Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Nejlépe by právě bylo, kdyby se přidávaly pouze vlastní screeny. Třeba pro pobavení a nebo na ukázání různých grafických aspektů hry. Jinak by to fakt nemělo moc smysl.
Tulareanus: Vyumělkované a často nic neříkající a opakující se "screenshoty" jsou k ničemu.
CJ: S těma screenama by to bylo by to super, ale rovněž si myslím, že je to vzhledem ke kapacitě serveru nereálné.
CJ: Screeny ani wallpapery nebudou, ač bych je velice rád uvítal... Je to velká zátěž na místo na serveru. Barevné rozlišení je imo zbytečnost a jen shodí nedoceněné hry (či naopak).
Čo takto farebne odlišovať hry podľa hodnotenia, ako je to napríklad na ČSFD? A budú sa v 2.0 dať pridávať aj screenshoty, poprípade wallpapery?
Pamatuji, že Rise of the Triad dali v Excaliburu více, než Doom 2. To mě tenkrát hodně naštvalo. Když na to koukám nyní, tak RotT má více nápadů, některé dost originální, ale Doom je zkrátka Doom.

Jen taková nostalgie.
90210: S tými hodnoteniami z Excaliburu by bol problém, teda, hodnotenia nových hier. :)
Jeste by v 2.0 bylo fajn vykrast ucel hodnoceniher.cz a u her vypisovat hodnoceni ve Score, Plevelu, Bonuswebu nebo treba Excaliburu, kde ta hodnoceni byla obzvlast vypecena, viz. snad nejakych 95% pro Tajemstvi Osliho ostrova.:0)
To není věc férovosti. Počítat průměr z malého množství hodnot prostě nemá takový smysl. To ale nikomu nebrání si jediným kliknutím zapnout v žebříčku i zobrazení her, co ten minimální počet hodnocení nemají. Tohle přece není o nějakém marketingovém exposure.
Natelogan - počkej počkej, ty jsi proti mému návrhu a současnému systému (defaultně ukázané jen hry s 10 a více hodnoceními) a nebo jen proti mému návrhu ?



Jinak k mému postu z 16:16 - jasně, vůbec ho neovlivňují, proto je "jakoby" lepší. Chápu, že nemusí být nutně lepší, jen má více hodnocení.

Takhle se hra s 9ti hodnoceními a 95% vůbec neukáže v žebříčku, kdežto hra s 10ti a 85% tam bude. Je to fér ? Není, ale tak to nyní funguje. To
Marty: Ne. Hry, pro které hlasovalo málo lidí, žebříček vůbec neovlivňují.

Já osobně takovéto přepočítávání průměru hodnocení podle počtu hodnotících nepodporuji, moc to zkresluje a znevýhodňuje neznámé hry.
Ale vždyť stejná logika tu už platí - hra pro kterou hlasovalo 10 a více lidí je lepší než ty, pro které jen jeden člověk. Tak to v žebříčku platí, ne ?
A spravne tusis, "Hra je lepsi, protoze pro ni hlasovalo vic lidi." mi fakt koser neprijde :)
Tak nějak tuším, že se vám to líbit také nebude, ale navrhnout to chci tak jako tak. Za nápad nic nedáš. Doporučuji anglickou wiki na heslo "Weighted mean" - i když pár věcem tam nerozumím.

Zkušenosti čerpám z jedné (cizí) stránky o Rocku, kde tento systém funguje.



Zde na DH je to částečně ošetřené tak, že v žebříčku se defaultně ukazují jen hodnocení 10 a výše. To aby to někdo nemohl snadno zneužít a aby nahoře nebyly hry s jedním 100% hodnocením - což by nevypovídalo o kvalitě.
I tak, není žádný rozdíl mezi komentářem a hodnocením. Uživatel není motivován psát komentáře. OK, nevýhody jsou také, výhody jsem přednesl, víc nevím.


Dobře, co tedy druhá část váženého - čím více hodnocení, tím lepší místo ?

Příklad
hra A - 100 hodnocení, 85%
hra B - 10 hodnocení, 86%

Nyní je v žebříčku hra B před hrou A, při implementací váženého by byla hra A před hrou B, protože sice má o kousek menší hodnocení, ale to hodnocení podpořilo daleko více lidí, proto je před hrou B, u které hodnotilo jen 10 lidí.
Já myslím, že cokoliv, co potenciálně zvyšuje nároky na moderování webu není v tuhle (a asi ani v žádnou jinou) chvíli moc dobrý nápad.

