Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

No, HUD se pouziva zejmena u FPS a podobnych, ale da se to globalizovat tak, ze to je to, co vidis pri samotnem hrani (u FPS treba zdravi/munice, u RPG treba obliceje postavicek a nejaka tlactika atd), interface je obecne cast, pres kterou komunikuje hrac s hrou (takze tam prakticky spada i HUD a pocitaji se do toho i vselijaka menu a tak), GUI = graphical user interface, tzn prakticky jakykoliv interface, ktery dnes ve hrach mas (uz snad zadna hra neni pouze textova). Engine je, kdyz to zjednodusim, graficke vykreslovatko, ktere se stara o to, co vidis, takze to funguje nejak tak, ze treba designer rekne "a tady mi vykresli krychli" a preda to enginu a ten ji vymodeluje, podiva se do nastaveni, jaky vsechny "bloomy" mas nastaveny a vsechno na to aplikuje a timhle stylem "vymodeluje" samotnou scenu, kterou ty vidis ve hre (predpokladam tedy, ze jsi myslel graficky engine, kdyz uz ses ptal na ty interfacy, vice zde http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine ).
Potřeboval bych nějak blíže vysvětlit pojmy jako jsou HUD, interface, GUI a engine. Vím, co co znamená, jen by mě zajímaly rozdíly, zejména co se her týče. Vlastě jenom co se her týče.
Mám dát vývojáře této hry dohromady jako Cyril Höschl & Patrik Höschl a nebo mám oba vývojáře dát zvášť, tzn. jednoho vývojáře uvést jako sekundárního.
Pokud se dá stáhnout samostatný spustitelný soubor a není k tomu třeba prohlížeč, tak ano.
Můžu je tedy začít přidávat? Očekával jsem nějakou odezvu, abych nedělal zbytečnou práci.
Chtěl jsem se zeptat, jak je to se schvalováním flash her, konkrétně těch, které se zůčastnili soutěže Becherovka Game, protože se dají stáhnout a nehrají se přímo v prohlížeči.
Jak je to s přidáváním kompilací několika her, přesněji myslím epizod? Jedná se mi například o Sam a Max Season 1 (všechny epizody v jedné hře), nebo spíš o hry především od Telltale kdy po několika epizodách vyšla kompletní série.
To mi příjde ještě horší, protože tam je jenom Jimmy, u toho co jsem našel já je alespoň nápis Joe adventures. Třeba se něco objeví ale hledal jsem to 5,10 minut a nikde jsem nic nenašel, tak doufám že to tam může (alespoň dokud se neobjeví něco lepšího) zůstat.

Tak je to tam, pokud myslíš že bych to měl změnit tak mi to vrať ale nic lepšího asi zatím není....

P.S: popkecova přidaná hra číslo 200
Protoze jsem to zeditoval.:0) JA2 je tahovka rizla RPG, realtime pohyb a rozhovory je prave to RPG, ne realtime strategie, protoze pri tom nedelas zadny strategicky rozhodnuti/nebojujes.
JA2 je víc tahová, než real-time a za tím si stojím. Proč vůbec není real-time jako sekundární žánr (jednou se to přidá, podruhé zase odstraní...)?
Jestli jste si trochu nenabehli tim dalsim delenim zanru (3d adventura, textova adventura, VIZUALNI ROMAN(!!!?)) a trochu me prekvapuje (ale pozitivne), ze se podobne nedelily i RPG na dungeon crawlery atd. Mam totiz pocit, ze v tech zanrech nemaji uplne jasno ani nekteri VIP, viz. "Jagged Alliance 2 je typicka realtime strategie". Jsou to samozdrejme malichernosti, ale kdyz uz se to tady uz takto deli...

Samozdrejme to zdrzuje.

Na druhou stranu je urcite lepsi soucasna situace, kdy se do databaze pousti jen dobre udelane profily a nezapleveluje se to tu.
odstranění čekací doby spočívá v pracovitosti/lenosti/vytíženosti (atd.) odpovědných lidí, ale to je kapitolka sama pro sebe:)
Proboha, smyslem neni eliminovat nutnost ty popisky opravovat, smyslem je odstranit cekaci dobu na schvaleni. (A popisky opravovat az po pridani. Ale jsem rad ze chapes jak to myslim.)
já chápu, jak to myslíš. ale z praxe tě můžu ubezpečit, že myšlenka "uzivatel, ktery ma mrte bodu, je na dbh dost fixovany na to, aby pridaval veci s v rozmyslem" by v reálu nefungovala, jakkoli hezky zní.

