Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Memphis: Vlastně ano. :-D

Mimochodem, plánuje se to posílání PM-ek?

MCZ: Jawohl! To by se zde také hodilo.

Adieu má pravdu, "seznam hodnotných komentátorů" je na CSFD lepší - překopat. A kamarádi se tam poznaj tak, kdo si s kým vyměnil body. Více jich celkem netřeba. 8))
Memphis: Inu, to je, co tak vím, všechno. Šlo mi spíše o to, že do přátel přidávám opravdové známé, nikoliv lidi s pro mne hodnotnými názory, od čehož je ten seznam na csfd.
Adieu: Co všechno umí seznam oblíbených na ČSFD? Vím o přednostním zobrazení jejich hodnocení, to samé umí i přátelé tady. Co dál?
Vzhledem ke konfliktům a přestřelkám co tu už proběhly a proběhnou je jakékoli takové hodnocení podle mě zbytečné a akorát tak pro vzteklouny a pomstychitvý zlouny:) Už takhle je utěch komentářů patrné jak tam lítaji mínusy po každý hádce
Vodny: Pokud se chceš setkávat s populistickými názory, pak hurá do toho. :-)
Docela bych byl pro podobný seznam oblíbených uživatelů jako je na csfd.
Už jsem to tu jednou asi psal, ale co zavést, že by se body z hodnocení komentářů přičítaly na účet? (ne odečítaly, toho by šlo zase zneužít). Myslím si, že člověk, který píše kvalitní komenty by "fake-účtů" nevyužíval, nemá to zapotřebí.
A co takhle kromě +/- do komentářů zavést i hodnocení uživatele? Sice to vypadá na stejný problém s duplicitníma accountama, ovšem hodnocení jde ošetřit třeba tak, že by se průměrovalo váženě. A protože jediný, nějak měřitelný údaj je počet bodů, mohla by se váha hodnocení odvíjet právě od toho. V důsledku by to pak znamenalo, že hodnocení od třeba stobodovýho uživatele by byla neuvěřitelná otrava vyrušit :-)
Možná by šel udělat pako-filtr. Dejme tomu že se mi nelíbí komentáře od Jardy, tak si ho přidám do seznamu a všechny jeho komenty se mi zneviditelní / přesunou dospod.
Tak to mě nenapadlo. Asi proto, že bych nikdy sám nic takového neudělal. Některý lidi jsou fakt ku*vy a asi by toho dokázali zneužít. Tak co s tím naděláme pane diskdžokej?
Vodný: mrkni na Sarumanův komentář k Fallout 2. Ten dostává mínus pouze za svou kontroverzi a za to, že má poněkud odlišný názor (opovažte se někdo otvírat na tohle nějakou OT diskusi! :-) ).

Ne, tudy cesta, obávám se, nevede.
vodny - to mě taky napadlo, ale stačí si vytvořit 5 accountů a můžu začít likvidovat nesympatické lidi :)
Vodny: Ee, 5 falešných účtů a dostaneš pryč kohokoliv, musíš myslet jako zloun...:)
Memphis: jenže on to byl jen příklad. A vem jed na to, že čím bude tento web známější, tím budou takovíto uživatelé početnější.

Aby se pak nakonec nepřestalo říkat "herní ČSFD" a nenahradil jej termín "herní novinky.cz"...
MCZ: Napadla mě docela zajímavá featurka: Komentáře, které by od uživatelů dostaly např. 5 mínusových bodů, by byly z databáze vymazány. Vtip je v tom, že každý uživatel může dát pouze jeden +/- bod. Nemohl by tedy sám komentář smazat. Podle mě když nějaký komentář dostane 5 mínusek, tak to není náhoda a skutečně stojí za prd.
Tak si z toho udělal trochu srandu no, jeho další komentáře jsou naprosto bez problému. Nemusíte hned sekat hlavy, daleko horší se mi zdál případ kdy napsal že hru nehrál a hodnotil ji.
MCZ- spíš bych zavedl nějaký systém, kdy by ty kvalitní komentáře byly navrchu (v horní části) a ty žblebty dole. Problém je že lidi dávaj mínusy většinou za komentář s kritikou, takže podle plusů/minusů to řadit nelze.
Vodny: Já nevím jestli úplně chápeš princip vytváření databáze - ten je založený na editacích. Ten text u Final Fantasy je naprosto dostačující jako "startovací" popis (dokonce víc říkající než mnohé popisy na 4 odstavce, které nám chodí - tím samozřejmě nemyslím teď tebe), na ten každý kdo bude chtít může nabalit informace (ale nějak logicky) nebo ho přepsat. Editace popisů je samozřejmě bodována 0-3 body, za kompletní přepsání popisu ty 3 dostaneš docela jistě, pokud to bude rozumný popis.
Nechcete zavést pro nové uživatele nějakou kontrolu kvalit komentářů? Nemyslím teď nějaký pitomý test, jako má třeba ČSFD, ale třeba schvalování. Uživatel píše komentáře, ovšem admin/vip je musí schávlit, přičemž když schválí dejme tomu 5 nebo 10 komentářů, může již uživatel psát dle libosti. Nemyslím, že by to bylo tolik zátěže navíc, příp. můžete nabrat nové síly.