Když někdo napíše dobrý komentář, tak je jeho názor více vidět, než pokud pouze hodnotí. To je smysl komentáře. Vysvětlit své hodnocení je motivací pro komentování samo o sobě. Odrazit to na průměru ale docela zabíjí smysl průmeru, páč to už nebude průměr. Akorát by to zvrátilo hodnocení na webu převážně do rukou grafomanů a spammerů.
Jako clovek se suverenne nejvetsim poctem (vesmes imho informativnich a tudiz hodnotnych :P) komentaru si porad myslim ze je to blbost.

Vubec - kdyz se tak nejak podivam na soucasnyou situaci s komentarema tak myslim, ze kde je komentaru vic, tam se vesmes obsahove opakuji a tohle zvyhodnovani hodnoceni podporenych komentarem vidim jako dobrou cestu ten pomer mnozstvi textu a v nem obsazene inforamce jeste vic zkurvit.

Ano, zneuzit se da leccos, ale v tomhle pripade "vyhody" imho nepokryvaji ani zlomek potencialniho negativniho dopadu na obecnou kvalitu obsahu.

(A komentar co je prilis pirmitivni, nez aby se rovnal s prumerne kvalitnim komentarem povazuju za drzost presouvat do diskuze - to se dela v pripade zameny komentaru s diskusi. Nebo by se imho aspon melo vylucne delat, neb i retardovany nazor je nazorem.)
Pro mě je to výhoda. Jako každá funkce i tato je zneužitelná. A i proti zneužití se dá bojovat.

Ale když vidím někoho, kdo si dá práci s 30ti řádkovým, velmi kvalitním a poučným komentářem, myslím že je přínosnější než anonymní hodnocení, které neříká proč se uživatel rozhodl dát takové rozhodnutí. A takový komentář by měl být oceněn.

Když by to někdo zneužíval (zas tak moc aktivních uživatelů DH nemá aby se to vymklo kontrole), dalo by se to řešit pomocí výstrahy od adminů.

A komentář co není komentář se přeci přesouvá do diskuze.
Budiž. Když si někdo dá práci s tím napsat recenzi, bude jeho názor mít větší váhu než ten, kdo dá jen hodnocení.
Marty McFly: Když jsou ty výhody a nevýhody váženého hodnocení jasné, tak asi budu za hlupáka, ale musím se zeptat jaké že by ty výhody měly být.
A to zas napadlo mě, ale nedotáhl jsem to do konce (s tím enginem). Máš pravdu, to by bylo velmi užitečné - Source engine pro více jak deset her, Build engine, Unreal ... a nebo třeba AGS (Adventure Game Studio), na něm běhá velké množství freewarovek. Popřípadně Game Maker (pokud jsou hry na jeho enginu zde povoleny).

Bral bych to ale jen jako nepovinný údaj, protože někde by to fakt nešlo zjistit.
Marty McFly: Tohle zatím asi nikoho nenapadlo, ale já bych mnohem víc uvítal, např. informaci o použitém enginu, než zemi původu. To je pro mě u her celkem zbytečný údaj. A jak jsi psal, v mnoha případech by to bylo i dost sporné. Jinak v současné době jde kliknout na vývojáře a tam zjistíš zemi původu studia, což si vztáhneš na hry od nich...
P.S - to datum dohrání, já bych byl pro nedávat datum, ale jen rok dohrání. Asi prvního, to by bylo nejlepší.




EDIT:
P.S 2 - Co třeba "země hry", neboli odkud je vývojářské studio. Byl by problém u mezinárodních studií, ale snadno by se tak dali označit třeba všechny české hry, one-man hry z ciziny, fakt že Bullfrog byla britská společnost a nebo že Moorhuhny jsou z Německa. To jsou takové jasné části.

Jasně, bylo by několik sporných bodů, ale mohlo by to pomoci. Možná je to jen zbytečná blbost k ničemu, já nejsem ten kdo rozhoduje :-)
A ještě jeden návrh, nebo spíše nápad k diskuzi. Není přímo můj, inspiruji se u jiných databází (světových a ne herních, ale hudebních).

