@h4nek (25.07.2014 18:02): Ten IndieBox bude asi hodně zajímavý projekt: "Bandwidth Limit Exceeded" :D Než se to rozběhne, kolik mají, by voko, za doručení do CZ/SK, pamatuješ-li si?
Všeobecně o hrách
Připomínka - Steamgifts na hry Primal Fears a Nosferatu: The Wrath of Malachi pro členy skupiny DH 100 na mém profilu :-)
Tak nápad je to zajímavý, retro se mi taky líbilo, ale je už dost znát, že redakce dopěla do věku, kdy se ty názory na různé věci sbližují. Pro mě už je to tedy jen poloviční obsah, Přesto škoda, kam to spěje. Po dlouhé době to byl zas časopis, který jsem přečetl od začátku do konce ... to u starších čísel mám v tomto rezervy.
@Crash (25.07.2014 13:35): Jo trefil ses, koupil jsem si asi 5 čísel a líbilo se. Mám rád retro sekci, making of a obecně všechny rozhovory. Recenze jsem většinou nečetl, ale i tak spokojenost.
@Ajantis (25.07.2014 09:33): Tak to se docela divím, že to ruší, jestli to bylo tak levný. Osobně jsem teda časáky podle plný hry vybíral. Redesignovaný Level je rozhodně o dost zajímavější než dříve, ale stejně jako nestíhám hrát nové hry, tak je to stejné i s časákem. Jsem zvyklý ho pročíst v podstatě celý a přeci jen část obsahu narozdíl od her ztrácí po čase hodnotu...
Zajímavý projekt: https://www.theindiebox.com/
Indie hry ve fyzických "sběratelských" edicích, každý měsíc jiná. Akorát ta cena za doručení je trochu vyšší.
Zajímavý projekt: https://www.theindiebox.com/
Indie hry ve fyzických "sběratelských" edicích, každý měsíc jiná. Akorát ta cena za doručení je trochu vyšší.
@Crash (25.07.2014 13:35): přesně tak.
Nechápu proč by někdo kupoval casak kvůli 2 kodum na steam, když za tu prachy si je může sehnat na aukru/nebo jinde. K čemu potom má ten časopis. Očividně tady s přílivem slev a vyprodejovych cen her nemají časopisy šanci cenou konkurovat, podle mne o samotné hry je určitě menší zájem než o časopis, jen je tam to psychologické hledisko, které lidem říká, že teď toho dostanou o hodně méně, o tom už tu ale nicméně někdo psal.
Nechápu proč by někdo kupoval casak kvůli 2 kodum na steam, když za tu prachy si je může sehnat na aukru/nebo jinde. K čemu potom má ten časopis. Očividně tady s přílivem slev a vyprodejovych cen her nemají časopisy šanci cenou konkurovat, podle mne o samotné hry je určitě menší zájem než o časopis, jen je tam to psychologické hledisko, které lidem říká, že teď toho dostanou o hodně méně, o tom už tu ale nicméně někdo psal.
@Richmond (25.07.2014 11:29): A co tě na tom zaráží, to přece o sobě víš dávno, že do dnešního herního mainstreamu nepatříš. Takže zrovna ty bys mohl být v tý cílovce na kterou Level míří, buď tě ten obsah článků zaujme a pak si ho třeba budeš kupovat, a nebo ne, a pak si ho kupovat nebudeš, ale rozhodně pro tebe není ten hlavní tahák nějaká hra na Steamu.
Jinak si myslím, že je dobře, že to zkusí prodávat bez hry, ony ty plný hry u časáků už takovým lákadlem fakt nejsou, pokud si vezmu několik posledních Humble Bundlů, slevový akce na Steamu, všude možně rozdávaný hry zdarma, atd. Každopádně u mě mají plus za odvahu udělat těžký a nepopulární podnikatelský rozhodnutí, je možný že to časem zase změní, je možný že na to i dojedou, stejně jako je možný, že by dojeli i kdyby hru nechali, do kasy jim nevidím. Ale je fakt, že z toho co jsem v posledním roce o hrách četl ať už v časopisech nebo na netu (myslím samozřejmě v český kotlině), byly nejzajímavější články v Levelu, takže budu rád, když se ještě chvíli udrží.
