Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Chtěl jsem navrhnout, zda by bylo možné udělat nějaký Android widget pro telefony? Třeba jako je Facebook aplikace? Jde o to, že na databázi většinou chodím z mobilu, a přesto, že je mobilní verze webovek je v pohodě, byl bych rád, kdyby mi třeba přišlo upozornění, že u sledované hry se rozjela diskuse nebo tak něco, případně že mi přišla PMka atd.
Jen takový nápad.
Ja bych treba asi tu sekci "statistiky" zrusil uplne, stejne tam ted dohromady zadny statistiky nejsou.

Graf rozlozeni hodnoceni bych hledal v sekci "hodnoceni", graf dohrani bych zahodil, respektive udelal ty sloupecky v grafu hodnoceni dvoubarevne.
No a jedine dalsi informace co tam ted jsou a nejsou jinde, jsou v pravem sloupecku: kdo hru pridal a DH hodnoceni na 2 desetinny mista, coz muze zrovna tak byt takhle kompletni v tom pravem sloupecku vsude.
Další nápady na nové funkce:
1. U každé hry možnost zobrazit graf rozložení hodnocení (něco jako v mém minulém příspěvku, ale pro každou hru zvlášť) -- jde tak vidět, že i když má hra třeba 60%, tak ji třeba půlka lidí miluje a půlka nenávidí (opravdu i takové jsou)
2. Na hlavní stránce každý den náhodně zobrazovat nějaké hry, které jsou sice v databázi, ale mají moc málo hodnocení na to, aby se objevily v žebříčku: určitě se najdou lidi, kteří zjistí, že nějakou hráli, a ohodnotí ji, nebo se dokonce rozhodnou nějakou vyzkoušet.
No, takže závěr. Graf. (ukazuje rozložení jednotlivých procentních známek v DH)
Návrh na novou funkci je tedy: umístit barvy políček s procenty tak, aby korespondovaly s rozložením hodnocení (v grafu). A také upravit odstíny: žlutá už působí na člověka trochu "fuj", a raději hodnocení posune do zeleného, což dokazuje ten zub v grafu okolo 80%.
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky.
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky.
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky.
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky.
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky.
Hej, lidi, rozdíl mezi diskuzí a hádkou je uvádění věcných argumentů. Takže, k tomu, že by měla průměrná hra dostat 50%:
Na DH je 1324 her nad 50%. Na DH je 21 her pod 50%.
(možná by se šiklo mít graf, ale to bych musel vypáčit procentuální hodnoty z žebříčků nějakým skriptem)
Existuje tzv. gaussova křivka, ta je sice o IQ, ale na hry ji jde aplikovat taky. A skutečný vrchol gaussovy křivky u her v DH by měl být ten bod zlomu, kdy se barva mění z odstínu zelené do odstínu oranžové.
No, prostě se pokusím dodat graf.
Jenom takový malý návrh.
Pokud klikneme tady na DH na odkaz, tak okno příslušné stránky se objeví na témže okně. Takže pokud třeba chci kliknout na více odkazů na jedné stránce, aby se mi jich více otevřelo, tak abych neztratil kontinuitu s úvodním textem na DH, musím odkaz otevírat pravým myšítkem tak, aby se otevřel v novém okně.
Nešlo by nějak rutinně nastavit, aby se odkazy po kliknutí otevíraly na novém okně ?
(třeba na mém blogu na Word Pressu, pokud odkaz zadávám do postu, tak si můžu zvolit. jestli se otevře na téže stránce nebo v jiném okně).
Je to nevýznamná ptákovina, ale možná pro komfort by to stálo na zvážení.

