Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Jen tak mimochodem, psal jsem tam něco o tom, že hodnotím komentáře po obsahové a stylistické stránce. Tedy nejen stylizace, ale i obsah je pro mne důležitý. Jak už někdo (omlouvám se, že už si nepamatuji kdo, ale nechce se mi to tu znova pročítat) přede mnou obdobně a trefně napsal, když někdo mluví a nemá co říct, je to opravdu katastrofa. Radši krátký věcný komentář o dvou odstavcích, než tří stránkovou esej o nesmrtelnosti chrousta ;o)
MickTheMage: Komentare nepisem, takze mi neskusaj podsuvat, ze mi vadia nejake minuska ;)
Ked niekomu vadia gramaticke / stylisticke chyby, tak nech si kludne minus prskne.
Mne praveze vadia prave naopak - zbytocne pluska u komentarov, ktore sice maju uplne mizivu informacnu hodnotu, ale x ludia sa nad nimi bude rozplyvat a plusovat ich ako o zivot.

Isair: Prakticky som to uz zhrnul, ale napisem to este raz: Nevravim ze komentar musi byt umelecke dielo aby si zasluzil plus. Vravim, ze komentar by si nemal zasluzit plus len preto, ze je umelecke dielo (alebo chaby pokus)
aoshi - k tomu ti napisem len jedno - tak sa nauc pisat normalne komentare, ak ti to tolko vadi ;) Pokial viem, tak komentar nemusi byt slohova praca, a ani to tu nikto nepozaduje. Co je dolezite, mal by mat hlavu a patu - aby to nebola len kopa zvastov. Hrubka sem, hrubka tam - tiez ich nemam rad, ale obcas ich robim. Pokial nie je cely text vyslovene stylisticky domrveny, nie je to dovod na minusku.

Len tak mimochodom... Obcas mam pocit, ze tu niektori ludia trpia paranoiou :)
"o to skor ked tu vela ludi hodnoti aj komentare k hram, ktore realne nevideli a teda sa fakt neda vychadzat z toho, ze taky komentar ma nejaku informacnu hodnotu"
Ehm? Myslím, ze informacni hodnotu snad muzes ocenit, i kdyz jsi hru nehral:), pokud uzivatel rozebira v komentari tu hru, tzn. jeji grafiku, zvuky, pribeh, tak snad nemusis kvuli tomu hru hrat a hodnotis komentar, dle toho kolik informaci ses dozvedel, to ze to neni uplny blabol muzes zjistit prectenim vice komentaru, popr. popisu hry. Naopak, kdyz vidim nejaky komentar, kde je to samy blabol, neco typu "je to super hra" a nic poradneho se clovek nedozvi, tak je jasne, ze ten komentar moc prinosny neni (protoze to: "je to super hra", prave z hodnoceni zjistis). Nerikam, ze take radeji nehodnotim komentare u her, ktere znam. Ale pokud si nahodou jednou za cas prectu i nejaky komentar u nezname hry a prijde mi pekny, tzn. obsahove (neco jsem se o hre dozvedel) a da se cist , tak rad ten plus dam.

A vetsina lidi zde nepsala, ze zrovna komentar musi byt nejake umelecke dilo, ale musi to jit cist:). Navic vetsina tech nepeknych komentaru (tzn. spousta preklepu a chyb), jsou napsana rychle a rekl bych, ze tak 90% z nich stejne poradnou informacni hodnotu nema a jsou to jen plane vykriky typu: "je to sr*cka" atp.
S mojim pristupom funguje drtiva vacsina podobnych databaz a systemov :)
Hodnotenie komentarov odjakziva sluzilo k urceniu s ktorymi komentarmi sa stotoznuje najviac uzivatelov - ergo su "najhodnotnejsie".