Jinak si myslím, že je dobře, že to zkusí prodávat bez hry, ony ty plný hry u časáků už takovým lákadlem fakt nejsou, pokud si vezmu několik posledních Humble Bundlů, slevový akce na Steamu, všude možně rozdávaný hry zdarma, atd. Každopádně u mě mají plus za odvahu udělat těžký a nepopulární podnikatelský rozhodnutí, je možný že to časem zase změní, je možný že na to i dojedou, stejně jako je možný, že by dojeli i kdyby hru nechali, do kasy jim nevidím. Ale je fakt, že z toho co jsem v posledním roce o hrách četl ať už v časopisech nebo na netu (myslím samozřejmě v český kotlině), byly nejzajímavější články v Levelu, takže budu rád, když se ještě chvíli udrží.
@Victor (25.07.2014 07:28): Teď jsem se zarazil, jelikož nepatřím ani do jedné skupiny (AAA nehraju vůbec a na Steamu mám všehovšudy asi cca 12 her) :(
World of Guns Gun Disassembly zajímavá hra na steamu, :)
@Red (25.07.2014 10:52): Ten moment, kdy náš HW nezvládá už ani freeware :)
Tahle rally zdarma vypadá hodně dobře, bohužel můj notebook s integrovanou to nezvládá.
http://plnehry.idnes.cz/stunt-rally-rece ... bw-plnehry-simul_haj
http://plnehry.idnes.cz/stunt-rally-rece ... bw-plnehry-simul_haj
@Walome (25.07.2014 09:20): ... Nehledě na to, že z úvodníku v posledním čísle vyplývá, že náklady na přiloženou hru dosahují přibližně 5 Kč (hovoří o vyšších desetisících při nákladu 16.000 výtisků; ostatně již před mnoha lety se psalo, že náklady na plnou hru činí přibližně 10 Kč). Účelem zrušení přílohy však není snížení ceny, jak se zřejmě domnívá Victor, nýbrž snížení ztrátovosti, takže je pochopitelné, že ke snížení ceny na 95 Kč nedojde.
@Victor (25.07.2014 07:28): Ta dvacka fakt nepřitáhne nový čtenáře. A tolik stojí e-verze.
s těma plnejma hrama je to blbý. dřív to mělo smysl si časák kvůli tomu kupovat. ted ne. většina z nás má plnej steam her, kerý nehraje. lidi chtěj asi stejně hrát nový aaa hry, nebo ty nejlepší. nicmene by level meli bez prilohy slevit na 80 kč třeba.
@Matthew.J (24.07.2014 23:14): Uvidíme no, ale tak museli vědět, že vydávat časák jim nepřinese slávu a bohatství.
@Walome (24.07.2014 22:44): V tom případě sa level nemá čeho bát ne? :D
@Jack_Dark (24.07.2014 21:29): Je to vzorek a z toho vzorku jsou určitý vypovídající procenta. Odpovídali jen ti největší fanatici, co si LEVEL fakt kupujou a ne kecálisti. Věř mi, že jejich cílovka na hry naprosto sere.
@Flexo (24.07.2014 21:57): Dokážu a v barvách.
@Flexo (24.07.2014 21:57): Dokážu a v barvách.
Já nevím, ale odjakživa jsem kupoval časopisy hlavně kvůli kvalitním recenzím. A ne, ty pár odstavcové internetové bláboly, ve většině případů, opravdu nejsou kvalitní recenze.
Mě se momentální podoba Levelu více méně líbí a plná hra mě chybět nebude, doufám, že vydržej. Pro zajímavost, dovedete si představit časopis úplně bez recenzí? Čtu je čím dál méně, většinou až jako to úplně poslední.
@MickTheMage (24.07.2014 20:32): Věr tomu Micku že pro spoustu čtenářů je ten bonus v podobě hry i otázkou zdali časopis koupí nebo ne. To že si třeba někdo kupuje časopis čistě jen kvůli obsahu je věc druhá. Ale ta kupní síla co byla ovlivněna plnými hrami není zanedbatelná. A když to dáš pryč a cena zůstane stejná, tak to pro spoustu lidí bude, jako že jsou o něco ochuzeni co tu bylo. A přestanou kupovat.
