Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
"Je pravda, že příběh má pár nelogičností, ale ty ho kritizuješ, jako by se jednalo o nějaké RPG."

Myslím, že je z téhle úvodní věty docela jasné, že naše další debata na tohle téma nemá smysl (a to ne proto, že bychom byli v úplně jiné diskusi...).
Tak já jsem ten komentář nehodnotil, ale kdybych musel, tak se přikloním k minusku :-)

Je pravda, že příběh má pár nelogičností, ale ty ho kritizuješ, jako by se jednalo o nějaké RPG. K čemu by mi byla spousta dialogů v akční hře, to vážně nevím a možná bych to začal brát i jako zápor. A Tommy Sáru viděl jen jednou akorát ve hře, jinak z dialogů vyplývalo, že ji vidával častěji. Kromě toho, jak rozepisuješ to s tím Samem a Morellem, tak se mi líbí, že to dopadlo, tak jak to dopadlo. Kdyby to bylo podle tebe, tak by to bylo jen klasické klišé. A mě se to i zdálo uvěřitelné a nevím, proč by to v mafii muselo být nelogické.

A těžká obtížnost? No nevím. Mě se Mafia zdá jako jedna z těch lehoučkých her a Max Payne 2 je procházka růžovou zahradou.
MCZ: Ty kladné přvažují, ale i tak je vidět, že jsi kopl do vosího hnízda.
Já komentáře na staré hry píši pořád. Všechny ty hry co jsem komentoval mají za sebou sedm až patnáct let od vydání.
Chuck: možná si řeknu o pár mínusek navíc, ale zrovna já si u Mafie dovolil kritizovat více, a přesto mám stále více kladných bodů :-).
Ono to nebude kvůli pluskům, ale protože starších hry už tolik lidí nehraje. Baldur´s Gate ještě znám, ale ten zbytek co zmínil 90210, ten už mi nic neříká.
Je pravda, že starší hry jsou komentáři velice opomíjeny. Aneb kdo chce mít co nejrychleji 20+ tak napíše kladný a nadšený komentář na Mafii ;o)
Jako retrogamer si nejvic cenim podrobnejsich popisnych komentaru na stare zapomenute hry, jako treba Richmonduv Pool of Radiance nebo muj Last Express (ehm). Nejvic se mi libil Ajantisuv komentar na Baldur`s gate 1, ktery mi mluvil z duse, ale ten tu uz bohuzel neni. Asi ho budu muset napsat sam.:0)

Ocenuju kdyz ma nekdo jinej nazor a dovede ho dobre odprezentovat, takze dam klidne + dobrymu komentari, kterej treba kritizuje Morrowind a da tomu 40%.
Karasman: Budem sa opakovat, ale zjavne som to nenapisal dostatocne jasne.
Forma dolezita je, ale neni dolezita natolko, aby sa davalo hodnotenie len za nu.
aoshi: "databaza ma byt v prvom rade o poskytovani informacii a nie o tom aby si niekto cital pekne napisane komentare"

Pravda, ale pokud je komentář prasácky napsaný, tak je stejně jeho informační hodnota nulová, protože se nedá číst.
aoshi:"Nevravim ze komentar musi byt umelecke dielo aby si zasluzil plus. Vravim, ze komentar by si nemal zasluzit plus len preto, ze je umelecke dielo (alebo chaby pokus)"

Coz o to, to chapu a tez to tak vidim, ale prilis mnoho umeleckych del o nicem zde na DH zase neni, alespon ne vzdy se spoustou kladnych bodu.
Za druhe vetsina uzivatelu (vcetne me), zde pise, ze tez hodnoti hlavne podle obsahu, ale samozrejme to musi i nejak vypadat a jak napsal Mick, sem tam nejaka ta chybka samozrejme nevadi, ale pokud je text tech hrubek a preklepu plny, tak uz to tak pekne neni. Navic vetsina z tech komentaru, ktere jsou po stylisticke strance udesne, vetsinou byvaji o nicem i po te strance obsahove, protoze si s tim komentarem autor neda moc praci v obou smerech povetsinou. A naopak, kdyz uz nekdo se snazi o pekny komentar, tak se vsim vsudy. (alespon ve vetsine pripadech to tak je)
Jen tak mimochodem, psal jsem tam něco o tom, že hodnotím komentáře po obsahové a stylistické stránce. Tedy nejen stylizace, ale i obsah je pro mne důležitý. Jak už někdo (omlouvám se, že už si nepamatuji kdo, ale nechce se mi to tu znova pročítat) přede mnou obdobně a trefně napsal, když někdo mluví a nemá co říct, je to opravdu katastrofa. Radši krátký věcný komentář o dvou odstavcích, než tří stránkovou esej o nesmrtelnosti chrousta ;o)
MickTheMage: Komentare nepisem, takze mi neskusaj podsuvat, ze mi vadia nejake minuska ;)
Ked niekomu vadia gramaticke / stylisticke chyby, tak nech si kludne minus prskne.
Mne praveze vadia prave naopak - zbytocne pluska u komentarov, ktore sice maju uplne mizivu informacnu hodnotu, ale x ludia sa nad nimi bude rozplyvat a plusovat ich ako o zivot.