Neviem si dvakrat dobre predstavit naco je dobre prist na databazu a vyhladat si komentar s vysokym poctom plusov len kvoli tomu, ze je "pekne napisany" (o to skor ked tu vela ludi hodnoti aj komentare k hram, ktore realne nevideli a teda sa fakt neda vychadzat z toho, ze taky komentar ma nejaku informacnu hodnotu)

Jedine na co je takyto system dobry je selektovanie "dobreho citania", ale o tom databaza byt nema ;)

edit: A ano, osobne ma celkom irituje ked najdem komentar s vysokym poctom plusov a ono to je nicnehovoriaca hromada radobyumeleckeho textu (ked autor nevedel co so sebou a cely text vystaval samoucelne "kvoli plusom")

edit 2 (nedalo mi): Nehovoriac o tom, ze samotne percentuane hodnotenie je nedostacujuce. Percentualnym hodnotenim neopises atmosferu ani ziadne podobne subjektivne faktory. Jedna z hlavnych sil komentarov je to, ze pri dobre napisanom komentari ide vycitit ake veci dotycneho zaujimaju / odpudzuju a na zaklade toho mozes zhodnotit padnost jednotlivych argumentov v texte (niekomu moze vadit, ze je hra prilis strasidelna, ale pre niekoho to moze byt plus - z komentara to poznas, ale z percentualneho hodnotenia nie)
To ti ziadna recenzia (ktore by mali byt pisane relativne objektivne), ani popis hry (ktory by mal byt pisany absolutne bez osobnych dojmov) neponukne.

edit 3: Poznas napriklad answers.yahoo.com? To je ziarivy priklad toho, ze hodnotenie obsahu komentarov (v tomto pripade odpovedi) by mal vyjadrovat postoj uzivatelov k samotnej odpovedi (komentaru) a nie k jeho forme.
Vies si predstavit o kolko by klesla informacna hodnota, keby hodnotenia jednotlivych odpovedi oznacovali "ako pekne bola odpoved napisana"? A top odpoved by bol polstranovy traktat, ktory by bol ciastocne vtipny a bol by pisany z tretej osoby (aby to bolo zaujimavejsie).
Aoshi: Databáze slouží k shromažďování dat, jejich kategorizaci, porovnávání atp. Mezi to se počítají i komentáře uživatelů, hodnocení komentářů, počet přihlášení na webu... S tvým přístupem by jsme se ještě dneska plácali se statickým webem (1.0) :D
aoshi: ja si teda predstavuju, ze vety by mely mit podmet a prisudek, nemely by tam byt hrubky, vety za sebou by mely davat nejaky smysl dohromady, dlouhy texty by mely byt smysluplne rozdeleny do odstavcu apod, nikdo nechce literarni vyplody, chceme text, co ma hlavu a patu a da se cist bez krvaceni z oci
No osobne si praveze myslim, ze plusy/minusy by sa mali davat prave za vystiznost komentara a nie za stylistiku. Predsa len - databaza ma byt v prvom rade o poskytovani informacii a nie o tom aby si niekto cital pekne napisane komentare ;)
Ked ma zaujima vystizne zhrnutie nejakej hry, tak si prejdem zopar komentarov s vysokymi plusmi a je to - o tom by podla mna mali byt komentare.
Garion: Na tom, abychom to tu zevrubně rozebrali jako kdybychom mluvili o babách. :-)
Karasman: tak vzhledem k tomu, ze kazdy hodnoti jinak a kazdy plusuje jinak, tak na cem vlastne zalezi :)
ad gramatika: Pokud někdo napíše komentář jako poloslepý dementní pastevec jaků, není se čemu divit že dostane mínus a to i kdyby tam měl napsáno tajemství vesmíru. Osobně mi ukrutně vadí i/y, narazím na jedno, druhé a už mě to nebaví číst.
Já si zase nemyslim, že je to taková blbost, protože jak je vidět, každý hodnotí jinak.
Imho je to blbost, na souhlas/nesouhlas mame prece hodnoceni, +- u komentaru by melo slouzit k urceni, zda komentar k necemu je, tedy a) je napsany v rozumny cestin, b) ma hlavu a patu a neni to jen vykrik do tmy
Pravda ten souhlas/nesouhlas by se zde vazne mohl hodit.

Takhle nekdo hodnoti pouze podle toho jak souhlasí s autorem, nez samotny komentar (cili treba jeho obsahovou/informacni stranku, k cemuz hru vetsinou hrat nemusis, pokud si prectes popis), ale to je kazdeho vec no:).
je tak fakt, na tom nezáleží, ale já pokud hru neznám nebo jsem ji nehrál, tak si přečtu komentáře (to je tak trochu recenze) a jestli se mě líbí, tak si ji zahraji a následně pak ohodnotím komentáře a srovnám to s tím mím zážitkem. Jinak komentáře nehodnotím (nehrál, jsem nehodnotím), jinak by to bylo trochu pokrytecké.

