Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Fingon (19.04.2020 17:02): Já začínal s MM3 (ten jsem také jediný dohrál 2x), důvodem bylo jednak to, že jsem hru měl na počíátači a druhak, že jsem o ní snil poté, co jsem o ní četl v knížce Za tajemstvím počítačových her. Určitě jsem před šestkou ještě nějakou dobu hrál MM4. Ale to už je víc jak 25 let..
Ja mam dohrane 6,7,8,9,10. Nektere opakovane. Mrzi me ze jsem se k tomu dostal az kdyz vysla sestka (myslim ze jsem ji prvne hral taky z levelu), protoze predchozi dily u me ztroskotavaji na zastarale grafice (tim nemyslim jak to je udelane umelecky ale technicky) a zrejme se uz nedonutim to nekdy dohrat. Pritom by mi zrejme stacilo vyssi rozliseni.
Zajímalo by mě, jestli tu někdo začínal Might&Magic jiným dílem, než šestkou/sedmičkou z Levelu... Mě to tehdy tak odrovnalo, že jsem vážně uvažoval nad sehnáním předchozích dílů... Kdesi v jakési sbírce shovelware na jednom cd s tlustým manuálem (ke všem hrám dohromady, s rastrem na kreslení map) jsem koupil dvojku (ani se mi to nepodařilo spustit, tehdy dost možná ještě nebyl dosbox a i když windows tehdy ještě dos podporovaly, nepochodil jsem). Pak jsem kdesi stáhl trojku, ale snad jen francouzsky, navíc grafika mi tehdy přišla infantilní, ehm... Pak přišlo Score 120, kam napraskali prvních pět dílů, ale pro změnu v němčině... No a když to vyšlo na gogu, koupil jsem si celý pack 1-6, ale jen znovu kvůli sestce. Tahle loď už pro mně bohužel odplula... Šestku jsem rozehrál mockrát, dohrál jednou. Sedmičku jsem taky rozehrál mockrát, ale dohrál jednou (možná dvakrát - problém pro mně vždycky byly eofolske tunely do Nighonu a procházení Lihne), osmičku jsem dohral jednou (předchozí pokus ztroskotal na pokladu z obelisku, který byl dostupný pouze jeden den v roce. Potřeboval jsem už jen dojít do čtyř ele lokací a bylo by hotovo, ale přepsal jsem si save a předchozí byly moc daleko ). Devitku jsem zhnusene smazal po pěti minutách a desítku odložil na neurčito. Občas poslouchám soundtrack k 6 a 7, spolu s Morrowindem. Ten jsem taky rozehrál víckrát a dohrál jen jednou. Víckrát jsem dohrál jen starší rpg od Bioware + první dva Fallouty.

Ale i když jsem s RPG / dungeony víceméně seknul ve prospěch příběhovych her, pořád mám we wishlistu 35 RPG(bez addonu, minimálně těmi hlavními k nwn se chci prokousat)... odkaz
@Richmond (19.04.2020 08:01): Vím, já jsem jedničku a dvojku pár hodin hrál. Logické hádanky mám taky rád. Ale v sérii jsou pořádně jenom v pětce. Něco málo je i v pozdějších dílech, kdy se musí to různě přestavovat mostky nad lávou, nebo odčerpávat voda z Minotaří pevnosti. Ve trojce jsou rébusy na které logikou nepřijdeš. Je nutné někde získat slovo a to jednoduše napsat. A vždycky mi vždycky přišlo na hlavu, že někde ve městě je na zdi náhodně napsaná nápověda k zavřeným dveřím v dungeonu na jiném ostrově. Proč by to někdo dělal? Ať je někde knihovna kde by se to dalo vyčíst. A nebo ať to říká nějaký věštec.
@Jab (19.04.2020 10:16): ta šestka mi prostě taky i přes to všechno, co jí lze přiznat, nějak moc nesedla a z té novodobé trilogie ji prostě řadím až na třetí místo. Ale vše se může ještě změnit :)
@Richmond (19.04.2020 10:38): @Ringo (19.04.2020 10:44): jeden z důvodů mého rozhodnutí je také právě to získání představy, jak to vše začalo a jak se série vyvíjela. Uvidím, jak mi to vlastně vůbec půjde a kdybych byl dlouhodobě úplně v háji, tak ten návod asi vytáhnu, nicméně chci vše dohrát do konce nejlépe bez..

