@Gordon (15.07.2021 21:57): Tak by stupla Tesla, to je jedno nie? + Kryptomeny
Věda a technika
@mazar1234 (15.07.2021 21:52): SpaceX není akciovka.
@TombSpirit (15.07.2021 21:50): Na Space Y, to by stupli akcie...
@Gordon (15.07.2021 13:25): V dnešní době bych se ani nedivil, kdyby Musk přejmenoval SpaceX...
@Garret (15.07.2021 10:16): Já bych letěl jedině s Chad Galactic
Já bych teď klidně zainvestoval do nějakého toho 42 palcového LG OLEDu. Bohužel stále není na trhu. Oznámili jej na začátku roku a od té doby ticho. Snad se do konce roku objeví. Musím se zase něčím odměnit za to, jaký jsem děsně príma kluk. :)
@Gordon (15.07.2021 05:28): počkám si, až to bude na Slevomatu a nadělím si to k narozeninám
Tak co, láká vás suborbitální let lehce nad 80 km s Virgin Galactic?
@Jab (09.07.2021 16:10): přitom je to škoda. Ryze evropský projekt, a zdaleka ne první, a tahle to dopadne. Pamatuji si historický článek někde na střední škole (rok 94?), časopis VTM myslím, kde psali o nových bitevních vrtulnících: byl tam Comanche (podle mě byla chyby pohřbít hotový projekt podobně jako to udělali amíci u F-20 Tigershark) a Eurocopter Tiger. Ten druhý to dotáhl do sériové výroby, ale bohužel se nerozšířil tak jak bych jej rád viděl. Přitom Evropa má technické i jiné kapacity na to konkurovat USA.
Jj, politika a zbrojní nákupy, to vždy platilo.
Upřímně si nemyslím, že by Eurocopter Tiger byl zlou helikoptérou, podle mě to musí mít velmi dobré letové vlastnosti, ale chápu že amíci jsou v avionice o kus dál. Ostatně evropané se třeba v minulosti už dokázali domluvit na úspěšných projektech jako např. Tornado, Eurofighter, apod. Za mě je to škoda, fandím ryze evropským strojům, podobně jako Gripenovi byť bych zrovna v našem letectvu rád viděl nové F-16 Viper.
Armádní noviny čtu pravidelně. Ani rusové nemají přímého nástupce Mi-24/35, I oni pochopili, že ryze útočná helikoptéra a transportní jsou dvě rozdílné věci.
Jj, politika a zbrojní nákupy, to vždy platilo.
Upřímně si nemyslím, že by Eurocopter Tiger byl zlou helikoptérou, podle mě to musí mít velmi dobré letové vlastnosti, ale chápu že amíci jsou v avionice o kus dál. Ostatně evropané se třeba v minulosti už dokázali domluvit na úspěšných projektech jako např. Tornado, Eurofighter, apod. Za mě je to škoda, fandím ryze evropským strojům, podobně jako Gripenovi byť bych zrovna v našem letectvu rád viděl nové F-16 Viper.
Armádní noviny čtu pravidelně. Ani rusové nemají přímého nástupce Mi-24/35, I oni pochopili, že ryze útočná helikoptéra a transportní jsou dvě rozdílné věci.
@Rapier (09.07.2021 15:20): No bylo kolem toho roky hodně dusno. Jedna aféra střídala druhou. Tak snad to v posledku není obvyklý švindl armádních zakázek a výsledek bude za něco stát. Ten EuroCopter Tiger btw úplně vybouchnul tuším v Austrálii. Před pár lety je kupovali a teď už je nahrazují Apachy. Helikoptéry samotné mají zlou pověst a ještě horší má výrobce a jeho schopnost zajistit nutný servis.
