@
samorost (23.11.2020 16:37): Souhlasím, že ideální by bylo držet pouze původní platformu, jenže tuhle bitvu jsme prohráli už dávno ve dvou momentech:
1) Když se poprvé přidaly konzolové platformy, jako hlavní zdroj se pro migraci dat použily MobyGames, které každou zpětně kompatibilní digitální reedici uvádí jako separátní platformu, ať už se bavíme o NES, PS2 nebo Xbox 360 hrách. A samozřejmě ne každý, kdo se té migrace účastnil, tuhle nuanci chápal. V momentě, kdy nám tohle došlo, bylo už příliš pozdě s tím něco dělat.
2) Ještě před přidáním konzolových platforem, když se povolilo přidávání emulovaných Mega Drive her ze Steamu jako PC her. Je to maličko jiný případ než zpětná kompatibilita v rámci jedné rodiny konzolí, ale i zpětná kompatibilita je svého druhu emulace. To nastavilo nešťastný precedent.
A vzhledem k tomu, jaká je situace u ostatních platforem, rozhodli jsme se i u PS5 a Series X jít touhle cestou, která je konzistentní se zbytkem, ale určitě není ideální.