Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Dost mi chybí u her status "odloženo", nebo něco na ten způsob. Docela se mi množí hry v sekci "rozehráno" a ztrácím přehled, které chci určitě dohrát a které jsem nedohrál a pohřbil, že byly špatné, nebo mě přestaly bavit a určitě se k ním mevrátím.
@Dunemaster (02.04.2023 16:11): a nešlo by si to udělat jako záložku přímo v prohlížeči? Já to takhle dělám s podrobným vyhledáváním na čsfd, že to mám jako záložku, abych to nemusel pořád dokola nastavovat, protože jedu teď jednu konkrétní věc (konkrétně československé filmy, co jsou dostupné na youtube a jedu to od nejstaršího po nejnovější :-) ),
@Dunemaster (02.04.2023 15:32): Je to trochu workaround, ale jde to. Vyfiltruj si ve vyhledávání tvoje vlastněné hry a pak je seřaď dle svého hodnocení (kliknutím na svůj avatar v pravém sloupci tabulky). Všechny tebou nehodnocené hry pak budeš mít na konci tohoto seznamu.
To by už mělo více smysl rozdělit PC platformu na DOS, Windows, Linux a Mac, ale to by měly vyřešit ty štítky.
@Rosta789 (22.03.2023 08:52): Reakci nechám na povolanějších, ale jen poznámka - Valve tvrdí, že to není konzole, ale standardní PC ve specifickém formátu. A v podstatě mají pravdu. Aya Neo a podobné jsou také jenom PC v jiném form factoru. Jenže sranda je, že konzole tam konvergují taky, akorát jsou uzamčené na konkrétní obchod. Databáze se s tím budou muset nějak popasovat :-)
@rikuhahl (22.02.2023 11:10): Tak u těhle "hříček" bývá to hodnocení hodně variabilní. Sám jim také kolikrát dám trochu méně, páč se povede ten základní nápad a třeba méně už provedení. Kdy to pak je stále jen jednoduchá hra pro vypnutí mozku. Něco jako RPG od Bethesdy. :)
@rikuhahl (22.02.2023 11:10): Problém se Spore je, že ta hra byla původne mnohem více ambicioznejší a měla obsahovat větší svět a komplexnejší systém evoluce, ale nakonec z toho byl jen the Sims s příšerami. Nepomohlo tomu ani SecuRom DRM.
@Naginata (22.02.2023 11:21): U hodnocených her to supluje nezaškrnutí "Dohrál jsem hru", ale pravda je, že někdy by se taková možnost hodila, např. když jsi hru hrál, nestačil ji ohodnotit (protože třeba hodnotíš až po dohrání). Ale v podstatě stačí ohodnotit a máš to, co potřebuješ.
@Jab (22.02.2023 10:36): Já třeba nechápu hodnocení Minecraftu, který nemá ani 80%, přitom v mých očích by měl být jasně nad 90%, ale utěšuju se tím, že ho shazují pozéři a boomeři, kteří hru ani nehráli a myslí si, že je jen pro děti :) Další nedoceněný klenot je Spore tam bych taky rád viděl 80% aspoň, ale uznávám, že ta hra má mouchy a něco jí na absolutní vrchol chybí :) Jinak vesměs s barvami pro hry, který jsem hodnotil celkem souhlasím.
Z těch sedmdesátkových DH her jsem dával devadesátku třeba Rollcage, Jade Empire a samozřejmě Neverwinter Nights 2. Fakt pro mě žlutá barva neznamená automaticky nehrát. Stejně jako zelená hrát. Ne že bych u NWN2 tu žlutou barvu nechápal. Její engine je naprosto úděsný.
Já také zastávám názor, že zdejší hodnocení je dostatečné. Neměnil bych. Mě ani tolik ty barvy nezajímají. Spousta dobrých her zde mají bílé hodnocení. Takže nesoudím až tak podle komentářů ale radši si tu hru zkusím, popř omrknu nějaké video.
Já taky nevidím důvod současné barevné spektrum měnit, dnes jsou ta hodnocení her dost nafouknuta, ale 70% je pro mne pořád slušné hodnocení. Důležitější pro mne je, že se tady hry dají hodnotit mnohem přesněji než na ČSFD. Mnohé stránky například ani neumožňují hodnocení 0%.
Já bych to nechal být tak, jak to je a řešil radši důležitější věci. Třeba veřejné štítky :-)
mně se představa jiného odstínu na každé procento líbí. Řeší to problém 79 vs 80 a je to spravedlivé. Akorát to není ten jednoduchý systém "vidím zelenou, cool, víc vědět nepotřebuju" a to je možná ten hlavní důvod, proč vůbec nějaký barvičky jsou.

