Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Nejlepší je mít doma dobrou HDR TV a úplnou tmu a je to lepší zážitek, jak kino. Asi už prostě nesnáším lidi. Do kina chodím jen proto, že nechci čekat, až bude ten film někde na VOD. Ale pocit, když můžu film kdykoliv pauznout a zajít si v klidu na záchod, žrat u toho třeba vepřový koleno s pivem a grkat na celej barák, je k nezaplacení. To nemluvím o ceně lístků, jídla a pití a asi půlhodinovým zpožděním kvůli reklamám. 300 Kč lístek, 130 Kč za 3/4 litru coly, kterou vypiju během těch posraných reklam, jako wtf? :D
Copak popcorn, ale v kině v sousední vesnici prodávalo jen klasické chipsy, a to teprve byl kravál.

Ad kouření a honění v kině- snad to byl Godardův Zachraň si co můžeš (život), kdy ona řekla jemu před kinem "nevzala jsem si kalhotky, můžeš mi tam sahat" ;)

Jinak jsem byl v posledních asi deseti letech prakticky výhradně v kině, kde pouštějí anglicky mluvené filmy bez jakýchkoli titulků, to už hodně kreténů odfiltruje. (Kupuji si sám většinou nachos a střední Pepsi a většinu sežeru už před začátkem filmu. Navíc zásadně chodím na záchod před filmem (a po něm) a ne během.
@HolyMeatball (10.03.2024 11:43): mám to stejně. Do kina chodím jen z toho důvodu, že nové filmy jinde nejsou a jako místo na rande, jinak mě kolektivní sledování neskutečně štve a není to pro mě žádná přidaná hodnota (audiovizuální orgie si udělám líp doma). Včera jsem byl na Zimních prázdninách ve Světozoru a vpravo seděly dvě tlustý babky, který potřebovaly všechno komentovat a navíc jsem byl v pasti. Když jsem potřeboval na záchod, byla to operace na dvě minuty, protože měly s sebou asi 8 různých tašek, pod sebou, na sedačkách. No a ony samy zabíraly dvakrát víc prostoru, než by nutně potřebovaly.

Ale to bylo vlastně ještě úplně v pohodě, jen vždycky něco je, co si pak pamatuju líp, než ten film.
No a půlnoční projekce na festivalech nebo Otrlý divák v Aeru, to už je úplná tragédie, kde neexistuje žádné pravidlo.



@Garret (10.03.2024 15:17): moc pěkný! :-)



@jones1240 (10.03.2024 16:27): ještě lepší, a Otrlý divák, přesně, jít tam na krávovinu, tak asi dobrý, jenomže oni tam dávají i kvalitu, a to dementi samozřejmě nepoznají
Před pár dny nás opustil legendární Akira Toriyama, tvůrce série Dragon Ball a ilustrátor Chrono Trigger, Blue Dragon a několik Dragon Quest her, RIP.
Koukám že u nás na severu jsou asi všichni dobře vychovaní a distingovaní xD, protože z mejch tak 150ti návštěv místního palace cinemas jsem měl blbej zážitek s divákama jednou, když nějaký tři mladý arabové při filmu mluvili a dělali píčoviny. Jinak je vždycky klídek a nemám problém se do filmu ponořit. Občas si ten popcorn taky koupíme, ale žerem to při hlasitejch scénách, protože slušnost.
@Garret (10.03.2024 15:17): Nojo když se lidi neozvou, tak to bude furt dokola.

Já mám zase parádní zkušenost z divadla Gong. Izer začíná představení větou: Nenatáčejte vystoupení, ještě jednou nenatáčejte vystoupení a do třetice nenatáčejte vystoupení, jinak vás pověsím za koule do větru.
Co myslíš že kotrmelína přede mnou udělá. vytáhne tel a žačne natáčet. Její milí, Jéé abychom nedostali do držky a výtlem. V klidu stačí říct, jo panáčku hlavně dostaneš ty, že máš takovou krávu, bohužel hoch měl problém byli jsme tam v 5 jen chlapy :). Za patnáct minut byli pryč i z druhým párem co přišli :)
Jo tak já teď měl dva extrémy. Jeden byl že na filmu Vermines, chlápkovi ženská kouřila/honila péro a on silně vzdychal do mého ucha za mnou :D

