Ok, takze se bavime o tom kdo co zkresluje. Vy obhajujete ideal ze 50 = prumer, ja rikam ze tenhle ideal v praxi nefunguje a tudiz se jim neda pri ledovani hodnoceni ridit, tedy proc se ho vubec drzet. To je cely. Nanejvys se jeste muzem bavit co si kdo predstavuejm pod pojmem prumerna hra.
Prumerna hra pro me lezi na cca 70, protoze hry co obecne v mediich dostavaji kolem 70 mi prijdou prumerne, meh. Hry co dostavaji 60 a min mi pro zmenu obvykle prijdou jako halda sracek, u kterych by nekdo mel platit me, ze jsem u toho vubec ztracel cas. Takze se tehle stupnice drzim taky, protoze to takhle funguje co pamatuju a nemam proc do toho michat nejake idealy o normalnim rozlozeni a na DH tohle ve vysledku neni nijak vyrazne jine.
A to jeste nemluvim o tom ze velkou roli pro me hraje i system a komunita - trochu jinak hodnotim (prevedeno na %) na petihvezdickovem systemu, kde si poctum hvezdicek prirazuju nejakou specifcikou uroven kvality spis nez to delam u cisel, trochu jinak hodnotim na metacriticu, kde lidi casto hodnoti kolem 0 nebo 10 a stred je tak nejak opomenuty. A vubec mi neprijde spatne, ze se moje hodnoceni posouva v zavislosti na kontextu ostatnich hodnoceni ve skupine - naopak to povazuju za prihodne, pokud ma byt v dane skupine nejak vypovidajici.
@
Aba (15.05.2013 00:19): pokud ma 20 her "prumernych" 70 a ty 5 z nich naparis "prumernych" 50, vysledna "objektivni" znamka - presto ze se vsichni shodnete na "prumernosti" tech her - rika, ze tebou hodnocene hry jsou horsi. Takze pokud vlastni stupnici neohodnotis vsechno, vznika zkresleni. To zkresleni v praxi tudiz vznika z obou stran, ale za 15 let co sleduju hry vzdycky platilo za "prumer" 70, takze ho pricitam spis vam.
Samozrejme je mozne, ze vnimame 70 i 50 v podstate stejne, jen mame jinou predstavu o tom, co je to prumerna hra. Pak je cela tahle debata naprosto zbytecna. Ale jestli mate za to, ze spodni polovina skaly se malo pouziva, asi tomu tak nebude.