Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Podle mě naopak gameplay obrázky jsou nanic když jsou gameplay videa. Ty wallpapery a obaly mi přijdou užitečnější.
@Gordon (17.02.2014 19:07): O obrázcích se tu už mluvilo. Málo místa > více peněz > více místa . více času > více peněz > Done.

Možná bude, časem.

Za sebe doufám, že ano, ale rozhodně jen screeny ze hry co by gameplay. Žádné obaly, žádné wallpapery - takových serverů jsou všude minimálně tuny. Ale obrázky,ze kterých si uděláš obrázek, co je to vůbec za hru a jak vypadá, ty tu chybí, Byť skutečně jen v omezeném množství pár kousků (těmi pár fakt myslím jen pár, tři až pět by stačilo pro orientaci). Obrázek si sice uděláš lepší z videa, ale kolik her tu má gameplay videa, že?
Nevím jestli to tu už bylo (Jsem línej číst) ale napadlo mě udělat ke každé hře galerii obrázku, mohlo by to bejt rozdělené podobně jako u zajímavostí a videí, třeba: wallpery, obaly na cd, gameplay atd.

Třeba já bych přidal do terrarie svoje výtvory ze hry. Zase na druhou stranu nevím jestli je to uskutečnitelné, nevím jak silné má DH servery, ale jako nápad mi to nepřijde na škodu.
při přidávání videa DH nezkontroluje, jestli už video se stejným odkazem je přidané, takže jej můžu vložit znovu. btw, smažte prosím duplicitní Trailer 3 ve Stanley Parable HD ;)
@Pacman13 (12.02.2014 11:34): Hardwarové požadavky je možno vkládat v profilu hry do ZAJÍMAVOSTI, typ HARDWARE. Pokud jde o Android a iOS, tak viz. plán. Konzole jsou plánovány. Je otázkou jestli v tom budou i mobilní hry, ale když už tu jednou bude hotové rozhraní neměl by být problém přidat i mobilní platformy. Otázkou je jestli se to spustí všechno najednou, nebo to bude ve vlnách.
Čus. Napadla mě jedna funkce, kterou jsem viděl na stránce game-debate. Když si tam rozkliknete jakoukoliv hru, objeví se vám i HW požadavky. No a nápad je, že by jsme to dali i na DB do sloupce, kde je profil hry, komentáře atd. Co myslíte? :)
A ještě jedna věc, ale to by bylo náročné, a to udělat i DB na mobilní zařízení, jako na Android, iOS. :)
@leebigh (18.01.2014 15:02): Slo me o nejaky herne historicky hledisko, nazev Apogee mladsim hracum uz nic nerekne, ale driv to byl pojem. Vem cert kdo tu hru distribuuje dnes.

@MartinezZ (18.01.2014 17:04): "o kterých se ani neví, že dělají či dělali hudbu ke hrám."....ta veta spis mela byt "o kterých se ani neví, že dělají či dělali hudbu." Teda snad krome Zimmera a za predpokladu, ze tajemny van Dyck je Paul van Dyk.
@90210 (18.01.2014 13:37): Ad. skladatelé: Rozhodně by mě tedy více zajímalo, k jaké hře skládal hudbu třeba Giacchino, Kyd, Balfe, Zimmer, Loconto, Brown, Riepl, van Dyck, Salta... a další, o kterých se ani neví, že dělají či dělali hudbu ke hrám. BTW, co je mě do nějakýho Bouvího ;) Ale předpokládám, že tohle se bude řešit až s oněmi soundtracky, kde se samozřejmě tohle nějak zapracuje. Skladatelé, stejně jako ti distributoři a vydavatelé do hry kecají minimálně tím, že když to distriburot nějak zvoře, o hře se nikdy pořádně ani nedozví :) ale ti už byli níže vyřešeni.
@MartinezZ (18.01.2014 11:47): Jenomže v takovém případě by muselo být uvedeno od kdy do kdy to distribuoval, protože se skutečně může stát, že distributoři jsou dva.



