Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Tulareanus (01.12.2014 21:55): Takže je lepší při přidávání hry jednoduše ztroskotat na neschopnosti vyplodit xxx vět o hře vlastníma slovama a nepřidat ji vůbec? Chápu, že prázdnej profil tu nikdo nechce, ale proti ofi textům nic nemám, krom toho se dá profil editovat + pokud tu hru někdo hrál, hned o ní začne diskutovat nebo psát komentáře (já osobně si popisky her tady vůbec nečtu, když si o ní chci něco zjistit, rovnou klikám na komenty..).
@LIUWIL (01.12.2014 21:52): Keďže je toho moc a dnes som tu strávil už kopec času, tak sa vyjadrím len k tej vete ohľadom oficiálneho textu distribútora. Každý, kto má aspoň zopár originálnych hier vie, že oficiálny text distribútora je to najzavádzajúcejšie a najgenerickejšie klamstvo, ktoré niekedy dokáže človeka od hry až odradiť. Nehovoriac o tom, že v prípade oficiálnych textov distribútora na csfd, mi to viackrát vyspoilovalo dôležité okamihy z filmov (kľudne aj za dvoma tretinami filmu). Takže meh.
[názor]
Pomíjím technickou stránku databáze.

Pokud by měla Databáze mít nějakou větší návštěvnost (řekněme několik tisíc lidí), drtivá většina těchto lidí sem nebude chodit kvůli vkládání uživatelského obsahu. Budou sem chodit kvůli konzumaci nějakého obsahu a diskusi.
Příklad obsahu:
Obrázky z her v profilu - Yup! Mě tam třeba chybí. Samozřejmě chápu, proč tam nejsou.
Aktuality - není potřeba konkurovat Eurogameru, ale když se uděje něco zásadního, tak to sem frknout.
Recenze - Aneb většina lidí si chodí pro to skóre a komentáře berou vyloženě jako komentáře. A podle sem vložených komentářů věřím, že by se tu jedinci ochotní ty recenze psát našli.
Blog-posty - S/E

No a diskuse je jasná. Lidé chtějí tlachat o hrách, o herních systémech (včetě problematice PC HW) o herních studiích a samozřejmě o dění kolem toho všeho. Bohužel, kvalita diskuse půjde dolů s rostoucím počtem uživatelů. To je stejně nevyhnutelné jako porno na 4chan/b.
Hodně se tu mluví o přidání konzol jako o nějaké metě, která by měla z ničeho nic přivést davy uživatelů, nicméně herní komunita na PC je v ČR/SR ta zdaleka největší. Podle mě by přidání konzol mělo na přísun nových hráčů naprosto minimální vliv.

A už to tu padlo, ale podle mě je zbytečné trvat na tom, že popisek hry nesmí být oficiálním textem distributora. Od toho tady jsou stejně komentáře a diskuse, aby lidi měli představu, o čem to vlastně je.

Udělal bych opět ještě nějaké delší povídání o tom, proč je uživatelské hodnocení X/10 na houby a proč je X/5 hvězdiček lepší (většina lidí X/10 stejně tímto způsobem používá, a 6/10 je vnímáno jako 1/5)


Problém je jediný - nic z tohoto nepřijde postupným vývojem. Bylo by potřeba určit směr, kterým to chcete táhnout a pak to tím směrem táhnout několik měsíců.

Databáze má velký potenciál, zvlášť teď, kdy se česká internetová scéna začíná probouzet a i u nás již vznikají docela světské záležitosti (např. Nekonečný Labůžo na Youtube). A popravdě i mě by mrzelo, kdyby veškeré úsilí, které zde bylo vynaloženo na tvorbě webu, přišlo na zmar.
[/názor]


EDIT: Velká vize do budoucna: Mobilní verze webu.
@pipboy (01.12.2014 20:49): V tomto smere, čo sa týka nových návštevníkov by možno pomohla aj menšia UX analýza nielen hl. stránky a možno aspoň jemné nasadenie Google analytics so zameraním na nezaregistrovaných návštevníkov a dáta ohľadom registrácie a množstva aktivity týchto ľudí. Hoci sa to nezdá, častokrát to dokáže človeka prekvapiť, ako mu potom ukáže, čo by na svojom webe mal zlepšiť a pridať a čo funguje.

