@
Bursoft (28.10.2022 09:02): nevím zdali mohu souhlasit.
Moje osobní zkušenost říká, že po přechodu z Intel Core i5-2400 (legendární Sandy Bridge, všechny cores přetaktováné na 3.8Ghz, tzn. o 400 Mhz) v kombinaci s Intel P67 čipsetem + 12 GB DDR3 1600 MHz na platformu AMD Ryzen R7 3700X (netaktovaný) + X570 chipset + 32GB DDR4 3000 MHz (taktováno na 3600 MHz) se mi se stávající GPU, tzn. MSI GeForce 1060 6GB Armour (druhá nejlepší edice téhle Pascal řady) rapidně zvýšily fps a zároveň prakticky vymyzeli šílené propady fps v simulátoru DCS World (se stejným SSD Crucial MX 500) a to jak v nativním 1440p ve kterém jsem tenkrát už hrál, tak i po snížení na 1080p.
Byl jsem skutečně velmi překvapený, protože dříve jsem míval v tzv. heavy misích kde je mraky objektů na bojišti běžně propady fps z 40-60 na 0-15,a bylo úplně jedno zdali jsem měl vysoké nebo nízké detaily a nebo 1440p / 1080p rozlišení. Po výměně platformy se mi dokonce se stávající GPU o cca 50% zvýšili max. fps.
Ovšem je veřejně známo, že letecké simulátory moderních vojenských letadel vždy byly a stále jsou náročné na CPU, ostatně stačí se podívat na úroveň detailů na dostupných DCS mapách, proti tomu je i MSFS 2020 stále o Level níže pokud se bavíme o low level flight, kde všechny ty detaily a stromy vniknou.
Samozřejmě chápu, že moderní hry nejsou jen letecké simulátory, a ve hrách kde CPU není bottleneck to nejspíše brácha nepozná. Otázka také zní co reálně hraje za hry náročné na CPU.
Třeba takové Battlefield na mapách s 64 hráči umí hodně dobře škálovat CPU.
Druhá věc je fakt, jak lidi vnímají plynulost hry. Osobně mi je jedno zdali mě TW3 jede na full detailech v 1440p 60 fps nebo 100fps, bez zapnutého Afterburner to nepoznám, navíc mám stejně vsync on.