Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Viem, že sa tu už veľa krát spomínalo pridanie konzolových hier. Chcem sa spýtať, či už je nejaké presné datum (alebo približný), pri ktorom môžme očakávať tento "update"? :)
Jednu z nových funkcí by mohlo být například možnost lidí na DH smazat svůj komentář. Pokud se po odepsání komentáře rozhodnete že nakonec nechcete komentovat tuto hru tak vám nezbýva než jenom čekat až vám někdo z VIP ten komentář smaže
@Akhera (19.10.2012 10:03): Aha takhle. Za sebe musím říct, že si stále neumím ujasnit, jestli se mi to líbí nebo nelíbí. Jinými slovy, sice by mi to asi nevadilo, ale asi bych to nepoužil. Každopádně dík za odkaz na to video, bylo to docela inspirující.

Nicméně ten jeho argument, kdy se snaží ukázat nevhodnost současného žánrování podle mechaniky hry tím že jí aplikoval na film, teda absolutně odmítám. Filmový žánr totiž popisuje jen a pouze to co dělá samotný film. Narozdíl od herního žánru, který popisuje nejenom to co dělá samotná hra, ale hlavně i to co bude dělat hráč! U filmu je úplně jedno, jestli ležím, sedím, cpu se brambůrkama nebo si koušu nehty, stačí ho sledovat...

U hry je to ale dost podstatná informace a tu mi právě její zařazení do systému současných žánrů poskytuje. Vím tak ve většině případů že u adventury budu odklikávat texty, a řešit hádanky, u akční hry zapojím hlavně reflexy a rychlé prsty, u logické mozek a u onlinovky přestanu být pánem svého času, protože nemůžu utéct v polovině raidu...

Samozřejmě a zaplať pánbůh to neplatí stoprocentně, protože by to byla nuda. Ale ani jeho navrhované žánrování není nijak stoprocentní, a ani nemůže být. Vždycky budou hry napříč žánry a to je dobře.
@aoshi (18.10.2012 22:44): No, vzhledem k tomu, že co od hry hráč očekává může být dost individuální, možná bych zavedla trochu jiný systém: každý uživatel by si u každé hry mohl zaškrtat tyhlety žánry a v profilu hry by se pak vždy zobrazovaly tři nejčastěji zaškrtávané. Zároveň bychom se tím vyhnuli tisícům editací, které by zavedení nové položky přineslo.
V nové epizodě Extra Credits mě velmi zaujal jimi představený poněkud alternativní způsob řazení her do žánrů podle estetiky:
Sense pleasure
Fantasy
Narrative
Challenge
Fellowship
Competition
Discovery
Expression
Abnegation
Tohle rozdělení se mi strašně líbí, protože je skvěle poznat, co od takové hry můžu čekat. Co být pokrokoví a zavést něco takového tady, jako alternatvní rozdělení žánrů?
@MCZ (17.10.2012 15:57): Ono zase ak su podstatne veci doriesene a dobre funguju, tak uz treba len doladovat detaily coz tato konverzacia robila.

Hoci sa jednalo o prakticky bezvyznamnu a nepodstatnu blbost tak musim povedat ze niekedy prave dokonalost najmensich detailov robi bozske dielo.
@Elf (17.10.2012 15:53): Navzdory mému zamítavému postoji mi Artranovy a Crashovy postřehy přišly nějakým způsobem užitečné, určitě více než "proč se tu dneska řeší hovna :o(".
@MCZ (17.10.2012 14:54): A už snad můj poslední příspěvek ke statistice... vždycky se nechám vyprovokovat.

Ano souhlasím není váš problém, že to někdo používá funkci špatně pokud funkce není špatně nadesignovaná. A v tomto případě si troufnu tvrdit, že je. Pokud si chci udělat úspěšnost dohrání porovnám hry dohrané s nedohranými a je to. To snad chápe každý.

Ovšem tady tomu tak není. Tady se porovnávají hry dohrané s hrami hodnocenými. Takže tady abych systému vysvětlil, že jsem tu hru hrál ale nedohrál, tak jí musím ohodnotit a nezaškrtnout "dohráno". Což mi přijde trochu na hlavu a navíc se to nikde v průvodci nedozvím (alespoň jsem to nenašel), a ještě mi to komplikuje zatrhávatko "rozehrané", které v té statistice ale nemá vůbec žádnou funkci, což jsem původně předpokládal, že má. Prostě ta statistika je zmatečná, nemůžu si pomoct...
@Crash (17.10.2012 14:56): Občas něco hodím do placu, když potřebuju nějakou vazbu ostatních, chtělo by to ale přímo systém, kde by se tyhle návrhy daly dobře uchovávat a dohledat, aby se tu neřešily ty samé věci pořád dokola.

Svého času se používal User voice, ale to není zrovna ono.
A nestálo by za to, kdyby se tu na ty nový návrhy dalo reagovat formou nějaký jednoduchý ankety? Asi by nebylo vhodný, aby si tu každej mohl přidat libovolnou anketu, ale třeba VIPky by mohli mít právo přidat anketu na základě této diskuse.
Jste pro zaškrtávátko "NEDOHRÁNO". ANO NE
Jste pro logický operátor NOT? ANO NE
apod.

Mohlo by to tu někde třeba dva týdny viset a pak to třeba uzavřít. Myslím, že mnohem více uživatelů zareaguje a klikne, než aby se zapojil do diskuse. Snáz tak admini dostanou zpětnou vazbu, po čem je větší poptávka. A odpadnou debaty o tom, kolik lidí by to využilo...
@Crash (17.10.2012 14:14): Myslíš statistiku ve svém profilu? Pokud tě ta trápí, tak je to jednoduché - sprav si ji sám; není přeci náš problém, že ta zaškrtávátka někdo používá "špatně", zapomíná je odškrtávat atd.

