Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

@Drolin (31.07.2014 11:23): Absolutně neberu jako argument, že hra by měla zůstat hrou. Knihy doplňující universum hry se dělají odnepaměti a funguje to parádně. Knihy Gears of War jsou naprosto úžasné a ne, nehodily by se jako hra. To samé Halo a tuny dalších her, dokonce i ten Hitman.
Když to jde zknižnit, nechápu, proč by to nešlo zfilmovat. Problém není v příběhu, problém je v tom, kdo dělá ten film.


Vyprávět příběh jde mnoha způsoby. To že je příběh ve hře neznamená, že nejde zfilmovat - jen se musí vyprávět jinak.
'Filmovější než film' - nadsázka, dost často použité v případě, kdy hra si tolik dává záležet na své filmovosti, až to koliduje s gameplayem (viz začátek Driver: San Francisco); omezení gameplay zážitku pro cinematic zážitek
@special_plan (31.07.2014 12:00): Berieš to zbytočne vážne :) Ak sa snažíš frázu "filmovejši ako film" analyzovať z logického hľadiska, tak ti samozrejme nemôže dávať zmysel. Filmy sú filmy a hry sú hry. To nie je o tom, čo čakám ja, film je stále filmom, aj keď je poloamatérsky a natočený na ručnú kameru, ale asi sám uznáš, že na teba nebude pôsobiť z filmového hľadiska tak dobre, ako animácie niektorých nových hier. Aj mnohí tvorcovia hier k nim skutočne pristupujú tak, akoby točili plnohodnotný film - aj keď ho samozrejme netočia a ide len o časť celku. Asi takto som to myslel. Ide teda skôr o subjektívne cítenie, ktoré spomenul Walome (dík) a objektívne to zmeraťnemôžeš. Inak máš samozrejme pravdu, ale niečo mi hovorí, že sa vlastne chápeme, akurát sa na to pozeráme z odlišného hľadiska. ;)
@Walome (31.07.2014 12:31): Změřit to nelze, film jako médium to ale definuje. Film je vždy 100% filmový, hry můžou být filmové pouze částečně. O dojem jednotlivce se jedná například při porovnávání různých her ("The Last of Us je filmovější než Pac-Man").
@special_plan (31.07.2014 12:10): Jde mi o to, že nemůžeš změřit neexistující filmovost, takže se jedná jen o dojem jednotlivce. Takže klidně můžeme tvrdit, že takový Last of Us, je filmovější, než film, když to tak cítíme.

Pokud žijeme v době, kdy hra může být interaktivní film, můžeme žít i v době, kdy filmy nejsou dost filmové.

(*prkotina*
@M.a.t.t. (31.07.2014 11:42): Reaguješ na něco, co jsem nenapsal. Nikde netvrdím, že hry nejsou nebo nemůžou být (částečně) filmové. Ty ale větou "viaceré hry sú filmovejšie ako samotné filmy" tvrdíš, že číslo 1 je někdy více 0 než nula samotná. Což je absurdní. Že ty od filmu jako média něco očekáváš, ještě neznamená, že když to film nemá, není "filmový". Už k tomu nemám co víc dodat.
@special_plan (31.07.2014 11:23): Pretože som čakal, že ti to dôjde. To nie je úzka definícia, film je médium vsádzajúce na všetky zmysly, narozdiel od knihy, ktorá stimuluje tvoju fantáziu. Od filmu sa logicky čaká aj patričný audiovizuálny záźitok a toto sa netýka iba blockbusterov, čize rozhodne nemám na mysli kvantitu trikov. Mnohé hry dnešnej doby sa im vo viacerých aspektoch vyrovnávajú (Pozri si napríklad Last OF Us zostrihaný do podoby filmu a pochopíš). Ak stále nechápeš v čom spočívá "filmovosť" mnohých hier, už ti to nemám ako lepšie vysvetliť...