A tím myslím, že bychom to mohly ukončit, že každý hodnotí podle sebe :-)))
Jistě já chápu a také to tak vidím, ale to neznamená, ze nutne komentar u hry kterou neznas, musis hodnotit pouze podle stylizace.

Edit: A ted koukam, ze jsem si nejak spatne precetl ci vylozil rozhovor mezi tebou a Charkem:).
Proboha vy to resite jako kdyby pluska a minuska na DH rozhodily rovnovahu vesmiru.
Isair: NO TO JSEM PRÁVĚ PSAL, mě víc záleží na obsahu a informační náplni, než na stylizaci, ke které se přikloním, když jsem na váškách, ale není to pro mě alfou a omegou

viz. "NateLogan: ano to chápu, pro mě je to taky kriterium, ale podle mě by se víc mělo nahlížet na obsahovou část něž na stylizaci."
Chuck: Ale tak i u hry co neznam muzu hodnotit podle obsahu, tzn. dle obsazenych informaci v komentari atp., nemusi to byt zrovna kdovijaka slohovka:), cili ja spis ty komentare kolikrat i ctu, abych se hlavne i neco dozvedel (cili nazor + pokud je tam i neco zajimaveho o hre, je to jenom dobre), coz bych rekl, ze je i jeden z hlavnich duvodu proc zde ty komentare jsou.

Stejne jako vetsina uzivatelu z meho okoli pouziva CSFD, hlavne aby se podivala zase treba na film, ktery zrovna davaji v televizi/kine, se tam vetsina podiva na hodnoceni, precte par komentaru + popis a dle toho se pak rozhodne, zdali ma cenu mrhat na ten film casem, ci nikoliv.
Kubulus: Určitý stupeň "normalizace" a tedy i následná snadnější implementace dalších funkcí (třeba onen seznam uživatelé DH s účtem na Raptru) mají také svou váhu.
Isair: Ono je o něco logičtější ohodnotit komentář ke hře, kterou znám a můžu se tak reálně s obsahem ztotožnit nebo nikoliv, to má ViRus pravdu, ale každý máme svoje vlastní kritéria, mezi nimiž může být i takové, že hodnotím komentář podle čtivosti a zkrátka nějaké líbivosti a neberu v potaz samotnou hru, jejíž obsah vůbec neznám. Každý to holt má nějak jinak.

Ale právě proto by možná nebylo špatné zrušit hodnocení formou plusek a minusek a nahradit to např. "souhlas", "mnoho slov o hovně" apod. :-)
ViRus: "Takže, jestli to dobře chápu, tak ty hodnotíš komentář na hru, aniž by jsi věděl jestli obsah je pravda či nikoliv"

Ty hodnotis komentare pouze podle toho jestli hru znas a souhlas/nesouhlas?
Ja teda nevim, ale podle me maji komentare hlavne mit i nejakou tu informacni hodnotu a samozrejme nazor autora, mnohokrat kdyz se rozmyslim o koupi nejake hry, tak si prave prectu nekolik nazoru na tu urcitou hru + treba recenze na internetu (i kdyz ty uz posledni dobou zrovna moc prinosne nejsou) a dle toho tak zhruba uvazim, zdali mi za to ta hra stoji. Tzn. pokud je ten komentar pekne napsany, jsou tam nejak rozumne vyjadrene nazory a ma nejakou informacni hodnotu, tak samozrejme ten plus dam:).

"ale podle mě by se víc mělo nahlížet na obsahovou část něž na stylizaci."
Jako nechci ti brát tvůj způsob hodnoceni, ale chci tim rict, ze urcite se daji hodnotit i hry co neznas a nemusis se divat pouze na stylizaci.
NateLogan: "Spíš hlavně Raptr, Steam, Xfire, PSN, Xbox live a další herní služby (ideálně aby fungovali rovnou jako linky na samotné profily)." Mě to přijde jako hrozná zbytečnost. Vždyť si ty odkazy můžeš vložit do profilu, jako to udělal MickTheMage.
:-oooo chybka, já právě, že to kvůli(y) jsem nevěděl, tak jsem to googlil a najde to oba.
Jenže třeba mě by se potom zamlouvala stránka se seznamem uživatelů na té které službě, což by u custom fieldů jaksi bylo velmi neprakticky realizovatelné. Tak jako tak záleží na adminech.
Ono by nebylo od věci, kdyby to bylo řešeno formou custom fieldů, kde zadáš typ i odkaz. Ať si tam každý dá, co chce.
NateLogan: ano to chápu, pro mě je to taky kriterium, ale podle mě by se víc mělo nahlížet na obsahovou část něž na stylizaci.