A v neposlednej rade je tu reklama, dokonca i také veci ako sponsored zobrazenia na Facebooku vedia spraviť svoje. Ale jasné, to niečo stojí.
eh, predne by si mel asi Memphis ujasnit, co od DH ceka, pro koho ji dela a podle toho se zacit ridit.

Imo bud pujde na ruku mistnimu grafomanskymu jadru a DH zustane relativne malou komunitou, ktera pod naivni predstavou "udrzovani kvality" eventuelne vymre na nezajem, nebo DH prizpusobi sirsi verejnosti, udela ji pristupnou a hlavne relevantni k aktualnimu hernimu deni.

Co se me tyce, internetovy domov male komunity ktera eventuelne vymre na nezajem uz mam jinde, navic si myslim ze DH ma mnohem vetsi potencial, nez aby se vyplacal na uspokojeni potreb mistniho grafomanskeho krouzku.

Do konkretnich detailu zabihat nebudu, verim ze Memphis jaks taks vi. Pri nemjensim vysrat se na jednorazove baliky aktualizaci a prekopat hlavni stranku tak, aby mirila na novy navstevniky a ne na stare+aktivni, je predpokladam no-brainer.
@Ajantis (01.12.2014 20:16): Začněte studovat tvorbu internetových stránek a dejte se do díla; pět se vás jistě sejde, když tomu každý věnujete čtyři hodiny času denně, za pár týdnů, nanejvýš měsíců, tady bude skvělá nová DH 3.0!

Memphis (a mozna i MCZ) se kdysi vyjadrili, ze nechteji pribirat dalsi vyvojare, protoze uz tam jim koordinace sil zabira prilis mnoho casu.
Heh, co řešíte? Tohle je databáze her, databáze... Ne debatní kroužek, ačkoli by si to mnoho z nás přálo=P A jako databáze to tu podle mého funguje výborně.
Vidím to obdobně jako @aoshi (30.11.2014 17:56). Pokud někdo spatřuje úpadek DH v tom, že dříve aktivní uživatelé nepřispívají, nepřichází dostatek nových, v blogu se neobjevují nové texty, nevedou se zajímavé diskuse atp., těžko může čekat záchranu od zavedení funkcí jako podrobnější členění žánrů, možnost promazávat poštu, diskuse k žánrům či důkladnější sledování oblíbených uživatelů. Nepochybně se jedná o funkce užitečné a pro uživatele příjemné, avšak samotná jejich nepřítomnost sotva odrazuje od činnosti nové uživatele nebo usmrcuje ty stávající: že by si někdo řekl, že kvůli jejich nepřítomnosti sem psát opravdu nebude. Život databáze jako diskusní komunity přece spočívá především ve vytváření a komentování obsahu, a k tomu žádných nových funkcí netřeba: psát komentáře, hodnotit je, diskutovat, vytvářet rozhovory a jiné texty do blogu, o nichž se bude následně diskutovat, a další činnosti, které zmínil včera @Memphis (30.11.2014 14:12), lze i nyní; žádnými provozními chybami DH netrpí. Třeba možnost tvorby diskusních témat může v obecné rovině pomoci, ale těžko si kdo může myslet, že brání rozvoji kvalitní diskuse na současné DH. Za jediné užitečné rozšíření databáze v tomto ohledu považuji přidání konzolí, které je však zřejmě tím nejpracnějším.