Vážené (weighted) hodnocení, neboli - komentáře by měli třeba 2x vyšší hodnotu, než hodnocení. Výhody i nevýhody jsou asi jasné, že ?
Taky bych se nezlobil, kdyby byl počet komentářů u her vidět v seznamech a vyhledávání. V současné verzi Databáze bych počet komentářů uváděl pod počtem hodnocení a hodnocení hry uživatelem vystrčil do nového sloupce.
Já bych byl pro, raději píšu komentáře k hrám, kde žádné ještě nejsou nebo je jich málo než tam, kde už jich jsou desítky.
Co třeba vést automatický (aby se to nemuselo psát ručně) seznam her, kde není napsán žádný komentář a nebo dokonce her, které nejsou hodnocené.
Pokud by to tedy šlo nějak lehce zařídit s napojením na databázi.
+ grafické zvýraznění her dohraných (třeba pomocí stejné fajfky jako na stránce hry) a možnost zobrazení pouze her nedohraných?
ad posledni komentu Witchera - planuje se nejake reseni k tomuhle? Jako ze 1 hra = 1 profil a podobne specialni/rozsirene/sberatelske edice jsou zaraditelne ciste informacne pod nej?
Díky. Utopie, která se velmi rychle splní (2.0 tak nejpozději do roka, nejblíže do pár měsíců, odhaduji správně?). Bez ironie, jsem rád že se pracuje na vylaďování a korekcích. Programátor nejsem, tak pomoci nemůžu a tak vám můžu být jen vděčný.
Marty McFly: Myslím, že se to tu už probíralo... A s tím jsem rozhodně za jedno.
Funkce: Chci si zahrát.
Hledal jsem a nenašel. Jsem aktivní také na databazeknih.cz, která je v jistých ohledech podobná. Není to můj nápad, ale tam to funguje velmi dobře. Hru, kterou jsem nedohrál, ale chtěl bych si jí zahrát bych pak mohl označit a mít v profilu kolonku "chci si zahrát" (pro snadný přístup všech takovýc her).

A k tomu podobný návrh: Právě hraji (třeba když má člověk více rozehraných her najednou, nebo nějaké staré, nedohrané).


Třeba se to tu už probíralo, ale zajímalo by mě, jak užitečné by to bylo.
CJ: Áno, to by som uvítal aj ja, síce je to len taká malá vada ale aj tak to vyzerá zvláštne keď si nejaký humorista zaškrtne, že dohral Counter-Strike: Source a podobne.
A dalo by sa niečo vyriešiť s hrami, ktoré sa dohrať prakticky nedajú? Napríklad, taký The Sims alebo Minecraft, ako príklady.
No ale to je právě ono, pokud by něco takového bylo, muselo by se to zapínat ON/OFF v nastavení. Takže by si to derhaa mohl zapnout a Saye by to neotravovalo.
derhaa: Stačí nahoře řádek a čísla nových komentů a diskuze. Ještě tak aby mi to spamovalo poštu=D
Ja bych uvital napr. hru tetris, zde na dh. V pripade, ze by nekdo odpovedel do diskuze ke hre, nebo napsal komentar ke hre, kterou "sleduji". Tetris by se me zeptal, "nova odpoved/komentar ke hre AAA, chcete presmerovat, nebo pokracovat ve hre?".
ja dejme tomu rozlisuju dohrani 1x/2x/3x/hodne estli je hodne 6 nebo 7 pro me zas tak velkou roli nehraje, nekdo to mozna vidi jinak. Jako presna cisla nad 4 od nikoho ani necekam, bo klidne bych si pricet do takovehle statistiky +1 kdybych s FO2 prastil nekde za NCR a vubec praveze kdo si to ma pamatovat :) To je ciste orientacni statistika. Cisla az do 9 jsou z myho pohledu proste "proc by ne" zalezitost.
Pipboy: Ono to stejně místa zabere, ale mně spíš šlo o smysl. Možná je to prostě jen problém ve mě, ale já bych popravdě nedokázal říct, zda jsem třeba Arcanum dohrál pětkrát, či šestkrát (a pochybuji že by ten rozdíl někoho zajímal, protože imo to znamená prostě "hrál opakovaně"). O to hůř bych pak rozpomínal na počet dohrání u Falloutů, Tropica atp. a přesto jsem pravděpodobně ani u jedné z těch her nepřekročil tu hranici devíti, takže co bych vyplnil ve variantě stropu "9+" nevím.

"Dohráno vícekrát" řešením je, ale jak tu poznamenal Eru, mezi druhým a třetím je rozdíl ještě docela velký.