@Drolin (31.07.2014 11:23): Ťažko sa na túto tému baviť s niekým, kto z princípu tvrdí, že "herná atmosféra so živými hercami nefunguje", pritom v realite môžu skutoční herci nahrávať svoje herné scény v štúdiových ateliéroch. Nikto nechce baťovsky nasekané adaptácie, viac než čokoľvek si mnohí fanúšikovia hier prajú, nech sa ich ujmú kvalitní tvorcovia, ktorí vedia čo robia. Tento dojem napríklad zatiaľ nemám z ohláseného Assassin's Creed, ktorý údajne nemá mať veľa spoločného s predlohou a to sa na ňom paradoxne podieľa samotný Ubisoft. Ale to sa samozrejme môže zmeniť.
@M.a.t.t. (31.07.2014 11:18): Stále nechápu, jak může být hra (v jakémkoliv smyslu) filmovější než film. To máš asi nějakou úzkou definici toho, jak má filmovost vypadat. Proč nenapíšeš rovnou, že filmové adaptace někdy působí lacině a méně zajímavě než cutscény ve hrách?
@LIUWIL (31.07.2014 10:54): To je ale zcela zbytečné, když by to daleko lépe fungovala jako hra - ukázaní něčeho nového ať je necháno na případná pokračování hry. Zbývá tak přesněji pojatá inspirace filmu hrou, která s ambicí "stravitelny jak fanousky, tak beznym divakem" může klidně vzniknout (při nárocích běžného diváka), i značně komerčně uspět, ale zbytečností této vynaložené práce mohou konkurovat jen knihy na motivy videoher. Tedy pokud nemají daní fanoušci videoherních sérií altruistické potřeby zlepšit životní úroveň filmových producentů a společností, kteří se jaksi k té značce dostali.

@M.a.t.t. (31.07.2014 10:55): Má, není však důvod ji ihned, nebo kdykoliv jindy, převádět na plátna. Ambice "přivaření si polívky" ze strany kinematografie na videohrách je jev, který se objevuje stále překvapivě málo, a to kvůli velmi slabým filmům (pokud je vrcholem Silent Hill... :), může však velmi snadno přerůst např. "komixové opojení", hltící jeden brak za druhým. To, zda by bylo ideálním stavem vídat v kině během roku baťovsky nasekané adapace Battlefieldu, CoD, Diabla... je už na uvážení každého.
@special_plan (31.07.2014 11:15): Hry sú často filmovejšie (v zmysle vizuálu) ako viaceré časté pokusy o adaptácie hier, ktoré trpia menším rozpočtom, podieľajú sa na nich menej skúsení ľudia a výsledok pôsobí lacno a nezaujímavo.
@special_plan (31.07.2014 11:03): Mnohé hry dnešnej doby skutočne bazírujú na čo najfilmovejšom looku. Stačí si pozrieť na youtube cutscény vybraných cinematických hier a vnímať ich po réžijnej stránke, všímať si pohyby kamery, výpravu, hudbu, či celkový cit pre detail, ktorý z nich sála. Výsledkom sú často opojné animačky, ktoré určite stáli nemálo financií, ale pôsobia ako časť filmu. Nakoľko hry vsádzajú aj na audiovizuálny zážitok, tvoje tvrdenie by som si ešte raz premyslel.
@Drolin (31.07.2014 10:43): Čakal som, že to napíšeš, ale s týmto tvrdením nesúhlasím. Mnoho hier ma slušnú dejovú kostru, ktorá by si zaslúžila previesť na plátno. Bohužiaľ sa často adaptujú veci ako Super Mario, Need For Speed, či Angry Birds, ktorý má mať taktiež filmovú verziu. Aj u kníh fungujú iné pravidlá a adaptácie sa tvoria a v mnohých príkladoch sú aj vydarené. Všetko záleží na ľudoch, ktorí sa toho ujmú. Ak to bude pokračovať štýlom, "najmeme si čo najlacnejších rutinérov", tak logicky nemajú šancu na úspech. Vnímaš aj adaptácie kníh ako doplnky? Aj tie môžu fungovať samostatne a zaujať niekoho, kto predlohy nečítal, to isté platí u adptácií hier. Nie každý ich hráva...