@steampack (15.05.2013 07:09) + @Crash (15.05.2013 08:01): Dobrý nápad. Ovšem osobně mi zavání reklamou, protože proč jinak, s prominutím, zasírat pozadí obrázkama, nesouvisejícími s profily her a vývojářů, na které právě koukám? Jo, jako volitelné pozadí v nastavení uživatelského profilu: bestovní :) Jedno určité pozadí všem ale prosím ne. Už takhle je všech těch reklamních pozadí na Zive, iDnesu, Games.cz, Bonuswebu, Eurogameru... habaděj. A zabere to hodně času a priorita limitně se blížící nule :(

Na druhou stranu, pokud by pozadím pro všechny bylo nějaké grafické téma Unrealu'98 nebo UT'99, jsem ochoten to překousnout :D
@Danny (15.05.2013 11:10): Tak jelikož jsme v návrzích, navrhuji udělat veřejnou anketu, ve které by uživatelé odpovídali na otázku:

"Kolika procenty, na databázi her, hodnotíte podle vás průměrné hry"?
“procenta jsou jasně definovaná a obecná znalost, prakticky každý by měl vědět, co znamená 50 %" - tohle bych prosil rozvést, hlavně z čeho je podle tebe počítáme a kde je to řečeno :)
Ako bola ta scenka v Aliens, ked Ripleyova nadava Burkemu nieco ako "neviem ktory druh je vlastne horsi, oni sa aspon medzi sebou nevrazdia kvoli nejakym percentam"
Rozebírejte si ty procenta ve všeobecné diskuzi o DH, tady už to fakt nepatří.
@aoshi (15.05.2013 10:24): Trochu se pleteš, o čem je řeč. Jasně, že hodnotím hry podle nějakého svého subjektivního měřítka kvality. Jinak to ani nejde a určitě nebudu hry hodnotit tak, aby celkový průměr mého hodnocení byl pořád 50 %. To bych musel neustále přehodnocovat všechny hry, které jsem ohodnotil. To v čem se s PipBoyem neshodnem je právě ten tvůj zmiňovaný střed. Souhlasím s tebou, že je na 50 %, jak mi říká obecná znalost procent. Podle PipBoye je ten střed na 70 %, protože má dojem, jestli jsem to dobře pochopil, že se tak normálně hodnotí...
Odkial ste dosli k povedomiu, ze 50% je priemerna hra?
50% je stred medzi absolutnou kvalitou a absolutnym odpadom.

Urcite mi pripada intuitivnejsie, beznejsie a koniec koncov logickejsie hodnotit hru na zaklade toho ake ma (subjektivny dojem) kvality a nie podla toho ze sa snazim na hry pozerat v globale a urcovat kde sa PODLA MNA nachadza priemer.

Ked som odohral len deus ex a fallout (co su obecne vysoko hodnotene hry) tak su to pre mna priemerne hry. Mam tomu teda napalit 50%?
Alebo budem aj jedno aj druhe povazovat za vysoko kvalitne hry a dam im vysoke hodnotenie?
@pipboy (15.05.2013 03:14): tady máš třeba příklad dalšího jiného hodnocení citace Parkmana: "
"
To, ze nekdo nedokaze pochopit nebo si predstavit pulku mojich hodnoceni me silne nedojima -- pouzivam celou stupnici, od 0-100, pro kazdou hru -- a s timhle problemem bojuju v kazdy diskuzi, protoze deti vyrustaji jenom na magazinech a webech kde se jede 7-10 :)"
@pipboy (15.05.2013 03:14): Nezobecňuj, že všechna média nadhodnocují. Některá možná, některá třeba hodnotí pozitivně kdejakou blbost, ale nevím o tom, že by existovala nějaká obecně dohodnutá někde jasně definovaná nadhodnocovací stupnice, o které pořád píšeš. Jde o to, že každý může nadhodnocovat jinak. Pro někoho je ten "průměr" na 60, pro někoho na 70 a někdo považuje hru už pod 80 za blbou. Místo toho procenta jsou jasně definovaná a obecná znalost, prakticky každý by měl vědět, co znamená 50 %. To je taky důvod proč se na DH i jinde procenta používají. Stejně tak hodnocení pod 50 % tu nejsou proto, aby se ignorovala.

