Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Eru (07.01.2024 19:21): Tím pohledem třetí osoby nemyslíš spíš izometrii? Third person RPG naopak bývají snad všechny docela akční, kdy už na tom prstokladu záleží - a když pominu tuhle kategorii (což zahrnuje i Witcher 3 a podobné), tak k tvému žebříčku určitě palec nahoru.

Teda... kde máš příběh a dobře napsané postavy? To jsou taky první místa.
@Charllize (07.01.2024 12:25): Až mně překvapuje kolik lidí to dokáže takhle sepsat :)

Přiznávám teda, že mám úplně jiné priority u jRPG, západních RPG, izo RPG a třeba "pseudo" RPG typu Mass Effect.

Možná proto nemám moc rád, když se vývojáři pokouší dělat něco, co jim očividně není moc vlastní. Podle toho to taky většinou vypadá.
@Charllize (07.01.2024 12:25)

1 - grafika aspoň na úrovni Might and Magic VI: The Mandate of Heaven 
2 - bojový systém v němž záleží zejména na tom jak jsem si postavy vypiloval a jen minimálně na obratnosti mých skutečných prstíčků
3 - pohled z první nebo třetí osoby
4 - svět, který je radost prozkoumávat
5 - atmosféra
6 - znovuhratelnost
7 - možnost hru kdykoliv uložit
8 - voice acting
9 - absence level scalingu
10 - většina hry se odehrává ve venkovních lokacích
11 - absence respawnu nepřátel
12 - různorodé dungeony
jsem nad tím chvíli přemýšlel a v podstatě u každého bodu, co jste napsali, jsem si říkal, že je to pro mě taky důležité.
A holt asi je u mě každý bod důležitý u každé hry jinak. Když je nějaká hra nastavena víc na příběh, mám větší nároky na příběh, když je víc o boji, je důležitější ten boj atd. Rád se přizpůsobuji hře, než že bych měl nějaký jasný a priori názor, se kterým bych k té hře šel.

takže mám na RPG nároky asi úplně stejné, jako na jakoukoliv jinou hru.
asi jsou pro mě obecně důležité ty umělecké složky: 1. hudba, 2 hlavní příběh, 3. kvalita textů, 4. celková myšlenka, 5. vizuální styl. Ale to jsou body, které cítím, že mám asi víc, než ostatní. Jinak samozřejmě taky chci, aby byly zábavné questy, sympatické postavy a motivující progrese.
Taky je pro mě asi víc důležité, než pro jiné, co si z toho můžu celkově odnést i tak nějak mimo hru, což se pojí i s předchozími body.
Jsem asi víc odpouštějící co se týče soubojových mechanik a ovládání. Ale těžko říct :-)
@Charllize (07.01.2024 12:25): Pfff, 12 bodů dohromady nedám, 10 maximum.

1) setting/rámec/atmosféra, nebo jak to nazvat, prostě co to vlastně je (sem spadá i lore), když mě něčím nezaujme nebo vyloženě nasere setting, nedotknu se té hry ani pětimetrovou tyčí na dráždění opic
2) možnosti explorace onoho settingu, čím více a rozmanitější, tím lépe
3) vizuál; nemusí to být AAA nextgen, ale musí mě oslovit styl
4) způsob předkládání settingu hráči; hra je audiovizuální dílo, takže je milé, když to dělá i jinak než tunou textů, třeba desing prostředí je takový hezký prostředek
5) kamera; dávám v posledních letech dost přednost 3rd/1st person před izometrickým
6) herní náplň, ocením vyváženou kombinaci bojových (pokud možno real-time, tahy jsou otrava), sexuálních (to se moc nestává, no) a dialogových encounterů, naopak až na výjimky velmi neoceňuju puzzly, crafting a budování
7) postavy a dialogy; ať jsou aspoň něčím zajímavé a nejsou pokud možno trapné, když jsou postavy navíc sexy a dají se povalit na krovky, samozřejmě body navíc
8) ovládání, nebudu se s ničím rvát a odezva má být okamžitá
9) hudba, zvuky a voice acting, mám paměť na hlasy, takže by ideálně jeden hlas neměl mluvit 30 postav (zdravíme Skyrim, i když to přeháním, tam to bylo tak 15)
10) main story a ostatní linky, ať se to dá aspoň zajímavě interpretovat, když už nic jiného (když nad tím tak uvažuju, na tohle vlastně nemám moc vysoké nároky, to budou ty roky strávené hraním MMO)
1. Explorace (zajímavej svět, dobře nadesignovanej) = kvalita scénáře, příběhu, dialogů, design questů, writing obecně - tyhle dva aspekty jsou prostě stejně důležitý
2. Atmosféra a hudba
3. Nelinearita questů a příběhu
4. Systém charakter progrese
5. Soubojový mechaniky

