Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

Nazdar, môže mi tu niekto poradiť, komu mám napísať, ak sa chcem dostať do steam skupiny DH100?
Ahoj lidičky, sháním hru Pandora's Box z roku 1999 na pc. A zdali bude spolupracovat ze sedmičkovým windousem.
Ahoj mam dotaz .DLC do hry GTA SA se odehrava pred tim nez Cj dorazi do mesta nebo potom ?
Hra v databazi neni a vysla i na PC. Sam jsem mel tu cest :).
Tym Databaze mi pouze odepsal na schvalene hry, na tuhle ne.
Bohuzel nemam kopii obsahu. No nic, nevadi, jednou si s tim zase dam pracicku ;).
Diky za odpovedi.
@mvp23 (31.07.2014 16:31): při vrácení hry ti schvalující napsal komentář, v čem byl problém. Nevím, jestli si dotyčný bude pamatovat podrobnosti, když to bylo před x dny. Mrkni se do vráceného návrhu.
Zdravim! Pred x dny jsem chtel pridat hru World Cup Soccer '90, ale hra nakonec nebyla pridana. Mohu znat duvod, respektive, co jsem udelal spatne? Text ke hre nebyl odnikad zkopirovan.
Ve stejnou dobu jsem pridaval NBA Live 2004 a Action Soccer a ackoliv jsem postupoval naprosto stejne, tak tyto hry pridany byly.
@FildasCZ (31.07.2014 09:54): Stát částečně něco nastavil, především ale rezignoval na řadu svých zásadních funkcí a zaměstnanci jsou tak vydáni na milost a nemilost soukromému sektoru, mají možnost jít jinam, nebo se stát jeho součástí. To by bylo ale na dlouhé povídání, já si zatím osobně nemohu stěžovat.

Garreta jinam nevyháním, jen jsem nevěděl, jak mu vysvětlit, že přes určité věci prostě nejede vlak, protože by to pak popíralo základní smysl databáze. Nejvyšší vedení už v minulosti prokázalo svou neúplatnost v nezměrně zásadnější situaci týkající se DH, kde by se jistě nabízela nemalá odměna, takže bych se neobával ani o tohle. ;) A Češi nejsou o nic horší, bohužel však ani lepší, než ostatní národy světa.
@RNDr. Gunár Pavel (31.07.2014 08:59): To, co jsi řekl. Je jak z prací. Lidé nadavají na pravidla, které stát nastolil, ale nikdo jim nebrání jít jinam. Problém je, že jít jinam je ošmrtná situace kort pro nás čecháčky. Člověk, prostě lidově musí mít koule něco změnit, pokud se chce hnout. ( jako to rčení trošku jinak - "pokud hora nepřijde k tobě, ty musíš přijít k ní" ) , jen nechtěj uvěřit, že pravidla se měnit nebudou.

Tím jsem chtěl říct, že člověk občas řekne, co by to opravdu uvítal, i když to může strhnout lavinu kritiky. A nic to nezmění, jen to, že lidi jsou na sebe nepříčetní.
Ovšem zas si myslím, že pokad by někdo štědře zaplatil adminům, zde. Určitě by se to změnilo. Ale ruku na srdce, nikdo tak štědrej není a nebude. Jsme češi :X. A to mluví samo o sobě.


Přikláním se, jak na Garretův názor tak na i na tvůj.
Jen prostě ve vypjatých situacích jedná člověk, jinak.
@Garret (30.07.2014 18:18): Chjo, v dnešní žlučovitě agresivní době, kdy mezi sebou lidi bojují o omezený počet shitjobů, opět se říká něco jiného doma a na veřejnosti a kdy je každý chronicky vystresovaný se hned bere všechno jako útok.
Zjištění, že databáze pro tebe možná není to pravé ořechové a nemůžeš jí používat tak, jak bys chtěl (tedy jako sumář) za situace, kdy už tu máš 3999 bodů, chyba být může. Co na tom vidíš za útok? Podívej se třeba na Dunemastera, který se najednou, z navenek nepochopitelných důvodů, spakoval... Všechno je to o prioritách, které se v čase u každého člověka proměňují.
Tedy, moc se zde do diskuze nezapojuji, ale to je tady obvyklé, že se tu rozpoutávají názorové války?? Nečekala jsem, že můj dotaz na popis hry bude mít takový dopad... :-D Páni, mám dojem, že o dost přicházím :-D.
Tiež sa mi často nechce babrať s popismi. Ale vytvoriť 2 kratšie odstavce nie je až tak hrozný problém, ak chcem aby tu hra bola a mám o nej prehľad, nie je až taký problém. Horšie je to, ak píšem o niečom len na základe kusých informácií.