Ve výsledku jsem ok skoro s čímkoliv, já patřím mezi ty, kteří radši procenta než barvičky.
@Kunick (21.02.2023 11:22): Nesymetričnost naprosto přiznávám a fakt to není elegantní řešení. Sám jsem řekl, že se mi to tak úplně nelíbí, ale přijde funkční. Ani jedno řešení nebude 100% správné, ale můžeme alespoň navrhnout vylepšení stávajícího stavu. Z hlediska designu by přicházely v úvahu hranice na celých 20tkách s 5 barvami.

Chápu to, co říkáš. Jsou dva způsoby, jak se na hodnocení her dívat. V desítkovém hodnocení je to průměr buď na 7 nebo 5. Pokud se na to díváš tím tradičním obvyklým dojmem, tak je to tu vlastně nastaveno asi správně. Žlutou beru jako průměr, to je tu splněno a vlastně asi i ostatní hranice jsou s citem nastaveny správně.

Právě vidíte změnu názoru v přímém přenosu.

Ačkoliv si myslím, že tenhle pohled není úplně správný, tak se takhle hodnotí asi všude. Spravedlivější ke hrám je asi pětkové hodnocení, kdy ten střed je 3. Nebo alespoň tak to vnímám já.
@MarkJude (20.02.2023 14:57): jednak jak psal Gordon, máš to nesymetrické, jednak 70 je průměrná HRATELNÁ hra - protože se do hodnoceni projevuje i technicky stav, pak nula by měla být v podstatě nespustitelná hra. Dale zvyšovat počet barev je zbytečné, protože by jen suplovaly číselnou informací. Když pak redukci na semafor. S tím souvisí,že pokud vnímáš žlutou jako střední, pak ignoruješ oranžovou.
Hodně tu řešíme detaily, konkrétní barvy, atd., o kterých má každý trochu jinou představu. Myslím ale, že by bylo dobré vrátit se k diskuzi ohledně ne/posunutí hranic mezi barvami a k důvodům, proč to ne/udělat. To je na tom to podstatné. Nikdo tu nebude určitě měnit barvy, jak si pískneme, jen tak.
@ripper (20.02.2023 13:39): Ano, ve skutecnosti bys mel cist cislo a podle toho se rozmyslet :) Vzhledem k tomu, ze mame cisla, je barva ve skutecnosti celkem nezajimava (maximalne pro rychlou orientaci, k cemuz by ti poslouzila i plynula skala). Mne osobne prijdou aktualni barvy pomerne jasne rozlisitelne, tam to dost mozna bude o osobni preferenci pripadne hardware. Ale klidne by mohly byt i sytejsi, proc ne, jen nevim, jestli by se to hodilo do celkove skaly.
Mě teda osobně přijde, že už nyní je tu příliš podobných barev, natož aby tu byl plynulý přechod :-) Např. když vidím "žlutých" 70%, tak na první dojem (aniž bych četl číslo a uvědomil si jeho význam) nejsem schopen říct, jestli je to žlutá nebo oranžová, tzn. jestli k dané barvě existuje i "žlutější žlutá" nebo "oranžovější oranžová". Když jsou ty barvy vedle sebe (v nějakém seznamu), tak je to jasné, ale když vidím barvu jednotlivě, tak mi to zjevné není. Červená, oranžová a žlutá mi zde přijdou příliš barevně podobné a ocenil bych zjevnější škálu (a samozřejmě posunutou níže než 79%, jak už jsem navrhoval dříve). Plynulý přechod pro mě v podstatě ztrácí přidanou hodnotu, protože pak je pro mě jednodušší přečíst číslo než se orientovat podle lehkých změn odstínů barev.