Poté v rámci Festivalu Otrlého Diváka (kde chapu ze to prezentujou jako filmovou žumpu a lidi se podle toho chovaj) pustili film od Daria Argenta Phenomenu, což je dost stylisticky a atmosféricky zřežírovaný film. A vlastne celé kino se tam skoro každý scéně smálo. Do toho pak pár se psem vedle mě se s ním muchlovali a mluvili. Takže jsem po asi 40 minutach z kina odešel. Chápu že lidi jsou prostě naučený tam jít na hovna ale bylo to moc. Dokoukám doma.

Jinak ale kino mám rád, když se sejde dobrá parta lidí co k filmu přistupuje stejně a nejde to do kina alá Cinestar/Cinemacity tak je fajn některý starý věci ale nejenom ty zažít na velkém plátně. Hlavne kdyz se sejdou dobri spoludiváci tak to misty je i prijemnej zazitek.
Naposledy na Oppenheimeru vedle mě seděl nějaký obtloustlý pár. Nekecám, ženská vytáhla z kabelky plastový krabičky se žrádlem. Takže kromě dvou těch největších kbelíků s popkornem, načos a já nevím co ještě, žrali celý film i chlebíčky a jednohubky. Absolutně nerespektovali nějakou etiketu mlaskání nebo nechroustání v absolutním tichu, týpek si dokonce usral a to ani nečekal na výbuch atomovky. Měli s sebou tolik žrádla, že to všechno nestihli sníst ani za tři hodiny co ten film trval a když se v sále rozsvítilo, seděli tam oba jako páreček prasat s popkornem rozsypaným všude kolem. Úplně normálně jsem vytáhl telefon a oba jsem si vyfotil, protože to jsem ještě neviděl...

Kdybych tam nebyl se dvěma holkama, po deseti minutách bych odešel domů...
Jo jo kino má pro mě taky spoustu negativních "ale". Narvaný kina moc nezažívám. Málokdy se to přehoupne přes třetinu kapacity sálu. Nicméně přesně nechápu proč se u lidí chytla ta potřeba koupit si pocorn a kolu nebo prostě cokoliv u filmu žrát a u toho nedejbože mlaskat a srkat. Fakt na zabití. Dále je to 20 minut reklam na který fakt nejsem zvědavej. Čas je nejcenější komodita, haló. Jasně člověk s tím počítá a chodí prostě o 15min později, ale proč. Další tragédie je přepálenej zvuk. Když už to tu máme tak to vohulíme jako kráva. Zvuk to obvykle úplně zabije. A v neposlední řadě neúnosná delka filmů v posledních letech. Když už je ten film přes dvě hodiny, tak nevidim problém udělat deset minut pauzu. Cenu lístků až tak neřešim. Chodim párkrát za rok, ale leze to celkem nepěkně.

Na Dunu se taky chystám, tak snad pozitiva vyváží ten opruz.
@HolyMeatball (10.03.2024 11:43): souhlas, proto jdu až dnes do místního Kino Luna na Dunu druhou část. :)
V kině bude min. lidí, drtivá většina už na tom byla v multiplexech.
Vždycky mě dokáže naštvat jak mládež, bohužel nejen mládež, šustí, srká, a chroupá buráky + kukuřici, to je specialita především Cinema city a Cinestar.