Dokončím aktuálně rozehrané hry, napíšu pár komentářů a vrhnu se na to, postupně zde pak budu informovat o svých "zážitcích".
@Richmond (19.04.2020 10:38): No já být jím, tak tu jedničku určitě dohraji, protože tam je krásné to objevování, že ta stařičká hra má prakticky vše, co měla šestka, jen v krokovacím režimu a vynikajícími tahovými souboji, probíhajících však na textové bázi, přes to mi přijdou lepší než u šestky :-) Kdyby měla MM1 grafiku Wporld of Xeen, tak by to mohl být klidně nejlepší díl. Co se týče toho dohrání - i kdyby to měl dohrát podle návodu, nebo minimálně podle už hotových map, bylo by škoda to nedorazit do konce.

S dohráním dvojky mu radit nebudu, protože sám ji nejsem schopen dohrát, ale určitě to chci někdy dokončit :-) To prostě nejde nechat nedohrané :-)
@oldgamer89 (19.04.2020 10:08): Ta jednička a dvojka je opravdu neskutečný hardcore, dej si to jen na ziskání představy, jak série začínala, že to bylo o světelný roky obtížnější než díly 3-5 (a pochopitelně už tuplem než 6-9). A jak se soubojový systém vlastně 2x změnil v sérii (komplexnější tahové souboje v dílech 1 a 2, mocně zjednodušené souboje v 3-5 a pak ten známý systém v 6-9). A získáš i představu, jak se lišila hratelnost. Ale fakt být Tebou, bych nešel na krev a ty díly 1 a 2 pak skipnul. Jsou to óbr monstr hry a pokud to nebudeš hrát s návodem, tak v tom utopíš měsíce. A s návodem to zase není ono.

A ještě něco. V jedničce navštívíš Sorpigal, pak budeš mít zvláštní pocit, když v šestce začneš dobrodružství v New Sorpigal :)
@oldgamer89 (19.04.2020 10:08): Taky mám sedmičku z té trojice nejraději. Šestka už má tu vynikající hratelnost, ale příběhově je slabší a podobně i uvěřitelností světa, kdy se proti království obrátily 3/4 poddaných. Hledat někoho ve Free Haven je za trest a ty závěrečné dungeony jsou tak ujeté (megalomanské a nudné), že je už prostě nehraji. Ale ten základ v té hratelnosti je bezvadný. Tohle je obecně přednost dungeonů (v mých očích asi jediná, kterou jsem ochoten jim přiznat). Když se to povede, tak mají skvělou hratelnost. :) Ale ten celkový svět je pro mě vždy povětšinou chudý. Absentují v něm propracované charaktery, kulturní rozdíly, politické rozbroje, vypiplané války a další věci, které jsou pro mě naprosto podstatné pro uvěřitelnost celého vytvořeného světa.

Jinak u té trojky, čtyřky a pětky jsem na tebe zvědavý. Hlavně mě zajímá, jak ti padne ten souboják/soubojáky. ;)
@oldgamer89 (19.04.2020 10:08): Mapovat je třeba jen v jedničce, možná na to zvol mapovací aplikaci, ať nemusíš gumovat.
Tu několik let rozehranou MM2 sice mapuji taky, ale asi si zbytečně přidělávám práci, on tam jednoduchý automaping je a stačilo by si jen někde psát poznámky u důležitých políček.