@Walome (24.07.2014 20:39): A kolik lidí myslíš že bude v takovým dotazníku odpovídat? Je to jen zanedbatelné a nic neříkající číslo co zkresluje věci. Spousta lidí co právě budou kupovat časopis kvůli hře nějaký dotazník vůbec vyplňovat nebude nebo ho ani nezaregistruje.
@Walome (24.07.2014 20:39): A kolik lidí myslíš že bude v takovým dotazníku odpovídat? Je to jen zanedbatelné a nic neříkající číslo co zkresluje věci. Spousta lidí co právě budou kupovat časopis kvůli hře nějaký dotazník vůbec vyplňovat nebude nebo ho ani nezaregistruje.
@Walome (24.07.2014 20:39): šak ba ti dva píší něco co jinde nenajdeš, ale já psal o těch běžných a ty už ano.
@Walome (24.07.2014 20:03): Hmm tak to mam smulu. Level jsem si naposled koupil nekdy v roce 2000 :)
@Jack_Dark (24.07.2014 20:26): Nesmysl, rozesílali dotazník a plný hry kvitovalo snad 11% nebo kolik. Plný hry dneska nikoho nezajímaj, všichni jich máme tři zadky, nebo pirátíme. A ten oser s nima LEVELu jen ublížil, jak finančně, tak co se množství práce týče.
@ViRus (24.07.2014 20:31): Rybka jde mimo mě, s Vávrou máš svatou pravdu :) ale s článkama nemáš pravdu, takovýhle články na netu právě nenajdeš. Měli by se zaměřit na vlastní obsah, vykašlat se na recenze největších hitů a spíše cílit na hipstery, ještě víc, než dosud. Zmenšit náklad a pak jim to možná nebude prodělávat (vydělávat jim to nebude nikdy). A jedna velká výhoda - pod těmito články není diskuse ;) ačkoli možná škoda, nějaký reakce na Vávru bych si občas rád přečetl.
@ViRus (24.07.2014 20:31): Rybka jde mimo mě, s Vávrou máš svatou pravdu :) ale s článkama nemáš pravdu, takovýhle články na netu právě nenajdeš. Měli by se zaměřit na vlastní obsah, vykašlat se na recenze největších hitů a spíše cílit na hipstery, ještě víc, než dosud. Zmenšit náklad a pak jim to možná nebude prodělávat (vydělávat jim to nebude nikdy). A jedna velká výhoda - pod těmito články není diskuse ;) ačkoli možná škoda, nějaký reakce na Vávru bych si občas rád přečetl.
@Walome (24.07.2014 20:15): Abych se teda vyjádřil k tomu článku Poláčka - píše se tam, že "hry jsou zlevnovány tak rychle a v takové míře, že je stíháme vykoupit všechny, než se ve slevě objeví něco dalšího, co nutně potřebujeme." O nějaký kus dále popisuje, jak to může změnit trh - aneb takový ten scénář, že vlastně nikdo už nebude chtít platit peníze za novou hru, protože stačí chvíli počkat a sleva je na světě.
Udělal už někdo nějaký opravdu kvalitní výzkum, který by aspon trošku něco takového potvrzoval? Lidi, co nadávaj na slevy tohle používaj pořád dokola, ale stále jsem nikde neviděl něco, co by takový argument podpořilo. Obzvlášt v době, kdy lidi kupujou ještě ani nedokončené hry, jak na běžícím pásu. Přirovnání s AppStorem a Google Play v článku je poměrně odvážné. Pokud má někdo nějaký kvalitní článek, tak sem s ním.
Neznám příliš obchodníků, co dělají věci, které pro ně nejsou výhodné. A kdyby náhodou skutečně začali výrazně klesat prodeje her při vydání, tak ti mohu garantovat, že slevy rychle skončí, takže užívejme, dokud můžem.
