@
H34D (18.03.2021 06:57): Však Gordy je tady taková ta od boku střílející kapacita v podstatě na všechno. :)
@
Dan9K (18.03.2021 00:15): Souhlas s ostatními. Servisák mi říkal, že je určitě lepší brzdit motorem - logicky šetříš brzdy, protože na ně furt nedupeš - a pokud to zbytečně nevytáčíš, což poznáš na řevu, tak to není problém. Jinak to tady všechno už padlo, hlavně na vodě, sněhu a náledí je brzdění motorem dokonce žádoucí. A mimoto imo jedeš i plynuleji. Osobně mě tihle
profesionální testeři brzd, co hamtnou na pedál před každou zatáčkou (třeba i do kopce) lezou docela na nervy. Na sněhu z kopce mi tenhle způsob jízdy přijde vlastně docela až o hubu. Samozřejmě nic se nemá přehánět, pokud brzdy naopak používáš málo, může zase dojít k zatuhnutí čelistí, oreznutí kotoučů a nepravidelnému opotřebení destiček a to taky není dobře.
Doteď pamatuju, jak jsme před lety sjížděli Grossglockner, brácha čerstvě papíry, celou dobu nohu na brzdě a v očích smrt. A v půlce kopce samozřejmě přestalo auto znenadání brzdit. Půl hodinky jsme postáli, brzdy vychladly a jelo se dál. Každopádně po příjezdu domů padl na opravy kotel peněz, pač byl celý mechanismus úplně odjebaný. Samozřejmě extrémní případ ty Alpy, ale nemuselo to takhle dopadnout. :)