Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Přijde mi, že pokud hru člověk dohraje, udělá si z ní nějaký ucelený obrázek a problém s hodnocením mít tudíž nemůže. V opačném případě budiž.
@Bodkin (05.01.2014 16:51): Tak to by mě ve snu nenapadlo. Nemít k tomu co napsat a tudíž nevyplodit komentář ještě ano, ale dohrát hru, nic k ní nenapsat a ještě ani nedokázat vybrat hodnocení z 5% škály, to fakt ne.
Někdy hru dohraješ, ale nevíš jak ji ohodnotit. Nebo si myslíš, že se hodnotit nedá, hodnotíš ji v hvězdičkách nebo něco podobného. Tudíž příjde mi správné a občas i nutné danou hru nehodnotit.
@vapiscz (05.01.2014 15:29): Nevýhoda: Jsi závislý na technologii a vůli třetí strany. Založíš na tom funkci, onomu Flickru něco spadne/ztratí data/rozhodne se změnit podmínky služby a celá naprogramovaná funkce a čas a nervy na ní spotřebované jsou vniveč.

A pak je tu možnost, že by to prostě fungovalo :) Ála zdejší YouTube videa.
jen nápad ještě k té galerii - co k tomu využít externí úložiště a zde zobrazovat jen formou načtení odkazu? na flickru člověk dostane 1TB místa grátis... samozřejmě jsem to nestudoval do té míry, abych byl teď schopen říct, jestli by to neodporovalo pravidlům užívání... je to prostě jen nápad, který by mohl stát za prozkoumání
@MartinezZ (05.01.2014 13:42):
- Někdo hru nedohrál a hodnotí.
- Když si prohlédnu profily hráčů, často vidím, že část her hráč neohodnotil. Z hlavy mě napadá Garret, který napíše komentář, ale nehodnotí.
- Pokud si hru hrál (...) dohrál, ale nevíš jaké udělit hodnocení, smiř se s nezapočítáním do statistiky - Smířený s tím jsem, ale v takovémto případě je doprogramování jednoduché.
@Hrdlodus (05.01.2014 12:46):
"Do statistiky úspěšně dohraných her se počítají pouze hry, které jsou ohodnoceny."
- tak samozřejmě

"Jenomže kolik lidí kromě hodnocení zaškrtne i "Dohrál jsem hru"?"
- co? Tak snad každý, kdo dohrál hru a ohodnotí ji, snad zaškrtne i "Dohrál jsem hru". Od toho tam to zaškrtávátko je. Pokud je pro někoho složité vybrat hodnocení a kliknout, pak ať se nediví.
- ano, teoreticky by mohlo být možné, aby se "Dohrál jsem hru" automaticky zakškrtlo poté, co vyberu hodnocení. Muselo by se ale pak dát bacha na případnou změnu hodnocení ze strany hráče, aby se znovu nezaškrtlo již zaškrtnuté "Dohrál jsem hru", ačkoli ji nehrál, pouze změnil hodnocení. Otázka je, co s tím, když už dohranou hru bude hrát znovu a poté změní hodnocení...

"Dohrál jsem hru", ale hru neohodnotím"
- pokud si dohrál hru, máš na ní nějaký názor. POkud ne takový, abys' vytvářel komentář, tak sand vybereš alespoň nějaké hodnocení. Pokud si hru hrál kdysi, víš, žes' jí dohrál, ale nevíš jaké udělit hodnocení, smiř se s nezapočítáním do statistiky nebo si hru zahraj znovu.