Viz https://www.aspistrategist.org.au/austra ... icopter-replacement/
Také si říkám, že neměli asi moc na výběr. Na to prvotní zadání by ale asi lépe seděly ty polské Black Hawky. Nicméně tuhle nabídku nějak omylem kdysi zašantročil náměstek ministra obrany Koštoval. Tohle btw byla jen jedna z těch mnoha afér kolem toho. :) Ten tlak, aby to byly stroje přímo od americké vlády, tam byl asi hodně silný. Lze se jen domnívat, proč to tak bylo. Mohlo to být z důvodu, aby se moc neupozorňovalo na naše nedodržování obraného rozpočtu dle požadavků NATO. Kolem armádních zakázek do zahraničí jsou také hodně aktivní zpravodajské služby (logicky - čí zbraně máš, toho píseň zpívej - kvůli náhradním dílům a upgradům).
V posledku to ale bude asi všelijaká vládní politika. Doma nás brání před cizím "diktátem". V zahraničí jsou zase loajální "partneři". :) Ale to už je politika, tak to sem nepatří (jakkoliv to u takové zakázky nutně souvisí).
Každopádně Viper/Venom mi také přijde jako fajn kombinace. Nejsou tak extrémně drahé, sdílejí z velké části ty náhradní díly... Je to podobné jako kdysi s Gripeny vs Eurofightery. Eurofighter je samozřejmě lepší letadlo v posledku. Ale Gripeny jsou levnější a zejména mají výrazně nižší cenu jedné letové hodiny. Spíše jen, když už takhle "ušetříme", tak by to mohli kupovat přece jen v použitelnějších počtech. A až po probíhajícím upgradu. :)
P. S. Opravdu stojí ještě jednou za zmínku, že ty původní požadavky armády byly úplně mimo. Bylo to hledání jednorožce. Takový vrtulník by pro naši armádu musel někdo nově sestavit, otestovat atp. A to bychom samozřejmě nikdy finančně neutáhli. Stojí za povšimnutí, že jim do toho hodila vidle jinak vysmívaná Šlechtová, když dala jasně na srozuměnou, ať si vojáci vyberou vrtulník, který už existuje. Jakkoliv tato dáma jinak moc rozumného pro armádu asi neudělala, tak tady je jí možné dát za pravdu.
https://www.armadninoviny.cz/bitevni-s-70m-black-hawk-.html
Viz https://www.aspistrategist.org.au/austra ... icopter-replacement/
Také si říkám, že neměli asi moc na výběr. Na to prvotní zadání by ale asi lépe seděly ty polské Black Hawky. Nicméně tuhle nabídku nějak omylem kdysi zašantročil náměstek ministra obrany Koštoval. Tohle btw byla jen jedna z těch mnoha afér kolem toho. :) Ten tlak, aby to byly stroje přímo od americké vlády, tam byl asi hodně silný. Lze se jen domnívat, proč to tak bylo. Mohlo to být z důvodu, aby se moc neupozorňovalo na naše nedodržování obraného rozpočtu dle požadavků NATO. Kolem armádních zakázek do zahraničí jsou také hodně aktivní zpravodajské služby (logicky - čí zbraně máš, toho píseň zpívej - kvůli náhradním dílům a upgradům).
V posledku to ale bude asi všelijaká vládní politika. Doma nás brání před cizím "diktátem". V zahraničí jsou zase loajální "partneři". :) Ale to už je politika, tak to sem nepatří (jakkoliv to u takové zakázky nutně souvisí).
Každopádně Viper/Venom mi také přijde jako fajn kombinace. Nejsou tak extrémně drahé, sdílejí z velké části ty náhradní díly... Je to podobné jako kdysi s Gripeny vs Eurofightery. Eurofighter je samozřejmě lepší letadlo v posledku. Ale Gripeny jsou levnější a zejména mají výrazně nižší cenu jedné letové hodiny. Spíše jen, když už takhle "ušetříme", tak by to mohli kupovat přece jen v použitelnějších počtech. A až po probíhajícím upgradu. :)
P. S. Opravdu stojí ještě jednou za zmínku, že ty původní požadavky armády byly úplně mimo. Bylo to hledání jednorožce. Takový vrtulník by pro naši armádu musel někdo nově sestavit, otestovat atp. A to bychom samozřejmě nikdy finančně neutáhli. Stojí za povšimnutí, že jim do toho hodila vidle jinak vysmívaná Šlechtová, když dala jasně na srozuměnou, ať si vojáci vyberou vrtulník, který už existuje. Jakkoliv tato dáma jinak moc rozumného pro armádu asi neudělala, tak tady je jí možné dát za pravdu.
https://www.armadninoviny.cz/bitevni-s-70m-black-hawk-.html
@Jab (09.07.2021 11:47): velmi rozumná volba k poměru zadání (náhrada bitevních/transportních Mi-24) vs vynaložené výdaje CZ státu. Na světě jsou možná lepší bitevní vrtulníky, i když termín lepší je velmi zavádějící, každý má své + a -, a není to jen cena nebo země původu.