PS: ale štve mě, že první díl byl už v roce 2021, rád bych si dal nejprve opáčko v kině. Vůbec nejde o to, že bych nečetl knihu a neznal děj téměř nazpaměť.
Nejlepší kino zážitek jsem zažil v Bruntále, kdy jsme tam s kamarádem brigádničili v lese a měli volné odpoledne. Nevěděli jsme coby, tak jsme vlezli do tamního mini kinocentra. Už ani nevím, co se promítalo, určitě to nebyla žádná žhavá novinka, ale ten pocit, že tam jsme na celý sál sami dva, byl naprosto k nezaplacení. :)

Naopak ve velkém kině jsme naposled byli ve třech na nějaké té novější marvelovce, někdo odvedle furt svítil telefonem, předemnou typicky hlava nějakého dvoumetráka, za mnou typicky někdo furt šteloval nohama a dělal mi nežádoucí masáž, a všude okolo bohužel zřejmě scházela taková ta jednoduchá solidarita, k jaké se sám přikláním, když už tam mám i občerstvení - pocitově nikdo kolem nás nečekal na akční scény nebo alespoň hlasité dialogy, než si zchroumstnul další popkorn a srknul doprovodného nápoje. A tu Tarantinovu myšlenku, že v kině je ten film kolektivním zážitkem, a kvůli němu tam přece chodíme...no nevím, mě většinou spíš ty hlubokomyslné podněty a komentáře pod vous okolních sledujících vždycky serou, ale proti gustu.

Od té doby jsem doposud na kino rezignoval. Buď si počkám na návštěvu nějakého menšího městečka a jeho menšího kina, nebo na bohatství, které mi umožní si zřídit vlastní kino doma. :D
@John Mirra (10.03.2024 09:41): Tyjo, jak já nesnáším narvaný kino. To neustále žvejkání, křupání, škrábání.
Nechápu tu potřebu u toho žrát, snad jsem přišel na film a chci se na něj plně soustředit...
Kamarád chce na Dunu jít do Imaxu, který je pořád narvaný a já vám nevím... loni jsem na něm byl poprvé na Oppenheimerovi, a že by mi to přišlo jako extra lepší zážitek se říct nedá :/ Tak ho chci ukecat, že na první promítání bychom šli do multikina, na druhé případně do Imaxu.
@Gordon (10.03.2024 00:06): Jo, třeba knihu Božský imperátor Duny, což je můj nejoblíbenější díl, si fakt nedovedu představit, že zfilmují. A pokud zfilmují, že se to bude líbit. A pokud se to bude líbit, tak jen pár divným jedincům :)
Také jsem si říkal, že lynchova duna má něco do sebe, ale po dnešní dvojce se mi líbí víc ta nová.

Ve filmu je třeba brát časové skoky s rezervou, ostatně LOTR je toho příkladem, kde v knize Frodo žije třicet let, než se začnou dít věci a třeba ty dva týdny Atreidů na Arakisu před útokem Harkonů působí dobře i ve filmu. Ikdyž je to také jen několik záběrů. Ale jo, to s tím šutrákem z týlu na vojáka byl zajímavej bullshit.
Spíš přemýšlím, jak chtějí vyřešit ty neustále reinkarnace Duncana. A co jsem si zjišťoval o ději pozdějších knih, tak ty mi přijdou nezfilmovatelné.

Když si vezmu dlouhé pasáže loučení Paula na své planetě, než odletí. A pak scéna, kde má jít do pouště a ta se rychle přehoupne v učení se s Chani, tak to na mě taky působí trochu zvláštně.
@player (04.03.2024 23:22): Na Dunu navazuje Spasitel Duny, který má jen třetinovou délku a na konci odchází Paul sám do pouště, aby tam zemřel. Ve třetím díle se stane sám svým vlastním prorokem a nakonec svrhne Aliinu vládu. 