--

Osobně bych byl taky pro, aby jednotlivé pobočy Ubisoftu byly prostě jen jeden Ubisoft. Stejně jako u (dosud schvalované=ho) Epic Games. Tam jsem prostě jen do popisu uvedl, jaké pobočky jsou - ale čekal bych, že ty hry budou prostě pod Epicem a ne pod Epic Games Poland, protože je dělá bývalé studio Peoples Can Fly (ve kterém už taky nemusí být ti stejní lidé, jako byly za dob polské existence).
=> sloučit všechny pobočky pod jednoho hlavního vývojáře. V rámci "mateřské firmy" stejně lidská síla průběžně putuje a vypomáhá.
13) Dohrané hry - Zcela zbytečná statistika. Vhodné pouze pro osobní přehled hráče, které hry dohrál.
Do statistiky úspěšně dohraných her se počítají pouze hry, které jsou ohodnoceny. Jenomže kolik lidí kromě hodnocení zaškrtne i "Dohrál jsem hru"? Statistika tak zobrazuje vyšší neúspěšnost, než jaká je ve skutečnosti. Takže je zcela zbytečná.
Dále, pokud zatrhnu "Dohrál jsem hru", ale hru neohodnotím, do statistiky se to nezapočte. To je nesmyslné pravidlo. Když už jsem zaškrtl, že jsem hru dohrál, je irelevantní, zda ji nějak hodnotím.
Problém by vyřešilo překlikávátko: Dohrál / N/A / Nedohrál

14) Pobočky vývojářů - Když se plánují "Herní série", mělo by smysl udělat něco takového i pro vývojáře?
Je Ubisoft Montreal, Paris, Romania, tak mít zastřešující firmu Ubisoft, pod kterou by všechny tyto pobočky byly?
Možná to nemá smysl, protože firmy se furt mění, osamostatňují apod.
Přidal bych k hrám galerii (především pro ingame obrázky, ale mohli by se vkládat klidně i propagační materiály). Nevím jak vy, ale pokud nějakou hru neznám, tak se prvotní představy dělám právě z obrázků. Až když mě zaujmou, tak pokračuji ve zjišťování informací - shlédnutí videa, přečtení recenze atd.
zdravím, nešlo by nějak zařídit, aby hráčům chodilo oznámení, že někdo reaguje na jejich komentář, samozřejmě s možností jejich vypnutí? Vím, že tu je možnost sledovat diskuzi, ale sledovat jich tak 30 je pro mě nepraktické.
@MartinezZ (02.01.2014 14:09): Já bych uvítal i desetiny v hodnocení.
Ježíši, prosím, jen to ne. Zeptám se tě takto - jsi schopný objektivně, předmětně a s dostatečným logickým odůvodněním doložit jaký je rozdíl mezi hrou která dostala 90% a hrou která dostala 90,5%? Odpověd je jednoduchá: ne, nejsi. Nedoložíš to ani u her které dostaly 90% a 95%. Procentuální hodnocení je naprosto k ničemu a adoptovaly ho prvně weby jako IGN, kde ho využívají hlavně jako šikanu "neoblíbených" her. Všimni si například, jak procentuální hodnocení skoro nikdy nepadá pod 60%, ať už u uživatelů, nebo "profesionálních" recenzentů. Většina ho stejně chce používat jako pět hvězdiček s tím, že 60% je odpadní jamka.
Procentuální hodnocení bylo založeno podle idiotických zákazníků kteří nejsou schopni jakéhokoli komplexního myšlení a mají za to, že nějaký produkt musí být ten nejlepší ze všech a že mezi produktem A a produktem B musí být nějaký zásadní rozdíl který objektivně určí, že jeden z produktů je lepší.

Každý solidní profesionální web používá hodnocení pěti hvězdiček, protože na rozdíl od procentuálního hodnocení nenaznačuje že dokonalosti lze dosáhnout a hlavně, rozdíl mezi 3 a 3,5 hvězdičkami lze snadno doložit. Ke všemu uživatelé se pak nebojí dát třeba jenom 1 hvězdičku a i přesto pochválit aspekty hry/filmu, protože ty hvězdičky mají úplně jinou vypovídající hodnotu než procentuální hodnocení.
10) Publisher a další - U hry je možné zadat vývojáře, ale ne publisher. Je to z nějakého důvodu? Že publisher je vlastně nepodstatný?
Příklad: Vývojáři Hitmana jsou IO Interactive, publisher Eidos, nyní Square Enix. CrimeCraft naprogramovali Vogster, publikovali THQ.

Oblíbená je u her hudba. Mě sice nezajímá, ale měl by někdo zájem o uvedení skladatele?
Scénáristy atd. atd.
Třeba by někoho zajímalo vyhledávání her, u kterých složil hudbu XY nebo napsal scénář YZ.

Ale šlo by to vyřešit i přes tagy, aby se tím nezaplevelil profil hry.