Ačkoliv bych v Czech Air Force raději viděl AH-64D Apache je jasné, že na tohle náš stát prostě nemám finance.
Hezky si tak montuji na chatě v Pondělí PC, když tu venku (cca 9:20) hluk, až mě to bylo podezřelé. A nebyl to záchranářský Eurocopter nebo policení Bell. Ty bych poznal po zvuku, každopádně mě to donutilo vyjít z chaty podívat se po zdroji toho hluku ,a dobře jsem udělal, díky tomu poprvé v životě na vlastní oči vidět v letu transportní US Chinook a US AH-64A Apache. Očividně letěli přes nás na Slovensko na cvičení, můj tip, neověřoval jsem to.
Cobry používají/používali Izraelci, Pákistánci, Japonci, dokonce i Íranci a samozřejmě mariňáci. První skutečný bitevní vrtulník na světě, nasazení ve Vietnamu spolu s UH-1, což je de facto předchůdce Venomu. Oba vrtulníky jsou leteckým fandům po celém světě známé. A oba dosáhli mnoha bojových úspěchů.
Za mě rozhodně lepší volba než Ital, který existuje jen na konstrukčním papíře. Jihoafrické bitevní vrtulníky jsou prakticky pro nás nedostupné, o ruských nemá ani smysl uvažovat ačkoliv bych rád viděl Mil Mi-28 nebo Ka-52 u nás. EuroCopter Tiger by byl asi super ale též má své problémy a to jsem tomuhle projektu hodně fandil, jenže je jako vše evropské příšerně drahý, a když ani Němci nemohli koupit moc vrtulníků s kanony, tak je jasné, že my nebudeme mít ani na ty. :)
Stejně u těch bitevních vrtulníků není moc na výběr. O turecké modifikaci italské Mangusty nemá smysl uvažovat. To už je podle mého mínění lepší Cobra. Jak Ital tak Eurocopeter nemají pancéřování na úrovni Apache/Mi-28 takže ve finále je to jen modernější verze Cobry.
Ačkoliv bych v Czech Air Force raději viděl AH-64D Apache je jasné, že na tohle náš stát prostě nemám finance.
Hezky si tak montuji na chatě v Pondělí PC, když tu venku (cca 9:20) hluk, až mě to bylo podezřelé. A nebyl to záchranářský Eurocopter nebo policení Bell. Ty bych poznal po zvuku, každopádně mě to donutilo vyjít z chaty podívat se po zdroji toho hluku ,a dobře jsem udělal, díky tomu poprvé v životě na vlastní oči vidět v letu transportní US Chinook a US AH-64A Apache. Očividně letěli přes nás na Slovensko na cvičení, můj tip, neověřoval jsem to.
Cobry používají/používali Izraelci, Pákistánci, Japonci, dokonce i Íranci a samozřejmě mariňáci. První skutečný bitevní vrtulník na světě, nasazení ve Vietnamu spolu s UH-1, což je de facto předchůdce Venomu. Oba vrtulníky jsou leteckým fandům po celém světě známé. A oba dosáhli mnoha bojových úspěchů.