PS: Nikoho tím nechci naštvat, je to můj subjektivní názor, podle kterého hodnotím:-))
ViRus: Spíš hodnotí komentář podle toho, jestli se mu dobře čte (v jeho případě musí být korektně napsán) a přitom mu nevadí odlišný názor na hru - a od toho komentáře jsou, mají poskytnou čtenáři náhled na hru z různých perspektiv.

PS: A stejně jisté nejmenované bramboře se samopalem a kloboukem neodpustím mínus za jistého nejmenovaného řidiče :P
Chark: Takže, jestli to dobře chápu, tak ty hodnotíš komentář na hru, aniž by jsi věděl jestli obsah je pravda či nikoliv, hlavně, že se ti to dobře čte? Tak to potom nechápu proč se tu píšou komentáře k hram, když tam mohu napsat co chci, ale hlavně, aby to bylo slohově a mluvnicky správně.

Karasman: "kvůly plusku" nechápu co je špatně?
Spíš hlavně Raptr, Steam, Xfire, PSN, Xbox live a další herní služby (ideálně aby fungovali rovnou jako linky na samotné profily).
Co tak přidat do profilu kolonky Facebook a Twitter? Když už je tam ICQ, Skype apod.
Naprosto souhlasím s Karasmanem. Komentáře rovněž hodnotím podle toho, jaký je po obsahové a stylistické stránce, jak se mi čte. Každý by si měl uvědomit, že ten komentář bude někdo číst a prvním čtenářem by měl být sám autor... Hodnotím tak i komentáře na hry, které třeba sám neznám a komentář se mi líbí. Nehodnotím autorův názor.
Ostatně na toto téma se tady už několikrát diskutovalo, že by bylo lepší rozdělit hodnocení komentářů na souhlas/nesouhlas, kvalita/odpad.
ViRus: Tak to třeba já zase hodnotím hodně podle toho, jak koment vypadá. Názor může mít každý jaký chce, ten kvalitu komentu zas tolik neovliňuje. Já třeba dávám plus i tam, kde se hodnocení moje a autora komentu výrazně liší, ale koment se čte dobře a pro svoje hodnocení má pádné argumenty.

Jak říkáš, každý sice není spisovatel, ale každý se může před finálním odkliknutím na chvilku zastavit a opravit hrůzy typu tvého "kvůly plusku" nebo překlepy. Chápu, že sem tam to ujede každému, ale prasárna s mračnem chyb pro mě není koment.
Problém je podle mne v tom, že nikdy pořádně nevíš, za co mínusko dostaneš (a to ti dává právo se na to zeptat). Jak jinak člověk může vědět, co udělal špatně. Navíc často jde prostě jen o rozdílnost názorů (to jsou v podstatě jediný mínuska u mě:), protože, nechci se hádat, mi je dali lidi, jejimž 95% hře jsem dal třeba 55%. A pokud tu člověk neví o zásaditostech, jako že kupříkladu jakýkoliv pozitivně laděný komentář u Baldur's Gate 2 schytá mínus od pipboye a od kmfdm (teď už ebb), může si to vysvětlit různě.

To samozřejmě je ale silně diskutabilní, jestli se to dá brát jako dobrá vůle :)
No dejme tomu, že stylisticky. Problém je v tom, že málo kdo je tady redaktor(spisovatel) a komentář k hře není recenze, ale jen svůj vlastní subjektivní názor a když mě dá někdo mínus tak hlavně předpokládám, že nesouhlasí s tím co je tam napsané a né jak je to napsané slohově (nemluvím o komentáři nic neříkající a max jedna věta)
Falagar: Ano, mluvil jsem o té variantě, kde hraje roli pomstychtivost. Ta se tu ale naštěstí vyskytuje velmi zřídka, ale občas tu přece jen zafungovala a byli jsme toho i svědky, přestože to ten dotyčný nepřiznal, ovšem každému to bylo jasné, že jeho myšlenkové pochody se odehrávaly ve stylu "no počkejte, vy prevíti, když vy mi můžete dát tolik minusek, nasekávám vám je taky". V každém z nás určitým způsobem taková pomsta třímá, to si přiznejme, jenže naštěstí každý nejedná hned spontánně, aby tu pomstu po udělení minuska okamžitě odvetným způsobem zrealizoval.
Pokud to někdo udělí z důvodu nesouhlasu či kritiky (a myslím, že snad nebudu naivním optimistou, když budu tvrdit, že se tady tak děje nejčastěji), pak je samozřejmě vše v naprostém pořádku, jelikož od toho se ty komentáře hodnotí.

