monitor, samozrejme ocividne je to hlavne (pokud se divam do prostred) na hornim a spodnim okaji monitoru. Kdyz stojis realne pred zdi a podivas se dolu takovy defekt nepozorujes. Nevim no, na druhou stranu kdyz sedim opravdu zblizka a rozlhizim se do stran, je to zakriveni fakt uzitecne, ale zas mam nekdy pocit dezorientace, coz se mi u plocheho panelu nestavalo.
Jde o to ze clovek by aji koupil ten OLED panel ktery ma podle me idealni velikost ˇ43-48 palcu, ale zajimave je ze nikde nemuzu najit zakriveny, kde uz by podle me mensi zakriveni byt melo.
Je to celkem alchymie no, jeste zacnu pocitat kolik cm mam mi oci a hlavu od monitoru a jaky FOV bych mel mit spravne.... problem je to ze ja se nedivam u FPS her do prostred monitoru ale do prostoru vice vpravo a dole.
Jde o to ze clovek by aji koupil ten OLED panel ktery ma podle me idealni velikost ˇ43-48 palcu, ale zajimave je ze nikde nemuzu najit zakriveny, kde uz by podle me mensi zakriveni byt melo.
Je to celkem alchymie no, jeste zacnu pocitat kolik cm mam mi oci a hlavu od monitoru a jaky FOV bych mel mit spravne.... problem je to ze ja se nedivam u FPS her do prostred monitoru ale do prostoru vice vpravo a dole.
@Bravewolf (07.12.2021 11:52): V prvé řadě je potřeba rozlišovat zkreslení způsobené křivkou monitoru a zkreslení způsobené implementací kamery ve hře. U velmi širokých monitorů není vhodné, aby byly úplně ploché, protože okraje obrazovky by pro pozorovatele sedícího v rozumné vzdálenosti od monitoru (řekněme cca 60 cm) byly pod ostrým úhlem, což by mohlo zkreslit barevnou věrnost. Proto se monitory zakřivují, abys měl v určité ideální vzdálenosti pozorovací úhel ve všech místech monitoru víceméně stejný. Větší zakřivení ti umožní sedět blíž k monitoru. Druhá věc je pak to, jak se konkrétní hra s tímhle nestandardním poměrem stran vyrovná. Záleží na tom, jestli hra přizpůsobí (nebo dá uživateli možnost přizpůsobit) field of view pro daný poměr stran. Obecně platí, že příliš malé FOV způsobí hodně "zazoomovaný" obraz, příliš velké FOV zase způsobí takový ten fisheye effect, kdy jsou okraje zakřivené. Ale i když si nastavíš ideální obraz, tak okraje 3D prostoru (u 2D tohle neplatí) budou stále trochu zakřivené, protože prostě kamera je vprostřed a musí pokrýt hodně velký pozorovací úhel, tudíž je to přirozené. Tady je můj screenshot z Witchera, aby ses mohl podívat, jak to vypadá. V praxi při hraní to ale ničemu nevadí, protože ty okraje slouží spíš jako periferní vidění pro větší immersion, aby hry vyplnila celé tvoje zorné pole, ne jako něco, na co by ses měl přímo dívat. Dívat by ses měl ve 3D hře vždycky zhruba na prostředek obrazovky.
Jsou ovšem některé hry, které používají více kamer, aby žádná část obrazu nebyla výrazně zkreslená, ale pokud vím, tak jsou to téměř výhradě simulátory a více kamer slouží spíš pro lidi, kteří mají více monitorů a chtějí mít simulovaný takový ten pohled z okýnka. Ještě u her, které umožňují FOV nastavit, se dá použít FOV calculator, který ti spočítá přibližné ideální FOV pro danou obrazovku při dané vzdálenosti od monitoru, aby to působilo správně.
