@
Akhera (19.10.2012 10:03): Aha takhle. Za sebe musím říct, že si stále neumím ujasnit, jestli se mi to líbí nebo nelíbí. Jinými slovy, sice by mi to asi nevadilo, ale asi bych to nepoužil. Každopádně dík za odkaz na to video, bylo to docela inspirující.
Nicméně ten jeho argument, kdy se snaží ukázat nevhodnost současného žánrování podle mechaniky hry tím že jí aplikoval na film, teda absolutně odmítám. Filmový žánr totiž popisuje jen a pouze to co dělá samotný film. Narozdíl od herního žánru, který popisuje nejenom to co dělá samotná hra, ale hlavně i to co bude dělat hráč! U filmu je úplně jedno, jestli ležím, sedím, cpu se brambůrkama nebo si koušu nehty, stačí ho sledovat...
U hry je to ale dost podstatná informace a tu mi právě její zařazení do systému současných žánrů poskytuje. Vím tak ve většině případů že u adventury budu odklikávat texty, a řešit hádanky, u akční hry zapojím hlavně reflexy a rychlé prsty, u logické mozek a u onlinovky přestanu být pánem svého času, protože nemůžu utéct v polovině raidu...
Samozřejmě a zaplať pánbůh to neplatí stoprocentně, protože by to byla nuda. Ale ani jeho navrhované žánrování není nijak stoprocentní, a ani nemůže být. Vždycky budou hry napříč žánry a to je dobře.