Plus by za mě kvalitní RPG mělo mít jen kvalitní obsah, tzn. pokud je něco ve hře jen pro utrácení času bez přidaný hodnoty, nemělo by to tam být.
@Charllize (07.01.2024 12:25): Nejspíš to mám stejně. Ještě bych do první pětky přidal prozkoumávání - ideálně skrytá místa na mapě a skryté silné předměty (klasický Gothic) :)

I když je zajímavé, že mě moc nebaví TES hry od Oblivionu (který už jsem nedohrál).

Vlastně to asi chápu - chybí mi tu motivace, u Oblivionu to bylo získat různé speciální zbraně a brnění a sestavit co nejhezčí a nejlepší set - to tam až tak nevyšlo. A v dalších hrách už jsem nic takového neměl - naposledy F4.

A s tím se pojí extrémně slabý bod 3.

Naopak Dragon‘s Dogma je myslím přesně podle téhle osnovy :)
@Charllize (07.01.2024 12:25): Za mě takto (plus v závorce zástupci žánru, kteří to za mě dělají dobře),

1. Atmosféra (lore, svět, detaily...) (Fallout 2 a Albion)
2. Kvalita nebo originalita textů (Vampire: The Masquerade - Bloodlines)
3. Exploring a objevování světa (Ultima VII: The Black Gate a Gothic a Elden Ring)
4. Hlavní příběh (Planescape: Torment)
5. Hratelnost (Baldur's Gate II: Shadows of Amn a Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep
6. Hudba (Disco Elysium)
7. Vizualní a estitická kvalita (The Witcher 3: Wild Hunt)
8. Mechanika souboj (Chrono Trigger) 
9. Vylepšování postavy, nové předměty (Diablo II)
10. Vedlejší úkoly (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
11. Postavy (Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura)
12. Délka (záleži dle kvalit daného RPG - ideálně ale asi jako Final Fantasy VII 30-40h)
@Charllize (07.01.2024 12:25)

1. postavy
2. příběh hlavní linky
3. svět, exploring, interaktivita
4. zábavný souboják
5. zábavné vedlejší questy (idealně s příběhem, ne MMO styl dones 5 toho a toho)
6. délka (30h ideal, max 50, pak už často ztrácím pozornost a hraju hru měsíce či roky)

Na zbytku mi moc nesejde. Mám rád když mi hra nabídne možnosti řešení questů, ale proti lineárnímu pojetí nic nemám. Grafiku neřeším, ač mám rád detaily (hlavně v interiérech), což nemusí souviset s kvalitou grafiky jako takové. Grind nemusím, ale je fajn když je volitelný. Bohatý lore potěší, ale mám raději komornější věci zaměřené na postavy než na svět.
@Charllize (07.01.2024 12:25)
1. příběh, hloubka lore a celkově kvalita writingu
2. design questů
3. celková imerze
4. délka přiměřená kvalitě obsahu (hlavně žádný grind) a úrovni propracovanosti herních mechanik
Co je pro vás v rpg nejdůležitější. 12 bodů. U mně takhle :)