Udělal už někdo nějaký opravdu kvalitní výzkum, který by aspon trošku něco takového potvrzoval? Lidi, co nadávaj na slevy tohle používaj pořád dokola, ale stále jsem nikde neviděl něco, co by takový argument podpořilo. Obzvlášt v době, kdy lidi kupujou ještě ani nedokončené hry, jak na běžícím pásu. Přirovnání s AppStorem a Google Play v článku je poměrně odvážné. Pokud má někdo nějaký kvalitní článek, tak sem s ním.
Neznám příliš obchodníků, co dělají věci, které pro ně nejsou výhodné. A kdyby náhodou skutečně začali výrazně klesat prodeje her při vydání, tak ti mohu garantovat, že slevy rychle skončí, takže užívejme, dokud můžem.
@Jack_Dark (24.07.2014 20:26): Len idiot si kupuje casopis kvoli plnym hram, ktore moze mat este k tomu lacnejsie niekde inde, ze :)
@Jack_Dark (24.07.2014 20:26): A hlavně Vávrovi a Rybkovi články zajímají pouze je samé a Waloma :-), co se týče těch běžných článků, to si dnes najde každý na netu a s tabletem i na tom záchodě můžeš sedět.
@Walome (24.07.2014 20:08): Hráči si zvykli na plný hry bez nich, tak bude propad prodeje velkej. Ani sebelepší články a autoři to nezachrání pokud nepřidají nějakou přidanou hodnotu jako byly právě plné hry.
@Flexo (24.07.2014 20:10): Tak tak. Přesně tam. Jsem rád, že to někdo taky vidí, ale pár jedinců s tím nic neudělá. No, uvidíme za pár let, kam to dospěje.
@Walome (24.07.2014 18:40): At se snažím, jak se snažím, tak tam nic o devalvaci her kvůli slevám nevidím. Možná si to pleteš s posledním fight clubem (myslím, že tam něco takového padlo). Mohu se zeptat, jak se podle tebe devalvace her projevuje a čemu to vadí?
Edit: Tak už jsem to našel i v levelu, rubrika měsíc v kuse.
Edit: Tak už jsem to našel i v levelu, rubrika měsíc v kuse.
@Jack_Dark (24.07.2014 20:06): Podle mě maj ještě jeden pokus se přizpůsobit trhu. Ale taky tomu nedávám moc šancí, no, bohužel.
@Walome (24.07.2014 18:40): Ten už dlouho nevydrží.
@Zx Atari 500 (24.07.2014 19:16): Kup si LEVEL a zjistíš to :)
@Zx Atari 500 (24.07.2014 19:16): Hry, za které jsou lidi schopni obětovat 99 Kč raději než za časopis bez her ;)
@Walome (24.07.2014 18:40): Co si mam predstavit pod pojmem hipsterske indie hry?
V novým LEVELu hned v úvodníku píšou o devalvaci her, která přichází kvůli neskutečným a absurdním slevám. Což mi mluvěj z duše, jsem rád, že se neohnim sám. Vzápětí Vávra vandruje do "hipsterskejch indie her", protože jsou jen retro a cool a nic víc nepřinášej. A vzápětí Macura se obouvá do kickstarterů a steam greenlight. Tihle kluci nesmí s vydáváním skončit, pak bych už neměl souputníky! :D
@Walome (24.07.2014 12:50): No ved chvala Baphometovi ze zustalo, inac by to stalo za prdlacku - takto to dostalo 70%. Len proste nechapem preco zmenit k horsiemu najlepsi combat system aky kedy dovtedy mali v hre, to je skratka chujovina.
@ViRus (24.07.2014 12:46): Je pravda, že Sims 2 mě svého času bavily nejvíc.
No je to dost, ale máš tam všechny hry a je to fakt limitka, u mě je problém ten, že ta soška se mi moc nelíbí, protože pro mě ta postava není ikonická (vůbec nevím, o koho jde). U Zaklínače je aspoň ten Geralt :)
@mazar1234 (24.07.2014 12:41): Ale to podstatné zůstalo zachováno - atmosféra, hratelnost a hlavně možnost zmlátit, nebo zabít (téměř) jakoukoli NPC, čímž se některé questy řešily fakt šikovně.