Celkem by se tak eliminovaly případy totální blbosti (viz Diablo II). Ono totiž úplně nejhorší je, že takový "hodnotný" uživatel sem může dorazit prakticky kdykoli a ihned začít plodit takto hodnotné komentáře a plácat je k těm dalším, na kterých si jejich autoři dali skutečně záležet (nehledě na to, že takový komentář je pak hned na prvním místě).

Opravdu si nemyslím, že ta současná "svoboda projevu" je ku (kvalitativnímu) prospěchu.
Btw. Vám se líbí popisy jako ten, který dostala 6. nejlépe hodnocená hra n DH - Final Fantasy VII? To si snad děláte srandu tohle schválit. To chcete mít co nejrychleji databázi plnou her, ale na úkor kvality? Bych toho uživatele co to napsal za trest nechal škrabat vagón brambor. Jakpak k tomu přijde ten, co by napsal skutečný popis, když za to nedostane body? I editace popisů by měla být bodována, pokud stojí za to.
Vodny - tak třeba zrovna tyhle pravidla jsem si určil pro sebe, nejdřív příběh v odstavci pokud je, pak něco o historii hry a zajímavost, zbraně předměty ve hře, postavy a lokace, na konci grafika a hudba a ve finále občas nějaká ta zajímavost
Memphis: Kdybych věděl, že můžu při editaci celý původní popis vymazat (jasně můžu, ale zase mi to nepřijde úplně fér a nevěděl jsem, jestli bys mi to právě kvůli tomu nezamítnul), tak bych to udělal.

Falagar: Pojem "práce navíc" = větší kvalita, což platí u všeho. Vím že to zdržuje, vím že to může být pro vás nuda. Proč vás tedy není víc?

Ještě mě napadlo - co takhle udělat pravidla pro popisy her? Popis musí obsahovat: nastínění žánru, vlastního herního systému a možností hry, které nabízí, stručný popis příběhu a multiplayeru. Třeba.
Vodny - věř mi, že zrovna u takových pecek bych nejradši taky napsal úplnou slohovku (na druhou stranu není to ale chyba vyjmenovat vše ve hře?) ale sám nevim kde je ta míra za kterou mi to nějaký admin smaže, už tak si myslim, že moje popisy u většiny her jsou asi jedny z těch nejdelších adminům možná trochu pijou krev:). Takže s tebou souhlasim, ale věř, že jsem ho chtěl napsat delší:)
Vodny: U toho tvého popisu ke Quake šlo hlavně o to, žes tam nechal původní Slayerovy odstavce a do toho vpisoval svůj text, celé to pak působilo značně nekonzistentně. Kdybys popis přepsal celý a dal tomu trochu řád - delší odstavce, ne tak rozkouskované - tak ti to nejspíš uznám. Ale osobně preferuji a budu preferovat kratší stručnější popisky a zajímavosti atp. v komentáři. Ale mrzelo mě že jsem ti to musel zamítnout, vím že to dalo asi dost práce, snad jsi pochopil o co mi šlo.
Nejen protože je to další zbytečná práce pro admina navíc - musíš si neustále hlídat, zdali neexistuje více stejných návrhů, musíš mezi nimi vybírat (každý má obvykle něco lepší, tak se pak rozhoduj) a zdržuješ se. Nehledě na to, že zamítnutý návrh představuje pro jeho autora zabitý čas a ztracenou námahu. Pro vylepšení návrhů slouží editace.
Slayer: Tvůj popis není špatný, ale můj popis obsahuje více informací, je obsahově zajímavější.

admini: Proč ve schvalovacím procesu není možnost výběru mezi třebas třemi návrhy (nebo klidně i více) a vy by jste si vybrali ten nejlepší - ne ten první! To je úplná kravina a nevede ke zkvalitnění databáze, ba naopak. Spousta popisů (podle toho co jsem viděl) je narychlo sepsaných pár řádků. Také bych mohl přidávat 10 her za hodinu abych měl body. Jenže to nedělám, protože vím, že kvalita něco stojí a jen tak z patra napsat popis za tři minuty mi je proti srsti. Zamyslete se znovu nad tím systémem. Buď vybírejte formou konkurzu z několika nabízených popisů, nebo nám aspoň umožněte jej editovat k obrazu svému. A že je delší? Komu to vadí? Jenom adminům.
pro admini: Nelíbí se mi váš přístup ke schvalování editovaných popisů: Memphis bude vědět. Pokud je popis delší - 3 a více odstavců, nebylo by lepší vytvořit rozbalovací popis, kde by se ukázalo prvních třeba 700 znaků a dále by se popis dal rozkliknout? Vadí mi to z toho důvodu, že já osobně se snažím do popisu napasovat nejrůznější zajímavosti a doplňující informace, než jen deset vět ve stylu krabicových popisů od distributorů. Štve mě to dvojnásob, pokud se ten popis týká legendárních titulů jako je např. Quake. Dobře, máme zde spoustu brakových her jako Kobra 11, Bus Driver atd. které si zaslouží max. pár vět, ale celosvětově uznávané tituly si zaslouží větší pozornost. Řeči typu, popis je moc dlouhý, má více než 3 odstavce nemají opodstatnění - jsme na internetu a zde žádná omezení rozsahu neplatí. Navíc DH není navštěvována nehráči, ale náruživými pařany, kteří většinu titulů znají (žánr, o co tam jde atd.) a chudý popis je proto naprosto bez informační hodnoty. Já si rád přečtu informace navíc, pokud mi je někdo poskytne. A když vám někdo dává tu možnost tyto informace publikovat, tak ji zamítnete. To se mi nelíbí a určitě nebudu sám. U jednoho kvalitního popisu strávím klidně i půl hodiny a nechci aby to byla ztráta času. Navíc, ti co dávají mizerné a krátké popisy nějaké body vždycky dostanou, ale ten kdo je pak upraví a obohatí o nové informace nemá nic. Není to fér.
Memphis > takovy postup ale povazuju za znacne debilni :) stalo by za to ty dva zpusoby nejak zkombinovat, abych mel po ruce link na libovolnou hru z db a zaroven si moh zvolit text odkazu

