Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@pipboy (28.10.2014 12:26): Tak to je pro tebe i FFVII... :D

Ni no Kuni je správně bráno jako vrchol žánru na PS3, naopak Resonance vypadá jako šedý průměr (v konkurenci Eternal Sonata, Tales of Xillia nebo Star Ocean: The Last Hope).
@orromis (28.10.2014 11:54): Máme stejný názor. Z CoD se podle mě stal Unreal Tournament s reálnými předlohami. Ještě ty z WW2 mě zajímaly a pak ty novější futuristické, ale po sérii Modern Warfare v mých očích CoD skončilo. Ale stejně už hraní válečných her nepodporuji, takže to jde mimo mě, ať si dělají, co chtějí, mě už se to netýká. =)

V Metal Gear Solid 4 o tom byla řeč, jaké je to vymývání mozků a že v budoucnu už se nebude válčit z nějakých reálných důvodů, ale protože to bude považováno za zábavu, když se to do dětí tlačí už pěkně od mala, že střílet do druhých lidí je vlastně zábava.
@pipboy (28.10.2014 11:57): Takových her jsou na PC desítky. Když konverze, tak něčeho ojedinělejšího a kvalitnějšího (tedy, většina jRPG a pár menších věcí jako MGS4, Journey nebo LBP :).
Nejlépe by bylo uložit sérii Call of Duty k ledu a za 5 let vytáhnout s velkou parádou pokračování, které by konečně vypadalo a snad se i hrálo jinak.
@Red (27.10.2014 23:30): Jak CoD inovovat?

Zanechat CoD žánrově tam kde je (tupá předskriptovaná akce) a zapracovat na pořádných zbraních a pocitu ze střelby, protože gunplay jako takový je v CoD (vlastně ve všech moderních military shooterech) naprosto mizerný a prakticky neexistující, protože nic nekope a všechno střílí rovně. Je jedno, jestli střílíš z 9mm pistole, brokovnice, útočné pušky, ... všechno je naprosto stejné (a zní to jako airsoftky). Zároveň by mohli konečně najmout nějaké level designéry, aby všechno nebyl jeden debilní koridor (a kteří se podívají do lokací, ve kterých se ta hra odehrává). Také by to chtělo najmout lidi, co umí alespoň trochu slušně psát scénáře. Taky by to chtělo najmout programátory a udělat něco s AI. Dalo by se pokračovat do nekonečna....
@Red (27.10.2014 23:30): Pokud "nezaujatý" hráč myslíš "hráč který se akorát dívá na video", tak možná. Samotné rozdíly při hraní těchto her jsou naprosto propastné.

AC není v ničem jiný. Repetitivní ta hra byla již v prvním díle. Když pak člověk zapne poslední díl, hraje úplně tu samou hru. Když na to přijde, takový Battlefield se za dobu své existence obměnil podstatně víc než CoD nebo AC. Mimochodem tohle je více méně již zaběhlý trend otevřených her od Ubisoftu - jsi v lokací A děláš dlouhý set různých věcí. Pak se posuneš do lokace B a děláš úplně ty stejné věci jako v lokaci A.
@Red (27.10.2014 23:30): Ano, Battlefield a Medal of Honor jsou obdobné "hamburgery" a jednou se jich zákonitě každý hráč musí přežrat. A jak je inovovat? Já myslím, že s trochou představivosti by se něco našlo (času na to měli za ta léta dost). Ale prostě by jen stačilo, abych neměl pocit, že hraji pouze další datadisk;). Byla tu v historii spousta vcelku povedených válečných her (Vietcong, Operace Flashpoint), které přinesly přeci jen opět zcela odlišný zážitek, než všechny Medaly, Battlefieldy a CoDy dohromady... proč musí být CoD stále dokolečka on-rail tupou střílečkou?

Jak zde bylo níže zmiňováno (@Garret (25.10.2014 10:22)) i v případě AC prostě u kteréhokoliv dalšího dílu, i já vidím stále ten díl první jen s lehkými obměnami (třebas ty některé herní mechaniky) a změnou prostředí... zde je prostoru pro změnu a invenci hodně (byť uznávám, že porovnávat ji s CoD, je pro AC sérii trochu nefér).

Pro mě je třebas v RPG mnohdy dost důležitý i příběh;), který je u Bioware pořád dokolečka stejný a tudíž nezaujme a nepřekvapí. Nicméně i zde platí (viz. výše), že nemám rád u hry pocit, že hraji stále dokola to samé jen v jiném kabátku. V kterékoliv Bioware hře máme stejné příběhové i herní schéma, podobné typy postav, podobné dialogy, podobné questy, ... opravdu mě tohle nebavilo více než 2x. Otázkou je, do kdy se to dá považovat za rukopis studia a od kdy za vykrádání sebe sama?

Obecně zastávám takový názor, že pokud recyklovat, tak maximálně do třetice a dost (pokud byl původní koncept opravdu dobrý). Tyhle nekonečné série imo nikam nevedou... vážně se divím, že hráčům někdy ke štěstí stačí tak málo:) (a tudíž jsou podobné herní série úspěšné).

