Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Sinister (21.01.2014 20:12): Jen bacha - nevím, jestli Razer dodává nějaký šikovný SW, který to nastavení deadzone umožňuje, ale jestli neumožňuje, problém s citlivostí bude pořád.

Já osobně nechápu, jak může kterýkoliv developer, ať už velký nebo malý, opomenout něco tak naprosto banálního a přitom nezbytného, jako je nastavení deadzone na ovladači. Nejde totiž jenom o citlivost, ale každý ovladač se po čase přestane vracet přesně do bodu 0 a pokud nejsou deadzone správně nastaveny, bude takový ovladač neustále posunovat postavu nějakým směrem.
Sranda je, že se to týká každé druhé hry na PC a úplně nejlepší je, když nějaká hra ani neumožňuje ovladač vypnout. To jenom vidím že mi postavička pořád uhýbá nalevo a že kvůli tomu musím lézt za bednu a vypojovat ovladač, mám chuť hru hned odinstalovat a napsat pořádný rant na adresu vývojáře.
@Sinister (21.01.2014 19:43): Citlivost analogových páček je otázkou:
Citlivosti (rychlost)
Nastavení "deadzone" - tj. do jaké pozice až můžeš páčku postavit aniž by to bylo registrováno. Bohužel, obojí si řídí samotné hry.
Oddělený směrový kříž je docela kumšt sehnat, protože zkurvené patentové zákony považují něco tak banálního jako je d-pad za patentovatelnou věc.
Pokud chceš něco v cenové relaci xboxového ovladače co bude mít pořádný d-pad, máš dvě možnosti:
Jít do nějakého ovladače od MadCatz (což jsou šunty první třídy), nebo koupit něco (pravděpodobně od Logitech) co nebude ani trochu jako X360 ovladač.
Pokud si hodně připlatíš, můžeš pak mít http://www.alza.cz/razer-sabertooth-xbox360-controller-d435012.htm
Razer Onza nemá moc cenu - ergonomií je horší než X360 ovladač a je to poruchová svině.

Jinak k nastavení deadzone jde použít tohleto. Moje zkušenost s tím je přesně 0, takže nemohu víc sloužit - vím pouze, že to existuje.
@Artran (21.01.2014 19:31): sakra to zní dobře, a miluju fakt že Valve na tom dělá ani ne tak kvůli zisku, ale čisto proto že můžou a chtěj aby se to rozjelo. Takže plně kooperujou s Oculusem atd.
Nevíte, jestli je někde možné sehnat gamepad, který by se tvarově a rozložením nelišil od X360 Controlleru, ale neměl tak nemožně citlivé analogy a především, aby měl oddělený směrový kříž? Případně i, kolik by to stálo?
@Say (20.01.2014 18:13): Prodejce kolikrát musí objet galaxii aby zjistil některé úplně základní parametry. Zjišťovat co je a není pravda nemá smysl - produktů je příliš mnoho a popravdě - když průměrném Frantovi řekneš že ta 100Hz televize co si zrovna koupil není skutečně 100Hz, zůstane na tebe hledět s otevřenou pusou. A když se ho zeptáš, které jeho výstupy mají 100Hz, že na ně chce 100Hz zobrazovač, nebude vůbec chápat, co po něm chceš :D
Výrobci od tohoto mají reklamní oddělení. Jsou značky, které to ženou do extrémů - třeba LG propagovali monitory IPS237 a IPS277 jako monitory s 1,2mm rámečkem. Plastový rámeček skutečně měl jenom 1,2mm, ale obraz začínal až víc než centimetr za ním. Na krabici přitom obraz začínal hned za rámečkem. Samsung potom měli v oblibě vydávat herní monitory s input lagem nad 30ms.
@LIUWIL (20.01.2014 18:11): Tak to je reklama... Ta nikdy nebylo pravdivá. Výrobce samozřejmě údaje má, no ale nevím, jestli jejich manipulace/absence u prodejců zvyšuje zisky. Asi jo, jinak by to nedělali=/
@Say (20.01.2014 17:22): Nejde o prodejce, on by toto v první řadě měl udávat výrobce. Prodejce je více méně jenom zprostředkovatel a pokud udává to, co udává výrobce, je vše v pořádku.
Všemožné Evropské, Americké a Marťanské zásady a předpisy vyžadují všechno možné, ale nevyžadují dodání řádné technické specifikace. A nejde jenom o fotoaparáty. U televizí a monitorů neexistují žádné standardy pro měření odezvy pixelu a kontrastu a výrobce není povinen udávat input lag, následkem čehož máš potom v parametrech takové bludy jako 1ms odezva, nebo 1000000:1 kontrast u TN panelu, který by byl rád za 1000:1 - na krabici stojí "Ultimátní herní zážitek", ale v testu mu pak naměří 40ms input lag.
U MP3 přehrávače můžeš mít uvedeno "výdrž baterie 20hodin", ale nedozvíš se při jaké hlasitosti to měřili.
@LIUWIL (20.01.2014 17:11): To s tím přirovnáním k fotoaparátům a Mpx je velice trefné. Bohužel, 95% prodejců neudává ani to opravdu důležité číslo... Velikost snímacího čipu. A když už, tak v nějakých palcích, tak si to stejně musíš převést.
@LIUWIL (20.01.2014 16:58): Já mám dřevěné Audio Techniky ATH-W1000 a kvalita zvuku takovýchto sluchátek je pochopitelně skvělá. Nicméně není toho typu, abych si je vždy kvůli hraní nasazoval. On se ten prožitek zase až tak diametrálně nezmění (změní se dost, ale ne zásadně).
Jinak já jsem také opatrný. Pamatuji si, že pro mne současné 3D kino umřelo v podstatě hned s Avatarem. Tenhle typ 3D je zkrátka nedostatečný. Pokud ale VR helmy nabídnou řádově lepší zážitek, bude to někde jinde.
@montana (20.01.2014 17:02): Lidem je obecně jedno jakou kvalitu něco má. BFU nepozná rozdíl mezi TN LCD za 8K a OLED panelem. Slyší na marketing. Když na krabici napíšeš "Ultrameganěco™", bude vybírat právě podle toho, i když neví, co to vlastně znamená.
Nejtypičtějším příkladem jsou fotoaparáty, kde se všichni naučili vybírat podle megapixelů - mnozí ani neví, co to rozlišení je, takže zapamatovat si že "čím víc megapixely tím víc foťák" je vrchol toho, co po nich můžeš chtít. A je to taky příklad toho - kam trh povede. Výrobci se vysrali na kvalitu a pouze zvyšují rozlišení, následkem čehož deset let starý digitál fotí stejně jako dnešní kompakty.