1. motivující systém hry
2. délka, čím delší tím líp
3. zábavnost a mechanika soubojů
4. postavy
5. svět a jeho podmínky (lore, zasazeni )
6. úkoly co baví
7. grind
8. hlavní príběh
9. grafika
10. kvalita textů
11. ovládání
12. délka, čím kratší tím líp
Suikoden IV, Sailing Era, Lost Sphear, Alliance Alive, Final Fantasy IX, Xenoblade Chronicles 3. Potom myslím mají ovladatelné lodě některé staré FF 1-6. Pak trochu za roh od jrpg najdeš lodě v Zeldě, Wind Waker třeba a za dva rohy od jrpg AC Odyssey :)
Btw, už ses na to ptal ne? Nebo mi hrabe? :)



@Paul (05.01.2024 10:55): zrejme si minul další nudný sidequest :)
@Paul (05.01.2024 10:55): Byl tam motorovej clun, kterej se dal ovladat na 100% a pak se myslim dala ovladat i ta gondola v pseudo Benatkach.
Hrala jsem az tu komplet Royal verzi na PC, jak pise M.a.t.t.
V FF15 je vlastní ovladatelná loď? Si nějak nepamatuju. Nebo je myšlená ta lodička v benátkách? To se snad an nedalo ovládat, nebo jo?

Ale auto co se dá předělat na letadýlko tam je, no.
Odborníci na jRPG, potřeboval bych nějaké (ideálně seznam, ať si vyberu), kde je možné ovládat svou vlastní loď. Něco ve stylu Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age , ale ne třeba Tales of Berseria , kde to je jen loading. Nikde se toho nemůžu pořádně dobádat, které jRPG obsahuje vyloženě exploring na lodi, ale všude se v diskuzích dušuje, že jich je hodně :D
[neexistující příspěvek]: Avowed bych i věřil, Obsidian ty hry docela sypou, ti imo konec roku stihnou. Navíc byly rumory že to mělo vyjít už letos, tak je dost možné, že tam odklad už proběhl.

@Jab (23.12.2023 22:48): Tam o vydání taky docela pochybuju, MS toho mají na příští rok už docela dost, pokud zas všechno neodloží. Vydat ještě tohle, tak mají fakt nabitý rok, což by teda Xbox dost potřeboval. Tak snad.

@Charllize (23.12.2023 22:46): Minimálně Granblue, Sand Land a Metaphor budou imo fakt dobré nové značky, neb to vypadá, že mají i pořádný budget. Na ty jsem zvědavý nejvíc

A Unicorn Overlord samozřejmě ještě, malem bych zapomněl. :)
@Fritol (23.12.2023 22:10): Nejvíc mne zajímá samozřejmě Dragons Dogma 2. Potom SaGa Emerald Beyond a Suikoden 1+2. Potom už to je takové všelijaké a z některých sérii jsem už unavený, FF Rebirth asi hrát budu ale nijak zvlášť se na to netěším. Dalsi Legend of Heroes fajn, ale tam mi už ujíždí silně vlak a je to trochu furt dokola a uktuálne mám pořad rozehranou Cold Steel 4. Pak tam vidím pár fake retro jrpg což mi už taky trochu leze krkem, Chained Echoes, Sea of Stars a tak dále. Dobře ze vznikají ale ono se nakonec ukáže ze to jen retro vypadá ale mechanicky jsou to QoL moderní hry. Novou main sérii Neptunii tam nevidím, tu bych si dal. A pak je tam plno věci jakoby sázka do loterie ze nikdo neví jaký to bude :)
@Charllize (29.11.2023 13:22): Prva DD bola na PS3 po rokoch hra, ktora ma zacala nechutne bavit. Sakra, vsak som potom kupoval aj Dark Arisen a samozrejme PC verziu som nemohol vynechat. Ak sa im zase podari taky pekny koktail, tak snad ma to zase donuti dohravat hry :) Jasne, chapem, ze to niekomu nemuselo sadnut, ale za mna - Dragons Dogma vo svojej dobe strcila do vrecka vsetky Dragon Age hry. Kym tie nevedeli cim chcu byt, tu to bolo hned krasne jasne. No sam som zvedavy na dvojku. Velmi.