11) ČSFD - Někdo dříve navrhoval menší spolupráci s ČSFD. Pokusit se dohodnout a provázat odkazy filmy a seriály podle her a naopak.

12) Rozšíření pro Steam, GOG ad. - Napsat doplněk pro prohlížeče, který na Steamu přidá ke hře odkaz na DH. To může udělat nějaký obětavý fanoušek DH.
@MartinezZ (31.12.2013 19:41): @Hrdlodus (02.01.2014 14:55): @Garion (02.01.2014 15:21):
Jo, a i když je to OT, zapomněl jsem poblahopřát správcům za již odvedenou práci s DH.
Tak těch mých 9 bodů nemá být bičem, který popohání programátory.
@Garion (02.01.2014 14:44): Myslel jsem to tak, že by všichni měli klasické hodnocení po 5 %. A kdo chce, aktivuje si stupnici po 1 %. Z hodnocení uživatelů se klasicky spočítá průměrné hodnocení hry.
@Garion (02.01.2014 14:31): Já jsem pro obojí. Celková statistika, ale aby uživatel měl možnost osobních žebříčků. K tomu jsem ostatně směřoval i některé další body. Například neveřejné komentáře pouze pro vlastní účely.
Takže by nevadilo snížení na desítkovou stupnici (což se ale po pěti letech asi sotva bude měnit). Naopak ty soukromé žebříčky nemění nic dosavadního, pouze přidávají něco navíc a pouze dobrovolně (a nepředpokládám, že by doprogramování bylo zvlášť náročné). Samozřejmě pak to trochu ovlivní i celkové hodnocení hry, ale jen minoritně a stejně to ničemu nevadí.
Podle ohlasů nepředpokládám, že by o to byl dostatečný zájem, ale když se to nenavrhne, ani se zájem nezjistí. To by šlo zjistit jedině anketou, jenže to není ani nijak zásadní funkce, aby se dělala anketa. Pokud jde o mě, já bych to se svými celkem 125 hrami nevyužil. Ale navrhuju to, kdyby o to snad aktivnější hráči zájem měli.
@Hrdlodus (02.01.2014 14:19): Zmena hodnoceni spis zalezi na tom, jestli chces, aby vysledne hodnoceni bylo osobni nebo statistika. Na CSFD si tezko udelas nejakej osobni zebricek filmu, protoze mas jen 6 urovni a pokud jsi jich videl hodne, budes mit prakticky na kazde urovni hodne filmu, na druhou stranu kazdy dokaze pomerne svedomite z tech 6 urovni vybrat pro nej tu pravou a vysledek je moc pekna statistika. Takze pokud chce DH smerovat k osobnim zebrickum, muze to byt klidne po procentech (niz bych opravdu nesel z mnoha duvodu, rekl bych, ze zmena na procenta by byla trivialni), pokud chce DH jit smerem ke statistice, zmenil bych to na desitky procent (take trivialni zmena). Ted je to tak nejak mezi.
@MartinezZ (02.01.2014 14:09): Jo, klidně se může zavést méně široká škála hodnocení. To je na posouzení, jak bývá hodnocení většinou používáno, zda dostatečná většina hodnotí jen po desítkách nebo dvacítkách. Nebyl bych proti tomu. U ČSFD si na 5 hvězdiček (kupodivu) sotvakdo stěžuje.

Ale jinak pro bod 8 je Tvůj názor zcela irelevantní. Nezáleží na tom, kolik lidí ten nápad nevyužije (a jejich protesty mají nulovou hodnotu), ale kolik by jich to využilo. Pokud by to využilo méně než jedno procento aktivních uživatelů, bylo by zbytečné se s tím programovat. Pokud by to ale přivítala byť jen desetina aktivních uživatelů, nebyla by to ztráta času. Takže jestli bod 8 má cenu programovat závisí na tom, jestli by to využil dostatečný počet uživatelů (a ten dostatečný počet v tomto případě je menší než 50 %).

Ono totiž těm třeba 90 % uživatelům je prd po tom, jak si hry hodnotí někdo jiný.

