@
Naginata (02.03.2024 12:45): Pustil jsem si začátek a rychle mi došlo že celou hodinu a půl tomu věnovat nechci, vzhledem k tomu jak tam od začátku manipuluje s daty.
Že by dnes byl film jako Rain Man točený za zlomek rozpočtu je nesmysl, inflation adjusted je jeho budget dnes pořád standard pro kvalitně obsazená dramata, a srovnat ho v tomhle kontextu s CODA je absurdní, to byla malá nezávislá věc od lidí o kterých nikdy nikdo neslyšel která náhodou zaskórovala na Netflixu, zato herci v Rain Manovi byli tehdy absolutní vrchol hollywoodu.
Blockbustery dominují americkým kinům od půlky sedmdesátých let, dekádu před Rain Manem, ten byl už tehdy na pozici nejůspěšnějšího filmu docela anomálie (konkurence ten rok nebyla velká - Falešná hra s králíkem Rogerem v těsném závěsu? Další rok mnohem víc vládl Batman a Indy).
Posun v tom jak se na filmy diváci dívají je od té doby drastický, ale na tom že akční velkofilmy přitáhnou víc pozornosti se nezměnilo vůbec nic, to platilo už tehdy. Co se změnilo je že dramata pro náročnější diváky se přesunuly do televize - protože starší diváci prostě už tolik nechodí do kina, mohou si dovolit kvalitní domácí kino nesrovnatelné s televizemi v osmdesátkách, a hlavně mají stream který jim vše doručí až pod nos. A drasticky tohle posunul covid.
Divácky dospělejších filmů je hodně, a lidi u nich taky tráví víc času než dřív - a taky u seriálů, které kvalitou filmy dohnaly, kdežto seriály z osmdesátek byly prostě pakárny bez ambicí.
K tomu co píšeš:
" nejvíce oceňovane Hollywood filmy tohto roku tak jsou od veteránů jako Scorsese a Nolan "
Ani jeden z nich letos nenatočil blockbuster ale divácky náročné drama, mnohem náročnější než Rain Man, takže tady nevidím tvou pointu.
Marvel je zlo, to víme všichni. Ale to proto že zlo je Disney, a platilo to dost už tehdy, jen je to teď ještě horší a hlavně viditelnější díky tomu jak vyrostli skrze akvizice (ale jedním z hlavních hráčů v box office byli už tehdy, viz ten Králík Roger). Klasický korporát který točí filmy jen pro děti a jen pro profit. Zaslav a Iger jsou hovada kteří przní film jako umění... ale před Igerem tam v těch osmdesátkách byl Eisner a ten byl úplně to samé.
Srovnat Cruise a Nicholsona s hereckými jelity jako Chris Hemsworth a Henry Cavill, jesus, zas další pitomá manipulace... DiCaprio nic? Brad Pitt, Adam Driver, Joaquin Phoenix?
A že Chris Evans chtěl točit náročenější filmy - a co mu v tom bránilo? To je typický příklad sellouta který prostě jde tam kde mu dají větší honorář, a proto svůj talent topí ve sračkách jako Ghosted a Gray Man.