Používat pojem "jen pro geeky" je trochu nešťastné, protože to je v dnešní naprosto normální. Je to zatím pouze pro fanoušky VR a těch je bohužel málo.
@LIUWIL (20.01.2014 16:58): Naproste vetsine lidi je hlavne uplne jedno jakou kvalitu ma jejich zvuk. Rozlisuji pouze mezi hraje to - nehraje to. Tohle prirovnani je zatim mimo. VR je aktualne pouze pro geeky a nekolik dalsich let bude.
@Artran (20.01.2014 15:43): Vzhledem k tomu že prostorovou prezentací a kvalitou zvuku pořádná stereo sluchátka s DH zadupou jakýkoli surround systém v dané ceně, rozhodně to není v poměru kvalita/nepohodlí. Lidi prostě nechtějí nic nosit na hlavách když konzumují multimédia.
Implikace VR jsou rozhodně zajímavé, ale tato technologie se již tolikrát měla tutově prosadit, že si prostě držím odstup a říkám si "už zase?"
@LIUWIL (20.01.2014 15:01): Pipboy psal na blogu, že ta "věc" je překvapivě lehká. Navíc co tweetovali vývojáři, tak kvalita VR prototypu Valve je výrazně lepší než Riftu a dost odbourává i to zvedání žaludku. Všechno je to o poměru mezi přínosem z herního prožitku a nepohodlím mít na hlavě tu helmu. Konkrétně třeba u 3D brýlí je ten poměr dost diskutabilní (totéž v podstatě ty stereo sluchátka). V případě VR helmy si ale dokážu představit, že nabídne skutečně něco natolik pohlcujícího, že to mírné nepohodlí lidé překousnou.
@Artran (20.01.2014 13:50): V tomto směru jsem strašně skeptický, protože všechny návrhy vyžadují mít na hlavě obrovskou "věc". Ze stejného důvodu nejsou kvalitní stereo sluchátka mainstream a většina raději sahá po reproduktorech. Vždyť lidi mají problém i s brýlemi na blbé 3D televizi.
@montana (20.01.2014 11:56): Dík, tak je to asi jasné, 2DS. Stejně bych s tím v kalhotách nikam nechodil, raději si zahraji doma pěkně v klídku. S tím rozlišením to je fakt, já nějakou dobu vydržel 800x480 i na 7'' displeji, i když po HD720 na současném tabletu bych se k tomu nerad vracel.
@KRoman47 (20.01.2014 11:49): 3DS XL je pohodlnejsi pro chlapský ruce, ale zůstává mu rozlišení obyčejnýho 3DSka, takže displej je kostrbatej a pro mě už vyloženě hnusnej. Zvlášť při srovnání s moderníma telefonama nebo Vitou je to jako vrátit se do pravěku.
Osobně bych šel do 2DS, jak už tady tuším říkal pipboy. Vypadá sice jako hračka od vietnamců, ale dílenský zpracování je za ty prachy slušný a drží se dobře. Jen se nevleze do kapsy jako 3DS.
Nazdárek vespolek, je tu náhodou někdo, kdo se vyzná v Nintendo konzolích a má je i osahané?