Jak CoD inovovat? Normální nezaujatý hráč by nepoznal rozdíl mezi CoD, Battlefield nebo Medal of Honor. Ten základ gameplaye pseudorealistické střílečky moderní doby těžko změníš.

AC je jiná věc, kde prostě je perfektní první nápad a polovina lidí hltá novinky což jsou spíše minihry (managment, nákupy, tower defense, řízení něčeho), pro další polovinu je to jen otrava která je zdržuje od toho co má nejraději - parkur v různorodém zalidněném prostředí. Já patřím k tý druhé skupině:))

A RPG příběhově podobné typy postav jsou problém ok, ale přece základ rpg je vývoj postav, schopností, vytvoření vlastního světa. A to je přece v každé hře jiný (neřikám že dobrý).
@koudy_cz (27.10.2014 12:20): Ano, stojím si za tím, že té invence je v sérii minimum (i co se single-playeru týče), stejně to vidím třebas u Bioware RPG, kteří také stále recyklují dokolečka to samé (stejná šablona, příběh, hratelnost, postavy, dialogy apod.- mění se převážně jen jména postav a herní prostředí), samozřejmě někomu ty, převážně drobné, změny po xté stačí, jinému ne... jak je ctěná libost (zrovna jednotlivé díly CoD působí maximálně jako datadisky či nepříliš povedený epizodický formát). Když to porovnám s takovými kousky jako HL 1,2, kde je to pokračování opravdu po všech stránkách odlišné a je zde vidět ta snaha o nějaký opravdový posun a invenci, je mi z her jako CoD/AC k pláči... byť výdělečné překvapivě asi stále jsou, takže k čemu se snažit o něco nového, což?

Chápu to ještě v případě, že si jednou za x let ve velké slevě hráč hru koupí a pro čisté odreagování dohraje (možná s hodně velkými rozestupy mu pak ani nepřijde, že hraje stále dokola téměř to samé, zvláště pokud jej předchozí díly bavily a má špatnou paměť). Nicméně už nepochopím ty nedočkavce, kteří i po X dohraných (stále téměř totožných) dílech dokáží za hru vysolit ty nekřesťanské peníze, jen aby si následující díl zahráli ihned...
@Isair (25.10.2014 12:53): AC jsem teda nehrál ani jeden, ale srovnání s CoD mi teda nepřijde úplně na místě, beru to tak, že dejme tomu CoD4,6,8 mají určitý příběh, který ve čtyřce začíná a v osmičce končí, na tom mi nepřijde nic divného a označit to jako hraní toho samého pořád dokola...ovšem tohle je jen pohled na single player, ze strany multiP je to pak tak jak říkáš, abych se přiznal, tak origo mám jen tu šestku (z MW), ale dohrál jsem všechny a opravdu mi kolem 1000,- za kousek příběhu přišlo hodně, MP mně hodně dlouho bavil právě jen z šestky, takže jsem do ničeho jiného neinvestoval.
@Solidor (27.10.2014 00:42): No já četl něco dokonce o tom, že měl Adam dělat pro Chruščova, těch teorií na Internetu je více. MGS je tak zamotané, že tyto teorie přímo podporuje. Ale tak alespoň něco jsem pochytil správně.
Portable Ops jsem nehrál, jedině v emulátoru, PSP kupovat nehodlám. Jsem to jen tak chviličku zkoušel a jako nepochopil jsem, co to mělo být. Působilo to na mě jako nějaký tutorial, rozhovory nebyly ani nadabované, jen text ... to mě nejvíc odradilo.
@KRoman47 (26.10.2014 20:35): Ocelot byl v MGS3 agent CIA, ADAM (koneckonců jeho jméno je Adamska). EVA ho chtěla zabít, ale nikdy se na setkání neukázal. EVA byla agentem z Číny a jejím cílem bylo získat Dědictví Filozofů. Do samotného závěru hry ji však nikdo neodhalil, vyjma The Boss.

V závěru mluví opravdu Ocelot, což se potvrzuje i v epilogu Portable Ops.



@JohnCZ (26.10.2014 20:30): Překlep. Opravdu...
@Solidor (26.10.2014 20:20): Jo, s tím FOXDIE jsem si to tak myslel, že měl zabít dle DNA Big Bosse, ale nebyl jsem si jistý, když tam pak řešili ty mutace.
Mrknu ještě na MGS Wiki. A chápu správně i to, že Ocelot tedy měl být spojka Naked Snake v MGS3 pod jménem ADAM? Místo něj se tam pak objevila EVA/Big Mamma a ADAMa neřešili, jen byla pak zmínka od EVY, že se tam prostě nikdy neobjevil a nevěděla asi, kdo to měl být. Postřehl jsem pak po titulcích, že tam někdo kecal o svých plánech a na konci se odhalil jako ADAM, ale nezdálo se mi, že by to byl hlas Ocelota.
@KRoman47 (26.10.2014 19:16): Já to tedy zkusím, případně mě někdo opravý :)
Big Bosse zabil FOXDIE, protože zabíjí určité předem dané lidi (určené pomocí jejich DNA) a jedním z nich měl být Solid (a Liquid), kteří jou klony Big Bosse, tudíž byl nakažen i on.