Za mě rozhodně lepší volba než Ital, který existuje jen na konstrukčním papíře. Jihoafrické bitevní vrtulníky jsou prakticky pro nás nedostupné, o ruských nemá ani smysl uvažovat ačkoliv bych rád viděl Mil Mi-28 nebo Ka-52 u nás. EuroCopter Tiger by byl asi super ale též má své problémy a to jsem tomuhle projektu hodně fandil, jenže je jako vše evropské příšerně drahý, a když ani Němci nemohli koupit moc vrtulníků s kanony, tak je jasné, že my nebudeme mít ani na ty. :)
Stejně u těch bitevních vrtulníků není moc na výběr. O turecké modifikaci italské Mangusty nemá smysl uvažovat. To už je podle mého mínění lepší Cobra. Jak Ital tak Eurocopeter nemají pancéřování na úrovni Apache/Mi-28 takže ve finále je to jen modernější verze Cobry.
Btw koukal někdo na budoucí vrtulníky, které armáda koupila? Jde 8 UH-1Y Venom a 4 bitevní AH-1Z Viper. Silueta Viperů se vám možná vybaví, pokud znáte jejich předchůdné Cobry (/SeaCobry/SuperCobry).
Mně celá ta akvizice vhání trochu úsměv do tváří. A to jakkoliv malý chlapec ve mně, který si na Kobry pamatuje z modelářských časopisů devadesátek, plesá, že něco takového budeme mít u nás. A navíc VHÚ navrhl i pěknou a účelnou kamufláž.
Už jen zadávací dokumentace výběrka zněla cca ve smyslu "bitevní vrtulníky schopné převážet až osm pasažérů". Jakkoliv chápu, že jsme chtěli nahradit naše postarší Mil Mi-24, kterým končí životnost (a náhradní díly je stále horší a horší sehnat vzhledem ke vztahům s Ruskem), tak mi přijde fascinující, že se nikdo v armádě nechytil za nos či to alespoň neprojel googlem. Jinak by taková zadávací dokumentace vůbec nemohla vzniknout, anžto žádný moderní bitevní vrtulník takové parametry nemá. A bylo by to i proti logice. Mi-24 jsou cool monstra. To bez debat. Ale jejich obří profil je na škodu ochraně ve smyslu detekci radary a i ve smyslu ochrany proti střelám země-vzduch.
Akvizice Venomů (které budou sloužit pro transport vojáků) a Viperů je pak smysluplná. Neb spolu sdílí většinu dílů, US mariňáci je používají v tandemu a jsou odolné za ztížených podmínek. Jejich vyšší odolnost proti korozi (dáno použitím na lodích) se pak paradoxně hodila i v Afghánistánu, neb se přetočila do vyšší odolnosti proti vlivům počasí obecně. Tady pak ale zase vhání úsměv do tváře počet vrtulníků. Není pravda, že by čtyři bitevníky byly na houby. Argument, že by byly na houby proti ruské armádě a letectvu je logický. Ale platil i kdyby jich bylo čtyřicet. Nicméně úkolem české armády v rámci NATO není zachytit útok Ruské federace, Číny atp. Pro nějaké výsadkové mise speciálních sil někde přes půl planety ale v kombinaci s Venomy cca obstojí. Problém je, podobně jako u Gripenů, že případné vyslání do zahraničí v podstatě po dobu mise úplně přerušuje výcvik. I u Gripenů to platí. Pošleme je na Island / do Pobaltí, pár jich nadále hlídá náš vzdušný prostor. A na výcvik pilotů už vlastně nic nezbyde. Prý se ale chystá budoucí akvizice dalších dvanácti v opačném gardu (tedy osm Viperů a čtyři Venomy). Tam pak nezbývá než doufat, že půjde rovnou o modernizované verze (viz dále)
Za další pak sice asi dává smysl, že byly koupeny v podstatě systémem "vláda-vláda" (což je ale dosti pravděpodobně proti pravidlům EU). Mělo by tak být zajištěno, že budoucí vylepšení, kterých se dočkají američtí mariňáci, se dočkáme i u nás. Problém je, že ta vylepšení probíhají v současné době a kupujeme tak vrtulníky bez datalinku. Tedy bez v současné době prakticky nutné výbavy pro sdílení elektronických údajů napříč počítači (v jednotlivých vrtulnících, letadlech, na základnách atp.). Chápu, že životnost stávajících vrtulníků prostě končí. Ale jen mám pocit, že se ten "upgrade" ještě hodně prodraží (tak armádní zakázky koneckonců u nás dopadají poměrně často).