Vpravdě fascinující mně připadá přístup, že někdo chce, aby se na DH nadále cítil jako při rozbalování dárků. Já jsem ještě před počátkem puberty pochopil, že ty dárky musí někdo koupit a na jejich koupi vydělat. Jestliže Memphis (nebo MCZ) vložil v průběhu sedmi let do DH pár tisíc hodin svého času, aniž by se mu dostalo významného hmatatelného přínosu, naprosto chápu, že už to takhle (anebo vůbec nějak) nejde dál. Z dlouhodobého pohledu je to pro člověka ohromná spousta času, a sedm let na prahu osamostatnění je tak dlouhá doba, že se při ní mohou podstatně proměnit životní priority, hodnoty i náplň času, a tak si významnější množství času už nenajde, i když je to nadále jeho srdcová záležitost. Také by se mně líbila implementace všeho v seznamu plánovaných vylepšení, ale soudně si uvědomuji, že se s tím jen kvůli mému potěšení nejspíš nikdo dělat nebude. Těm, kteří vývojáře DH kritizují (sic), bych proto doporučil toto: Začněte studovat tvorbu internetových stránek a dejte se do díla; pět se vás jistě sejde, když tomu každý věnujete čtyři hodiny času denně, za pár týdnů, nanejvýš měsíců, tady bude skvělá nová DH 3.0!

A k těm opakovaným dotazům, kolik by tak muselo být vybráno peněz na novou DH, si dovolím čirou fabulaci (sic). Memphis tvrdí, že mu dosavadní vývoj vzal tisíce hodin, tudíž zohledníme-li skutečnost, že se jeho (i MCZovy) schopnosti časem zlepšují, podstatné vylepšení DH (konzole apod.) by mohlo trvat třeba 200 hodin. Při od oka odhadnutých hodinových nákladech na práci vývojáře ve výši 400 Kč (je třeba platit odvody) mně vychází částka 80.000 Kč. Má-li DH 20 stálých podporovatelů po 50 Kč měsíčně, roční příjem z toho dosahuje 12.000 Kč, které jdou jistě i na jiné věci. Pár let si tedy ještě počkáme. :-)
Ja verím, že si to Chuck rozmyslí a minimálne raz za čas nás poctí svojou prítomnosťou. Napokon diskutovať sem chodia aj ľudia, ktorí už hry nehrávajú tak často. A Chucka tu takmer všetci uvidia radi :)
Tahle diskuze už má i pozitivní dopad - Nakoplo mě to přidat hru, s kterou jsem se původně přidávat nechtěl :-)
Přidávání her podle mě funguje. Jen bych taky chtěl, abych někam moh napsat, že bych chtěl, aby se přidala ta a ta hra.
Řekl bych, že přidávání her tak jak je nastaveno teď, je funkční. Když chci, abych tu měl hru, kterou hraji nebo se o dojmy z ní chci podělit, tak si i tu hoďku čas udělám. Podstatná část komerčních a očekávaných titulů je na databázi přidána ještě před vydáním, u menších projektů je to hlavně o konkrétním uživateli, který tu hru chce mít. Nahazovači, co přídávají hry ve velkém, jedou zase podle vlastního seznamu a těžko se budou přízpůsobovat někomu, kdo konkrétní hru sám zná, ale je líný ji přidat. Alespoň mě by nikdy nenapadlo, něco takového po druhém požadovat.
@jazz1 (01.12.2014 15:37): on nekdo nekde o neco zadal? jeatli to je zasite v nejake diskuzi, tak tam je to naprd. Ja kdybych to mel na jednom miste a videl ze hodne lidi chce nejaky profil tak bych ho i pridal.
ja si zase myslím, že u takových her, jako zmíněný Hexcells by se v klidu mohl napsat oficiální popisek (přeložit jej) a kurzívou pod to napsat "oficiální popisek", k tomu zdroj a když se někomu bude chtít, tak udělá vlastní (uživatelský budou mít přednost). Taky úplně nechápu proč se tak lpí na originálních popiscích..
@ugraugra (01.12.2014 15:29): :-D :-D můj přidávací program je již plný :-)
Wishlist je k ničemu, vzpomeň si, kolik uživatelů se přihlásí, když někdo požádá o přidání nějaké konkrétní hry?