Ty a těch třeba 90 % lidí má co mluvit do základního hodnocení, které ovlivňuje všechny a které ovlivňuje i samotné hodnocení her. Ale ne do soukromé a volitelné stupnice hodnocení.
@Hrdlodus (02.01.2014 12:34): ad 8) Já bych uvítal i desetiny v hodnocení. Některé hry mi prostě na 86,7% odpovídají, ale dát hře už 86,8 nebo dokonce 86,9 by mi přišlo přestřelené hodnocení, které by jí neodpovídalo.

Samozřejmě kecám. Ono už i ta 5% škola je mnohdy zbytečná a celé desítky procent by stačily. Ale měnit způsob hodnocení je to poslední, co bych od DH čekal nebo vůbec požadoval. Je tu hodně jiných věcí s mnohem větší prioritou.
Po dlouhé době zpět v tomto vlákně. Souhrnně, co mi chybí (něco inspirováno z cizích návrhů).

1) Diskuze - Strukturování diskuze u her je potřebné. Současný stav je vhodný pouze diskutování v aktuálním čase, ale všechny starší příspěvky jsou beznadějně ztracené. Jako inspiraci nabízím diskuzi na zive.cz. Kdyby se objevil příspěvek ve starším podvlákně, mohlo by se podvlákno přesunou nahoru a podbarvit červeně. Po rozkliknutí by byly podbarvené jen nové příspěvky.
Mohlo by to být i u obecných diskuzí, ale tam to není potřeba tolik.
Vím, že je to dokonce zamítnuté v plánovaných funkcích, ale stejně to sem píšu, protože ty diskuze u her jsou (a ještě víc budou) nepřehledné. Proč by nemohly být užitečné i pro lidi, kteří právě v danou chvíli nediskutují?

2) Skrytý komentář - Přidat možnost nezveřejnit komentář. Někdo nechce mít svůj komentář veřejný (vizte Kubuluse). Někdo si také píše komentář jen pro sebe. Píše ho tak, že za něj dostane akorát mínusy, ale chce ho napsat, protože si chce poznatky ze hry někam sepsat a DH je k tomu ideální. Tedy napíše něco, na co nestačí štítky, ale jako regulérní komentář se to počítat nedá.

3) Tagy - Vím, že o tom již proběhla soukromá diskuze, ale tak můj názor. Každý si bude přidávat své tagy, jak je tomu nyní. Když nějaký tag je použit stovkou uživatelů, zařadí se mezi oficiální tagy. V profilu hry bude seznam hře přidělených oficiálních tagů a tlačítko pro zobrazení ostatních tagů (ty, které nejsou mezi oficiálními). Při přidávání tagu by měl uživatel možnost přidat tag veřejně, neveřejně (někdo chce mít některé tagy soukromé, aby ho jiní neviděli) a pouze pro přátele.
Při přidávání tagu by měl kromě vytvoření vlastního tagu možnost vybrat si z oficiálních tagů.
A samozřejmě zakomponovat tagy do vyhledávání.
Rozhodně jsou dobrá věc. Mezi osmi tisíci hrami je rozdělení na současné kategorie nedostačující.

4) Rozehrané hry - Možnost zobrazit si, kdo má rozehranou hru. Ale zobrazeni by byli pouze ti, kteří mají tuto informaci veřejnou (či pouze pro přátele).

5) Rozšířená tvorba profilu hry - Možnost již při tvorbě profilu nové hry přidat videa, odkazy, zajímavost apod. Podporuji tento leebighův návrh.

6) Doporučování her a hledání spřízněných duší - Podporuji tento vapisczův návrh.

7) Statistiky - Graf hodnocených her v profilu rozšířit o dohrané, rozehrané a vlastněné hry. Formou zatržítka, aby si někdo mohl zobrazit jen ty hodnocené. Ale nenajde se skoro nikdo na databázi, kdo by hodnotil každou hru, kterou hrál. A tím pádem v grafu nejsou tyto nehodnocené hry vidět.
Dále klidně všemožné další statistiky. Zde se meze představivosti nekladou.