(plno lidí tu má přes 2k bodů a málokomu jsem na nějaký návrh při schvalování nesáhl - i když šlo jen třeba o přehlédnutí interpunkce. tím si nechci honit triko jakej jsem borec - taky klidně ve svým popisku něco přehlídnu a další nezávislý schvalovák si toho spíš všimne = bez kontroly to nejde. nehledě na to, že někteří bodově movití jsou u schvalujících svýma hrubkama už známí:)
Eee.. a co jako ze to takhle uz dva roky funguje? Treba taky ocekavam ze veci budou mit nejaky vyvoj?

Jinak ani netvrdim ze pocet bodu je zarukou cehokoli, natoz pak stylistických a pravopisných schopností uživatele, ale ocekavam ze uzivatel, ktery ma mrte bodu, je na dbh dost fixovany na to, aby pridaval veci s v rozmyslem (pripadne blokovani piva je otazka par radku kodu; nebo se to misto bodu muze odvijet od mnozstvi uz schvalenych her - detaily) a smyslem toho navrhu je v prvni rade odbourani "cekani na admina" pri schvalovani cehokoliv.

Ani nechci rikat ze by to v praxi mohlo byt az takhle jednoduche, ale system "veci se stanou az pujde papalas kolem a bude se mu chtit" mi jako dlouhodobe reseni prijde dost wtf a v podstate jsem ho v takove podobe v jake tu dneska existuje vzdycky povazoval za provizorni reseni, ktere bude postupne nahrazeno nejakou formou samoregulace komunitou. (A porad v to doufam.)
pipboy: trochu se divím, že po dvou letech provozu DH se pozastavuješ nad základním způsobem, jakým funguje a přesvědčením jejích provozovatelů (rozdíl oproti uvedené CDH je snad dost kontrastní).

jinak k myšlence "kdo má dost bodů, má být VIP a přidávat si co chce a jak chce" - to je slušná hloupost. počet bodů není vůbec zárukou stylistických a pravopisných schopností uživatele a míra chyb i kvalita obsahu by šla nutně od deseti k pěti.
Hele - pokud si nekdo da tu praci a rucne zada pozadavek na pridani hry, tak si myslim ze to na zarazeni do db samo o sobe bohate staci. Ze cdh skriptem vytezila mobygames a je tudiz plna her o kterych tu nikdo nikdy neslysel je snad jejich problem.

Motivace bodama sama o sobe neni blba vec, ale o uzitecnosti ecivmentu za x pridanych her ohodnocenych plnym poctem bodu mi rijde spis kontraproduktivni, bo odrazuje lidi od pridavani her o kterejch moc nevedi co napsat, nebo se jim jednoduse psat nic nechce (ne vsichni mame grafomansky sklony), ale chteji na ni ukazat / ji ohodnotit, nebo jednoduse nechteji pulku tech veci psat dvakrat, bo by pak taky radi napsali komentar a popisek hry vetsinou je takovym komentarem bez nazoru.
Vubec nevidim problem v tom akceptovat hry bez popisku treba za 2 body a vedle toho davat 3 body za doplneni popisku + ecivment prave za doplnovani tehle veci tam, kde nejsou.

(Teda kdyz uz jsme u toho tak osobne bych si roli VIP/adminu v tehle vecech predstavoval jako pojatou vic zpetne, tj. kdokoliv kdo ma dostatecny pocet bodu pridava co chce a admini jen reviduji nove prirustky ohledne duplicit atp.)
pipboy: Tenhle způsob je fajn, ale databází her (a vůbec obecně) s velkým počtem záznamů, které ale obsahují jenom název, je spousta. A věř mi, že nikdo tyhle informace v 90 % případů nedoplní. Potom není nic horšího, než když člověk hledá nějaké info, zprvu se raduje, že google něco našel, pak ale vystřízliví při nalezení prázdné stránky (při schvalování málo známých her je to zcela běžná věc).