Abych nebyl ale negativní. Jde o hodně fajn vrtulníky, byly asi zvoleny správně. Sdílení dílů mezi oběma znamená poměrně značné úspory. Je fajn, že se zapojí i státní podnik LOM (stará se o opravy a úpravy armádní techniky) a VTÚ (ten přesně nevím, co bude dělat - snad je nebude pronajímat jak Vrbětice :)). Najdete btw lepší bitevníky než Vipery. Nicméně budou stát více a nebude u nich úspora v náhradních dílech vzhledem ke sdílení součástek s příbuzným víceúčelovým vrtulníkem. A to, že za nás vývoj budoucích upgradů zaplatí USA, se samozřejmě také hodí. Jakkoliv jejich instalaci už si logicky zaplatíme sami.
Btw doufám, že to nepíši zbytečně. A nějaký fanda "letecké techniky" se tu najde a zareaguje. :) Osobně tématu samozřejmě nerozumím. Něco jsem pochytil z médií a něco od kamarádky, která má za manžela leteckého technika. ;)
Mně celá ta akvizice vhání trochu úsměv do tváří. A to jakkoliv malý chlapec ve mně, který si na Kobry pamatuje z modelářských časopisů devadesátek, plesá, že něco takového budeme mít u nás. A navíc VHÚ navrhl i pěknou a účelnou kamufláž.
Už jen zadávací dokumentace výběrka zněla cca ve smyslu "bitevní vrtulníky schopné převážet až osm pasažérů". Jakkoliv chápu, že jsme chtěli nahradit naše postarší Mil Mi-24, kterým končí životnost (a náhradní díly je stále horší a horší sehnat vzhledem ke vztahům s Ruskem), tak mi přijde fascinující, že se nikdo v armádě nechytil za nos či to alespoň neprojel googlem. Jinak by taková zadávací dokumentace vůbec nemohla vzniknout, anžto žádný moderní bitevní vrtulník takové parametry nemá. A bylo by to i proti logice. Mi-24 jsou cool monstra. To bez debat. Ale jejich obří profil je na škodu ochraně ve smyslu detekci radary a i ve smyslu ochrany proti střelám země-vzduch.
Akvizice Venomů (které budou sloužit pro transport vojáků) a Viperů je pak smysluplná. Neb spolu sdílí většinu dílů, US mariňáci je používají v tandemu a jsou odolné za ztížených podmínek. Jejich vyšší odolnost proti korozi (dáno použitím na lodích) se pak paradoxně hodila i v Afghánistánu, neb se přetočila do vyšší odolnosti proti vlivům počasí obecně. Tady pak ale zase vhání úsměv do tváře počet vrtulníků. Není pravda, že by čtyři bitevníky byly na houby. Argument, že by byly na houby proti ruské armádě a letectvu je logický. Ale platil i kdyby jich bylo čtyřicet. Nicméně úkolem české armády v rámci NATO není zachytit útok Ruské federace, Číny atp. Pro nějaké výsadkové mise speciálních sil někde přes půl planety ale v kombinaci s Venomy cca obstojí. Problém je, podobně jako u Gripenů, že případné vyslání do zahraničí v podstatě po dobu mise úplně přerušuje výcvik. I u Gripenů to platí. Pošleme je na Island / do Pobaltí, pár jich nadále hlídá náš vzdušný prostor. A na výcvik pilotů už vlastně nic nezbyde. Prý se ale chystá budoucí akvizice dalších dvanácti v opačném gardu (tedy osm Viperů a čtyři Venomy). Tam pak nezbývá než doufat, že půjde rovnou o modernizované verze (viz dále)
Za další pak sice asi dává smysl, že byly koupeny v podstatě systémem "vláda-vláda" (což je ale dosti pravděpodobně proti pravidlům EU). Mělo by tak být zajištěno, že budoucí vylepšení, kterých se dočkají američtí mariňáci, se dočkáme i u nás. Problém je, že ta vylepšení probíhají v současné době a kupujeme tak vrtulníky bez datalinku. Tedy bez v současné době prakticky nutné výbavy pro sdílení elektronických údajů napříč počítači (v jednotlivých vrtulnících, letadlech, na základnách atp.). Chápu, že životnost stávajících vrtulníků prostě končí. Ale jen mám pocit, že se ten "upgrade" ještě hodně prodraží (tak armádní zakázky koneckonců u nás dopadají poměrně často).