@MarkJude (20.02.2023 13:28): V tom takovy problem nevidim. Pokud je ten problem "mame skatulky" pripadne "79% hra je zluta a 81% je zelena a to v lidech evokuje neco o kvalite", plynula skala to resi (a jake barvicky se tam pouziji je vlastne celkem jedno). (A tim plynula myslim linearni, tedy neco jako toto.)
Je nejaky esteticky nebo jiny problem mit plynulou skalu? Je mi jasne, ze technicky je to relativne prkotina.
@Gordon (20.02.2023 11:28): Nedokonalé to v tomto směru je, to ano. Proto by mi normálně přišlo lepší to udělat po 20%, ale rozumíš. Na druhou stranu užší hranice pro TOP hry a naopak úplný odpad v rozmezí 4 - 0 %, kdy to budou buď hry, které nejdou zapnout, je na nich vše špatně, nebo to budou ta hodnocení, která chtějí prostě snížit celkové hodnocení hry, je asi v pohodě.
Tak já taky trochu přileju do ohníčku. Nad barevnou škálou tady jsem se taky několikrát pozastavoval a myslím, že trochu prospívá stereotypu, že vše co není čistě 8čková hra, je průměr. A žlutá barva ten průměr evokuje. Pročetl jsem zdejší diskuzi a ačkoliv se mi na pohled 5 a 4 na konci nelíbí, dává mi to největší smysl takto: viz zde. O možnosti vypnout barevnou škálu vím, ale to není, to co chci.
@ripper (11.02.2023 10:06): Ja by som dodal momentálne len toľko, že čo sa týka farieb, tak to nie je o individuálnych preferenciach, ale kultúrnych/spoločenských, navyše v kontexte, ako sa na internete používajú. Najjednoduchší príklad je, že zelená = niečo dobré, funkčné (resp. zaberá funkciu "áno") a naopak červená = niečo zlé, nesprávne, nefunkčné (zaberá funkciu "nie"). Podobne sú na tom aj ostatné farby, napr. fialová je používaná za chladnú alebo vážnu (bankový sektor, poistenie, mentálne zdravie) a nie je využívaná stupnicovo na hodnotenie, ak nerátame model preberaný v hrách od World of Warcraft hodnotiacich vzácnosť predmetov. Na hodnotenie sa zvykne používať a aj som za to, aby sa používal postupný, hoci v našom prípade logicky skokový (nemáme toľko intervalov) gradient zo zelenej cez oranžovú do červenej. Tu nám nesedí v podstate len čierna, ktorá je ale zároveň ľahko pochopiteľná "absenciou farby" ako najslabšia.

TLDR: Teoreticky by mohlo riešiť psychologický efekt žltej farby to, že by sa nahradila inou, "pozitívnejšou" farbou gradientu napr. veľmi slabo zelenou a ostatné farby by sa posunuli "o jedno".
Já teda dělám celkem běžně, že řadu her posunuju z 70 na 80 jen proto, aby měly ještě zelené označení. Čísílka pro mě moc neznamenají, na mě funguje psychologie barev :D
Ani jsem nepřepokládal, že by se na takové změně mohlo shodnout široké spektrum lidí. Proto jsem psal, že doufám, že se na to koukne "rada starších" a zváží to. Koneckonců někdo musel vytvořit původní škálu. Mé argumenty jsou dle mého solidní (jedná se o vnímání barev a matematiky, které teď podle mě nejsou nastaveny ideálně; to jak funguje průměr samozřejmě znám dobře). Komu se líbí jaká barva, to je extrémně individuální, stejně tak počet (např. Metacritic má 3 barvy, ČSFD taky 3). Cílem návrhu bylo, aby to reflektovalo herní tématiku, a nesvádělo to lidi koukat jen na "8 a výš". No, žádost jsem přednesl, vysvětlil jsem to snad dostatečně, tak už se nebudu opakovat :-) Díky za zvážení.