ok vsechny tagy asi ne, ale proste ja mam v firefoxu nejaky bbcode rozsireni a precejen je to mnohem rychlejsi nez nejaky klikani na vlozit odkaz a vyplnovani blbin.
mem: tagy spise nedoporucuji. na CSFD to myslim dela spise neplechu nez dobro. kdyz uz, tak pouze kurzivu, ta se muze hodit.
Memphis:
"Proč máš zapnutou maximalizaci vyskakovacích oken?"
Nevím :-). Vyskakovací okna však nemám obecně rád.

datadisky - sporné to je, ale tady bych se držel toho, jak k titulu přistupuje distributor/výrobce. Rozhodně bych ale stand-alone neřadil jako plnou hru. Viz třeba Heroes of M&M III: The Shadow of Death - datadisk nebo plná hra (jeden třetí díl už přeci vyšel)? Stand-alone datadisk ;-).

Zkrátka si myslím, že přidání stand-alone by bylo jen ku prospěchu věci - tento pojem má mnohem větší informační hodnotu než pouhý "datadisk" a není matoucí jako "plná hra".
pip: Ale samozřejmě můžeš - dáš "Vložení odkazu na libovolnou stránku", Název odkazu Bloodlines a url na profil Bloodlines - hotovka. Co se týče podpory dalších tagů - [b][i][u] tak si nejsem jist, zda by to nebylo jen na škodu - šílenci co píšou všechno tučně atp.

MCZ: A nebylo by to tvoje řešení míň user friendly? 99% uživatel si raději vše v klidu vyplní v okýnku, než by si něco přímo editovala v textu (byť s nápovědou). Proč máš zapnutou maximalizaci vyskakovacích oken?

Jinak ohledně toho datadisku zatím nevím, chvíli počkám a pak se podívám kolik je jich celkem přidaných a kolik z toho je stand-alone. Pak se rozhodnu jestli to má cenu. Ale dle mě je většinou stand-alone datadisk už (pojetím) plná hra a taky by se tak měl nejspíš i označovat.
co se tyce MCZ uvital bych primou podporu BBcode a ne tyhle vlastni divne tagy, anvic pri odkazu na mnistni web nemuzu napsat jen Bloodlines ale celou debilni hru to tam vypise samo, mam pocit.
Dodatečně druhý návrh - vkládání odkazů (diskuse atd.) - nemohlo by to být více user-friendy způsobem? Že by se ten bbcode, či co to máte, při klepnutí rovnou vložil do textového pole s tím, že by se na stránce odkryla nějaká rychlá nápověda, jak jej použít (v případě her by se vyvolalo vyhledávací pole přímo ve stránce). Mě ta vyskakující okna dost štvou (FF mi je automaticky maximalizuje a při zavřenípak třeba přepne na jinou záložku).
Co takhle přidat do rozsahu hry stand-alone datadisk? Přeci jen označení "datadisk" není zcela informativí (tzn. nevím, jeslti k hraní potřebuji původní hru).
No nevím. Pokud dáš vyhledat například "Call of Duty 2", tak pochybuji, že budeš s výsledkem nespokojený a případ, že tvá zamýšlená hra nebude přítomna, ale celý řetězec bude jak na potvoru přesně součástí názvu jediné, jiné a přítomné hry, mi připadá spíše hypotetický problém, než něco s čím bychom se v důsledku toho museli potýkat.
to ne, radeji uvidim, ze mam jen jeden vysledek, nez aby me to kamsi presmerovalo (a kdyz zrovna mou hledana hra nebude v db a me to presmeruje na jinou castecne stejnou v nazvu, budu pekne nastvany :)
Nehodilo by se udělat, aby v případě jediného nálezu při vyhledávání byl automaticky otevřen právě tento jediný nález?
Já to nepovažuji vůbec za důležité, protože DH má informovat o kvalitě hry a zkušenostech hráčů. Minimální požadavky si každý může najít na stránkách výrobce nebo kdekoliv jinde. Dokonce se přeci může zeptat v diskusi a věřím, že mu rádi poradíme.