@
AlieN (17.01.2024 23:21): nejprve bych rád poznamenal, že nejsem VR expert, a vše co teď vlastními slovy popíšu vychází z mých osobních zkušeností s VR na PC s různymi headsety, tzn. především z Oculus Rift, Oculus Rift S, Meta Quest 2, Meta Quest 3 a HTC Vive, které jsem si mohl vyzkoušet v několika leteckých simulátorech jako: IL-2 Sturmovik Battle of ..., DCS World a Falcon BMS. S Meta Quest 2 mám zkušeností více, tam jsem měl možnost hrát Half-Life ALYX, ACC, iRacing, hráno na RTX 2080, respektive později na RTX 3080 10GB.
Co se týče mých zkušeností s Meta Quest 3 zde
https://forums.mudspike.com/t/falcon-bms ... -vr-experience/15874
Samozřejmě DCS World je extrém, teprve v relativně nedávné době přišli s multi-core CPU supportem, konečně to běží i na jiném PC než na tom co mají v NASA a nedávno Eagle Dynamic oznámili, že makají na Vulkan engine s možnou podporou ray tracingu.
Co jsem pochopil z toho co mi bylo řečeno, tak potřebuješ odezvu ve hře do 25ms optimálně aby jsi neměl motion sikness apod. Mezi Quest 2 a Quest 3 je signifikantní rozdíl. Q1 má 600PPI, Q3 1000PPI rozlišení a Q3 ačkoliv se to tak z rozlišení nemusí zdát má o 50% pixelů více. Aby jsi nakrmil Quest 3 na plné detaily musíš mít solidní GPU,
protože nezapomeň, že musís vykreslit obraz na každé oko, tzn. GPU vykresluje scénu 2x, a chceš mít ideálně 90Hz = 90 fps, lépe 120Hz = 120fps, ovšem pozor 90fps nebo 120 fps není totéž co na běžném monitoru, aby bylo jasno. Dle toho co jsem slyšel a četl tak ideální GPU k max. využití Quest 3 je RTX 4090, podle některých mínění ani RTX 4080 nedokáže Quest 3 nakrmit.
Další problém VR je, že DLSS/FRS nelze ve VR použít, jelikož to rozmaže obraz, když to máš blíže k oku tak to vidíš. Obecně různé AA techniky to rozmažou a často je doporučeno je vypínat. Takže ano VR má progress ale chybí citelně GPU výkon.
Pro představu, kamarádova RTX 3080 10GB nedokázala rozjet ACC na Quest 2 na max. Je to vždy o konkrétním engine hry, v DCS World jsou nároky extrémní, Falcon BMS by s Quest 3 pro relativně nízké HW nároky nejspíš utáhla i má RX 5700 XT na plné detaily, IL-2 Sturmovik Battle of .... je skvěle optimalizovaný na VR, nevím jak MSFS 2020, tam asi snad v pohodě, tam mě byl spíš podoručen upgrade CPU z R7 3700X na R7 5800X3D paradoxně více než výměna GPU za novou.
Dokáži si představit, že space simy alá velkolepý Star Citizen bude mít brutální nároky na VR, matně si pamatuji z minulosti, kdy jsem hrál třeba Freespace 1/2, že ty hry nebyly úplně nenáročné na výkon GPU.
TES Skyrim apod. nejspíš kvůli svému relativně nenáročnému engine nebudou mít problém.
Head tracking alias Track IR je fajn řešení, zvlášť v kombinaci s velkou obrazovkou, ve VR ovšem máš úplně jinou immerzi. Skutečně si připadáš že v tom kokpitu sedíš, vše má hloubku. Obzvláště v simulátorech je VR úplně jiná liga. Docela chápu, proč někteří už lítají simulátory jen s VR.