@leebigh (18.01.2014 15:02): Mě třeba přijde divné, že DLC má samostatný zápis. Bylo by přehlednější kdyby každá hra měla podsekci DLC, kde by jednotlivá DLC šla hodnotit.
@90210 (18.01.2014 13:37): To jsi zvolil právě dobrý příklad toho, proč udávat distributory asi nemá smysl.
Vývojář Moonlite, sharewarový distributor Apogee, komerčně distribuoval Formgen, nyní podle Moby Games šíří elektronicky 3D Realms, taky nabízí i GOG. A jestli ještě to do ČR vozil Jimaz, tak to už tedy opravdu nevím :-)

Osobně považuji za relativně podobný problém i oficiální internetové stránky, které se taky často mění a je třeba je opakovaně editovat. Mnohde stránky zmizely a v tomto kontextu mám dojem, že odkazy přes Wayback Machine nejsou přípustné, i když by byly podle mě tady zrovna vhodné.

Ad "vedení" - nechcete sepsat nějaké jednotné oficiální FAQ ohledně přidávání her apod., aby nevznikaly z řad rýpavých uživatelů dotazy (třeba jako v této debatě) ohledně pravidel DH, které víceméně jsou zkušeným uživatelům jasné, ale v některých záležitostech mnohdy i VIP nevystupují jednotně (např. Early Access hry, mody). Kdyby to bylo písemně a oficiálně, možná by dotazující mohli být odkázáni na příslušné pravidlo FAQ a bylo by zameteno.
Kdysi jsem to tu již postoval a asi to vyšumělo do ztracena nebo ze strany vedení nebylo zhodnoceno jako potřebné (psal jsem i Memphisovi)
Pokud mela hra zajimavyho distributora (Ocean, Accolade, Sir Tech etc.), tak bych to uvedl do popisku, jako jsem to udelal u tyto hry:

http://www.databaze-her.cz/hry/hocus-pocus

Jinak ale pridavat distributory nema smysl, hlavni jsou totiz vyvojari.

U hudby to samy jakou vydavatele, hral jsem v zivote stovky her a jen u nekolika me zajimalo/znam jmeno autora hudby. Pokud se tedy na soundtracku podilel treba David Bowie, tak bych to uvedl do popisku, jak to z nepochopitelnyho duvodu NEudelal autor popisku u tyto hry:

http://www.databaze-her.cz/hry/omikron-the-nomad-soul/

Mick asi nezna Bowieho...
@Danny (18.01.2014 13:23): OK, beru v potaz. Osobně bych to jako zajímavou informaci uvítal (český distributor se může zasadit o český překlad, což se hry týká :), ale jakmile se řešilo a vyřešilo, tak se dořešilo a finito.
@LIUWIL (18.01.2014 02:09): Ad ty důvody a zjišťování: Do profilu hry stačí udat jen Vydavatele/Distributora a rok, kdy to kdo z nich měl na starosti. Teprve v případném profilu společnosti (vydavatele/sistributora) mohou být uvedeny detaily a ty se čas od času ven vynoří. Stačí prohledat české herní webziny, kde se změny na české distributorské scéně skoro vždycky nějak objeví, krátce i obsáhleji. U zahraničních změn záleží na tom, kdo to jak moc sleduje. U velkých her se o tom taky bude psát, u těch malých holt případné profily společností zůstanou prázdné, jak je tomu tady nyní i u mnoha vývojářů.
@leebigh (18.01.2014 00:21): Asi bych primárně bral hlavního vydavatele (třeba 2K) a případně k tomu ještě lokálního. Nutnost znalosti vydavatele hry v Německu mě na české herní DB zase tolik žíly netrhá :) Ale ty čeští by tam být mohli. A samozřejmě by se muselo počítat s tím, že i ti se mohou časem měnit a hru může vydat jeden a po nějaké době už zase jiný v nějaké reedici, protože práva se mezitím změnila..

