@
NateLogan (19.07.2012 12:15): Jak už jsem psal. Je několik prvků, které vyčleňují většinu Roguelike zcela jednoznačně.
1. Většina Roguelike je ASCII (a případně je možnost hrát i v grafice), což není oldschool, ale poměrně specifické zobrazení skrze symboly.
2. Většina Roguelike je zcela tahových (tj. hráč se pohybuje po čtverečcích a dokud se nepohne, tak celý svět stojí)
3. Většina roguelike je při každém hraní jiná, tj. mapy jsou generované náhodně
4. Většina roguelike obsahuje tzv. permadeath. Pokud jsi zabit, tak se ti smaže pozice a musíš hrát od začátku. Neexistují funkce Load a Save. Savuje se pouze tehdy, když hráč opuští hru.
Podívej, zahraj si některé známé roguelike jako ADOM, Dungeon Crawl, DoomRL, NetHack nebo Angband, hraj je aspoň tejden a vyhneme se tomhle vysvětlování. Pochopíš. Kdybys neznal žánr strategie, tak tě mám také přesvědčovat? :-)