@
ViRus (06.03.2014 20:01): Jak už jsem řekl, je to neefektivní. Ono z těch kamer nevypozoruješ nic, co by nevypozoroval pěší zaměstnanec na prodejně, který lidem může k nabídce podat další informace. Pokud je ale něco takového potřeba, je to velice specifický marketing a většinou se jedná o nějakou formu vizuální reklamy (třeba když máš někde posazený nějaký výřez a zajímá tě, jestli to lidi zaujalo a dívají se na něj a jestli je to vůbec zajímá)
Zpracovávat data z kamery by bylo příšerně náročné, časově i finančně neefektivní. V konečném důsledku, to hlavní co prodejce zajímá je statistika čeho se kolik v který den prodalo, což mnohem snáz a zcela automaticky zjistí přes pokladnu. Pokud pak má i statistiku o tom, odkud kdo přijel, co sháněl atp., je to vítaný bonus.
Co se kontroly práce zaměstnanců týče, obvykle stačí jednou pohrozit, v horším případě jednou jednat. Ono je to totiž nejen proti zákoníku práce, ale i proti listině práv a svobod. Navíc, pokud to někdo dělá, obvykle k tomu nemá požehnání od firmy.
Co se rozmístění regálů týče, za to si v první řadě platí dodavatelé. Pokud potřebuješ zjistit, kudyma ti lidi chodí, jsi špatný podnikatel - obchod si postavíš tak, aby lidi, kteří jdou prohlížet prodejnu, chodili stejným směrem. A pokud chceš zjistit, odkud se zboží nejvíc bere (tím nemyslím krade, ale kam si lidi pro zboží chodí), to zjistíš podle prázdných regálů.
No a další faktor je ten, že kamery potřebuješ hlavně k prevenci ztrát, tj. čumíš po tom, jestli někdo něco nekrade.