Od MM3 už nemusíš mapovat, navíc je tu quest log, takže ani není potřeba vše zaznamenávat někam bokem.
@Jab (19.04.2020 09:43): díky za info

@Ringo (19.04.2020 10:00): tu sedmičku jsem projel už 3x komplet a asi 15x jsem toho nechal v poslední čtvrtině hry, ale i tak je pro mě pořád v herní topce. Ty nejstarší díly mi budou podle mě trvat hodně dlouho, jelikož moc zkušeností se starými dungeony nemám, s tužkou a papírem skoro vůbec a krom aktuální pandemie, kdy sedím průběžně celý den u PC, budu mít v normálním režimu tak maximálně hodinku denně, o víkendu možná 2-3. Ale to je jedno, protože se stejně moc těším :)
@oldgamer89 (19.04.2020 09:09): MM3 14 dní, MM4 13 dní, MM 5 14 dní, celý WoX asi tři týdny. Takže dohromady nic dramatického u těchto tří dílů.

Já mám celkem dohrané MM 1, MM3 (2x),MM 4 (2x,), MM5, World of Xeen, MM6, MM8, MM10

Nejmonstróznější pro mě zůstává stále MM1, který jsem mapoval asi 3 měsíce v Excelu a nakonec z toho vznikla myslím slušná aplikace :-) Stále je ke stažení na oldgames, akorát už nevím, jestli budou funkční ty tlačítka s makry, zdá se mi, že mi to haprovalo pod nějakými pozdějšími Office, ale mapy zhlédnutelné jsou stále.

Nedohraná mi zůstává stále MM2, to jsem už několik let někde ve 3/4 hry a nějak se mi to nechce dotáhnout do konce, hra na mě působí jako mega rozsáhlý datadisk bez takového toho náboje, který by mě k ní přikoval.

Stejný problém mám s Might and Magic 7, rozehráno několikrát, ale vždycky mě v nějaké fázi hra přestala z nějakého důvodu bavit.

MM9 je kapitola sama pro sebe, kdysi jsem válčil s neskutečně dlouhými loadingy menu, inventáře a dalších věcí, bylo to skoro nehratelné.Pak to vyřešil nějaký patche, hrál jsem to chvíli a nepřišlo mi to tak zlé, jak se o tom říká, ale pak nějak nebyl čas.

Pak jsem si po dlouhých letech pustil MM9 znovu, nainstaloval to z GoG verze a zjistil, že je tam opět ten problém se zdlouhavým načítáním a nějak se mi to nechtělo řešit.
@oldgamer89 (19.04.2020 09:39): MM10 byla jediná výjimka, kvůli které jsem byl ochoten ten uplay nainstalovat (ačkoliv mám krabici s hrou). Po dohrání jsem to odinstaloval a obřadně spálil :) Nějak jsem tušil, že na Gog to nedají...(jinak chválím ti Steam rezistenci!) :)
@Karasman (19.04.2020 09:19): no zprvu jsem si taky říkal, že něco tak šíleného nemá cenu, ještě s prací a dítětem (pěkně uřvaným!), ale pak jsem si uvědomil, že vlastně ještě neumírám :) klidně to budu hrát hodinku denně po večerech několik let a samozřejmě to sem tam prostřídám něčím "normálním", ať se z toho nezblázním..

@Richmond (19.04.2020 09:23): začínáš mě trošičku strašit :D

EDIT: mimochodem tu 10ku asi jen tak neseženu, Steam nemám a na GOGu není. Možná ji časem přidají..
@oldgamer89 (19.04.2020 09:09): V případě jedničky jsem zmapoval každičké políčko a na každém políčku se ještě 3x protočil (někdy to je důležité). To máme téměř 21 tisíc políček zanesených do Excelu. Budeš tedy potřeboval hodně papírů a trochu víc tužek :) Dvojka mi přišla možná ještě rozlehlejší, ale tam jsem neprošel všechny políčka. Trojka už mapování nepotřebuje, ale i tak jsem tam opět prolezl naprosto vše. Pro mě pořád nejlepší díl celé série (zatím) o fous před jedničkou (sorry šestko).