Co je špatného na tom, že se tvé hodnocení posouvá v závislosti celkového hodnocení ve skupině? To, že ty sám ovlivňuješ celkové hodnocení skupiny. Takže v našem případě když by to dělal každý, hranice se bude pořád posouvat nahoru, až budeme používat jen hodnocení 90 % - 100 %
Takhle má vypadat pořádnej návrh na novou funkci! A ne vaše hašteření o číslíčka a barvičky... ;-)
Já mám návrh, nešlo by pozadí udělat jakoby ze hry Battlefielda? nebo call fo duty ?:)))
@pipboy (15.05.2013 03:14): Nikoliv, díváš se na dvě naprosto subjektivní hodnocení a jestliže podle své stupnice hodnotíš vše a já taky, souhr našich hodnocení je prostě objektivní :) I když se to zdá jako paradox v mnoha hodnocených se i setkáme ale každý jim bude přiřazovat jinou váhu a na ně nahlížet.

Když dáš 70 a já 50= 120 a máme průměrných objektivních krásných 60, to je celá magie :) a to jestli je toto objektivní číslo někým subjektivně vnímáno jako nízké, je už čistě jeho problém :D

Ještě se tě chci zeptat, diablo 3 se propadává k 70 % je to tedy podle tebe průměrná hra? :)))
Ok, takze se bavime o tom kdo co zkresluje. Vy obhajujete ideal ze 50 = prumer, ja rikam ze tenhle ideal v praxi nefunguje a tudiz se jim neda pri ledovani hodnoceni ridit, tedy proc se ho vubec drzet. To je cely. Nanejvys se jeste muzem bavit co si kdo predstavuejm pod pojmem prumerna hra.

Prumerna hra pro me lezi na cca 70, protoze hry co obecne v mediich dostavaji kolem 70 mi prijdou prumerne, meh. Hry co dostavaji 60 a min mi pro zmenu obvykle prijdou jako halda sracek, u kterych by nekdo mel platit me, ze jsem u toho vubec ztracel cas. Takze se tehle stupnice drzim taky, protoze to takhle funguje co pamatuju a nemam proc do toho michat nejake idealy o normalnim rozlozeni a na DH tohle ve vysledku neni nijak vyrazne jine.

A to jeste nemluvim o tom ze velkou roli pro me hraje i system a komunita - trochu jinak hodnotim (prevedeno na %) na petihvezdickovem systemu, kde si poctum hvezdicek prirazuju nejakou specifcikou uroven kvality spis nez to delam u cisel, trochu jinak hodnotim na metacriticu, kde lidi casto hodnoti kolem 0 nebo 10 a stred je tak nejak opomenuty. A vubec mi neprijde spatne, ze se moje hodnoceni posouva v zavislosti na kontextu ostatnich hodnoceni ve skupine - naopak to povazuju za prihodne, pokud ma byt v dane skupine nejak vypovidajici.

@Aba (15.05.2013 00:19): pokud ma 20 her "prumernych" 70 a ty 5 z nich naparis "prumernych" 50, vysledna "objektivni" znamka - presto ze se vsichni shodnete na "prumernosti" tech her - rika, ze tebou hodnocene hry jsou horsi. Takze pokud vlastni stupnici neohodnotis vsechno, vznika zkresleni. To zkresleni v praxi tudiz vznika z obou stran, ale za 15 let co sleduju hry vzdycky platilo za "prumer" 70, takze ho pricitam spis vam.

Samozrejme je mozne, ze vnimame 70 i 50 v podstate stejne, jen mame jinou predstavu o tom, co je to prumerna hra. Pak je cela tahle debata naprosto zbytecna. Ale jestli mate za to, ze spodni polovina skaly se malo pouziva, asi tomu tak nebude.
@pipboy (15.05.2013 00:11): Nechápu, co se snažíš říct prvním odstavcem. Pokud ty máš stupnici posunout nahoru, tak tvoje hodnocení budou vyšší než moje a sejdeme se jen u nejvyššího. V tom máš pravdu. A smysl proč to píšeš? Vždyť právě takhle ty zkresluješ hodnocení. Každý neví, že ty máš svojí vlastní představu zaběhlého hodnocení a v samotném výsledném čísle už to těžko někdo pozná.

To, že je celkový průměr hodnocení na DH víc jak 50, nic nedokazuje. Je přirozené, že člověk ohodnotí víc her, které se mu líbily a dohrál je, než špatných o které třeba ani nezavadí nebo po hodině smaže. A to ani nezmiňuju lidi, kteří se přihlásí, jen aby dali stovku své oblíbené hře a nic víc.

