Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Bodkin (14.08.2014 19:13): Ne, jen mi to přišlo jako zajímavější téma než řešit, zda je SS2 rpg :).

Osobně bych volil Albion jako hru, která obsahuje všechny aspekty jaké by mělo RPG mít.
@Bodkin (14.08.2014 18:01): Jo, je to jen zkurvené pokrytectví! I když mám trochu podezření, že lidé ortodoxně tvrdící "Diablo není v žádném případě RPG", by měli podobný přístup právě i k tomu System Shocku ("čest" výjimkám).

Ale dungeon, resp. dungeon crawler mi na System Shock 2 celkem sedí... proč ne. Případně ještě FPS s RPG prvky (stejně jako ten Deus Ex:), který má však ke klasickému RPG přeci jen zase o trochu blíže). Byť s tímhle označením jsem poté, co jsem poznal všechny ty novější takzvané "FPS/RPG", opatrnější. Ale ono je to v posledku celkem šumák, hlavně že je to fajn hra;).
@Bodkin (14.08.2014 16:54): Použité banda hipsterů a ne banda zfetovanejch negrů.

Ukazatel toho, že nejsou 00s ale 10s.

Nicméně, pokud ti nestačí Mazar a Mick, tak největší odborník na videohry, Lynx, také definuje SS2 jako klasické RPG (ostatně jako každý :).


But it's in the gameplay department where "System Shock 2" truly improves upon its predecessor. While the original System Shock had certain RPG touches in form of modifications and item-gathering, it was still primarily an adventure/FPS. The sequel has now turned into a full-fledged RPG, and in my opinion this was a magnificent change. The gameplay became even more addictive than before, because in addition to all the exploration and the interaction possibilities the first game offered you, you now have a refined RPG system to occupy yourself with. You create and shape your character during the course of the game. You can steer it towards one of the three sharply defined "classes", which correspond to the traditional fighter, mage, and thief in RPGs, you can go for an all-around character who is moderately skillful in everything, or choose to mix advantages of either class the way you like.

If you think that this system is just a small addition to the adventure/FPS formula, let me tell you that it is much more than that. The role-playing in "System Shock 2" is remarkably flexible, satisfying the need of the player for choice: see that locked box? Can't hack it? Damn, gotta invest more points into hacking skills... but I have low strength, I can't carry enough weapons... so maybe invest more points here? Trust me, if you come to this game from a RPG angle (as I did), you'll be spending hours in front of those upgrade machines just trying to decide where to put your precious skill points. And isn't that the beauty of role-playing?
@Bodkin (13.08.2014 23:32): Až odehraješ dostatečně velký počet her (nebo budeš mít načteno), tak RPG poznáš lidově řečeno od oka. Mick nebo Mazar tak vědí, že SS2 je RPG i bez nějakých pouček či zákonitostí, leč k tomuto poznání se lze dopracovat až zkušenostmi.
@Walome (14.08.2014 12:44): Já nevím no, sama proti prohlížečovým hrám nic nemám, pamatuju si, když jsem žila Travianem, Divokými kmeny, Bittefightem... ale tam se mi líbilo, že abys byl "někdo", nepotřeboval jsi peníze a nebo třeba občas hraju tu neskutečnou hovadinu zvanou Farmville na Facebooku a vůbec mi nejde do hlavy jak za takovýhle typy her může někdo platit :-O :-O Vždyť za to vůbec nic nezíská, max. tak status idiota, že vráží stovky/ne-li tisíce za rok do prohlížečový hry... Ale zase, nevím jaké to je být opravdu velmi vášnivým fanouškem :D. Udivuje mě, že si zkrátka lidi radši pořád dobíjejí kreditem nějaký zlaťáky místo aby si třeba koupili nějaký herní sběratelský předměty :-/. Ha, což mi připomíná, že si šetřím na Assassinskou mikinu :D
@Walome (14.08.2014 12:22): Tak samozřejmě :D Já měla na mysli, že je to zkrátka další "podvodná" browser hra, která se tváří jako zdarma, ale vážně bych ji do téhle kolonky neřadila, protože vážně tam je jediným cílem to, aby si moderátoři nahrabali do kapsy :D Zkrátila jsem to na slovo "blbina", omlouvám se za nedorozumění :D :D
Jen tak čistě ze zajímavosti... včera jsem psala "na zakázku" popis hry Darkorbit. Jelikož do tohohle žánru moc nejsem (myslím scifi a vesmír, ne ten herní), tak jsem skončila u free čtvrt hodiny střílení z loďky na nějaké NPC a prostě mě to nechytlo. Napsala jsem ji čistě objektivně (zkrátka jako jsou popisy her tady) za pomocí různých větších recenzí a hlavně na ohlasu hráčů, které byly bohužel vesměs negativní, ať už kvůli vážně divné CZ lokalizaci a nebo stížnostech na samotné vulgární moderátory střílející po hráčích, premium účet atd. Dostala jsem za to neskutečně doslova zjebáno, protože můj zadavatel byl někdejší tehdejší fanoušek, že prý jsem napsala, ehm: "samé sračky, že Darkorbit je naprosto úžasná hra a pokud má s ní někdo problém, tak je lama co si to neumí nastavit" (nutno podotknout, že mu je 19 let -_-) Tak mě zajímalo, jestli tu náhodou není někdo, kdo by tu hru hrál a měl s ní pozitivní zkušenosti? :-D
@mazar1234 (13.08.2014 23:42): Ah, tak odsud vítr vane. Takže stačí, když se ve hře zvedají číslíčka a je to RPGčko? Pak tedy o Diablu nikdy nemohlo být nejmenších pochyb!

Já tedy tvrdím, žeje to jen kvůli omezení hráče, aby nemohl mít současně všechny dostupné zbraně a schopnosti. Aby to nevypadalo jako 'normální střílečka'. Nebo je v tom něco zákeřnějšího?
@Flexo (13.08.2014 23:02): Bodkin není hipster, protože jedničku a původní Kings bounty nemůže ani cítit a jdou na něj z toho křeče.

@mazar1234 (13.08.2014 23:08): Pořád čekám, až mi někdo (Mick), vysvětlí, proč je SS2 RPGčko a kde jsem při hraní udělal chybu, že jsem si toho nevšiml. 7/10 značí 'Fajn, ale nic extra' :P
Jsem jedinej komu šestka nepřipadala špatná? Aspon se nebáli narozdíl od pětky udělat výraznější změny. Samozřejmě trojka je klasika a bodkin je hipster.