@Tulareanus (01.12.2014 15:12): Naše zkušenosti se tu zkrátka rozcházejí. Já vycházím z čsfd a databáze knih, kde mne absence popisků u některých profilů nevadí a nepozoruju, že by tam byla nějaká sestupná tendence. Co se týče počtu uživatelů, tak jsou to naopak velmi úspěšné weby se vzestupnou tendencí (a neřeší se zde stále jistá stagnace DH? ;). Raději mám navíc profil bez popisku (obsahu), který mohu ohodnotit, než nic. Ale chápu, že tohle může být individuální (na toto téma by mne ovšem dost zajímala nějaká anketa). Sám jsem na přidávání chybějících her v zásadě rezignoval. Až na pár výjimek, kdy jsem ji jednak dohrál a kdy cítím, že by bylo dobré ji propagovat (je kvalitní jako v případě těch Hexcells). Na hraní mám v poslední době čas i chuť ovšem také zcela minimální (ale to je zase o něčem jiném ;-)

EDIT: Hele, nechci tu nějak prudit ;-) Berte to prostě jako něco, co jednomu uživateli DH poměrně dost vadí a nějak si to přeberte. To je vše ;-) (Už se musím pro dnešek věnovat zase něčemu jinému.)

@ugraugra (01.12.2014 15:29): Ano, nebo něco takového.
@Artran (01.12.2014 15:00): Je to sporné. Beru, že pokud by nebyl popisek povinný, přidávalo by se víc her, to je rozhodně výhoda. Ale také by podle mě ubylo těch s popiskem. Když nebude nutné napsat popisek, je pravděpodobnější, že ho nenapíše ani člověk, který by ho jinak napsal, když to povinností je.

Přidat odkaz je drobnost, to máš za pár sekund a nemusíš nad tím ani trochu přemýšlet, to bych nesrovnával s dopsáním popisku.
@Artran (01.12.2014 14:34): Ide o to, že "podáš prst a vezmú ti ruku". Videl som už na viacerých weboch, kde sa minimalizovalo alebo od začiatku to fungovalo tak, že v rámci databáze (nie hernej, ale predsa) sa dalo minimum údajov, žiaden popis a potom to robilo viac a viac ľudí, pretože je jednoduché pridať pár faktov, než napísať ten popis (hoci pokiaľ človek chce a vie trochu písať, tak by to nemal byť problém, len to chce, tak ako všetko, cvik). Čiže skrátene: malo by to negatívny dopad na kvalitu herných profilov. Ja sám viem, že hoci som sa snažil, tak veľa mojich starých popisov hier nestojí za veľa a stále si vravím, že si niekedy musím nájsť čas a sadnúť si k tomu. Len je to problém, ak človek pracuje a má aj iné povinnosti, tak nesmie tie popisky vnímať iba ako povinnosť, aby ho to motivovalo robiť. A keď nemám čas ani hrať hry (tie rozohrané v mojom profile sú mätúce, pretože všetko z toho som rozohral a nedohral za celý tento rok a mám to tam ako takú pripomienku, že čo som nechal rozohraté, keby som mal náhodou čas :D), tak o to menej sa mi budú chcieť robiť popisy, takže chápem, keď sa to niekomu nechce robiť. No ale potom to je na druhých.
@jazz1 (01.12.2014 14:51): Já netvrdím, že to nejde. Jde mi právě o ten čas a trpělivost, který si to vyžádá. Je mnoho lidí, kteří ten čas do toho zkrátka investovat nikdy nebudou (nebo je to obtěžuje). A na tom přeci není nic špatného (jsou zaměstnaní, mají rodinu, osobní život či prostě jiné věci na práci). A přesto i oni vytvářejí obsah databáze. Občas něco ohodnotí, napíší sem tam nějaký ten komentář atd. Takových uživatelů bude obecně spíš většina.

EDIT: Ještě bych dodal, že přidávat odkazy na digitální distribuce nebo videa ke hrám je také nepovinné. A přesto jsou tu uživatelé, kteří po přidání her dělají právě to. Nebo iniciativně obměňují horší covery. Znovu: myslím, že psaní popisků lze tady na databázi navíc ještě motivovat achievmenty. A znovu: na čsfd leta funguje (nebo fungoval, nevím, jak je to teď) systém dobrovolných nahazovačů, kteří přidávali filmy do databáze na popud ostatních. Těch cest, jak toto řešit, je prostě víc.
@Artran (01.12.2014 14:34): Za sebe můžu říct, že VŽDYCKY existuje možnost napsání popisku podle pravidel DH; a to i když jsou zdroje o hře omezené na minimum. Chce to samozřejmě určitou dávku trpělivosti a času, pokud ale chci mít tu konkrétní hru na DH, pak do toho musím tyto dvě veličiny investovat. Je asi chybou očekávat, že něco přidám za 5 minut a bude hotovo, nebo, že někdo dopíše popisek.