No je to dost, ale máš tam všechny hry a je to fakt limitka, u mě je problém ten, že ta soška se mi moc nelíbí, protože pro mě ta postava není ikonická (vůbec nevím, o koho jde). U Zaklínače je aspoň ten Geralt :)
@mazar1234 (24.07.2014 12:41): Ale to podstatné zůstalo zachováno - atmosféra, hratelnost a hlavně možnost zmlátit, nebo zabít (téměř) jakoukoli NPC, čímž se některé questy řešily fakt šikovně.
@special_plan (23.07.2014 20:45): Super díky moc. Už jsem silně uvažoval, že budu postupně kupovat všechny balíčky :-)
@Walome (24.07.2014 11:44): To ano, ale ta cena...
@Walome (24.07.2014 11:44): To ano, ale ta cena...
@Walome (24.07.2014 12:18): Mne Risen prisiel teda celkom o dost lepsi co sa tyka ovladanie/subojovy system.
To ma najviac nasralo na Risen 2 ze uplne hlupo a zbytocne zmenili suboje na horsie.
To ma najviac nasralo na Risen 2 ze uplne hlupo a zbytocne zmenili suboje na horsie.
@Garret (24.07.2014 12:08): No počkej a hráls první Risen? Vždyť je to prakticky to samý, jen se to (o něco málo lépe) ovládá.
Jinak k té trojce - tam jsou mluvící příšerky, to je novinka, ne? V prvních třech Gothicích a prvním Risenu nic takového nebylo, krom skřetů.
Jinak k té trojce - tam jsou mluvící příšerky, to je novinka, ne? V prvních třech Gothicích a prvním Risenu nic takového nebylo, krom skřetů.
@Garret (24.07.2014 12:08): Jasně proto vznikajů hardcore a oldschool hry... Nejaké PR fráze ingnoruju a návrat ke kořenom jde mimo mňa. Viděl jsem video a z toho hodnotím co tam bude a jak to bude vypadat. Jde mně o to aby to byla dobrá hra a ne stejná jak ty první.
@Matthew.J (24.07.2014 08:40): "návrat ke kořenům" --- tahle fráze už je tak otřepaná, až je trapná. konzolová jednoduchost už nikdy nevymizí, jakýkoli návrat k čemukoli, co dělalo Gothic Gothicem, už není v kurzu.
Ale ta sběratelka... až na tu skládačku a kartičky supr.
Ohh, ono je to ještě ke všemu limitovaný a certifikovaný...
Ohh, ono je to ještě ke všemu limitovaný a certifikovaný...
@montana (24.07.2014 09:02): Tak Risen 2 jasně ukázal, že pokrok jim nejde.
@montana (24.07.2014 10:39): nejrychlejší a nejjednodušší cesta vede nejspíše přes vlastní přidání :-)
Pridejte nekdo Gods Will Be Watching at o tom muzeme intelektualne debatovat.
Recenze na objednávku? 95% recenzenta kontra 40% lidového hlasování.
@montana (24.07.2014 09:02): Já mám jasno, já jsem rád :)
@montana (24.07.2014 09:02): Já mám jasno, já jsem rád :)
@montana (24.07.2014 09:02): Mno já jsem hrál jenom G2 a G3 takže tento problém nemám. Navíc soubojový systém sa pořád mění a co jsem četl tak byl obvykle nic moc. A taky magie vypadala v gothikoch vždycky trapně. Tady to vypadá opravdu dobře jak meele tak magie.
@Matthew.J (24.07.2014 08:40): Nevim jestli mam byt rad, ze Pirane uz 15 let jen lehce oprasuji textury a ma to tak furt ten Gothic feeling nebo jestli na ne nadavat, ze naprosto serou na jakykoliv pokrok :)
@Matthew.J (24.07.2014 08:40): Ano, zatím to vypadá na hru roku společně s Divinity.
Ale snad bude optimalizace lepší, než je tomu u druhého Risenu.
@jazz1 (24.07.2014 08:47): Deck13... tady bych nic velkého neočekával :). Můžou ale jen překvapit.
Ale snad bude optimalizace lepší, než je tomu u druhého Risenu.
@jazz1 (24.07.2014 08:47): Deck13... tady bych nic velkého neočekával :). Můžou ale jen překvapit.