Inak sa stačí pozrieť na CSFD. Tam ani zďaleka každý profil nemá vlastný popis a ak aj má, často nie je až tak kvalitný (pretože ho kompententní odklikávajú automaticky a často sú plné nielenže faktických nezmyslov, ale aj gramatických či štylistických chýb), alebo ide o popis distribútora. Na CSFD je pritom nepreberne väčššie množstvo uživateľov, ktorí filmom doslova žijú. Schvaľovanie hier bez popisu by na DH viedlo k masívnemu zjednodušovaniu a po chvíli by popisy prestal písať každý. Ak systém prestane fungovať, potom sa to bude možno riešiť inak.

Inak ja si popisy prečítam rád. Samozrejme, že nie vždy a nie všetky...
@Garret (30.07.2014 08:37): Lichotíš mi, když to nazýváš argumentem, spíš je to takové pozastavení se nad tím, proč jsou 2 odstavce takový problém. Vím, že chodíš do ne právě lehké rachoty, ale stejně jako do her musíš vložit určité úsilí, abys postoupil dál a přesto jsou formou relaxace, tak i při vytváření profilů her lze svým způsobem odpočívat, ale bez práce to taky není.
Spíš než argument je to výraz bezradnosti při hledání kompromisu, tam kde na něj jít prostě nejde, to už by se mohla zrušit jakákoliv kontrola kvality obsahu a bylo by to tu jak na druhém CDH. Lidi, které psát opravdu nebaví buď na DH chodí sem tam něco ohodnotit, pokecat si a nebo svůj profil už vůbec nenavštěvují, pokud si ho v prvé řadě vůbec založili. To ale opravdu není databází, protože databáze je prostě databáze stojící na textu. Pro "akčnější" typy tu jsou weby typu Gametrailers (videa), N4G (diskuze) nebo Eurogamer (novinky, ale britský, ne ten ubohý český). Ty jim mohou poskytnou to, co jim na DH chybí a DH může být ten sumář.
@Garret (28.07.2014 23:09): "popisek by doplnil někdo jiný" Můžu tě ujistit, že v 90% nedoplnil, lidi se obecně neradi machají v práci jiných, tedy v již přidaném a edity celých popisků jsou tím pádem velice vzácné, byť by to tady mnohé, zejména z let 2008-9, akutně potřebovaly. Není to holt prostá výměna coveru, je to pracné, nikdo to nezaregistruje, pokud dotyčný na nový popisek sám neupozorní a výsledný "kredit" za hru už má napořád ten, kdo ji přidával. Kdyby se povolilo, co tady navrhuješ, tak tu za chvíli máme desítky a pak stovky her bez popisků.