@Kunick (04.03.2024 23:34): To mi přijde jako blbost. Duna patřila císaři a ten jen jmenoval její správce. Sardakauři patřili taky císaři. Ve skutečnosti šlo o to, že Fremeni zastavili dodávky koření, na kterých byla celá říše závislá. Navíc tam byli jen zástupci jednotlivých rodů Landsraadu, císař se sardakaury, Harkonnenové se svými vojáky a gilda CHOAM s pár žoldáky, a ta byla i jedinou stranou, která měla vyvěšenej prapor.
Zrovna čtu šestý díl Duny a z filmu jsem byl nadšený a naopak jsem rád, že si to jde lehce svojí cestou. Zvláštní časové skoky mi vůbec nevadí, nepřišel jsem si, že bych se někde ztrácel. Pár "nelogičností" v chování tam vůči knize bylo, ale ve filmu samotném to vlastně dává smysl, jak Villeneuve postavy vykresluje, mám pocit, že to i sám avizoval, že jim chce dát trochu jiné vyznění, než je v knize a zrovna u té Chani to dává smysl. Jediné, co bylo fakt divné je to s tím kamenem, to je pravda :) ale audiovizuálně je to naprostá bomba a kdo má možnost, tak mazejte do Imaxu, to je úplně jiný zážitek...
@player (04.03.2024 23:22): Zkracování je ok, ostatně jsem psal, že chápu vypuštění spousty linek. Ale naprostá většina věcí se děje lusknutím prstů. Vem si, jak dlouho trvaly v jedničce přípravy Atreidů na přepravu na Arrakis. A teď si vem, jak rychle se jednotlivé rody dostaví, když Vlad H. nechá rozšířit zprávu, že je Duna napadena Sardaukary. A tohle se tam děje opakovaně.. Za mě je ten film silný v momentech, kdy se věnuje prokreslování postav. Děj, souboje a bitvy jsou prostě nedomrlé.

Další kniha je Spasitel Duny, až potom jsou Děti Duny. Miniserie ale pokrývala oba díly (Spasitel je ostatně hodně krátký).
@Kunick (04.03.2024 14:11): V každém filmu se mus ví ději knižní předlohy zkracovat aby film nebyl tak nudně dlouhý.
To s Chani a odjezem do pouště je samozdřejmě blbost a takhle ukončené ani v té předešlé verzi z 80. let.
Prý se plánuje i třetí Duna? Duna, ale vítěztvím Atreidů a smrtí Harkonena končí? Takže ta třetí Duna by musela být už zfilmovaná další kniha Děti Duny. Tu jsem viděl zfilmovanou z roku 2001 to se mi líbílo. Ale nevím jestli to není jenom drb.
V mém profilu odkaz na Discord, kde můžete v politické, či jiné off-topic diskuzi pokračovat, rád vás tam uvidím. :)
@Bragi (04.03.2024 19:41): To sa len premazával ten pokračujúci offtopic a hádam už všetkým dôjde, že je síce sympatické, že vás súčasná politická situácia trápi, ale už sa to tu rieši dlhšie ako je v tejto diskusii vhodné.
[neexistující příspěvek]: Ano, příp. se občas používá "...pokračování diplomacie ..."


[neexistující příspěvek]: Skákání v čase je jedna věc, a dá se udělat nejrůznějšími prostředky. Ostatně hned úvodní scéna, kdy se Jessica zhmotní na duně odhadem tak 200 metrů a navíc s obřím šutrem je skvělý příklad teleportace :D
@Red (04.03.2024 13:49): Och, ale ono se vede ;) Musíš víc číst  von Clausewitze.


@player (04.03.2024 11:58): Já na tom byl v sobotu v Aeru. Tešil jsem se, chápu, že jde o odaptaci a tak mě úpravy nepobouřili. ALE... ten děj má díry a nehledej vysvětlení.

Vem si, že děj v knize zabere roky. Tady, pokud budeme předpokládat, že se délka těhotenství zázračně neprodloužila, šlo o několik měsíců - viz lady Jessica a stále ještě nenarozená Alia.

Ale s 2) souhlasím, uplně nejvíc na hlavu byl závěr kdy odjela Chani do pouště - fremen sám o sobě není nic, v poušti nepřežije.  

A úplně nejvíc na hlavu bylo když se Chani označila za fedajkinu...
[neexistující příspěvek]: To by přece měl být výsledek nějakého jednání, kde se definují požadavky. Ale žádné jednání se nevede.

@player (04.03.2024 11:58): Alia, Gom Džabbárem:)
Tak jsem byl na nové Duně. Jako naprosto super film, ale pár věcí mi tam chybělo
1) Narozdíl od Lynchovi Duny z 80. let se Alia Atreid ještě nenarodila v době útoku Paula Atreida na  palác a smrti Vladimíra Harkonena.  V Duně z 80. let to byla Alia kdo zabila Vladimíra Harkonena. Tady ho zabil Paul. Vy co jste četli knihu napište mi jak to bylo v knize, kdo zabil Vladimíra Harkonena.