Vydavatel: 2K
CZ Distributor: Cenega (2009), UltraHustusMoribundus (2013)

Takže v případě vícero vydavatelů/distributorů by mohli být v jednom řádku za sebou s uvedením třeba jen roku kdo z nich měl hru na starosti.

Navíc, protože už by těch údajů mohlo být u hry trochu moc řádku pod sebou, by nemusely být všechny vidět najednou,. ale mohly by se jednak zobrazit až na rozkliknutí (ála např. DatabázeKnih.cz) nebo si možnost nastavit v user profilu, kolik se toho má zobrazovat najednou. Ale to už je asi hodně hudba budoucnosti...
Tak by mohl být být pouze "Původní vydavatel", který hru dostal na trh. Tedy ten, kdo se zasadil o její vytvoření.
@leebigh (18.01.2014 00:21): Pod toto se podepíšu. Distributor je většinou přímo závislý na vydavateli.
Když třeba hru vydává například 2K nebo Rockstar, je to vždycky Cenega. Takový Ubisoft dělá vždycky Playman. Sega má zase domluvu s Comgad, kteří vím že nám vozí všemožné ty sračkoidní simulátory, hry od Disney a hromadu dalších věcí. No a EA si to všechno distribuují sami z jediného skladu v Německu.

Je ale taky fakt, že občas se stane, že po určité době se distribuce chytne někdo jiný a zařadí si ji do nějaké té svojí speciální edice. Hra má pak vlastně dva distributory a zjišťovat konkrétní detaily, proč tuto hru distribuuje tato firma a ne ta druhá, proč ji distribuují obě za ruzné ceny, jaká je tam domluva a kdo se dohodl s kým... to jsou věci které už zasahují do červených zón daných firem. Zkrátka a dobře, udržovat detailní informace o distributorech by bylo velmi náročné a v mnoha případech nemožné.
@MartinezZ (17.01.2014 20:44): Nevím jaká je úplně původní idea tvůrců DH, ale ti distributoři se velice často mění v průběhu času nebo v rámci fúzí firem, nebo je jich mnohdy i více, třeba v různých regionech, takže by v tom byl asi poněkud nepořádek.
Proto soudím, že u profilů her distributoři nejsou zahrnuti.
Je ale fakt, že mnohdy je distributor hry známější, než nějaké obskurní studio.
@ViRus (17.01.2014 16:01): V tomhle ohledu asi nedokáži pomoci. o hře akorát vím, že má něco společného s Čechy coby tvůrci, je nedodělaná a bývala MODem pro ArmA a že se v ní dějí absurdní situace :D

Nicméně zpět k mému návrhu, mj. DayZ byla jen příkladem asi toho aktuálně nejprofláklejšího Early Access. Každou chvíli ale přibývají další. Skladatelé by se k oněcm Soundtrackům rozhodně také mohli přilípnout a ty vydavatelské domy (a proč ne i distributoři?) by taky nebyly od věci.
@Eru (17.01.2014 16:22): protoze jsem to zamitl s domenim, ze se to nepridava, ale dostalo to vyjimku, tak jsem navrhl navraceni z archivu a kdybych to navratil k prepracovani mozna by to trvalo jeste dele. Uvidim, jeste jsem jej do podrobna necetl..
@MartinezZ (17.01.2014 15:11): Konkretne navrh DayZ se musi opravdu prekopat a jelikoz to byl popud mel bych se toho ujmout, ale nejak neni cas. Takze pokud bys chtel poslat svuj, lepsi, mozna by to jiz mohlo byt pridane na DH :-)
@MartinezZ (17.01.2014 15:11): S Day Z je to komplikovanejšie, ide o návrh, ktorý bol zrušený, ale dodatočne obnovený, takže v skutočnosti to trvá už dlhšie :) A podľa všetkého je možné tento návrh schváliť, nik sa vśak k tomu nemá, pretože by bolo potrebné výraznejśie upraviť samotný popis.
Byl by problém přidat do profilů her i Vydavatele?