Abych nebyl ale negativní. Jde o hodně fajn vrtulníky, byly asi zvoleny správně. Sdílení dílů mezi oběma znamená poměrně značné úspory. Je fajn, že se zapojí i státní podnik LOM (stará se o opravy a úpravy armádní techniky) a VTÚ (ten přesně nevím, co bude dělat - snad je nebude pronajímat jak Vrbětice :)). Najdete btw lepší bitevníky než Vipery. Nicméně budou stát více a nebude u nich úspora v náhradních dílech vzhledem ke sdílení součástek s příbuzným víceúčelovým vrtulníkem. A to, že za nás vývoj budoucích upgradů zaplatí USA, se samozřejmě také hodí. Jakkoliv jejich instalaci už si logicky zaplatíme sami.
Btw doufám, že to nepíši zbytečně. A nějaký fanda "letecké techniky" se tu najde a zareaguje. :) Osobně tématu samozřejmě nerozumím. Něco jsem pochytil z médií a něco od kamarádky, která má za manžela leteckého technika. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=NKZwiTQQhmI
https://www.youtube.com/watch?v=F1H_Wd1tN-A
Na první pohled mi to hodně připomíná ATS GT.
https://www.youtube.com/watch?v=F1H_Wd1tN-A
Na první pohled mi to hodně připomíná ATS GT.
@Naginata (05.07.2021 19:21): Sus.
Mlhovina Bumerang, nejchladnější místo ve vesmíru, nepřipomíná vám něco?
http://www.sci-news.com/astronomy/science-boomerang-nebula-01493.html
http://www.sci-news.com/astronomy/science-boomerang-nebula-01493.html
@Jab (28.06.2021 08:27): :D :D :D .. jen nevím jestli se smát nebo plakat. Protože ta situace je příliš skutečná :(
@Kunick (27.06.2021 23:25):
Laura: But professor, how could they walk? They are just normal tornado living... Fishes.
* Professor Warren Peace: They are not Gods creatures like you and me Laura. They have... EVOLVED!
Laura: Screams.
* Professor of Creationism at the Republican University of Alabama.
Laura: But professor, how could they walk? They are just normal tornado living... Fishes.
* Professor Warren Peace: They are not Gods creatures like you and me Laura. They have... EVOLVED!
Laura: Screams.
* Professor of Creationism at the Republican University of Alabama.
@Jab (27.06.2021 23:21): .. vidím to v tom. V dalších dílech by byl jejich tajný trunf proti lidem. A Někdy by se zjistilo, že je za tím nějaký Bichir co je to učí :D
@Kunick (27.06.2021 23:17): To zní kůl. :)
Zase ti Bahníci by mohli v rámci shock efektu ve filmu chodit po ploutvích...
Zase ti Bahníci by mohli v rámci shock efektu ve filmu chodit po ploutvích...
@Jab (27.06.2021 23:04): Jako ti jsou docela cool a teoreticky by mohl vzniknout i díl ve vesmíru (cestu by přežili ve stadiu hibernace).
Můj soukromý tip jsou ale spíš Sumíši - jednak tu ostnokoži existují už od Kambrické exploze a druhak (vím, není to reálné slovo) hláška "Utočí na nás mořské okurky" má nesporný meme potenciál.
Můj soukromý tip jsou ale spíš Sumíši - jednak tu ostnokoži existují už od Kambrické exploze a druhak (vím, není to reálné slovo) hláška "Utočí na nás mořské okurky" má nesporný meme potenciál.
@Kunick (27.06.2021 22:54): Bahníkonádo na obzoru!
@rikuhahl (27.06.2021 21:58): Sharknad už je šest. Já viděl jen pětku kvůli Lundgrenovi (kterej tam byl asi dvě minuty :)) a stačilo teda.