Celkový průměr na DH a průměr uživatele bych rozhodně taky rád pořád viděl. Bylo hezky hned poznat velké nadhodnocovače.
@pipboy (15.05.2013 00:11): jestli člověk tak hodnotí, tak na top nedosáhne ledacos, za to když průměr má na 70% v topu je pak každá průměrná kašička. Někdo hodnotí přísně někdo zase naopak, někdo hodnotí 50% průměrná, jiný jinak, osobní objektivita neexistuje to přece dělá až výsledný souhr všech hodnocení? Ne? Takže jestliže člověk hodnotí vše dle své stupnice at si škálu určí jakoukoliv ve výsledném sourhnu všech hodnocení je to objektivní. Takže jak říkám i tvá stupnice je "objektivní".

@NateLogan (14.05.2013 23:03): nepraktické? praktičtější hodnotící systém neexistuje :D. Tvých 5/10 není nic jiného než 50%/100 %, ve výsledku je to stejné. A přesně jak říká Daemon průměrná hra je vážně nezajímavá.
Pokud podle toho neohodnotite uplne vsecko na DB, vsecko co ohodnotite s vyjimkou absolutniho topu na tom bude vuci zbytku logicky o neco hur. Duh.

Mimochodem jestli si myslite ze zkresluju ja a ze prumer vsech hodnoceni DH ma tudiz bliz k 50 nez prumeru tech mych, jste padli na hlavu. (V DH1.0 to bylo videt, pochybuju ze se to nejak zasadne zmenilo.) <- mimochodem tohle by se mohlo vratit.
@NateLogan (14.05.2013 23:03): A jak je to co si napsal v rozporu s procenty a průměrem? Ano, průměrná hra je nezajímavá. Kde je ta nepraktičnost a zkreslení?
btw. Jestli sis nevšim, procenta na DH jsou od začátku, já je sem nepřitáhl :-)
@Daemon (14.05.2013 22:31): Tahat sem slovo průměr (a vůbec i ta procenta) je imho dost nepraktické a zkreslující. 5/10 je prostě nezajímavá hra. Cokoliv pod 5 je špatné, nad 5 zase dobré. A vyloženě špatné hry dneska tak často nevychází.
@Daemon (14.05.2013 22:31): já bych řekl že to není až tak výrazné zkreslení, jestliže ve své logice tak hodnotí všechny hry, dle svých subjektivních měřítek, tak každou hodnotí na základě své stupnice, tudíž bych moc o zkreslování asi nemluvil.
@pipboy (14.05.2013 21:43): chceš snad dát návod jak hodnotit?
Nic se s tím nezkresluje pokud dotyčnej podle své stupnice hodnotí všechny hry, maximálně v případě když prohodí škálu stupnice 100 % špatná, 0 nejlepší :D
65% a pry krasne hodnoceni pro hru. Jo, klidne si tu stupnici s 50% = prumer pouzivejte, ale v praxi se tim nikdo vcetne vas neridi, akorat zkreslujete zabehle rozlozeni.
Nechcem sa opakovať, ale nevráti sa niekedy funkcia "denník" alebo ako sa to volalo? Strašne mi to tu chýba.
Navrhuji rozšířit nabídku položky Forma (placená, freeware, free to play) o položku "Free to pay" Já si myslím že každej ví o jaký typ her by se jednalo :D
Ahoj, nevím jestli to už někdo psal ale docela by se hodilo někde pod rámečkem hodnocení odkazy na další díly té hry nebo podobné hry. Jako třeba když mám otevřenou hru fish fillets a byl by tam odkaz na fish fillets 2 a podobné logické hry. Jako to mají na čsfd :)
Dopocitavani konkretniho odstinu k hodnoceni bych urcite uvital. O rozlozeni barev si nejsem jisty, linearni rozlozeni se zlutou na 50% mi kazdopadne prijde zavadejici. Na druhou stranu zadna z altenativ co me napadly taky nejsou uplne perfektni... mozna rozloeni percentilem by byl rozumny kompromis.