@Eru (01.12.2014 14:20): Přidávat hry mě nikdo nenutí s pistolí u hlavy, to máš pravdu. Ale asi se shodneme na tom, že když je člověk na databázi her, tak je tam kvůli tomu, že chce hry hodnotit. Pokud tu ony hry nejsou, tak je skutečně nucen je sám přidávat.

@Tulareanus (01.12.2014 14:20): To samozřejmě respektuju, i když si myslím, že tenhle názor (buď popisek, nebo tu hra nemůže být) je příliš restriktivní (a jak jsem psal, i mne to docela v určitých momentech irituje; ber to jakou upřímnou zpětnou vazbu). Podle zkušenosti na čsfd (nebo databázi knih) uživatelé popisky píšou i později. Jistě, nejsou u všech filmů, ale jsou u mnoha. Uživatel třeba nechce psát komentář k filmu, tak místo něj napíše popisek. Myslím si, že lze zkrátka dosáhnout určitého kompromisu. Abych to uzavřel: Ptal jsi se mne na řešení, napsal jsem tři ;-)
@Artran (01.12.2014 14:10): Samozrejme, ak sú to minimalistické hry, kde naozaj nie je čo napísať, okrem nejakého dvojvetného opisu, tak sa na to prihliada v schvalovaní. Ale hra bez úplneho popisu - viem, že nehovorím len za seba, keď napíšem, že prázdne profily tu nechceme.
@Tulareanus (01.12.2014 14:00): Tak kdyby bylo na mne, tak buď zcela zruším nutnost popisku (a psaní popisků bych motivoval achievmenty). Nebo bych alespoň upravil pravidla pro jejich psaní. Jeden příklad za všechny. Nedávno jsem přidával logickou hru Hexcells. Oficiální popisek od jejího autora zní: "Hexcells is an ambient logic puzzle game for PC, Mac and Linux". Nic víc a osobně si myslím, že to stačí. Ale díky pravidlům tady na databázi je člověk nucen napsat dva odstavce textu. To mi přijde zkrátka špatně. Potíž je to obzvláště tehdy, když člověk hru přidává před tím, než ji hrál. Další řešení (horší, ale alespoň nějaké), jak jsem již psal níže, by bylo vlákno, kam by člověk mohl napsat hru, o kterou stojí, aby se přidala. Lidé, kteří hry přidávají ve velkém by tak měli nějaký indikátor, co je tu chtěné a kterou přidanou hru nějaký uživatel ocení (protože nemá čas a/nebo chuť je přidávat sám, ale chce ji ohodnotit). Podobné vlákno fungovalo celkem uspokojivě na čsfd (jak je to teď nevím, mám tam práva přidávat, takže to neřeším).

@Artran (01.12.2014 14:10): Nepochopil jsi mě. Právě že mi to trvá mnohem dýl než 5 minut. Víc jak těch 20, o kterých mluví Drolin. Aby člověk napsal původní popisek, trvá to.
@Artran (01.12.2014 13:47): Hlavná otázka a odpoveď spočíva v tom, že či máš nejaké riešenie alebo návrh spôsobu, akým by bolo pridávanie hry uživateľsky príjemnejšie a rýchlejšie. Nepíšem to preto, aby som ťa chcel umlčať, ale preto, že naozaj asi treba konkrétne nápady, ktoré by mohli zefektívniť tento systém.
@Artran (01.12.2014 11:32): Ano, "osobní deník" ala csfd, kam by šlo ukládat různé vlastní statistiky, seznamy a podobné mi také delší dobu chybí. A přidávání hry je obvykle otázkou 20 minut, pokud tedy není záměrem nadstanderdně kvalitní popisek (nicméně ten radši uvidím rozpracovaný jako komentář).