8) Větší škála hodnocení - Pouze jako odměna pro uživatele s (třeba) 1000 body. Volitelná - v nastavení by si uživatel mohl zapnout podrobnější hodnocení, jinak by zůstal na současném po 5 %. Podrobného hodnocení by byla škála po 1 %. (Ale klidně by mohla být v nastavení nastavitelná škála stupňování, kdyby snad někdo chtěl po 2 % či po 0,1 %.)
U tohoto návrhu nezáleží na názoru lidí, kteří to nechtějí či nepotřebují, jelikož by to bylo volitelné a až jen pro zkušené uživatele. RudíkaBeník má přes 1700 ohodnocených her. 1700 her, které rozdělil do 21 kategorií. Je to pro hráče, kteří chtějí podrobnější hodnocení. Nemá to negativa. Jasně že člověk nemá takové rozlišovací schopnosti, ale když už má ohodnocenou nějakou hru 95 %, třeba chce "této" dát 97 %.

9) Nové platformy - Jaké platformy se plánují přidat? Mluví se o konzolích. Takže to jsou jistě Playstation 1, 2, 3, 4 a X-Boxy. I další současné konzole (Wii), staré konzole (Atari), webové hry, mobilní hry, cokoliv dalšího, co je nějakým způsobem elektronická hra (Tamagochi)?

A samozřejmě že to nepožaduji, ale navrhuji. A pardon, pokud je některý návrh už stokrát omleté téma. Nechodím sem do toho vlákna a hledat v historii to nebudu, protože diskuze tu jsou co? Nepřehledné.
Mně by se líbily dvě funkce:
1. Vyhledávání uživatelů s procentuelně nejpodobnějším hodnocením her (alá spřízněné duše na čsfd).
2. Doporučování her na základě již ohodnocených (alá třeba doporučování hudby na základě hodnocení v google music). V tomto případě by mohlo souviset s předchozí funkcionalitou - budu mít ohodnocených třeba 50 her, z toho třeba 80 % stejně (nebo s 5% tolerancí) jako jiný uživatel a tento uživatel dá alespoň 80 % nějaké hře, kterou jsem já ještě neohodnotil. Bum, hra se zařadí mezi "doporučené hry." Neposílal bych to nikam aktivně, prostě bych vytvořil samostatný seznam doporučených her, v kterém si můžu vyhledávat podle klasických kritérií (žánr, rok vzniku atd.).

Je mi jasný, že programátorsky i databázově je to relativně složitější, nicméně... Je to návrh ;)
@MartinezZ (30.12.2013 23:13): Tahle funkce by se určitě hodila, jenže na druhou stranu nevidím problém v tom, když prostě odešleš druhý (doupravený) návrh a ani o tom nikomu nenapíšeš. Protože když uvidím ve frontě dva návrhy na stejnou hru od stejného uživatele, tak si samozřejmě zkontroluju oba a nebo rovnou ten starší zamítnu a budu se věnovat tomu novému. Napsat upozornění do diskuze se určitě hodí, ale věřím, že kdyby se tu neobjevilo, tak to taky zvládneme ;-)
Dlouho jsem sem nic nepsal...

Když pošlu návrh na schválení (úpravu nebo vytvoření profilu hry/vývojáře), chci mít tlačítko, kterým svůj návrh stáhnu a budu ho moct doeditovat.

Takhle jsem pak za potížistu, protože omylem pošlu neúplný návrh a abych to nezapomněl, než si vyžádám jeho vrácení, pošlu jej znovu a sem do diskuzí píšu žádost, kterou verzi ignorovat. Jenže platí, že nejdřív práce a potom zábava - takže se nejprve schválí a potom čte diskuze :) Jasně, moje blbost, ale ta možnost stáhnout dosud VIP nepřečtený a nezpracovávaný návrh by byla potřeba. Jo, byla. //už jsem to sem možná někdy psal...
3) Sledování hodnocení - U hry mohu sledovat nové komentáře, ale popravdě, kolik lidí píše komenty a kolik jich jen udělí hodnocení, co? Mám tak tř. v merku hru, u které mě zajímají názory ostatních, ale dosud k ní nikdo nenapsal koment, ale už je u ní několik hodnocení. Rád bych byl upozorňován i na to, že u nějaké hry přibylo něčí hodnocení.

Drobný příklad: DLC Slingshot pro XCOM: Enemy Unknown - hru bych si chtěl i pořídit, ale zajímá mě, jestli je třeba pospíchat s nákupem (stojí to za to) nebo mohu v poklidu počkat na slevy a akce. To stejné třeba u XCOM: Enemy Within - dva komenty ale více hodnocení. A asi bychom se nemuseli bát, že bych byl množstvím hodnocení nějak vážně zaspamován - takový provoz tu zas není a tolik her běžně (?!) zdejší user nesleduje.

