Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Fritol (17.11.2016 18:11): Ano, však to tam proneseme, aniž by to někdo viděl, kritizuju ale ten princip, na kterém to funguje. Ty neumíš chápat kontext nebo co?



@montana (17.11.2016 23:52): Co je jako blbost? Pokud kina jedou na tom, že se tam prodává kukuřice za 70 korun a pseudocola (ten postmix není cola, to mi nikdy nikdo nenakecal a ani nenakecá, je to hnus) za stovku, tak by asi opravdu měla zavřít nebo prostě, velmi překvapivě... Zdražit vstupné.

Přijde mi to stejně debilní, jako kdyby mi hospodský říkal, že si nemůžu do hospody nosit vlastní boty, že si musím boty koupit od něj, protože jinak jeho hospoda nepřežije.

Jinak přijde mi teda fascinující, když už tvrdíš tuhle věc, že kina potřebují k přežití předražený popcorn - proč teda starší kina, co promítají stejné filmy, mají levnější lístky a občerstvení za vcelku normální ceny? Tady něco nehraje, ne?

Příklad odjinud - kupujeme kočce kvalitní konzervy - 200 g za cca 20 korun. Jsou to snad nejkvalitnější konzervy na trhu. Stojí tak všude, co jsem viděl. Ale teď jsem se díval v nákupním centru, v nějakém pet centru - a hele, cena je skoro 40 korun. A proč? No protože lidi jsou kokoti, kupují to a majitel si mne ruce. Kina budou stejný případ.
@pavouk2 (15.11.2016 00:07): Příchozí byli ok, nepřipadlo mi to nijak nečitelné, složité nebo zmatené, celé je to brané z pohledu těch mimíků, kteří chápou čas jinak. Záběry s dítětem tak vlastně jsou retrospektivou. Bral jsem to tak, že potom, co Amy získala "dar", tak začala vnímat čas podle mimiků, tím pádem věděla, že bude mít dítě, které brzy umře, ale stejně do toho šla - jak bylo naznačeno, to byl také důvod rozchodu z Jeremym, když mu to asi řekla, nebo začal čas chápat stejně. Podobný motiv má v Endymionu i Dan Simmons, kdo od koho asi opisoval? I když na druhou stranu, kdo ví kolikrát už ta myšlenka byla použita :-)
@montana (18.11.2016 09:31): no vidíš že to jde :)

Tak to já radši multikina než hipster kina, když už si musím vybrat. Ale úplně nejradši mám kina, kde mají hezký obraz :) což je mimochodem třeba kino ve Dvoře Králové.
@Walome (18.11.2016 08:08): Pro začátek třeba starší, ale pořád aktuální a dobře čitelnou Ekonomiku Hollywodu

Multikina nikdy neprofitovala z promítání filmů. To ani technicky nejde.
Klasický model je spíš názor "zazobaný majitel a otroci pod ním".

Jinak samozřejmě niajk neoobhajuju multiplexy. Od té doby co je zase v Brně velká nabídka aktivních menších kin (Art, Scala, Lucerna) už tam prakticky nepáchnu a jsem hepy jak dva grepy.
Multiplexy z prodeje občerstvení žijou. Promítání filmů skoro nic nevydělává. Je to nutné zlo, pokud stojíte o existenci velkých kin.

A pokud ne, navštěvujte klubové projekce, kde chroupání popcornu nehrozí. Pokud je ovšem člověk asociál, vždycky si něco najde: lidi si občas musí odskočit na záchod, pročež hrozí, že se sem tam periferně zjeví nějaký ruch, případně se někomu rozsvítí telefon. Jedinci s takovými problémy jsou ale zbyteční a zaslouží si být terminováni.

Osobně rád multiplexy navštěvuji a popcorn kupuji pravidelně - nadto ho rád chroupám kvůli podobně citlivým lidem hlasitě. Pokud sedí přede mnou a všimnu si nějaké takové nedůtklivé reakce, mám po ruce kelímek s Colou, jejíž zbytky jim po dopití jemně - skrze rty - vyfouknu na šíji a bavím se jejich rozpačitým vrtěním. Ale to je jen taková moje soukromá libůstka: nedovedu vystát tohle očividné potlačování vlastní vznětlivosti. Když je člověk slabá a stydlivá existence, ať se na filmy dívá na monitoru.
@Kvasa (17.11.2016 13:56): Souhlas.