Jsou ovšem některé hry, které používají více kamer, aby žádná část obrazu nebyla výrazně zkreslená, ale pokud vím, tak jsou to téměř výhradě simulátory a více kamer slouží spíš pro lidi, kteří mají více monitorů a chtějí mít simulovaný takový ten pohled z okýnka. Ještě u her, které umožňují FOV nastavit, se dá použít FOV calculator, který ti spočítá přibližné ideální FOV pro danou obrazovku při dané vzdálenosti od monitoru, aby to působilo správně.
Jaky nazor mate na zakriveni u monitoru? Jake by melo byt a tak? Chapu ze u ultrawide monitoru jako G9 Neo je to nezbytne ale jak moc realisticke to je? Ja mam G7 Odyssey 32 inch a vzhledem k tomu ze je to na me uz mala uhlopricka a sedim vicemene nalepeny xichtem na nem, mel sem vedle nej i rovny 32 inch Predator XB323U GX tak pozoruji oproti 'flat' monitoru ze cim bliz sedim tim vetsi vyhody ma, vzhledem k tomu ze moje periferni videni u rovneho dicpleje prestava pri blizkem pohledu vnimat okraje monitoru, ktere sou u 'curved' monitoru nahle ke me.
Jenze jak moc realisticke tohle je? na jednu stranu to dava smysl i z logickeho hlediska (okraje monitoru vs stred monitoru maji k mym ocim ruzne vzdalenosti a 'mely by byt stejne'.
Na druhou stranu kdyz ve hre stojim pred rovnou zdi, takprohly monitor mylne zobrazuje zed jako prohlou vuci tomu zakriveni, kdyz si stoupnu v realu pred rovnou zed, jeji zakriveni kopiruje to z 'flat' tedy rovneho monitoru.... zed se zda spis obracena naopak'inverse'
Jenze jak moc realisticke tohle je? na jednu stranu to dava smysl i z logickeho hlediska (okraje monitoru vs stred monitoru maji k mym ocim ruzne vzdalenosti a 'mely by byt stejne'.
Na druhou stranu kdyz ve hre stojim pred rovnou zdi, takprohly monitor mylne zobrazuje zed jako prohlou vuci tomu zakriveni, kdyz si stoupnu v realu pred rovnou zed, jeji zakriveni kopiruje to z 'flat' tedy rovneho monitoru.... zed se zda spis obracena naopak'inverse'
@AiMLEzZz (02.12.2021 15:19): Tak Xbox Series S není zrovna nejdražší a nejvýkonnější hw na světě a předpokládám, že obdobně výkonný nb na hry určitě pár let vydrží (na 1080p s rozumnými detaily) právě díky existenci XSS. Jen bude samozřejmě dražší, hlučnější a víc se zahrivat.
@TombSpirit (02.12.2021 12:29): Jak vidíš, opak je pravdou.
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): Já tohle všechno beru, ale dívám se na to očima hráče, který moc dobře ví, že si donedávna na té notebookové GTX 1050 toho zahrál celkem dost, aniž by kvůli tomu musel nějak výrazněji snižovat detaily. No a teď bych na tom mohl být ještě líp. Zkrátka a dobře, shazovat HW v notebooku mi prostě nepřijde zrovna moc fér, přestože ty rozdíly tam proti tomu stolnímu PC vždycky budou.
@AiMLEzZz (02.12.2021 13:24): Já tohle všechno beru, ale dívám se na to očima hráče, který moc dobře ví, že si donedávna na té notebookové GTX 1050 toho zahrál celkem dost, aniž by kvůli tomu musel nějak výrazněji snižovat detaily. No a teď bych na tom mohl být ještě líp. Zkrátka a dobře, shazovat HW v notebooku mi prostě nepřijde zrovna moc fér, přestože ty rozdíly tam proti tomu stolnímu PC vždycky budou.
@TombSpirit (02.12.2021 13:36): Taky když jsi ochotný osekat detaily až na dřeň a nevadí ti, že se graficky vrátíš skoro o deset let, tak rozjedeš kde co na kde čem. Každému, co jeho jest.