Už mě nebaví drtivá většina těch blbostí na PC a obývákových konzolích, Nintendo má zcela jinou sortu her, kterou bych si rád vyzkoušel. Akorát jsem trochu na vážkách, či stačí 2DS s 3,5 a 3'' displeji, anebo to není nic moc a je lepší, nebo téměř nutné, vzít 3DS XL s 4,88'' displejem. O obyč 3DS ani nějak neuvažuji, o 3D efekt mi nejde, cenovka je zbytečně výš a co mám zkušenosti, tak i umístění Dpadu mi zcela nevyhovuje, stačí mi půl hodiny mít tak blbě skrčený palec a mám dost, v tomto směru pro mě vypadá nejlépe design 2DS.
@LIUWIL (19.01.2014 13:31): Mám zkušenost, že i když je disk sata III a je na desce sata III připojená sata 150/300 kabelem tak nějaký ohromný rozdíl oproti 600 není, možná tak kosmetický a hřejivý pocit, že mám kabel sata 600.
@ViRus (19.01.2014 09:29): K tomuto jen napíšu, že pokud máš rychlý disk, musíš ho mít na dostatečně rychlém kabelu, jinak máš zbytečně rychlý disk.
SATA I už nemusí plně stačit některým HDD, SATA II zase bude blokovat SSD (leč SSD na SATA II bude pořád obrovský skok oproti HDD).
Podívej se co máš na desce za porty a takový kup kabel. Pokud si nejsi jistý, kup SATA III (6GB), který bude kompatibilní se vším.
@FildasCZ (19.01.2014 09:15): Takto, ATA je univerzální označení pro kabel k disku (Advanced Technology Attachment) a ten se dělil na PATA (ten široký plochý šedý, modrý) a SATA k sata diskům a je jedno jestli je k SATA I, II nebo III, rychlost udává samotný disk a deska (chipset).
Ovlivnuje rychlost hardisku nejak satac cili ata kabel ? Je jedno jakej koupim ?
Vsude koukam a je přenos až to 300 MB/s takze logicky by to tak melo byt ne ? :D
@LIUWIL (15.01.2014 20:35): Pro jistotu jsem aktualizoval i BIOS a další ovladače... Zatím to opravdu drží. Musí. Ono se totiž nehodí, když PC začne blbnout zrovna v době, kdy se chystá deadline=/
@Say (15.01.2014 11:28): Takovéto problémy, které přicházejí nárazově, jsou nejhorší, protože člověk musí zkusit nějaké řešení a pak čekat jestli se symptomy projeví nebo ne. No přeju aby to bylo opravdu jenom něco s ovladačem.
@LIUWIL (14.01.2014 20:55): Právě že to dělá drát, bezdrát jsem 2 týdny zpět zrušil (myš). Ale tenhle problém začal před 3 dny a nejsem si vědom nějaké instalace/update SW. Dělají to i USB 2 a 3, jak vzadu, tak vpředu. Ale třeba dneska to zatím ani jednou nevyplo. Fakt je to absolutně random (takže to ani nejde nějak cíleně zkusit). Až to zase vypne, tak rovnou zkusím ty ovladače. Díky.

