Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

Popisky často stojí za vylizprdel, nikdo to nečte. Přesto se tady bazíruje na tom, aby přidana hra měla popisek, jinak nemůže být přidána. I kdybych dostal 0 bodů za přidání bez popisku, s radosti bych tady nasypal hry, které jsem dohrál a nejsou tady - popisek by doplnil někdo jiný. Bohuzel to nejde, takže už z toho důvodu je nemožné používat DH jako nějaký sumář dohraných her.
Našel jsem si ten pohled z Interstate, ale nenastal ten pocit, jak by řekl Angličan "It rings a bell!" Není to ono. Stejně tak u toho Necrodome. I když obskurní, alespoň z pohledu toho, kolik lidí si jí pamatuje, to nejspíš bude, když ani ostřílení veteráni nemají někde hluboko v šuplíku vzpomínek ukryt název této hry. Jinak samozřejmě, jedná se o PC titul, jinou herní platformu jsem nikdy ani nevlastnil.
Díky všem za tipy, avšak bohužel ani jeden z výše jmenovaných titulů to není. Interstate (projel jsem všechny zde uvedené díly) je podobně, jako je tomu v případě Mashed, snímán z pohledu za automobilem. Jsem si naprosto jist, že daná hra byla ovládána z pohledu řidiče (tj. z "kokpitu") vozidla. Quarantine mne znejistěl poněkud více, vizuální stránka je minimálně dosti podobná mé hledané hře, avšak jsem si takřka jist, že se celá odehrávala na závodních tratích, tudíž to také není úplně ten "simulátor taxikáře blízké budoucnosti", byť tomu zatím z uvedených děl měl nejblíže.
Mně se ten nápad s přidáváním her bez popisku docela dost líbí. Mohla by se pro ně udělat speciální sekce/štítek "bez popisu" nebo něco takového a po jeho přidání by se u té hry odebral... Je pravda, že hodně her by asi zůstalo bez popisu, ale na druhou stranu by přibylo dost her na které by si při pohledu hráči vzpomněli a mohli si je přidat do sbírky. Je mi jasný, že mi chybí tolik her, které nemám v poličce, protože tu zkrátka nejsou (nevím kolik je tu lidí jako já, kteří vážně Databázi her používají převážně na databázi toho co dohráli, aby to "náhodou" nehráli znova :-D)
Zdravím, hledám jednu starší hru. Jedná se o závody z pohledu z první osoby (tj. za volantem vozidla), ve kterých jsou přítomny zbraňové systémy pro ničení protivníků. Zdali toto vybavování vozidla funguje pomocí sebraných power-upů podobně, jako tomu bylo např. u Mashed, nebo v rámci nějakých "garážových" úprav za sebrané body si již přesně nepamatuji, ale něco mi říká, že je to ta druhá varianta. Pokud to někomu pomůže, pak ještě připojím svůj tip na stáří celé hry - odhadem mezi roky 1985 - 1999, vím, široký úsek, ale víc ze své děravé paměti opravdu nejsem schopen vydolovat. Marně se jí snažím již několik dní nalézt přes místní vyhledávací systém, avšak bezúspěšně..

Díky všem za případné podnětné odpovědi.
@M.a.t.t. (27.07.2014 11:55): myslim ze neco takoveho jsem udelal naposled :D

Nevim, pro me je tohle posuzovani popisku ekvivalentem posuzovani zkusebniho komentare na csfd. Akorat teda na csfd by to snad stacilo jednou >_>
@pipboy (27.07.2014 07:17): Stále mu to môžeš vratiť späť s tým, že vzhľadom na danú hru je podľa teba popisok ideálny. Ak ti nejde o body (akože asi nejde), tak sa to dá riešiť aj takto.