Ten popcorn naprosto chápu, lidi jsou ochotni to koupit tak proč ne. Jako podnikatel bych takhle přemýšlel taky, takže pro to mám plné pochopení.

A že si do kina nemůžete vzít vlastní jídlo a pití? Vážně? Kdy vás kdo kontroloval? My teda do kina berem i flašku občas. Do batohu narvete cokoli.
@účet smazán (17.11.2016 11:33): Já nevím no, za tu dobu co jsem byl v kině poprvé, se toho změnilo docela dost. Prostorné sezení, menší sály, výborný zvuk i obraz. Nehrozí, že člověk neuvidí přes nějaké bydlo dlouhé. V zimě je tam teplo, v létě chladno. Popcorn mě nikdo nenutí kupovat a když už, tak se do stovky vejdu i s pitím.
Typický Čech opravdu jsem. Kdybych byl třeba Němec, budu typický němec atd.
@účet smazán (17.11.2016 11:25): Yeah, stejné to asi úplně není, ale i tak by mi to asi moje morálka nedovolila. To, že popcorn ke kinu patří, je podle mě strašná blbost, ale máš pravdu. Je to (imo blbej) trend.

Já k tomu alternativu mám. Na film koukám doma. Vlastní jídlo, pauza kdykoli chci, absence rušivého elementu v podobě lidí. K nezaplacení. Jen mě mrzí, že nemůžu podpořit tvůrce filmů tak, jak by si to koupí lístku třeba i zasloužili. Ale co už...
Jo přesně a ještě je to hnusný, málo másla, cola má moc bublinek, film má titulky. Vedle vás třeba i sedí lidi. Musíš tam byt potichu. Zasraný kina.
@M.a.t.t. (17.11.2016 11:19): No jasně, že za to můžou návštěvníci kina. Ale od majitele je to taky neskutečná drzost. Chápu zákaz někde jíst. Mám právo říct - v mém podniku se nebude jíst. Ale je totálně ujeté prodávat někde jídlo s tím, že se tam může jíst, ale zakazovat lidem tam jíst vlastní jídlo. To samozřejmě dává smysl v restauraci - ta je určená k tomu, že tam platíš za jídlo. Ale kino je určené ke sledování filmů, na tom má vydělávat. Když už chtějí, aby tam teda lidi utráceli za popcron a colu, mají jim nabízet nějaký popcorn, co si z domu nepřinesou, nějaké skvělé příchutě atd. Jenomže ne. Udělají ti obyčejný popcorn za desetinásobnou cenu, co by tě to stálo doma a zakážou ti si tam nosit vlastní. Podnikání v Česku.



@JohnCZ (17.11.2016 11:24): Ne, není to to stejné jako v restauraci. Viz odpověď pro Matta. Jinak jasně, že vydržím, ale někdo to prostě bere tak, že ke kinu popcorn patří, nemluvím jen za sebe. Proto ho tam taky prodávají. A to ten člověk nemá mít jinou alternativu než popcorn, co stojí pomalu jako lístek?
@účet smazán (17.11.2016 11:16): Tak ty dvě hodinky snad byl jídla vydržíš, ne? Pronášet si vlastní popcorn - to je asi stejně tak trapný jako jíst vlastní jídlo v restauraci (ať už je cena jakákoli). Do pití ale ať mi nikdo nekecá, láhev minerálky s sebou tahám všude.
@účet smazán (17.11.2016 11:16): Asi to budú fakt tie asociálne sklony. :)

Inak ja to chápem, pre nich je to biznis a prečo by ti mali dovoliť si tam brať vlastné jedlo, keď majú bufet? Na druhej strane, na vine sú samotní diváci, že im to žerú aj s navijakom. Osobne nedokážem pochopiť že ľudia, ktorí idú do kina, nevydržia dve hodiny bez chrúmania popcornu a pitia coly. Eh.
@M.a.t.t. (17.11.2016 11:10): Ale já vím, že nenutí. Ale jde prostě o to, jakou celkovou atmosféru to vytváří. Není to už pro mě příjemné prostředí. Jinak když už tam někdy s přítelkyní jdeme, uděláme si popcorn doma a proneseme do kina v sáčku. Což mi mimochodem taky přijde mimo - že si tam nesmíš oficiálně brát svoje vlastní jídlo. Defacto ti vlastně říkají, že buď dáš k filmu za 150 korun ještě podobné peníze za popcorn a colu, takže vlastně platíš ještě 100% ceny lístku navíc, nebo budeš o hladu a žízni. Fajn přístup.
@Walome (17.11.2016 09:59): To budou asi ty asociální sklony. :D