@rikuhahl (27.06.2021 21:58): Jenže to jsou žraloci! Ti tu plavou minimálně od Devonu, takže je evoluce, za těch víc jak 400 miliónů let, prostě vybavila odolností na tornáda ;)
@rikuhahl (27.06.2021 21:58): Taky jsem tyto dokumenty nevidel, ale ani se na ne teda nechystam :)
@player (27.06.2021 21:22): @Zx Atari 500 (27.06.2021 21:51): Já nevim, když existuje 5 dílů filmu Sharknado, a ty žraloci tam klidně žijou, tak je šance asi velká, protože ty filmy jsou určitě vědecky podložený :D Někdy se na to už musim kouknout :)
Ale popravdě, nejvíc asi záleží na síle toho víru, jestli tě to jen odhodí, nebo nasaje a fláká to s tebou o všechno kolem. No a kdybys to náhodou přežil a vyplivlo tě to, tak asi hrozí pád z desítek metrů, možná :)
Ale popravdě, nejvíc asi záleží na síle toho víru, jestli tě to jen odhodí, nebo nasaje a fláká to s tebou o všechno kolem. No a kdybys to náhodou přežil a vyplivlo tě to, tak asi hrozí pád z desítek metrů, možná :)
@player (27.06.2021 21:22): rek bych, ze asi ne moc velka :D Kdyz te to vcucne tak si zaletis asi dos vysoko a kdyz te nezabije tohle nebo pad tak ta hromada cirkulujicich trosek si uz cestu najde aby te klepla :D
Jaká je asi šance že když tě vcucne tornádo že to přežiješ?
@Tulareanus (26.06.2021 22:08): Neboj, tady taky ne... :D
Tohle je montovany, takze nejakyho dodelavani tam zas az tolik nebude. Sparovani, neco nahodit atd... no uvidi se po 10 letečch jak jim to bude fungovat.
Tady se sypou bytovky uz po roce, kdyz ma clovek smulu :)
Ale tak aspon si dnes neprihodil nejakeho toho Ujgura.. :o)
Tohle je montovany, takze nejakyho dodelavani tam zas az tolik nebude. Sparovani, neco nahodit atd... no uvidi se po 10 letečch jak jim to bude fungovat.
Tady se sypou bytovky uz po roce, kdyz ma clovek smulu :)
Ale tak aspon si dnes neprihodil nejakeho toho Ujgura.. :o)
@Zx Atari 500 (26.06.2021 20:47): Teda, som čerstvo po rekonštrukcii bytovej jednotky a výmene okien a pár ďalších vecí a veľa materiálov potrebuje čas na uschnutie, usadenie sa, ztvrdnutie atď... nehovoriac o tom, že aké materiály použili oni a akej je to kvality (nechvalnej čínskej?), takže neverím tomu, že by to napr. u nás prešlo schválením pre minimálne štandardy z hľadiska výstavby. Samozrejme v Číne si na nejaké štandardy a bezpečnosť až tak nepotrpia. :)
Hmm zajimave.. sice nevim jak je to treba s hlukem, izolacema, odpadem... atd. i ten cas bude asi nadsazenej, ale koncept fajn.
@player (26.06.2021 11:56): Logika je takové, že menších měst je o dost víc a dohromady skutečně zabírají větší plochu.
@player (26.06.2021 11:56): By si si ten článok mohol prečítať než budeš reagovať, nie? :) Tu nejde o to, že jedno veľké mesto zaberá viac miesta ako malé mesto, ale koľko z celkovej plochy USA zaberajú veľké mestá, koľko zaberajú malé mestá (tz. je ich viac) a koľko zaberá otvorená krajina...
@Gordon (25.06.2021 01:12): Velká města zabírají méně pochy než menší měšta? Co je to za logiku?
@Gordon (25.06.2021 01:12): Tak to je jeden z faktorů, stejně jako ruralnost tornádo oblasti.
Ale obě skutečnosti jsou v tvém odkazu uvedeny. Což jsem v hned první větě zdůraznil.
Ale obě skutečnosti jsou v tvém odkazu uvedeny. Což jsem v hned první větě zdůraznil.