Isair: Prakticky som to uz zhrnul, ale napisem to este raz: Nevravim ze komentar musi byt umelecke dielo aby si zasluzil plus. Vravim, ze komentar by si nemal zasluzit plus len preto, ze je umelecke dielo (alebo chaby pokus)
aoshi - k tomu ti napisem len jedno - tak sa nauc pisat normalne komentare, ak ti to tolko vadi ;) Pokial viem, tak komentar nemusi byt slohova praca, a ani to tu nikto nepozaduje. Co je dolezite, mal by mat hlavu a patu - aby to nebola len kopa zvastov. Hrubka sem, hrubka tam - tiez ich nemam rad, ale obcas ich robim. Pokial nie je cely text vyslovene stylisticky domrveny, nie je to dovod na minusku.

Len tak mimochodom... Obcas mam pocit, ze tu niektori ludia trpia paranoiou :)
"o to skor ked tu vela ludi hodnoti aj komentare k hram, ktore realne nevideli a teda sa fakt neda vychadzat z toho, ze taky komentar ma nejaku informacnu hodnotu"
Ehm? Myslím, ze informacni hodnotu snad muzes ocenit, i kdyz jsi hru nehral:), pokud uzivatel rozebira v komentari tu hru, tzn. jeji grafiku, zvuky, pribeh, tak snad nemusis kvuli tomu hru hrat a hodnotis komentar, dle toho kolik informaci ses dozvedel, to ze to neni uplny blabol muzes zjistit prectenim vice komentaru, popr. popisu hry. Naopak, kdyz vidim nejaky komentar, kde je to samy blabol, neco typu "je to super hra" a nic poradneho se clovek nedozvi, tak je jasne, ze ten komentar moc prinosny neni (protoze to: "je to super hra", prave z hodnoceni zjistis). Nerikam, ze take radeji nehodnotim komentare u her, ktere znam. Ale pokud si nahodou jednou za cas prectu i nejaky komentar u nezname hry a prijde mi pekny, tzn. obsahove (neco jsem se o hre dozvedel) a da se cist , tak rad ten plus dam.

A vetsina lidi zde nepsala, ze zrovna komentar musi byt nejake umelecke dilo, ale musi to jit cist:). Navic vetsina tech nepeknych komentaru (tzn. spousta preklepu a chyb), jsou napsana rychle a rekl bych, ze tak 90% z nich stejne poradnou informacni hodnotu nema a jsou to jen plane vykriky typu: "je to sr*cka" atp.
S mojim pristupom funguje drtiva vacsina podobnych databaz a systemov :)
Hodnotenie komentarov odjakziva sluzilo k urceniu s ktorymi komentarmi sa stotoznuje najviac uzivatelov - ergo su "najhodnotnejsie".

Neviem si dvakrat dobre predstavit naco je dobre prist na databazu a vyhladat si komentar s vysokym poctom plusov len kvoli tomu, ze je "pekne napisany" (o to skor ked tu vela ludi hodnoti aj komentare k hram, ktore realne nevideli a teda sa fakt neda vychadzat z toho, ze taky komentar ma nejaku informacnu hodnotu)