@účet smazán (17.11.2016 10:50): Yeah, před pár lety jsem se nechal překecat a byl po mnóóha letech s kamarády v kině na prvním Hobitovi a řekl jsem si, že teda ten popcorn taky zkusím, abych nebyl úplně za socku. Přehraboval jsem se v drobných a když mi pokladní řekla trojciferné číslo, myslel jsem si, že si dělá prdel a docela šokovaně jsem ji řekl, že to teda radši přejdu bez popcornu. Reklamy mě taky štvou, ale pokud je necpou do filmu jako na komerčních televizích, tak asi cajk. Víc mě serou trailery, který prostě ze zásady vidět nechci.
@účet smazán (17.11.2016 10:50): Colu a popcorn ti nikto nekáže kupovať (ja to nakoniec taktiež nerobím), rovnako ti nikto nezakazuje prísť do kina o 15 minút neskôr, čo skončia všetky upútavky (aj keď neviem, osobne si pozriem upútavky na veľkom plátne a lepším zvukom rád).
Kino taky nesnáším. Už je z toho akorát komerční hnůj, žádná kultura. Přijde mi donebevolající, že zaplatím 150 za lístek a ještě film začne třeba o 15 minut později, než je uváděný začátek filmu, protože běží reklamy a upoutávky na jiné filmy (takže taky reklamy). WTF?! Tyhle srance mají promítat pro lidi, co přijdou na film dřív. V době, kdy je uveden začátek filmu, už se prostě má promítat film, a tečka. Stejně tak mi kino totálně znechucuje kyblíček popcornu a cola za daších 150 korun. Opravdu mi přijde těžce debilní dát za množství popcornu, co můžu mít doma za deset korun, mnohonásobně víc jen proto, že "jsem přece v kině, tak co" :-) Takže se nechám nějakým vychcánkem o**dat do zadku a zaplatím mu za pár zrnek kukuřice 70 korun? Aha...
@JohnCZ (16.11.2016 21:33): tak začínám mít podezření, že se všímáme okolních aspektů víc než většina lidí :D ale jestli Tě to uklidní, mám kamaráda, který s kinem seknul taky a mamka do něj taky nechodí ráda, takže je nás dost!
Taktiež sa nad podobnými názormi pozastavujem, nakoľko si nemyslím, že žijem v malom meste a s výnimkou hororov, kde sú diváci trochu viac nedisciplinovanejší, som nikdy nemal výraznejšie problémy.

A zvieratá budú určite dobré :)
@JohnCZ (16.11.2016 21:33): tohle mě fascinuje. Asi je tohle město nějak extra extra kultivovaná rednech-free zóna, protože za poslední tři roky (co tu postavili Premiere Cinemas) jsem byl v kině tak čtyřicetkrát, a neměl jsem jedinou negativní zkušenost. Lidi vždycky dokonale zticha, žádný kopání srkání mobilování...nic. Jediný co zaznívá je smích kde má bejt, např. u Deadpoola.
@Walome (16.11.2016 22:25): Na LOTRy jsem nebyl, ale na všech třech Hobbitech jsem nic takového nezažil. :D A když už, tak tam lidi mají blbé kecy před začatkem kina zatímco koukáme na reklamu na psí útulek. Ale to já většinou ignoruju, protože se samozřejmě taky s někým bavím.
Já teda nevim v jakých neandrtálských městech žijete, ale příjde mi, že to s tim kinem malinko přeháníte. Chodím do kina ve Zlíně v podstatě každý měsíc, někdy i víckrát a nikdy jsem neměl problém. Samozřejmě, občas někde blikne mobil nebo nějaký kretén musí vysrkat poslední kapku coly co mu zbyla v kelímku, ale nikdy jsem neměl nutkání po někom vyloženě hodit cihlu.