Minimální nároky na popisek jsou nastaveny velice rozumně, a to způsobem, že si na své přijdou jak psaví, tak ti, co píší neradi. Každý se může podílet na rozšiřování obsahu databáze, pokud je ochoten vynaložit na to o něco větší než žádné úsilí. A alespoň za sebe mohu říci, že jsem nikdy po nikom nechtěl žádné litánie, při schvalování mi jde pouze o účelný a původní obsah popisku při zachování minimálního rozsahu 2 odstavečků, jestli je i to na tebe moc, tak chybu hledej u sebe.
Popisky často stojí za vylizprdel, nikdo to nečte. Přesto se tady bazíruje na tom, aby přidana hra měla popisek, jinak nemůže být přidána. I kdybych dostal 0 bodů za přidání bez popisku, s radosti bych tady nasypal hry, které jsem dohrál a nejsou tady - popisek by doplnil někdo jiný. Bohuzel to nejde, takže už z toho důvodu je nemožné používat DH jako nějaký sumář dohraných her.
Našel jsem si ten pohled z Interstate, ale nenastal ten pocit, jak by řekl Angličan "It rings a bell!" Není to ono. Stejně tak u toho Necrodome. I když obskurní, alespoň z pohledu toho, kolik lidí si jí pamatuje, to nejspíš bude, když ani ostřílení veteráni nemají někde hluboko v šuplíku vzpomínek ukryt název této hry. Jinak samozřejmě, jedná se o PC titul, jinou herní platformu jsem nikdy ani nevlastnil.
Díky všem za tipy, avšak bohužel ani jeden z výše jmenovaných titulů to není. Interstate (projel jsem všechny zde uvedené díly) je podobně, jako je tomu v případě Mashed, snímán z pohledu za automobilem. Jsem si naprosto jist, že daná hra byla ovládána z pohledu řidiče (tj. z "kokpitu") vozidla. Quarantine mne znejistěl poněkud více, vizuální stránka je minimálně dosti podobná mé hledané hře, avšak jsem si takřka jist, že se celá odehrávala na závodních tratích, tudíž to také není úplně ten "simulátor taxikáře blízké budoucnosti", byť tomu zatím z uvedených děl měl nejblíže.
Mně se ten nápad s přidáváním her bez popisku docela dost líbí. Mohla by se pro ně udělat speciální sekce/štítek "bez popisu" nebo něco takového a po jeho přidání by se u té hry odebral... Je pravda, že hodně her by asi zůstalo bez popisu, ale na druhou stranu by přibylo dost her na které by si při pohledu hráči vzpomněli a mohli si je přidat do sbírky. Je mi jasný, že mi chybí tolik her, které nemám v poličce, protože tu zkrátka nejsou (nevím kolik je tu lidí jako já, kteří vážně Databázi her používají převážně na databázi toho co dohráli, aby to "náhodou" nehráli znova :-D)
Zdravím, hledám jednu starší hru. Jedná se o závody z pohledu z první osoby (tj. za volantem vozidla), ve kterých jsou přítomny zbraňové systémy pro ničení protivníků. Zdali toto vybavování vozidla funguje pomocí sebraných power-upů podobně, jako tomu bylo např. u Mashed, nebo v rámci nějakých "garážových" úprav za sebrané body si již přesně nepamatuji, ale něco mi říká, že je to ta druhá varianta. Pokud to někomu pomůže, pak ještě připojím svůj tip na stáří celé hry - odhadem mezi roky 1985 - 1999, vím, široký úsek, ale víc ze své děravé paměti opravdu nejsem schopen vydolovat. Marně se jí snažím již několik dní nalézt přes místní vyhledávací systém, avšak bezúspěšně..

Díky všem za případné podnětné odpovědi.
@M.a.t.t. (27.07.2014 11:55): myslim ze neco takoveho jsem udelal naposled :D

Nevim, pro me je tohle posuzovani popisku ekvivalentem posuzovani zkusebniho komentare na csfd. Akorat teda na csfd by to snad stacilo jednou >_>
@pipboy (27.07.2014 07:17): Stále mu to môžeš vratiť späť s tým, že vzhľadom na danú hru je podľa teba popisok ideálny. Ak ti nejde o body (akože asi nejde), tak sa to dá riešiť aj takto.