Pokud myslíš statistiku globální, tak je to ještě jednodušší - nikoho netrápí, že tahle statistika nebude na 100 % přesná, právě proto, že lidi to mohou a taky používají různě.


@Artran (17.10.2012 14:36): Však v pohodě, klidně piš dál :-). Vždycky je tu šance, že se nápad zalíbí více lidem nebo přímo nám, jen zrovna se štítky máme jiné plány a už tak nevím, kdy se k tomu dostaneme.
@MCZ (17.10.2012 13:47): S tím se nedá než souhlasit. Jde však o to, skrýt ty složitější funkce do velmi jednoduchého UI. Netvrdím, že to je snadné vymyslet. Nedá se pak také argumentovat při každém novém návrhu "použíj na to štítky", Já je používám víceméně na označování žánrů a na nic dalšího je už používat nebudu, protože bych v tom začal mít zkrátka zmatek (v současném systému). To logické "not" by tam ale podle mého být mělo (a byl jsem mimochodem vděčný, když na čsfd tohle do pokročilého hledání nedávno zakomponovali). Kolik lidí by to používalo pochopitelně nemohu odhadnout. Mluvím jen sám za sebe, což je ale, myslím, logické a legitimní. Neočekávám, že nad každým návrhem, který tu padne, se vzedme vlna nadšení :) Jako uživatel DH pouze upozorňuji na to, co tu mně, osobně, chybí.

EDIT: Jinak dodám, že to, co mi tu osobně asi nejvíc momentálně chybí, je ta podpora více platforem. A to včetně flashových (nebo jiných) her v prohlížeči (které jsou leckdy poměrně inovativní). Teď si to musím psát do profilu. Nicméně, když si vezmu, co všechno mi už teď jako uživateli DH nabízí, tak rozhodně nemohu být kritický.
Systém štítků, jak jej navrhuje Artran, už by byl podstatně odlišný třeba od toho systému štítku, který by mohl potenciálně nahradit žánrové rozřazení; umožňoval by už zcela volnou katalogizaci her dle preferencí každého uživatele.

Osobně by se mi to moc líbilo, ale chápu, když to z pohledu vývojářů databáze za tu námahu nestojí.
@Artran (17.10.2012 12:30): No, ta otázka zněla spíš filozoficky :-) Ne tak konkretně. Jako co dělá s pistatele "profesionála" a co "amatéra" po abstrakní stránce. Stylizace? Humor? Nadsázka? Osobnost? Charisma? Nebo všechno dohromady? :-)
@hellhouse99 (17.10.2012 11:50): Hranice mezi amatérem a profesionálem leží v platu.

EDIT: Parametr nedohráno bych taktéž uvítal.

EDIT 2: Pro organizaci vlastních her mohou být štítky určitě skvělé. Nicméně, pokud by se měly používat více, tak by zaprvé bylo dobré, aby tu bylo nějaké daleko uživatelsky příjemnější přiřazování štítků ke hrám (když je štítků pět, je to ok, když jich bude sto, už to moc ok nebude). Pak by se mi líbilo, aby tu byly kategorie (hierarchie) štítků (tj. aby štítek mohl mít nadřazený štítek), aby se mi štítky nemíchaly na jedné hromadě podle abecedy, ale abych si mohl vytvořit kategorie "žánr", "stav rozehrání", "téma" atd., kam bych řadil ty příslušné. Štítky by dále měly jít úplně vymazat. Také by při hledání měly být plně využitelné logické operátory and, or a not (tohle už jsem tu jednou zmiňoval). Pokud by tohle bylo splněno, tak pak ano, o štítcích by se dalo mluvit jako o skutečně silném nástroji pro organizaci. V současné době to je jen takový lehce užitečný doplněk.
@mazar1234 (17.10.2012 11:37): Náhodou, bylo by mi ctí takovýmto pisatelům sahat alespoň po kotníky :D A kde je přesně hranice mezi amatérem a profíkem? :)

Podle položeného tématu bych si rád početl od všech, myslím že na Dh je spousta dobře píšících lidí a je tu také spousta pamětníků, kteří by formou takového článku mohli ostatním leccos dát. Uvedu třeba příklad (né zrovna originální) historie RPG od počátku do dneška. U takového tématu bych se určitě nezúčastnil ale moc rád bych si početl a vzdělal se. Každý by to mohl pojmout jinak. Někdo globálně, druhý ze svého osobního pohledu. Témat se nabízí stovky.
@ViRus (17.10.2012 09:24): No mě k této úvaze hlavně přivedla statistika úspěšnosti dohrání, kterou máme všichni veřejně v profilu. Původně jsem si myslel, že se tady porovnávají hry označené jako "rozehrané" s hrama označenýma jako "dohrané". Pak jsem ale zjistil, že to neodpovídá, a pokud jsem to správně detekoval, tak se porovnává počet her označených jako dohrané s počtem hodnocených her. Nevím jestli je to někde v nápovědě napsaný, já to nenašel a zdá se mi to dost matoucí. Hru můžu nedohrát a třeba jí právě proto nechci hodnotit. Zato když tu budou tyhle tři možnosti tedy dohráno, rozhehráno a nedohráno, tak statistika úspěšnosti dohrání bude jasná. A to samozřejmě žádné štítky neřeší.

Ale jak říkám, je to drobnost. A kdyby se tu nerozjela ta debata o "postupometru" tak bych to ani nezmiňoval...