"Chytráka" jsem nikdy nezažil, blbečci co se hihňají každé kravině jsem zažil samozřejmě na animovaných filmech, ale tak to jsou děti, s tim musí člověk počítat. Že by někdo film komentoval v takové míře aby mi to vadilo jsem taky nezažil a prasata mi můžou být ukradené, já to kino neuklízím.
@Walome (16.11.2016 20:44): Ano. Popcornožrouti, případně v ještě horší variantě tacoschroustači. Kopači, co maj neustále potřebu kopat do sedaček. Pipky, co se v jednom kuse hihňaj (i v případě, že onen film není komediálního žánru). "Chytrák", kterej danej film už viděl, takže svýmu spolusedícímu vykládá (samozřejmě tak, aby to slyšela půlka kina), co bude dál a upozorňuje na "dobré" scény či "zlomové" momenty. Světlušky, co nevydržej bez telefonu ani těch 100 minut, co běží film a imrvére ti svítěj do xichtu messengerem na svým iPhonu. Prasata, po kterých zbyde pod sedačkou hotové smetiště. Rychlíci, kteří film opouštějí sotva, co začnou titulky a začnou do toho halekat na celé kino a maximálně ti zničí jakékoli silné pocity po zhlédnutí. Mluvky, co musej za každou cenu film komentovat. A dokonce jsem zažil blbečky, co šli na film notně pod parou. Ne. Prosím ne. Kino opravdu jen ve výjimečných případech.

V Libereckým Cinestaru jsem nikdy problém s obrazem neměl. Ale nejseš první, kdo si na (ne)kvalitu kin stěžuje, takže jsem buď nenáročnej, anebo má Cinestar v Liberci obraz v cajku. Spíš asi to první, nemám TV, na filmy (byť ideálně v 1080p) koukám na 22' monitoru.
Kdysi jsem byl v Kalichu na Krysařovi a za mnou seděla partička Ostravaku, takovych typickych razovitych... "mamka" se smála tak moc, že rozesmála i herce na podiu... :)
@JohnCZ (16.11.2016 19:56): mně tam vadí ta kvalita obrazu, takže lidi mě serou až jako druhý v seznamu. Ovšem dneska za mnou seděla parta, co snad viděla první film v životě. Nejen že u všech těch infantilních fórů hýkali nadšením, ale často vzdychali, mluvili s hrdinama atd. Prostě wtf.

Připomíná mi to když jsem byl v IMAXu a za mnou se ozvalo "tož zežhnuli tak asi už začnó promítat"
Tak Fantasticky zvirata jsou jeden z nejhorsich filmu co jsem kdy videl. A to jsem videl i Hercules v New Yorku.

@John Mirra (16.11.2016 18:30): jo to beru :) ona je to kniha bez hrdinu. Proto me zklamal trochu zaver, kterej by byl lepsi kdyby to cele vyznelo doztracena.

@Walome (16.11.2016 13:42): No to byl asi ten problém - jakože to se to odehrávalo v ČR a bylo to docela realistický. Cítil jsem se trochu jako bych koukal na Homolkovi nebo Škopkovi ze Slunce, seno..., jak se snaží vypořádat s apokalypsou :) Třeba u Kulhánka mi to nevadí, protože tam je na každý stránce X mrtvol, střev, výbuchů, zombií atd. že to ty české reálie prostě přehluší :) A navíc je tam většinou jenom jedna hlavní postava.
Kromě toho v té části "svět jde postupně do hajzlu", se nestane nic, na co by nepřišel každý, kdo by nad tou situací trochu zapřemýšlel. Tzn. nestane se tam vůbec nic překvapivého ani zajímavého, byť se tam pochopitelně dějou hrozný zvěrstva. Navíc to popisování každý druhý pražský uličky šlo fakt mimo mě :)
Mnohem víc mě bavila právě doba, kdy si už nová civilizace "sedla", tedy to o tři / o deset let později. Když už je tu prostě nějaký nový svět, který funguje podle nových pravidel, jako ve Falloutech :)
@Zx Atari 500 (16.11.2016 14:18): aha tak v tý nový verzi za to můžou nějaký magnetický pole, který se jednou začas dostanou do nějaký osy, přičemž se to dělo vždycky ale ve Tmě se tak poprvé stalo v době, kdy jsme používali elektřinu.

MImochodem líbilo se mi, že to je z těch devadesátek, kdy nebyly internety a mobily, dneska bysme byli v prdeli víc než oni tehdy.