@Karasman (19.04.2020 09:19): Je to těžký rozhodování rozjet takto náročnou (časově) hru. Občas to je potřeba prostřídat :) Taky mi to trvá jak vidíš dlouho. Čtvrtý Wizardry hraju od konce listopadu a to má jen "blbých" 10 pater (i když ono to není pravda, jak jsem zjistil).
Já vlastně když si tak matně vybavuju, kolik času mi tenkrát sežrala ta čtyřka, tak se vám divím, že se vám do takových megalomanských projektů vůbec chce... :-) Já si třeba pamatuju, že jsem kdysi nedohrál šestku, protože už to bylo strááášně dlouhý a prostě mě to přestalo bavit. Dodnes mě to mrzí, ale neumím si představit, že to rozjedu znovu, to bych to hrál fakt leta...
Vy jste blázni... :-) Já si to umím představit v dobách, kdy jsem byl na gymplu a doma měl 486. Dnes s rodinou a prací fakt ne... :-) Každopádně než dohraješ 1-9, tak určitě desítku seženeš, času na to budeš mít dost... :-)
Vzhledem k mému objevu na disku, a totiž že mám celý 6-pack z GOGu (tedy díly 1-6) plus 7, 8, a nikdy nehranou 9 zvlášť, rozhodl jsem se do toho praštit pořádně a odehrát všech 10 dílů :) dokonce jsem si kvůli tomu udělal novou rubriku v profilu..už stačí jen sehnat 10ku..
@hanak_v_exilu (18.04.2020 23:20): vis o tom, ze ty napisy na zdech nejsou specialitou trojky, ale ze to existuje uz od prvniho dilu? Tyhle vzkazy byly prave korenim te hry, to samozrejme v dalsich dilech zmizelo. A prave ten vetsi duraz na logicke hadanky je take u mne plusem.
@hanak_v_exilu (18.04.2020 23:20): Hmm, zvláštní, já jsem se více rochnil v zákonitostech právě té trojky. Ve čtevrce jsem dokonce našel pár dungeonů, které byly evidentně spichuty rychlou jehlou a ty, které se zpřístupnily ve čtverce po spojení s pětkou nedávaly vůbec smysl, prostě tam byly jen proto, aby tam byly (tím tu hru nechci shazovat, protože ostatní její kvality jsou na maximu). Jenže takové zbytečné místo v trojce prostě nenajdeš. Tam vše sedí, do reálií krajiny i jednotlivých království. A ty hinty na zdech, to bylo právě úžasné, jakoby tam někdo prostě pro někoho napsal vzkaz.
@Ringo (18.04.2020 23:03): Mně se na čtyřce a pětce líbil uvěřitelnější svět. Trojka mi přišla umělá. Skoro jako zábavný park, postavený speciálně pro tohle dobrodružství. Nedokázal jsem se smířit s tím, že někde existuje město, a to má na zdi napsanou nápovědu k hádance v dungeonu, který leží úplně někde jinde. Čtyřka a hlavně pětka na mě působila mnohem přirozeněji. Graficky jsem je zase tak nerozlišoval. Mezi V a VI je v grafice propast, vedle které mi rozdíly mezi III a V připadaly podružné.
@hanak_v_exilu (18.04.2020 22:43): Kdysi jsem měl nejraději čtverku, po dohrání pětky jsem měl stále nejraději čtverku, ale po zbovudohrání trojky jsem změnil názor. 4 a 5 má vyšperkovanou grafiku, ale po herní stránce mi M&M 3 přišel daleko kompaktnější a více dával smysl. Nehledě na to, že mi přišel rozsáhlejší než celý Wox. Když to člověk hraje s odstupem, tak jej to tak netrkne, ale když jsem se v létě roku 2017 rozhodnul absolvovat opakovací maratón MM5, MM4, WoX, MM3, tak jsem si to porovnal a definitivně jsem M&M3 postavil do pozice nejlepšího Might and Magic dílu vůbec. Samozřejmě graficky se mi líbí MM4 a 5 mnohem více a do toho maratónu v roce 2007 jsem si myslel, že mé přesvědčení z devadesátých let, že MM4 je nejlepší, je neoblomné, tak se to nakonec změnilo. Prostě jsem před tím podlehl grafickému pozlátku :-)
@oldgamer89 (18.04.2020 22:27): Já jsem to udělal tak, že jsem dohrál čistou čtverku, pak přešel do pětky a najmul v hospodě novou partu. To se dá vždycky a když je šikovně prostřídáš, tak pátý díl začneš úplně od nuly, jen s tučným kontem. Ale to stejně zmizí v povyšování. Jinak z dílů 3,4,5 je nejlepší 5. Je temná, atmosférická a má nejblíž ke klasickým dungeonům. Trojka je hodně adventurní RPG a nedá se dohrát bez desítek poznámek a zápisů. Čtyřka je něco mezi trojkou a pětkou, ale blíž k pětce.
@oldgamer89 (18.04.2020 17:57): Nejorve oba díly každý úplně zvlášť, pak teprve WoX a abys to nemusel jet obojí od začátku, použij save ze čtverky, kterou budeš mít dohranou po spojení s pátým dílem a v rámci WoX dojedeš jen původně uzamčené questy ze čtverky a pak celou pětku a tím budeš mít za sebou i WoX. Ono je hlavní vyzkoušet si tu pětku nejprve samostatně, protože je to opravdu výzva. Nabušené postavy ze čtverky totiž pak MM5 část projedou jako nic.
@oldgamer89 (18.04.2020 09:53): 1,2,3,4,5. V tomto poradi. V prvnich dvou dilech si uzijes poradne talticke orgie v soubojich a tenzi pri rozhodovani, kdy jit dal anebo se vracet pro ulozeni. A velmi pekne questy v jednicce. Urcite dej tomu sanci, abys mohl porovnat, jak se serie vyvijela, jak postupne dochazelo ke zjednodusovani a zaroven ke grafickemu posunu.
@oldgamer89 (18.04.2020 09:53): 3, 4, 5. Hlavně čtyřka a pětka jsou vlastně jeden příběh. Docela se mi líbily ty funky příšerky. Grafika je taky pěkná. Ale lehce jednotvárná. Ale souboje mi přišly děsivě nudné. Ten souboják je extrémně basic. Ale třebas ti to sedne lépe.