A čistě hypoteticky i skladatele hudby (ad. 2.5+ Soundtracky)?

A rovnou bych se přimlouval i pro plánované 2.5+ Profily her ve vývoji i zrušených her - tedy alespoň dřívější zapomponování her ve vývoji. Těch Early Access začíná být fakt hodně a samotné DayZ tu čeká měsíc na schválení a už se vesele hraje, ale je to stále jen Aplha a tudíž dle aktuálních pravidel tu nemá co dělat.
Pro "Rok zániku" vývojáře bych v nabídce uvítal ještě něco jako "Není známo". Sice je velice pravděpodobné, že již neexistují, ale 100% potvrzené to není. Např. od roku 1994 o nich nikde není ani slovo, ale když nechám pole prázdné bez roku, bude tam svítit, že stále existují, čemuž ale nic nenapovídá.

A pokud se to přidá, tak rovnou i pro Rok vzniku :)
Do pole "Poznámka" u nahlášení při nahlášení zajímavosti, videa apod. jde napsat hrozně málo textu. Nebylo by od věci nechat možnost napsat krátkou poznámku ALE i např. textovou zajímavost upravit a poslat ke schválení celou úpravu.
Nebo alespoň navýšit limit textu v poznámce.
24) Přehled komentovaných her - V přehledu her přidat sloupeček pro okomentované hry (s odkazem na komentář).
Na stránce s komentáři překlikávátko zobrazení komentářů: plný (současný stav), seznam (pouze názvy; po kliknutí se komentář rozbalí), covery (z komentářů by bylo vidět pět řádků, tedy tolik, aby se komentář vešel na výšku coveru hry).
Řazení by mohlo mít více možností a také možnosti filtrace. To by ale řešilo zavedení "Komentovaných" her do seznamu her.
Plus do seznamu her přidat žánr (a řazení a filtrování dle žánru).

OT: Tak kolik ještě nápadů musím napsat, abych získal achievement?
23) Úprava komentáře - Při úpravě komentáře postupovat jako na Wikipedii. Pokud šlo o minoritní úpravu (například oprava překlepů nebo cokoliv, co autor posoudí jako nezajímavou změnu), nezobrazí se informace o úpravě s datem úpravy v záhlaví komentáře.
Pokud změnu neoznačí jako minoritní, může napsat stručný popis změny. Informace o úpravě i s datem úpravy bude v záhlaví (jako je tomu nyní) a po kliknutí na ikonku (něco jako íčko vedle informace o změně) se zobrazí text s popisem změny. To aby jiní uživatelé nemuseli číst celý komentář a podle popisu si případně našli zmíněnou změnu.
Takže by mohli být informování uživatelé sledující nové komentáře u hry. Těm se zobrazí daný komentář a bude viditelně zvýrazněná informace o změně v záhlaví. Viditelně, aby to uživatel nepřehlédl a nemyslel, že jde o nový komentář.
Pokud bude autor svůj komentář opravovat víckrát, bude samozřejmě v záhlaví pouze datum poslední změny a po kliknutí na ikonku se zobrazí popisy všech změn, každý popis s datem změny. A barevně zvýrazněny budou ty popisy, které uživatel neviděl (protože autor mohl udělat třeba více změn v jeden den, tak aby uživatel, který je upozorněn na změnu komentáře, věděl, že došlo k více změnám a viděl ke kterým).
22) Odkaz na komentář z diskuze - V diskuzi vidíme u diskutujících, jak hru hodnotili. Mohl by tam být i odkaz na jejich komentář, pokud ho napsali.
Když rozkliknu seznam her u jednotlivých vývojářů. Tak bylo fajn, kdyby se tam zobrazovalo u her moje hodnocení. Podobně jako v žebříčku her. Dobrý by i bylo, možnost přidat si hru či vývojáře do oblíbených a vytvořit tak další žebříčky. Žebříček nejoblíbenějších her by mohl být zajímavý.
@Garion (07.01.2014 00:16): To jsem nevěděl.
@Eru (07.01.2014 00:46): Tohle je na facepalm. (Já na to i koukal a pak to nějak ignoroval.)
Ale mám důkaz, že přece jen alespoň některé nápady nejsou pitomé.
Každopádně se omlouvám za spam.