ViRus: Pokud jde o předělání komentáře z hlediska stylistického, pak jo, ale myslím, že Falagar neměl na mysli variantu, že bys ten komentář měl předělat tak, že změníš názor, ten Ti jednoznačně nemá právo nikdo brát.
Falagar: přesně tak, Pivo má pravdu, proč bych měl měnit názor a tupě předělávat můj názor na hru, proto abych měl za to plusko a abych se zavděčil tomu kdo mě dá mínusko?. Nechápu, to je jak z placenými recenzemi v časopisech, aby tá či oná hra dostala vysoké hodnocení. Já názor měnit na hru nebudu, kvůly plusku.
Falagar: Jenže když někdo udělí minus za odlišný názor, tak z toho jenom vyplývá, že se nikdy nemůžeš zavděčit všem a vždyc můžeš od určitých lidí dostat minus i za kvalitní názor.
Kolikrát jsem dostal minus jen za přísnější hodnocení. Hru můžu třeba vychvalovat, ale na konci napíšu jednu větu, že je sice kvalitní, ale nepřináší nic nového a jedná se pouze o odreagovací vybíjecí střílečku a stejně mi hafo lidí dá minus, protože se obsah komentáře nerovna výslednému hodnocení. 70ka je hodně nízké hodnocení (ironie).
Chuck: To ale musíš vycházet z předpokladu, že udělení mínuska je projevem zlé vůle. Tento předpoklad je podle mne mylný. Mínusko je pro mne projevením názoru (třeba odlišného), upozorněním danému člověku, že tudy cesta nevede, ať to zkusí znovu a líp. Mínus je v tomto případě spíše projevem dobré vůle - ukazuji autorovi komentáře, nad čím se má zamyslet a co udělat líp. Dělám to z dobré, ne ze zlé vůle. A to myslím na rovinu a bez nějaké ironie!
Kubulus: Zřejmě v každém z nás vzniká touha odplatit určité zlo, které v tomto případě ztělesňuje udělené minusko z důvodů, jaký uvádíš Ty. Je to i určitá přirozenost uvnitř člověka a je jen otázkou sebeovládání, jestli tu odplatu ten člověk udělá nebo ne.
Asi jsem divný, ale na mínus z pomsty nevidím zas tak nic uplně špatného. Ačkoliv to sám nedělám, tak to chápu z jednoho prostého důvodu - viděl jsem spoustu komentářů, které mi prostě nesedly. OK, někdo by dal mínus, já nedám. Nemám to prostě zapotřebí. Když mi ale pak zrovna tenhle človíček dá mínus, tak je tohle jen jednání v afektu. Já tohle sice nikdy nedělal, ale jen řikám, že mi to tak hrozné a ostudné nepřijde. Uživatel si pak samozřejmě řekne, že je to z pomsty (a ono i je), a přitom to může být i trochu jinak.

Samozřejmě ale nepopírám, že většina to bude brát jen jako odplatu a ty komentáře fakt číst nebude. Ale z jednoho úhlu pohledu to jednoduše není tak uplně jednoznačné.
Mínuska z pomsty dám, když mi někdo něco vytýká a sám dělá stejné chyby :-)
Prostě sám píše nějaké hovadiny a ostatní kritizuje.
teda priznam se ze jsou tu lidi u kterych jsem precet vic komentaru, nez bych precet normalne, a to jen pro pripad, ze by mezi nima mohl byt nejaky paskvil hodny minusu :)
Isair: Záporně, pokud jsou tam chyby v textu, komentář je krátký, nebo pokud nesouhlasím s tím co o té hře uživatel píše. Kladně, pokud je to ke hře co jsem hrál, nejlépe jakákoli stará hra, a názor na ni se shoduje s mým. Posledním kritériem pak je, aby byl komentář zajímavě napsán, ne vždy to ale rozhoduje.