P. S. Každopádně dungeony musí být zničeny! (Málem bych zapomněl! :)).
V blízké době plánuji zkusit jeden díl ze starých Might&Magic, který kousek ze série 1-5 mi doporučíte? Mám odehráno 6,7,8.
@Hrdlodus (14.04.2020 19:53): Skús pozrieť na vlcata.sk, kedysi som aj ja pre nich písal, ale primárne je to organizácia, ktorá sa zameriava práve na spomínanú gamifikáciu a edukačné hry a hry pre deti a rodičov. Keď nenájdeš nič priamo na stránke, tak im skús napísať mail a mali by byť schopní, poradiť ti. :)
@AlieN (14.04.2020 19:27): Buď tak, nebo prostě jen papírovou verzi (nápady; jak hodnotit atd.). Díky za tip a za termín "gamifikace".
(Vtipné je, že jsem se na Habitice zkusil registrovat a zjistil jsem, že už tam profil někdy z minulosti mám.)
Ahoj kolektivní povědomí.
Sháním reálné RPG pro děti.
Něco ve smyslu:
Za každou přečtenou knížku bod (dle počtu stran a náročnosti) (plus splnit kategorie žánrů).
Za každou minutu sportu bod.
Atd.
Za x bodů zisk lepších frček. A jako odměna knížka apod.
Taková motivační hra.

Buď nekým zpracovaný systém. Nebo aplikace. Nebo žebříček reálných lidí (čili multiplayer).

Může být v angličtině.

Snad se mi podařilo naznačit, co hledám.
Díky!
@Richmond (12.04.2020 12:40): Máš to v Temple of Elemental Evil, Knights of the Chalice a Incursion: Halls of the Goblin King. V NWN hrách si teraz nespomínam ako to bolo, ale wiki hovorí, že by to malo byť aj v NWN. Pool of Radiance netuším. Pathfinder: Kingmaker som akurát rozohral, ale google vraví, že aj Pathfinder má coup de grace. Icewind dale 2 je asi jediné 3rd edition RPG, ktoré to nemá :)