Jedine na co je takyto system dobry je selektovanie "dobreho citania", ale o tom databaza byt nema ;)

edit: A ano, osobne ma celkom irituje ked najdem komentar s vysokym poctom plusov a ono to je nicnehovoriaca hromada radobyumeleckeho textu (ked autor nevedel co so sebou a cely text vystaval samoucelne "kvoli plusom")

edit 2 (nedalo mi): Nehovoriac o tom, ze samotne percentuane hodnotenie je nedostacujuce. Percentualnym hodnotenim neopises atmosferu ani ziadne podobne subjektivne faktory. Jedna z hlavnych sil komentarov je to, ze pri dobre napisanom komentari ide vycitit ake veci dotycneho zaujimaju / odpudzuju a na zaklade toho mozes zhodnotit padnost jednotlivych argumentov v texte (niekomu moze vadit, ze je hra prilis strasidelna, ale pre niekoho to moze byt plus - z komentara to poznas, ale z percentualneho hodnotenia nie)
To ti ziadna recenzia (ktore by mali byt pisane relativne objektivne), ani popis hry (ktory by mal byt pisany absolutne bez osobnych dojmov) neponukne.

edit 3: Poznas napriklad answers.yahoo.com? To je ziarivy priklad toho, ze hodnotenie obsahu komentarov (v tomto pripade odpovedi) by mal vyjadrovat postoj uzivatelov k samotnej odpovedi (komentaru) a nie k jeho forme.
Vies si predstavit o kolko by klesla informacna hodnota, keby hodnotenia jednotlivych odpovedi oznacovali "ako pekne bola odpoved napisana"? A top odpoved by bol polstranovy traktat, ktory by bol ciastocne vtipny a bol by pisany z tretej osoby (aby to bolo zaujimavejsie).
Aoshi: Databáze slouží k shromažďování dat, jejich kategorizaci, porovnávání atp. Mezi to se počítají i komentáře uživatelů, hodnocení komentářů, počet přihlášení na webu... S tvým přístupem by jsme se ještě dneska plácali se statickým webem (1.0) :D
aoshi: ja si teda predstavuju, ze vety by mely mit podmet a prisudek, nemely by tam byt hrubky, vety za sebou by mely davat nejaky smysl dohromady, dlouhy texty by mely byt smysluplne rozdeleny do odstavcu apod, nikdo nechce literarni vyplody, chceme text, co ma hlavu a patu a da se cist bez krvaceni z oci
No osobne si praveze myslim, ze plusy/minusy by sa mali davat prave za vystiznost komentara a nie za stylistiku. Predsa len - databaza ma byt v prvom rade o poskytovani informacii a nie o tom aby si niekto cital pekne napisane komentare ;)
Ked ma zaujima vystizne zhrnutie nejakej hry, tak si prejdem zopar komentarov s vysokymi plusmi a je to - o tom by podla mna mali byt komentare.
Garion: Na tom, abychom to tu zevrubně rozebrali jako kdybychom mluvili o babách. :-)
Karasman: tak vzhledem k tomu, ze kazdy hodnoti jinak a kazdy plusuje jinak, tak na cem vlastne zalezi :)
ad gramatika: Pokud někdo napíše komentář jako poloslepý dementní pastevec jaků, není se čemu divit že dostane mínus a to i kdyby tam měl napsáno tajemství vesmíru. Osobně mi ukrutně vadí i/y, narazím na jedno, druhé a už mě to nebaví číst.
Já si zase nemyslim, že je to taková blbost, protože jak je vidět, každý hodnotí jinak.
Imho je to blbost, na souhlas/nesouhlas mame prece hodnoceni, +- u komentaru by melo slouzit k urceni, zda komentar k necemu je, tedy a) je napsany v rozumny cestin, b) ma hlavu a patu a neni to jen vykrik do tmy
Pravda ten souhlas/nesouhlas by se zde vazne mohl hodit.

Takhle nekdo hodnoti pouze podle toho jak souhlasí s autorem, nez samotny komentar (cili treba jeho obsahovou/informacni stranku, k cemuz hru vetsinou hrat nemusis, pokud si prectes popis), ale to je kazdeho vec no:).
je tak fakt, na tom nezáleží, ale já pokud hru neznám nebo jsem ji nehrál, tak si přečtu komentáře (to je tak trochu recenze) a jestli se mě líbí, tak si ji zahraji a následně pak ohodnotím komentáře a srovnám to s tím mím zážitkem. Jinak komentáře nehodnotím (nehrál, jsem nehodnotím), jinak by to bylo trochu pokrytecké.

A tím myslím, že bychom to mohly ukončit, že každý hodnotí podle sebe :-)))
Jistě já chápu a také to tak vidím, ale to neznamená, ze nutne komentar u hry kterou neznas, musis hodnotit pouze podle stylizace.