EDIT: Reinstall USB ovladačů, zdá se, pomohl.
@Say (14.01.2014 17:28): Drat ci bezdrat? Delaji to i jine klavesnice ci mysi. Dela to jenom mys a klavesnice, nebo i jina zarizeni? Zkousels USB 2 i 3? Delaji to i porty na prednim panelu?

Pokud se ti nepodari nic vyloucit, zkus nejakou Live linuxovou distribuci a otestuj chovani. Pokud to bude delat i v jinem systemu, je to HW (ale je neobvykle aby takto vypadly uplne vsechny porty). Pokud to nebude delat, pak preinstalovat vsechny ovladace vcetne usb 3.0 ovladacu.

Jinak zkus jeste zagooglit jestli se nekomu kdo ma stejnou desku jako ty nestalo neco podobneho.
Poslední 2-3 dny nějak zlobí USB... Kompletně náhodně (někdy 3x za sebou, jindy 1x za hodinu) se odpojí na vteřinu jak myš, tak klávesnice. A pak zase připojí. Zkoušel jsem jiné sloty, restart. Nic nepomohlo. Nějaké tipy, nebo důvody, proč se to děje? Díky.
v práci, kde jsme měli staré šroty, na kterých běžela spousta "nezbytných" služeb, byl přechod na SSD opravdu nutný a ten posun je stoprocentní. ale doma, kde si Wokna můžu vyladit, jsem takový rozdíl rozhodně nezaznamenal. je pravda, že používám jen nezbytné aplikace a zbytečnosti jako antiviry a spol. vůbec nepoužívám, ale i tak mě těch pár vteřin na startu ze židle nevytrhlo.

SSD tak používám jen na náročné hry, u kterých je dlouhé nahrávání (naposledy Half Life 2 Cinematic Mod) nebo neustálé zatížení disku (GTA4). Jinak bych bez něj fungoval úplně stejně. a to jsem na rychlou odezvu ras...
@mazar1234 (12.01.2014 10:19): U mna by zlato nebolo az taky problem (koniec koncov, teraz mam poloprazdny 500GB, cize tych 300 by uplne stacilo). Mne chyba skor odvaha to rozoberat :)
A to napriek tomu, ze mam 5400rpm, takze by bol ten rozdiel este vacsi.
Kontrolna otazka - kto z Vas pravidelne defragmentuje SSD disk(y)?

@aoshi (12.01.2014 08:54): No ja PC vypinam kazdy den takze ja SSD chcem, len holt na taky poriadny ako by som chcel nemam dost zbytocneho zlata to je cely problem.
@mazar1234 (11.01.2014 22:09): stastny clovek, doma ma to nejak extra netrapi (uz len samotny fakt, ze PC nevypinam mi usetri aspon otravne bootovanie), ale v tej praci by som to urcite privital.
Restart ked mam nieco rozrobene je vzdy peklo.
Tak SSD je asi to nejlepší co za poslední roky přišlo. Já už bych nikdy komp bez SSD nechtěl. A to ho na desktopu provozuju ještě tak na polovičním výkonu, protože ho brzdí deska. I tak paráda.
@Paul (11.01.2014 22:05): O práci mi ani nemluv. Tam máme mašiny použitelné (na kancelářskou práci), ale veškerá uživatelská nastavení a soubory jsou na místním serveru. Takže přijdeš do práce, sedneš si, přihlásíš se a čekáš několik minut než se to všechno načte.
No a po změně serveru máme šílené problémy se stabilitou, takže třeba něco začneš dělat a z ničeho nic si celý systém dá na třicet vteřin přestávku.

Jinak cokoliv bych chtěl dělat na těch PC, kromě kanceláře, udělám rychleji na mobilu a to bez legrace.
Jen mě o to víc štve, jak se kdejaká aplikace mermomocí cpe na Céčko. Mám jen 60 GB SSD. Nejhorší jsou ty, které se tam cpou, aniž bych to mohl ovlivnit. A kdo se má dělat s přemapováváním.

Pak mám Win 7. Půl minuty než se můžu přihlásit. Pak vedlejší account se přihlásí hned, ale můj administrátorský se přihlašuje další půl minutu. Takže mi boot, když mám SSD, prodlužuje Win.
Ale zbožňuju okamžitý start MS Office.
Jo, SSD je úžasná věc. Jsem si doma na instantní reakci všeho zvykl..o to bolestivější je práce v práci kde SSD absentuje, to čekání než PC nabootuje...než se prohlížeč spustí...než se infra inicializuje....argh.