@Charllize (25.06.2021 01:14): Ne, je to čistě o pravděpodobnosti. Navíc ta krajina, ve kterých je častý výskyt tornád v americe, je strašně rozlehlá a plná polí a spíše menších měst.
@Gordon (25.06.2021 01:12): To jakoze ve velkých městech nebývají silné bouřky a změny teplot a dalších vlivu z kterých ty tornáda vznikají?
@Kunick (25.06.2021 01:01): Já bych řekl, že se tornáda "vyhýbají" velkým městům, protože velká města zabírají mnohem méně plochy, než pole a menší města. :))
@Kunick (25.06.2021 01:01): Tak moje expertiza tornád sahá maximálně k filmu Twister :) Ale ze záběru třeba z US si spis vybavuju lany rovné země a poli a sem tam barák a stromy.
@Charllize (25.06.2021 00:26): Tak tonení jen pocit, je to pravda. Ostatně tam i píšou proč.
A na konci se dopouští poměrně nepřesného tvrzení, o vlivu výstavby na vznik tornád. Protože většinou se za tornádo označuje jen takový vzdušný vír, který se dotkne země. Což je ve městech náročnější díky divokým podmínkám způsobených zástavbou.
A na konci se dopouští poměrně nepřesného tvrzení, o vlivu výstavby na vznik tornád. Protože většinou se za tornádo označuje jen takový vzdušný vír, který se dotkne země. Což je ve městech náročnější díky divokým podmínkám způsobených zástavbou.
@Gordon (25.06.2021 00:20): Díky, nechtělo se mi to hledat :)
Ale i tak mi přijde ze mimo velká města jsou castejsi.
Taky je bezva ze když si někde člověk pustí video z te hrůzy tak pěkne naskočí reklama kde třeba vysmati pozeri ukazuji pastu na zuby nebo pohodové chvíle z coca colou. Já nevím někdo by na tohle už měl začít dohlížet. Tuhle sem viděl mezi smutecnimi obrázky paní Šafránkové reklamu na Viagru a nějakou cestovku. Působí to fakt otřesne.
Ale i tak mi přijde ze mimo velká města jsou castejsi.
Taky je bezva ze když si někde člověk pustí video z te hrůzy tak pěkne naskočí reklama kde třeba vysmati pozeri ukazuji pastu na zuby nebo pohodové chvíle z coca colou. Já nevím někdo by na tohle už měl začít dohlížet. Tuhle sem viděl mezi smutecnimi obrázky paní Šafránkové reklamu na Viagru a nějakou cestovku. Působí to fakt otřesne.
@Charllize (25.06.2021 00:14): ale byla by to zas celkem zajimava podivana :)
Tohle se prohnat středem Prahy nebo Brna to by byl pruser. Ale mám dojem ze hustá zástavba pro tornádo není moc živna půda.
@Paul (25.06.2021 00:02): To tedy. Já jsem naštěstí na druhé straně Břeclavska, takže nás ta bouřka naštěstí jen trochu lízla a kroupy padaly jen pár minut (1-2 cm) a říkal jsem si, že jinde to musí být větší masakr. Pak jsem zapnul internet a spadla mi brada.
Slušnej masakr to tornádo. Nezávidím to těm lidem.
@Zx Atari 500 (24.06.2021 23:07): jj tenhle si to taky užívá :D
Tornado za oknem, typek zvesela nataci :D Jak zatahne ty zaluzie u konce... je videt, ze tady tornada normalne nemame mno :)
@player (21.06.2021 10:37): zajímavé, díky za info, abych to začal zase sledovat.
Já to jakoby už v paži mám, neboť mám dvě dávky. Ale fascinující jsou spíš ti, co to mají v paži a nemají je :-)
Já to jakoby už v paži mám, neboť mám dvě dávky. Ale fascinující jsou spíš ti, co to mají v paži a nemají je :-)
@ZephyrCZ (21.06.2021 11:52): Co lidé ale poslanci. Soud jim ruší jedno opatření za druhým, protože nedokážou opatření dostatečně zdůvodnit.