2) V Lynchově filmu měli Paul a Chani dítě, které umřelo při útoku na síč Tabr. To tam nebylo. Vůbec to jak udělali charakter Chani která v novém filmu byla spíše pořád v opozici vůči Paulovi mi nesedělo.
Já si ten hrůzný rozměr ruského světa uvědomil při čtení Souostroví gulag. Rusové žijí po staletí v systémech, které tvrdě trestají jakýkoliv odpor, dobro je tam systematicky trestáno a zlo odměňováno. A když v 90.letech byla jiskra svobody, tak byla znehodnocena masivním vykořisťováním a rozkrádáním. Učitelé museli po škole jít žebrat na ulici aby neumřeli hlady. Z tohoto pohledu i chápu, že berou Putina jako zlatý věk a obávají se jakékoliv změny, protože to málokdy byla změna k lepšímu. Ten sentiment prohrané války se dal očekávat, třeba podobnost v Německu po první světové. Nevím co s tím, měl být pořádný Marshallův plán pro východní Evropu (nakonec i Fico a Orbán jsou takovými symptomy zpackaného vývoje). Západu chybí osobnosti, které by měli vůli a inteligenci se Rusku opravdu postavit. Sám nevím jestli se mělo eskalovat (nabídnout jednotky na Ukrajinu) nebo deeskalovat (veřejně možnost rozšiřování NATO vyloučit), každopádně soustředit se jen na sebe a nechat Putina pindat se ukázalo jako hodně špatná možnost.
@Bellerofontes (02.03.2024 22:05): však je také v dokumentu scéna, kdy rozčilení obyvatelé Mariupolu z toho bombardování obviňují ukrajinskou armádu což je asi důkazem samo o sobě, že být tam není žádná záruka osvícení nebo prozření. Každopádně celý dokument by už teoreticky mohl fungovat líp. Problém je, že si moc nedovedu představit člověka, který čekal až na tenhle dokument, aby se mohl dostat k relevantním informacím.
Už nezbývá asi mnoho lidí, kterým by šlo otevřít oči po těch dvou letech.
@BUMTARATA (23.02.2024 19:42): Zkouknul jsem celý dokument, hrůzný a sugestivní. Ale názor mám - právě proto - opačný vůči tomu, co čtu od JohnCZ. Vidět to nasere, rozesmutní, oboje zároveň, ale zase nelze očekávat, že to někomu "otevře oči". Stojí to na něčem docela jiném. Podobně jako být přímo v budově, na kterou dopadne výbušnina, a brodit se z ní okolo těl žen a děti - to přeci není žádná záruka osvícení nebo prozření. Formát naopak přímo odpovídá tomu, že utvrdí v nasrání. Což není odsudek dokumentu, pouze komentáře k němu.
@Bragi (02.03.2024 10:53): trošku s křížkem po funuse, ale díky za ten odkaz!
Potřeboval jsem nějaký video, abych si tohohle člověka konečně pustil a sjíždím dál, je to nářez :-)
Doporučuji zkouknout film Duna z roku 1984 - včera jsem viděl tu 3D verzi - je to jen nepatrný 3D efekt, ale aspoň něco - není to vůbec tak dobré 3D jako např: Titanik, Terminátor 2... předělané do 3D. Kdysi jsem také viděl v televizi ty dvě mini série - ale už si na ně skoro vůbec nepamatuji, tu novou Dunu jsem zatím vůbec nevidél - seženu si to na 3D DVD a pak půjdu do kina i na ten druhý díl.
Jo taky jsem si nedávno sehnal Beowulf z 2007 ve 3D - super, pak ještě zkouknu tu 2D verzi která je necenzurovaná - jen o krapet delší.

V té Duně 1984 - jsou tam známí herci např: ti z Twin Peaks, ten kapitán ze Star Treku, týpek z Pána prstenů... A také je tam slyšet taková bubnující hudba podobná/stejná jako ve filmu Barbar Conan.