21) Vyhledávání vývojářů - U vyhledávání je možnost zadat dobu působení od do. Ale funguje, pouze pokud je zaškrtlý checkbox. Pokud to není bug, tak je ten checkbox zbytečný; u her také není.
Vývojáři by mohli mít vlastní hodnocení. Jen mě nenapadá nějaký chytrý způsob, jak by se vypočítal z hodnocení her společnosti. Napadá mě jich teda víc, ale žádný univerzální.
Možnost řazení podle počtu her, podle hodnocení, podle roku vzniku / zániku.
15) Správa obsahu - Umožnit uživatelům vidět návrhy nových her a upravovaných her a vývojářů.
Možnost hodnotit plusem či mínusem návrh s možností vložit text, do něhož může uživatel napsat výtky k návrhu.
Schvalující admin by tím měl snazší práci. Mohl by rovnou mít vypsané neduhy, kterých si všiml někdo jiný. Plusy / mínusy by mu zase řekly, zda se uživatelům nová hra či změna líbí. (Dejme tomu, někdo chce změnit cover, ale jiným uživatelům se navrhovaný cover líbí méně než dosavadní. Pokud admin na to nebude mít vlastní názor, může vyhovět hodnocení uživatelů.)
Další zaškrtávátko. Možnost označit u hry, že chci být upozorněn, pokud chce někdo provést úpravu u hry či vývojáře.
Tato funkcionalita by se uživatelů odemkla třeba jako odměna od (co já vím) 100 bodů.
Pak je otázka, kolik lidí by to využívalo, aby to adminům skutečně ulehčilo práci. Mohly by za to být body. Admin přidělí jeden bod těm, kteří mu napsali podnětné poznámky ke schvalovanému návrhu, a těm, kteří hlasovali pro "vítěznou stranu" (vítězná strana = např. při zamítnutí návrhu, obdrží bod mínuskáři).

16) Upozorňování - Možnost sledování nových her u vývojáře.
Možnost sledování změny her a vývojářů.
Možnost sledování změn uživatele. Profil, nový komentář, nové hodnocení, nová rozehraná hra.
Možnost sledování reakcí na založený příspěvek.
Upozornění na reakci na vlastní příspěvek a komentář.

17) Aktivity - Zobrazování hodnocení v přehledu aktivit. (Jak jsou hodnoceny mé zajímavosti, videa a odkazy.) (A k tomu i řazení podle hodnocení.)
Filtry v aktivitách. (Vyfiltrování třeba jen zajímavostí, které jsem přidal.) Ale dosavadní způsob (řazení podle typu) je i bez toho dostatečně efektivní.

18) Achievementy - U každého achievementu, kolik lidí ho splnilo. I u těch, které ještě splněné nemám.

19) Covery - Přehled coverů, jako je to na ČSFD?

20) Videa, odkazy - Upozornění, když dojde ke smazání videa či odkazu (aby mohl uživatel případně najít a přidat náhradu).
Tak pro všecky kdo majů zájem o tmavý skin. :-)
nabídka start - Lupa - zvětšení 100%, možnosti - invertovat barvy

až na avatary to aj pěkně vypadá. Budu to používat :-)
BTW néni nejaký jednoduchý způsob jak ze skinu DH udělat skin s invertovanýma barvama? Nebo addon pro operu a chrome který by dokázal invertovat barvy na stránce? :-)