Kratšie popisy uprednostňujem osobne aj preto, lebo sa ľahšie kontrolujú, či opravujú. Postačia základné informácie a kto chce, ten môže doplniť ďalšie. Ale pri očakávaných tituloch sa dá čakať, že ich pridá nejaký fanúšik a že si na popise bude chcieť dať viac záležať.
@jazz1 (27.07.2014 11:40): Asi jo, no :) Mám na výběr: Buď stvořit fakt nějaký blábol, který prostě bude, ale já s ním nebudu spokojen; nebo ztrávit hodiny hledáním informací o málopopsané vývojové verzi hry v různých rozhovorech (když recenze logicky ještě nejsou) a prohrabávat se tím, když na tohle prostě bohužel nemám aktuálně čas; nebo postupně časem nabírat střípky, na které narazím, a časem to někdy sepsat, což znamená si (dle zkušeností) dělat v záložkách horu informací, nba jejichž sesumírování pak taky už nebudu mít čas a nervy :)

Možná mít možnost jen zájemcům někam k dané dosud nepřidané hře ty nalezené střípky sesypávat, aby je zájemce o přidání hry nemusel sám pracně dohledávat a třídit...
@MartinezZ (27.07.2014 11:14): To minimum o 8 větách, jak říkají pravidla DH, lze vytvořit vždy, ať je hra hotová 20 let, nebo je klidně v betě; a vím sám moc dobře, jak málo informací je o celé řadě kousků, které třeba vůbec ve střední Evropě neznáme. Obávám se, že problém vězí v přirozenosti člověka. Přidat hru bez popisu za 5 minut není problém pro nikoho, stvořit popisek už je přece jen časově náročnější. Lidem se prostě jen nechce nebo nemají čas, toť vše.

A spoléhat se na to, že někdy někdo možná přidá popis, pokud by bylo umožněno přidávání bez popisku? To bychom se asi načekali...
Je mi jasné, že pro dobro DBH je lepší mít u hry popisek, nicméně občas by možná neuškodilo přidat hru i bez popisku (byť třeba bez jakéhokoliv bodového ohodnocení) a dát tak možnost vytvořit popisek někomu, kdo má za těžko přidat samotnou hru, ale "blábol" ke hře by mu třeba (v záchvatu tvořivosti :) sepsat nevadilo. Je pár her, u kterých víme, kd zřejmě vyjdou, ale stále jsou třeba ve veřejné už přístupné betě a vývoji a obsah a náplň je tak málo známá a nejednoznačná, že sepisovat k tomu nějaký popis na dva odstavce je nereálné, protože by nemusel ke konci odpovídat skutečosti. Ale zase tak nepřidáním hry málokdo o ní bude vědět (například). Mezitím už by k ní šlo přidávat zajímavstvo, videjstvo i odkazovstvo na články s podrobnějšími informacemi, ze kterých by pak už popisek vytvořit šel. Takhle jsem vzdal přidání už asi tří F2P stříleček, protože shromažďovat si tu (u sebe) postupně se objevující články s informacemi mě jaksi nebavilo a cpát to stále průběžně do diskuzí k vývojáři (abych o tom někoho informoval a zároveň si tak zálohoval potřebné odkazy) také není systémovým řešením. (Naposledy to byl nějaký FEAR Online nebo jak se to jmenovalo...)

...což, se obávám, jsem trochu odbočil od tématu...
Zaleží od konkrétnych hier. Niektoré väčšie a očakávané tituly si zaslúžia dlhší popis. Popisy - eseje - nemám rád ani ja, ale aspoň základné fakty by tam mali byť spomenuté. Pipboy zase kecá, nik mu predsa nekáže písať dlhé popisky. ;) (ale uznávam, že niektorí VIP ich asi majú radšej :) )
Dobre, fajn, 1-2 vety jsou obvykle malo.

Na druhou stranu pokud je to nejaka hovadina typu Threes a popis herniho konceptu a pripadny pribehovy pozadi se vejde do 2 vet, tak v cem je kurva problem?

Jeden odstavec u rady jednodussich her proste staci a povazuju za naprostou zhovadilost kydat na popis hry omacku jen abych to natahnul na dva. Ostatne kydani omacky je duvod, proc se pridavani her davno vyhybam.