Ocelot je pořád stejný Ocelot. Ovšem pomocí nanobotů a hypnózy měl vloženou Liquidovu osobnost, aby mohl obelhat Patrioty (tedy AI).
Tak jo, kdo jste hráli MGS 4, tak rozklikněte.
Můj první dotaz je na konec, kdy Naked Snake/Big Boss umře. Proč? Způsobil to virus FOXDIE v Solid Snake nebo co?
Druhý dotaz je na Liquid. Měl to tedy být Ocelot, ten Ocelot, který byl v MGS 3 jako rival pro Naked Snake a později pro Solid Snake už pod jménem Revolver Ocelot. Chápu to správně? A pak mleli cosi o tom, že v MGS4 vlastně kvůli těm nanobotům dostal něčí osobnost, což mělo být snad poprvé. Čí že to měla být osobnost, Soliduse?MGS 1 a 2 jsem hrál kdysi dávno, moc si je nepamatuji, jen tak mlhavě. MGS 3 jsem hrál onehdy a Peace Walker mám teprve v plánu.
Obvykle jsou samé TOP RPG listy, tentokrát je zde výběr "TOP" adventur. Nicméně velmi zvláštní výběr, vypadající spíše na 10 minutový brainstorming.

(ale hrál jsem samozřejmě všechny :)
Tak právě jsem dohrál Metal Gear Solid 4 a tedy ... z těch postav mám teď vážně guláš. Je tu někdo, kdo se v tom vyzná a pomohl by mi si pár věcí ujasnit?
Také jsem dohrál pouze jedničku a dvojku a od té doby sérii úspěšně ignoruji. Vlastně to mám stejně jako s CoD sérií:), kde jsem si kdysi dohrál vcelku ještě povedený první díl, pak druhý a dále mne série již vůbec neláká. Docela se divím, že někdo dokáže u jedné a téměř neměnné série vydržet tak dlouho, o to spíš, když ještě jednotlivé díly kupuje za plnou cenu ihned po vydání...
@Say (25.10.2014 12:10): Tak to jsi stejně borec, já jedničku dohrál až po dlouhé době od vydání, tak 2x jsem to zabalil a pak začínal od začátku. Že bych dohrál všechny díly, to při frekvenci vydávání asi nehrozí. Ale časem se k tomu MOŽNÁ ještě dostanu, ale nejdřív bych musel dohrát ten Brotherhood a to se mi stále vůbec nechce. =)
Jedničku jsem dohrál (ale nechybělo moc a v závěru jsem měl chuť to XY zabalit), protože to bylo něco "nového". Dvojku jsem rozehrál... občas zahrál... někdy míň... a teď zjišťuji, že už ji ani nemám na HDD. A netrápí mě to. Klíče k dalším dílům jsem raději poslal dál. Od té doby mám k této sérii status "ignore".
@Garret (25.10.2014 10:22): To ano, ty prostředí jsou zajímavé, ale z nějakého důvodu nemám chuť to hrát tak často. Dejme tomu že jeden díl za dva nebo tři roky bych zvládl, ale každý rok jeden, to mi přijde vážně přehnané.
@KRoman47 (25.10.2014 08:48): mám to úplně stejně jako ty, od jedničky k brotherhoodu. AC je pro Ubi nejvýdělečnější značka, taxtoho mačkaj, co to de. bohužel při videích třeba z Unity si nemůžu pomoct, ale vidím tam furt tu jedničku, jen v lepší grafice s několika novými herními mechanikami. nutno dodat, že ta jednotlivá období jsou super (kolonizace ameriky, karibik, franzouská rev...).
@KRoman47 (25.10.2014 08:48): Očividně ano. Pro tvůrce to asi také příliš nákladné není a mají jistotu prodeje, takže AC série tu ještě pár let bude.

Ale také mi stačila (velmi povedená) dvojka.
Safra, to už má opravdu vyjít další Assassin's Creed? To ještě někoho stále baví?
Já dohrál první a druhý díl, první byl břečka, druhý mě vážně bavil. Brotherhood jsem po pár hodinách odložil na neurčito, jelikož to bylo pořád to stejné, což už mě omrzelo.
Může mi někdo vysvětlit na co jsou ty značky u mě v inventáři na steamu? Hodí se k něčemu?
@orromis (24.10.2014 11:38): Po přečtení tvého švástu mi to nedalo a musím reagovat. Nejspíše vůbec nechápeš co to recenze je, recenze nereprezentuje ucelené dogma nad X díly a proto si nemusí zochovávat názorou kontinuitu, kterou recenzentovi vyčítáš. Tudíš tvé proti řečení si je hloupost. Recenze je naprosto subjektivní záležitost. Co se někomu líbí jiný nemusí. Napadání pak recenzenta za jeho názory(nikoliv třeba špatnou formu, to je pochopitelné) pak rozhodně není problémem recenzena, ale problém čtenáře. Uživatel fildas tu něco nakoukl o egu a čecháčkovství a něco tady z toho prostě vrže.

ps: a samozřejmě řešíš názor, forma si totiž těžko může protiřečit. ;-)