Stačilo by upozornění, že u hry přibylo hodnocení - po rozkliknutí se načte tabulka hodnocení a standardně červeně se podbarví ty "nové".
2) Nevím, jestli jsem to někde věděl právě v souvislosti s hrami nebo něčím jiným, či jsem prostě geniální vizionář :D,. ale... V profilech vývojářů se objevují informace řazené v textu podle nějakého časového vývoje, let. Což takhle mít někde po straně jakýsi rozcestník s pod sebou seřazenými roky (samozřejmě jen těmi, zastoupenými v textu), kdy by každý z těchto roků byl kotvou do textu, kde se k danému roku váže "příběh" společnosti. Mohlo by to pomoci v orientaci v historii společnosti, kdy se co u firmy stalo, i případně by to mohlo pomoci v orientaci v delším textu.

Samozřejmě by to počítalo s tím, že popisy studií by byly nějak samotnými autory strukturované, smysl by to asi fakt mělo jen u delších květnatějších popisů a bylo by nutné s tím počítat v plánech na budoucí designy...

Jen idea...
1) Což takhle možnost přidávat 'Zajímavosti' i do profilů herních vývojářů? Mnohdy se ze "života firmy" nějaké zajímavosti najdou: Vyvázání se Blizzardu z Vivendi, opomíjení Potomac Computer Systems coby vývojáře u ZZT a zaměňování jej za Epic MegaGames, podaná žaloba akcionářů na vedení EA za vydání zabugovaného Battlefieldu 4... (a to jsou jen drobnosti, které si pamatuji z nedávna)

Jsou to drobnosti, které nemá, podle mě, moc smysl cpát přímo do popisu v profilu vývojáře, ale v tamní diskuzi nebo jako zajímavost u konkrétní hry to zapadne nebo to pod konkrétní hrou nikdo hledat nebude (bo to nikoho ani nenapadne).

Bylo by fajn to přidat spolu s plánovaným sledováním diskuzí vývojářů :)
@leebigh (21.12.2013 22:20): Jsem pro. Sice vůbec ne z leebighových zištných důvodů :) ,ale při hledání informací ke hře většinou najdu i další materiál, který lze dát do zajímavostí, odkazů i videí. Pak mi tu ty záložky s tím vším otevřeným straší, než mi někdo hru schválí. Tuhle funkci bych tak uvítal spíš z důvodu ušetření času a že bych nemusel furt hlídat, jestli mi to někdo schválil a kam jsem sakra ty záložky uložil...
Uvítal bych možnost, při zadávání profilu nové hry nebo vývojáře, zadávat přímo i odkazy, videa a podobně. Pokud tvůrce profilu bere práci poctivě, takto by po schválení hry mohl být profil úplně kompletní a nemuseli by tyto odkazy přidávat ostatní.
Navíc pokud si autor s profilem dá práci, mohl by ještě i slíznout smetanu za případné achievementy za ocenění odkazů od ostatních, nebo by schvalující mohl kvalitu odkazů započítat i do bodového hodnocení kvality profilu.
@Mount (21.12.2013 20:26): Napiš si hry, kterých se chceš zbavit, do profilu a potom do diskuze v profilu téže hry, že ji prodáváš. Starších her se postupně taky zbavuju, ale holt přes Aukro nebo Sbazar. Žádný sběratelky to ale zase nejsou.
@Mount (21.12.2013 20:18): To si opravdu nemyslim, protoze jak rikam, moderni hry na PC uz do bazaru vetsinou dat nejdou a ze by kdovijak kvetl obchod s oldschool originalkami, to se mi taky moc nezda. I kdyby to pouzilo 100 uzivatelo, kolikrat to bude? Kazdy 5x? To znamena, ze mesice delas neco, co se ve vysledku pouzije 500x, to opravdu neni moc.

Ja nerikam, ze to tu nikdy nebude (dokud majitele nereknou sami, ze nebude), ale konzole a dalsi maji urcite prednost, "navratnost" investice je mnohonasobne vyssi.