(To, a skutecnost, ze kdyz uz budu chtit o hre neco napsat, tak to bude v prvni rade vzdycky komentar a ten se s detailnejsim popiskem obsahove obvykle dost kryje.)

Pri nejmensim by pozadavky na popisek mely byt definovane obsahem a ne delkou, ffs.
@Crejzi (25.07.2014 12:20): Ahoj. Rozhodně se po tobě nechce žádná recenze. Má jít o faktický popis hry. Těžko říct v čem je problém bez konkrétního příkladu. Očekával bych, že ti to VIP jasně napíše. Pokud bereš text odjinud a jen ho upravuješ, není to správná cesta. Prostě napiš vlastními slovy o čem hra je (příběh) a jak se hraje (základní herní mechanismy). Nemusí to být nijak moc dlouhé.

@pipboy (25.07.2014 12:44): Já teda doufám, že si Databáze udrží snahu alespoň o základní úroveň kvality. Napsat pár vět do popisku není zas tak těžké. A jen proto, že ty si pořád stěžuješ, neznamená, že to každého obtěžuje.
Tak nejak doufam ze do zavedeni konzolovek memphis explicitne specifikuje ze popisky nejsou dulezite, nebo ze staci strucne shrnuti ála 1-2 vety. Vsechny ty kryptofasisticky VIP grafomany bych zakazal, kazdeho jenom obtezuji...
Ahoj všem :) Mám takový víceméně, tedy spíš více než méně stupidní dotaz: Už několikrát jsem chtěla přidat hru do databáze, jenže mi byla vždycky zamítnuta z důvodu nevlastní recenze/popisu (i když byl lehce upravený). Chtěla jsem se zeptat, co "přesně" se už bere jako duplikát a co ne, protože se psaním recenzí nemám extra zkušenosti a hry, které bych chtěla přidat zrovna toho o sobě moc říct nemohou (jsou to převážně hidden objects od společnosti Alawar a tam je prostě pouze jiný příběh, koncept je pořád stejný...)
Mohou se do DH přidávat mody her? Myšleno totální konverze, které s původní hrou nemají nic společného? Narazil jsem na mod NEOTOKYO pro Half-Life 2 a celkem bych ho i přidal. Bude přijat nebo zamítnut?
OK. Díky. Přesto bych se zeptal ještě na něco. Co když k přejmenování studia došlo během vývoje hry? Např. práce na Alien Rage začaly ještě za původního názvu (CITY interactive), ale k dokončení a vydání došlo až pod novou značkou (CI Games).
@Eru (27.06.2014 14:42): Původního vývojáře editovat s ukončením existence v roce 2013, a hry, které vytváří pod novým jménem mají v podstatě nového vývojáře. V profilu obou by mohla být zmínka o tom, že jde o jednoho a téhož pod změněným názvem. Taková je aspoň praxe.
U hry bych doplnil nový název jako alternativní.
Pokud vývojářské studio změní název, měl by se editovat i ten na DH, ponechat původní nebo mít dva samostatné profily? Např. City Interactive se v roce 2013 přejmenovali na CI Games.

A jak by to mělo být u her? Např. RPG Dungeon Gate nově vyšlo pod názvem Dysan the Shapeshifter.
BTW - nevím jestli si toho všichni už všimli, ale každý uživatel může smazat svůj vlastní příspěvek dokud je posledním v tématu, tj. nikdo nad něj stále nic nenapsal. Dole v pravo vedle Reagovat je takový šipečka a po jejím rozkliknutí se objeví (s)mazací direktiva.
Treba aktualizovať Visual C++ cez inštalačný balíček od Microsoftu, ako radí Bodkin. Z iných stránok sa dynamické knižnice sťahovať nevypláca, bývajú plné malvéru. ^^
Ahoj, prosím o vaši radu. Moc se nevyznám v instalacích her. :-) Nainstalovala jsem hru a když ji chci spustit, tak mi to píše chybu "Program nelze spustit, protože v počítači chybí MSVCR100.dll. Pokuste se tento problém vyřešit přeinstalací programu". Můžete mi někdo prosím poradit, co mám udělat? Díky moc.