Jediný problém z hľadiska dnešnej doby je ten, že viaceré hry sú filmovejšie ako samotné filmy Napriek tomu si myslím, že cesta k úspechu je. Je o to ťažšie, ale verím tomu, že sa to dá.
@Drolin (31.07.2014 10:43): Blbost. Nikdo po nikom nechce, aby film delali podle kopiraku. To da rozum, ze to fungovat nebude. Dobry film podle hry by byl takovy, ktery by ukazal neco noveho a zaroven sel povazovat za soucast universa. Tzn. zabyval se necim, co ve hre nebylo primo ukazano, ale melo na ni vliv.

Tvrdit, ze nejde udelat film stravitelny jak fanousky, tak beznym divakem, taky neberu. Nevidim jediny duvod, proc by to u materialu jako je Hitman neslo.
@M.a.t.t. (31.07.2014 10:25): Žádné, videohry samy o sobě, z podstaty věci, převedeny v samostatně fungující film být nemohou. Film inspirující se (značně) videohrou může být jen povedeným či méně povedeným doplněk.

U her fungují jiné pravidla, u filmů také. Prolnutí může být tak opodstatněné jen emulováním základní premisy nebo atmosféry, ta však s živými herci nefunguje.
@Drolin (31.07.2014 09:58): Výrazne horšie adaptácie hier neboli tak strhané, takže asi ťažko. Isteže je ten film určený predovšetkým tým, čo prišli do kontaktu s predlohou, komu by inému by mal byť určený predovšetkým? Polož si otázku, koľko adaptácií vôbec ctí predlohu. Len o niečo nižšie sme s bavili o Hitmanovi, ktorý s ňou nemá takmer nič spoločné. Film je jasne inšpirovaný prvým dielom, akurát si vypožičiava pár aspektov z dvojky a trojky (hlavne Pyramid Head, ktorého účasť vo filme ale má zmysel a pôvodnej hudby). Práve hráči považujú Silent Hill v globále za vydarený. Aj ja sám považujem Silent Hill za dobrú ukážku toho, ako previesť na plátno atmosféru série, bez toho aby sa kopíroval do bodky každý dejový oblúk. Druhý diel je bohužial o niečom inom, ten sa síce snaží verne kopírovať tretí diel, ale činí to, tak nešťastne, že film pôsobí akoby pes a mačička robili tortu :) A nemá to už ani atmosféru.

Veď mi sám napíš, ktoré hrané adaptácie považuješ za lepšie, aj keď si asi veľa nevidel...

@M.a.t.t. (30.07.2014 20:57): Jako love letter fanouškům série možná, jako film je však Silent Hill hrozný - respektive působí jako jedna velká splácanina z ingrediencí univerza. Takže to drtivé strhání je na místě.

V kině bych daleko raději viděl toto. Pro producenty by to byla také levnější záležitost :).
@Walome (30.07.2014 18:24): Olyphant je slušný herec a drsňáci mu idú ;)

@LIUWIL (30.07.2014 18:07): Silent Hill je dobrý príklad vydarenej adaptácie a doteraz nechápem, prečo ho kritika tak drvivo strhala. U druhého dielu to chápem, alepri prvom sa zišli ľudia s úctou k predlohe, ktorí vedeli, čo robia. Najviac to bolo vidieť z filmu o filmu, z ktorého sálalo nielen nadšenie režiséra, ale aj cit pre detaily. Istý profesionálny prístup bolo cítiť aj z Prince of Persia. Relatívne schopný režisér (aj keď podľa mňa nebol úplne vhodnou voľbou), áčkový casting a štedrý rozpočet, ktorý si látka vyžadovala. Mohlo to dopadnúť aj lepšie, ale človek musí oceniť aspoň snahu tvorcov.
BTW prijemne prekvapeni v podobne Pokémon Origins - ctyrdilna miniserie drzici se puvodniho pribehu Pokemon Red/Blue (v Japonsku Red/Green), nez znamy serial, ktery v Cesku sel dabovany s Pavlem Soukupem v roli Vypravece/Giovanniho (a pozdeji adaptovany do Pokémon Yellow).