Ad body: Přidávat data do databáze jen pro dobrý pocit ti skoro nikdo dělat nebude. Přidávat data do databáze pro nevyužitelné body, achievementy a žebříčky taky vlastně praktikuje mizivé procento lidí, ale aspoň něco.
Ad shcvalovani a lpeni na kvalite, imho je sice hezke ze nekvalitni navrhy se zamitaji, ale je to tak nejak v rozporu s mym chapanim pojmu databaze: V databazi her by melo tak nejak byt co nejvic her a informaci o nich, ktere jsou k dispozici - pokud ma hra ke schvaleni blby popis, prijde mi jako picovina cele schvaleni zamitnout namisto zarazeni do databeze treba i bez popisu (potazmo i jinych podruznych veci) - vsak to tam muze vzdycky nejaky hujer doplnit. Prece to nebudu vracet jen proto, ze nejaky magor by si na tom mozna mohl chtit vyhonit achievment za 5 bodu? Aspon teda z myho pohledu by pridavani her jako takove (a vubec plneni informacema) melo mit vyssi prioritu nez honeni se za blbejma bodama s obrazkama, coz teda pozorovani nenasvedcujou, ze by tomu tak bylo.
Každopádně, mě se tady hned od začátku zalíbilo, uživatelé jsou ve většině případů "na ůrovni" :D;-) ..a nechci, ať tato stránka skončí v internetovém smetišti..i kdyby nás tu mělo být aktivních třeba jen 30..
To Garion: No tak jestli je to o tom, jak jsou hry známé/populární/zajímavé, tak schválení mého "Rockford: The Arcade Game" bude úspěšně dokončeno asi tak v roce 2015 :D Ach jo...

To Popkec: Škoda..nic jiného se k tomu říct nedá..
Andre Kiwi: Nikdo o tom neví :) (reklama žádná /asi na to nejsou peníze/, warez scéna to taky moc nepodporuje /myslím si že o tom ani neví/ a tak jediný hromadný registrace byly když byla zmínka na tiscali (a později na hrej, to taky přišlo pár lidí)
Andre Kiwi: Mym navrhum trva schvaleni obvykle do nekolika hodin :) Ono jde taky o kvalitu navrhu a o to, jak je uzivatel znamy (admin si spis klikne na navrh nekoho, komu uz jich schvalil 10 a vsechny byly skvele, nez na nekoho noveho). A take zalezi na tom, jak jsou hry zname/popularni/zajimave.
Andre Kiwi: Co se týče té fan základny to je fakt, ale málo z nich se aktivně zapojují, spíš je to o registrace, první přihlášení a pak dlouho nic.
Kurec, jak dlouho se tady tak ty hry schalují? Měsíc? Dva?
(Nejsem zde nějak moc dlouho, ale nemohl jsem si nevšimnout, že zdejší adminové na to tady, lidově řečeno, serou. Nebo na to nemají čas..nebo je to prostě nebaví, já nevím..)
Celkově je tady ta "uživatelská síť" nějaká skromná..v ČR se najdou tisíce nadšených hráčů pc her, a tato stránka je přesně to, co by jim "mělo chybět ke štěsí"..nevím, v čem je problém, i já jsem se o www.databaze-her.cz dozvěděl až více než po dvou letech od jejího vzniku..zajímavé. Možná zlepšit propagaci..

Toto je můj názor, na nikoho tím neútočím.
Pěkný zbytek dne!
Andre Kiwi: Jo to je problém, jelikož jich zde chodí cca 100-200, to stejné se děje i u udělování +/- ke komentářům.
No připadá mi to divné, že z cca 2500 uživatelů se tady nemůže sejít ani blbých 20..natož pak více.
Tyhle dva achievementy se v tuto chvili daji ziskat pouze po domluve s ostatnimi uzivateli. Tudiz doporucuju sledovat dalsi diskuze, mam takovy pocit, ze nekdo se o to brzo zase pokusi.
Myslíte, že tu ještě někdy bude 29 uživatelů online? Rád bych získal tento "achievment"..ale zatím se mi jaksi nedaří :D
Nějaký způsob jak zálohovat rychle zdejší komentáře? Nejlépe do txt a v základním kódu (i s formátováním).
a hele, toho jsem si doted nevsimnul :) no snad si na to priste vzpomenu, zrovna po ruce to neni.
A jo, vypadá to užitečně. Aspoň tu pak člověk nelozí tam, kde nemá co dělat... =P *píská si*