Kratšie popisy uprednostňujem osobne aj preto, lebo sa ľahšie kontrolujú, či opravujú. Postačia základné informácie a kto chce, ten môže doplniť ďalšie. Ale pri očakávaných tituloch sa dá čakať, že ich pridá nejaký fanúšik a že si na popise bude chcieť dať viac záležať.
@jazz1 (27.07.2014 11:40): Asi jo, no :) Mám na výběr: Buď stvořit fakt nějaký blábol, který prostě bude, ale já s ním nebudu spokojen; nebo ztrávit hodiny hledáním informací o málopopsané vývojové verzi hry v různých rozhovorech (když recenze logicky ještě nejsou) a prohrabávat se tím, když na tohle prostě bohužel nemám aktuálně čas; nebo postupně časem nabírat střípky, na které narazím, a časem to někdy sepsat, což znamená si (dle zkušeností) dělat v záložkách horu informací, nba jejichž sesumírování pak taky už nebudu mít čas a nervy :)

Možná mít možnost jen zájemcům někam k dané dosud nepřidané hře ty nalezené střípky sesypávat, aby je zájemce o přidání hry nemusel sám pracně dohledávat a třídit...
@MartinezZ (27.07.2014 11:14): To minimum o 8 větách, jak říkají pravidla DH, lze vytvořit vždy, ať je hra hotová 20 let, nebo je klidně v betě; a vím sám moc dobře, jak málo informací je o celé řadě kousků, které třeba vůbec ve střední Evropě neznáme. Obávám se, že problém vězí v přirozenosti člověka. Přidat hru bez popisu za 5 minut není problém pro nikoho, stvořit popisek už je přece jen časově náročnější. Lidem se prostě jen nechce nebo nemají čas, toť vše.

A spoléhat se na to, že někdy někdo možná přidá popis, pokud by bylo umožněno přidávání bez popisku? To bychom se asi načekali...
Je mi jasné, že pro dobro DBH je lepší mít u hry popisek, nicméně občas by možná neuškodilo přidat hru i bez popisku (byť třeba bez jakéhokoliv bodového ohodnocení) a dát tak možnost vytvořit popisek někomu, kdo má za těžko přidat samotnou hru, ale "blábol" ke hře by mu třeba (v záchvatu tvořivosti :) sepsat nevadilo. Je pár her, u kterých víme, kd zřejmě vyjdou, ale stále jsou třeba ve veřejné už přístupné betě a vývoji a obsah a náplň je tak málo známá a nejednoznačná, že sepisovat k tomu nějaký popis na dva odstavce je nereálné, protože by nemusel ke konci odpovídat skutečosti. Ale zase tak nepřidáním hry málokdo o ní bude vědět (například). Mezitím už by k ní šlo přidávat zajímavstvo, videjstvo i odkazovstvo na články s podrobnějšími informacemi, ze kterých by pak už popisek vytvořit šel. Takhle jsem vzdal přidání už asi tří F2P stříleček, protože shromažďovat si tu (u sebe) postupně se objevující články s informacemi mě jaksi nebavilo a cpát to stále průběžně do diskuzí k vývojáři (abych o tom někoho informoval a zároveň si tak zálohoval potřebné odkazy) také není systémovým řešením. (Naposledy to byl nějaký FEAR Online nebo jak se to jmenovalo...)

...což, se obávám, jsem trochu odbočil od tématu...
Zaleží od konkrétnych hier. Niektoré väčšie a očakávané tituly si zaslúžia dlhší popis. Popisy - eseje - nemám rád ani ja, ale aspoň základné fakty by tam mali byť spomenuté. Pipboy zase kecá, nik mu predsa nekáže písať dlhé popisky. ;) (ale uznávam, že niektorí VIP ich asi majú radšej :) )
Dobre, fajn, 1-2 vety jsou obvykle malo.

Na druhou stranu pokud je to nejaka hovadina typu Threes a popis herniho konceptu a pripadny pribehovy pozadi se vejde do 2 vet, tak v cem je kurva problem?

Jeden odstavec u rady jednodussich her proste staci a povazuju za naprostou zhovadilost kydat na popis hry omacku jen abych to natahnul na dva. Ostatne kydani omacky je duvod, proc se pridavani her davno vyhybam.

(To, a skutecnost, ze kdyz uz budu chtit o hre neco napsat, tak to bude v prvni rade vzdycky komentar a ten se s detailnejsim popiskem obsahove obvykle dost kryje.)

Pri nejmensim by pozadavky na popisek mely byt definovane obsahem a ne delkou, ffs.