Neni to takova depresivni klada jako ten hrany trailer, presto je to daleko dospelejsi, nez serial.
@M.a.t.t. (30.07.2014 17:47): U Elephanta do očí bylo taky, ale furt byl míň hroznej, než tendle.

@LIUWIL (30.07.2014 18:07): Ten fan film je naprosto perfektní, i s tím lehkým fórkem. To je přesně to, co mě sere, že profíci si nedaj práci s tím, potěšit fandy (ačkoli logiku v tom nevidím) a co mi hodně vadí, a nejde s tím nic dělat, že se ve filmech neobjevuje muzika ze hry. U filmů jako Max Payne nebo právě Hitman to zamrzí nejvíc.
@M.a.t.t. (30.07.2014 17:47): Co pod oblekem obvykle není vidět je, že Agent 47 je docela namakaný řízek. Olyphant se jakž takž dal. Toho bych i uznal. Samotný film je samozřejmě něco jiného.
Hitman je podle mě materiál, který by vydal na naprosto strhující film. Jen by to chtělo, aby se někdo doopravdy podíval na předlohu a té se držel. Takový Silent Hill se předlohy držel a dopadlo to docela dobře. Špatné bylo jen to, co předloze odbíhalo.

Nejvážněji bráno je asi Halo, kdy se řeklo "pokud to nebudeme mít plně pod kontrolou, film nebude." :)
@LIUWIL (30.07.2014 17:29): Vzhľadom na to, že som ho videl hrať v Homelande, musím podotknúť, že je tam fakt výborný a podobný typ postavy mu typologicky sedí. Ale tá vyholená hlava pôsobí fakt zvláštne, u Olyphanta to tak nebilo do očí.

Bohužiaľ je už teraz každému súdnemu človeku jasné, ako film dopadne. Môže to byť sranda, ale neznámy režisér, ktorý za sebou dokopy nič nemá a rutinérski scenáristi neveštia nič dobré. S takýmto prístupom sa herné adaptácie nahor nevytiahnu. Aspoň niektorí to berú vážnejšie (viď už omieľaný Warcraft, alebo The Last of Us, na ktorom sa majú podielať priamo tvorcovia hry a filmový scenár má ísť v stopách toho herného)
@Walome (30.07.2014 11:28): Do prdele, chudák hra.

1 - měl to hrát někdo, kdo v obleku vypadá dobře a přirozeně
2 - ani si neumí pořádně oholit hlavu, to je ostuda takhle hrát bezvlasý klon
3 - xichtem by se možná hodil tak na prvního pasáka kterého 47 uspí někde v baru
4 - zas to bude pře-akční sračka

Hádám, že udělat pomalu ubíhající, vizuálně zajímavý akčňák plný temného humoru a bizarních scén, by byla moc velká nálož pro dnešní filmový průmysl.

Tahleta víceméně fanouškovina asi zůstane tím nejlepším Hitmanem mimo hru.
@Walome (29.07.2014 16:46): To já právě vůbec, chytré teenky v mých patnácti prostě okolo nebyly.
A to bylo před třinácti lety, to ještě nebyl Twilight, Upíří deníky, Pretty Little Liars, Justin Bieber, One Direction a podobné. Je úplně jiná doba, chytrých teenek, co se dívají na chytré filmy (s originálním zněním a titulky), poslouchajíce muziku, u které není hlavním trhákem zpěvák-megasexouš a okamžitě nepropadajíce platonické lásce, je jako šafránu.

Až je mi do pláče, jak je vidím na vlakáči s cigaretou v puse, když se hádají, jestli team Edward nebo team Jacob.
@Walome (29.07.2014 10:22): Uz to tak asi bude.

Ja treba miluju "co byste koupil sedmiletemu synovi?" V prvni rade mi prijde hrozne ze bych ve 23 letech mel neco kupovat 7letemu synovi a v druhe rade mi prijde smesna predstava, ze kazdy sedmilety syn chce tu samou vec.