Edit: A ted koukam, ze jsem si nejak spatne precetl ci vylozil rozhovor mezi tebou a Charkem:).
Proboha vy to resite jako kdyby pluska a minuska na DH rozhodily rovnovahu vesmiru.
Isair: NO TO JSEM PRÁVĚ PSAL, mě víc záleží na obsahu a informační náplni, než na stylizaci, ke které se přikloním, když jsem na váškách, ale není to pro mě alfou a omegou

viz. "NateLogan: ano to chápu, pro mě je to taky kriterium, ale podle mě by se víc mělo nahlížet na obsahovou část něž na stylizaci."
Chuck: Ale tak i u hry co neznam muzu hodnotit podle obsahu, tzn. dle obsazenych informaci v komentari atp., nemusi to byt zrovna kdovijaka slohovka:), cili ja spis ty komentare kolikrat i ctu, abych se hlavne i neco dozvedel (cili nazor + pokud je tam i neco zajimaveho o hre, je to jenom dobre), coz bych rekl, ze je i jeden z hlavnich duvodu proc zde ty komentare jsou.

Stejne jako vetsina uzivatelu z meho okoli pouziva CSFD, hlavne aby se podivala zase treba na film, ktery zrovna davaji v televizi/kine, se tam vetsina podiva na hodnoceni, precte par komentaru + popis a dle toho se pak rozhodne, zdali ma cenu mrhat na ten film casem, ci nikoliv.
Kubulus: Určitý stupeň "normalizace" a tedy i následná snadnější implementace dalších funkcí (třeba onen seznam uživatelé DH s účtem na Raptru) mají také svou váhu.
Isair: Ono je o něco logičtější ohodnotit komentář ke hře, kterou znám a můžu se tak reálně s obsahem ztotožnit nebo nikoliv, to má ViRus pravdu, ale každý máme svoje vlastní kritéria, mezi nimiž může být i takové, že hodnotím komentář podle čtivosti a zkrátka nějaké líbivosti a neberu v potaz samotnou hru, jejíž obsah vůbec neznám. Každý to holt má nějak jinak.

Ale právě proto by možná nebylo špatné zrušit hodnocení formou plusek a minusek a nahradit to např. "souhlas", "mnoho slov o hovně" apod. :-)
ViRus: "Takže, jestli to dobře chápu, tak ty hodnotíš komentář na hru, aniž by jsi věděl jestli obsah je pravda či nikoliv"

Ty hodnotis komentare pouze podle toho jestli hru znas a souhlas/nesouhlas?
Ja teda nevim, ale podle me maji komentare hlavne mit i nejakou tu informacni hodnotu a samozrejme nazor autora, mnohokrat kdyz se rozmyslim o koupi nejake hry, tak si prave prectu nekolik nazoru na tu urcitou hru + treba recenze na internetu (i kdyz ty uz posledni dobou zrovna moc prinosne nejsou) a dle toho tak zhruba uvazim, zdali mi za to ta hra stoji. Tzn. pokud je ten komentar pekne napsany, jsou tam nejak rozumne vyjadrene nazory a ma nejakou informacni hodnotu, tak samozrejme ten plus dam:).

"ale podle mě by se víc mělo nahlížet na obsahovou část něž na stylizaci."
Jako nechci ti brát tvůj způsob hodnoceni, ale chci tim rict, ze urcite se daji hodnotit i hry co neznas a nemusis se divat pouze na stylizaci.
NateLogan: "Spíš hlavně Raptr, Steam, Xfire, PSN, Xbox live a další herní služby (ideálně aby fungovali rovnou jako linky na samotné profily)." Mě to přijde jako hrozná zbytečnost. Vždyť si ty odkazy můžeš vložit do profilu, jako to udělal MickTheMage.
:-oooo chybka, já právě, že to kvůli(y) jsem nevěděl, tak jsem to googlil a najde to oba.
Jenže třeba mě by se potom zamlouvala stránka se seznamem uživatelů na té které službě, což by u custom fieldů jaksi bylo velmi neprakticky realizovatelné. Tak jako tak záleží na adminech.
Ono by nebylo od věci, kdyby to bylo řešeno formou custom fieldů, kde zadáš typ i odkaz. Ať si tam každý dá, co chce.